Onkos kyseisestä yksilöstä tai näistä m550d malleista ollut täällä jo paljon juttua? Mitä näiden katsomisessa kannattaa ottaa huomioon ja onko edellä mainitusta mitään historiatietoja (hyviä tai huonoja) kenelläkään?
Onkos kyseisestä yksilöstä tai näistä m550d malleista ollut täällä jo paljon juttua? Mitä näiden katsomisessa kannattaa ottaa huomioon ja onko edellä mainitusta mitään historiatietoja (hyviä tai huonoja) kenelläkään?
No itse nopeasti oston jälkeen oppineena, niin etuvetarit(tai näiden ulommat murrokset) on semmoisia mitkä hajoaa. Ei välttämättä naputa ihan pienellä kääntelyllä/kaasuttelulla.
Edc-iskunvaimentimet, suojakumit kannattaa tarkistaa(näkee kyllä osittain vanteen välistä ainakin takana, riippuen vanteen mallista). Mutta pelkkä suojakumin kunto ei toki kerro koko totuutta, itselläni toimi nollakelissä normaalisti. Mutta jo -5 asteen pakkasella takaiskarit aivan jäässä, eli rikki ja vettä sisässä.
M550d malliin ei käy samat edc-iskarit kuin ns. Normimalleihin.
Ilmajouset takana hajoaa varmasti joskus, tästä ensioireina perän laskeminen tonttiin auton seisoessa. Nämä toki halvat ja helppo vaihtaa.
Nuo kaikki edellemainitut toki on ongelmia kaikissa f1x xdriveissä.
Ei ookkaan. Papereissa näkyis ainakin vielä olevan perus 316i ilman mitään muutoksia.
Marjatsalon topicissa kyselin näiden pienien muutoskatsastamisesta isolle moottorille. Mutta eihän tuossa ole mitään ongelmaa, prosentit riittää. E46 on mallisarjan tehokkain on 330ci (M sarjaa ei lasketa mukaan) 3.0L 231hv tehollaan, tähän saa lisätä 20% tehoa eli 260hv on laillinen ja litrat ok, mallisarjasta löytyy Xi joten sekin ok. Mikäs tuossa estäisi laillisen katsastamisen, ei mikään jos saastelaitteet on paikallaan koska 2001 vuosimallia.
Marjatsalon topicissa kyselin näiden pienien muutoskatsastamisesta isolle moottorille. Mutta eihän tuossa ole mitään ongelmaa, prosentit riittää. E46 on mallisarjan tehokkain on 330ci (M sarjaa ei lasketa mukaan) 3.0L 231hv tehollaan, tähän saa lisätä 20% tehoa eli 260hv on laillinen ja litrat ok, mallisarjasta löytyy Xi joten sekin ok. Mikäs tuossa estäisi laillisen katsastamisen, ei mikään jos saastelaitteet on paikallaan koska 2001 vuosimallia.
Tuntematta voimassaolevia määräyksiä ja niiden tarkennuksia, mutuilen että nikotusta voisi aiheuttaa mm.:
-tehokkain compact on 192hv
-compact:ia ei tehtaalta nelivetoisena
-sedan/touring nelivetojen korit eri osanumerolla kuin takavetoiset
-akselimassojen kasvu
Tuntematta voimassaolevia määräyksiä ja niiden tarkennuksia, mutuilen että nikotusta voisi aiheuttaa mm.:
-tehokkain compact on 192hv
-compact:ia ei tehtaalta nelivetoisena
-sedan/touring nelivetojen korit eri osanumerolla kuin takavetoiset
-akselimassojen kasvu
Hieno vompatti silti
Luulen että compacti on e46 mallisarjaa kuten ”coupe, touring ja sedan” ja käsitellään mallisarjana e46.
Comment