Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXXV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eemeli
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1605
    • pk-seutu

    Näin on, todella pitkät välitykset ja varsin paljon tehoa hukkaava voimansiirto pistää bensakortin lujille. Mutta samalla saa upean muotoilun, ei joka nurkassa vastaantulevaa autoa ja takapainotteisen nelivedon.

    Comment

    • jokes911
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 875
      • Espoo

      Originally posted by Turder View Post
      https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/11844860

      Hyvä talviauto, lämmin ja etenee hyvin. Bensaa menee kyllä reilusti ja hankala myydä...:think
      Samaa minäkin katsoin kun takavetoisuus alko kyllästyttää. Hiukan himmentää tuota Alfan hohtoa että pellin alla on Opelin kone....

      Tuollanen vois olla kiva ajella vaikkakin on todella painava ja soppaa vie runsaasti vaikka miten ajaisi. Koneeseen voi mennä jokunen harrastusyksikkö jos ketjua ei ole vaihdettu ja jotenkin tuo perä näyttää laahaavan. :think
      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
      2022 X3 Charged Edition Msport
      1999 Honda CBR 900 SC33
      2009 Husqvarna SMR 510
      2017 KTM EXCF 350

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Vahva suositus tuon auton ja Q4 kanssa 2.4jtdm:lle. Hauska kone ja huomattavasti pienemmillä huolilla pääsee kuin tuon opel-kutosen kanssa. Tuossa 2.4jtdm:ssä voi jopa hetkittäin olla pientä voiman tuntuakin.

        Esimerkiksi tämä alfa-foorumilaisen vanha: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/11747170
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Kräki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2018
          • 1090
          • Espoo

          Originally posted by ekkoo1 View Post
          Olen kauan salaa himoinnut tuollaista 159 nelivetoa. Tykkäävät kuitenkin myös lahota helmoista käsittääkseni ja jakopäässä jonkinlainen tyyppivika venyvän ketjun kanssa. Öljyn taso/lämpötila-anturi kun hajoaa niin pitää pudottaa koko etukelkka iskareineen että saa öljypohjan irti että pääsee vaihtamaan anturin.
          Alkaa vähän tuntumaan,että missä ketjullisessa kulkineessa ei olisi venymisiä ja muuta tyyppivikaa🤔.
          No aygossa ei vissiin.

          Comment

          • Eemeli
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1605
            • pk-seutu

            Originally posted by jokes911 View Post
            Hiukan himmentää tuota Alfan hohtoa että pellin alla on Opelin kone....
            Eihän se Busso ole, mutta ei sentään ihan Opelikaan:

            The JTS direct injection system was first used in a V6 engine in 2005 with the introduction of the Alfa 159 and Brera. This is not related to the Alfa Romeo V6 engine, but is instead a derivation of the GM High Feature engine; built in Australia by GM Holden. While it retains the High Feature engine's 89 mm × 85.6 mm (3.50 in × 3.37 in) bore x stroke and chain driven camshafts, it is modified by Alfa for their performance, fuel economy and sound characteristics. These modifications include: "TwinPhaser" variable valve timing (cam-phasing on both inlet and exhaust cams, thus the name), gasoline direct injection and a higher compression ratio of 11.25:1. It also operates with a lean burn system up to about 1500 rpm,[4] as on many other engines from the company and is capable of generating 191 kW (260 PS; 256 hp),[5] a number matching the larger LY7 3.6 L variant used by GM.

            Comment

            • jokes911
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 875
              • Espoo

              Originally posted by Eemeli View Post
              Eihän se Busso ole, mutta ei sentään ihan Opelikaan:

              The JTS direct injection system was first used in a V6 engine in 2005 with the introduction of the Alfa 159 and Brera. This is not related to the Alfa Romeo V6 engine, but is instead a derivation of the GM High Feature engine; built in Australia by GM Holden. While it retains the High Feature engine's 89 mm × 85.6 mm (3.50 in × 3.37 in) bore x stroke and chain driven camshafts, it is modified by Alfa for their performance, fuel economy and sound characteristics. These modifications include: "TwinPhaser" variable valve timing (cam-phasing on both inlet and exhaust cams, thus the name), gasoline direct injection and a higher compression ratio of 11.25:1. It also operates with a lean burn system up to about 1500 rpm,[4] as on many other engines from the company and is capable of generating 191 kW (260 PS; 256 hp),[5] a number matching the larger LY7 3.6 L variant used by GM.
              Joo, ei ihan tarkka tulkinta mutta siis löytyy sama 'high feature' kone Vectrasta turbona ja näköjään Saabin pojat olivat myös Kenraali Moottorin aikana suunnittelussa mukana. Wikipedia:

              The Vectra C received a facelift in September 2005, with the début at the Frankfurt Motor Show, and it retained a similar line of engines. However, the power of the 3.0 diesel was increased to 137 kW (184 hp), and the petrol 3.2 litre V6 engine was replaced by an Australian built turbocharged 2.8 litre High Feature V6 unit. This Saab co developed motor could produce 170 kW (228 hp). Opel installed the twin scroll turbo engine in its Signum productline with 185 kW (248 hp) output.
              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
              2022 X3 Charged Edition Msport
              1999 Honda CBR 900 SC33
              2009 Husqvarna SMR 510
              2017 KTM EXCF 350

              Comment

              • asis
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 1140
                • Joensuu

                Siistin oloinen kolmeysi:

                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                E36 323i touring
                Volvo V70 2.4D mk3
                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                Honda Civic 1.4 4d ES
                Chevy Caprice Classic
                ex:
                E32 730iA
                E39 528i Calypsorot metallic
                E36 325i x2

                Comment

                • Topi08
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 4463
                  • .



                  Sisäänajettu e60 M5, Ei ainakaan tuossa ilmoituksessa mainintaa laakereista

                  Comment

                  • Kusilaitu
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 706
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Topi08 View Post
                    https://www.nettiauto.com/bmw/m5/11877823

                    Sisäänajettu e60 M5, Ei ainakaan tuossa ilmoituksessa mainintaa laakereista
                    "Jakopää ketjulla"
                    ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                    Comment

                    • konsumies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1046
                      • Turkkussesss

                      Originally posted by asis View Post
                      Siistin oloinen kolmeysi:

                      https://nettiauto.com/bmw/523/11884117
                      Yhdyssanavirheiden ja capslockin käytön lisäksi näissä ilmoituksissa eniten kyllä ärsyttää nämä EDELLISEN OMISTAJAN PYYNNÖSTÄ AUTO MYYDÄÄN VAIN HYVÄÄN KOTIIN!

                      6900 euroa voisin maksaa mintistä e39 faceliftistä, mutta tuosta on kyllä kova hinta.

                      Tällainen voisi olla hyvä seuraavaksi dieseliksi https://www.nettiauto.com/bmw/m550d/11851372
                      Seat Leon Cupra ST
                      F20 116d
                      e87 116i

                      Comment

                      • isolohko
                        BTCF Member
                        • May 2004
                        • 902
                        • Kymenlaakso

                        Originally posted by konsumies View Post
                        Tällainen voisi olla hyvä seuraavaksi dieseliksi https://www.nettiauto.com/bmw/m550d/11851372
                        M550d on kyllä paljon bemaria 30k€:llä!

                        Tässäpä hauska f10 535i xDrive 60tkm 32k€ ilmo, -1k€/vk tippuu hinta, kunnes ostaja löytyy:


                        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7552
                          • Kotona

                          Originally posted by isolohko View Post
                          Tässäpä hauska f10 535i xDrive 60tkm 32k€ ilmo, -1k€/vk tippuu hinta, kunnes ostaja löytyy:
                          Käytin aikanaan 5000e autossa "satanen tippuu per jokainen 1000km". Meni 4300e kohdalla

                          Etusivun bongaus: https://www.nettiauto.com/bmw/330/11886533
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                          -

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by isolohko View Post
                            M550d on kyllä paljon bemaria 30k€:llä!
                            No jaa, hintapyynti aikallailla linjassaan, myin saman verran ajetun M550d LCI:n halvemmalla tuossa pari viikkoa sitten. Varusteetkin oli aikalailla samat pl. ei nahkoja vaan alcatarat ja lisäksi webasto...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 902
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              No jaa, hintapyynti aikallailla linjassaan, myin saman verran ajetun M550d LCI:n halvemmalla tuossa pari viikkoa sitten. Varusteetkin oli aikalailla samat pl. ei nahkoja vaan alcatarat ja lisäksi webasto...
                              Tämähän on hyvä tieto, ”M” f-bemaria per euro suhde senkun paranee!

                              tässä pakollinen, samassa n. 30k€ hintaluokassa, tällä kertaa lci M3 e92:


                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • Taski
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2009
                                • 383
                                • Tampere

                                Juu sama homma, heti ensimmäisenä tuli fiilis että onpas ylimielisen (mulkun) oloinen myynti ilmoitus Vaikka persoona varmasti ei sellainen olisikaan. Yleensä näistä ilmoituksista löytyy aina sitten joku paskaläjä jota omistaja pitää maailman hienoimpana ja virheettömänä yksilönä josta halutaan saada se viimeinenkin euro. Tämä siis yleisesti, en tarkoita että tämä auto tai omistaja olisi mitenkään huonoja yksilöitä mutta sellaisen fiiliksen tuollaisesta "tiukasta" myyntitekstistä tulee.

                                Hintakin tosiaan varmaan kannattaa laittaa, ei edistä kenenkään (ei myyjän eikä ostajan) asiaa laittaa hinnoittelematta autoa myyntiin, varsinkaan kun ei se nyt mikään sothebyllä myytävä yksisarvinen ole.
                                Last edited by Taski; 25-01-2021, 17:12.
                                Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎