Ostettu BMW Suomelta, valmistuspv 11.9.2018 ja rekisteröinti 24.4.2020 eli kohtuullisen pitkään tämäkin yksilö maannut jossain. Kuinka tavallista näiden seisottaminen Hangon vapaavarastossa oikein on? Nyt loppukeväällä on tullut usempi vastaan, jossa käyttöönotto on viivästynyt paljon, joskus todella paljon.
Itse auto on ihan perusvarusteinen bensalulla. Iso ja ennen kaikkea hiljainen. Mutta jos alusta on perusmallia ja koneella ei kiihdytyskisoissa keulita, niin miksi sitten pitää ottaa se mukavuuskärki tylsäksi 18-tuumaisilla renkailla..ei tajua. Toki näyttää paremmalta mutta erityisesti huonpintaisilla teillä, joita on paljon, kyllä 17"-kumi tekee paljon joustotyötä ennen kuin päästään itse iskunvaimennukseen asti.
Hiukan ristiriitaiset tunnelmat. Ihan kiva perusauto (ei edes digimittareita), mutta 45k€ pyyntihinnalla haluaisi niitä "herkkuja" ja jos alla on jo nyt samalla tekniikalla oleva vanhempi versio teemasta, niin kannattaako vaihtaa.. (Ei tietenkään, mutta ei mennä siihen). Uudet sporttipenkit ovat paremmat kuin vanhat, mutta ristiseläntuen puutteen tuntee.
Tämä aiemmin käsitelty versio teemasta oli enemmän tulevaisuutta, vaikka painaakin sen 240kg enemmän ja on kolaroitu.
Ollut pidempään tarjolla, mutta n. 3krt enemmän klikkauksia ja yhteydenottoja. Opetus? Jos maahantuojana tilaat aivan karvalakkiauton, niin se ei aikuisten oikeasti välttämättä liiku -> enemmän varusteita, vähemmän riskiä.
Tuosta oma valintani noilla sun kriteereillä. Tekee tuo sähkö niin paljon jouhevammaksi menon, että en yhtään ihmettele jos perus 520 bensa ei meinaa uutenakaan kelvata varastosta kellekään.
Ostettu BMW Suomelta, valmistuspv 11.9.2018 ja rekisteröinti 24.4.2020 eli kohtuullisen pitkään tämäkin yksilö maannut jossain. Kuinka tavallista näiden seisottaminen Hangon vapaavarastossa oikein on? Nyt loppukeväällä on tullut usempi vastaan, jossa käyttöönotto on viivästynyt paljon, joskus todella paljon.
Itse auto on ihan perusvarusteinen bensalulla. Iso ja ennen kaikkea hiljainen. Mutta jos alusta on perusmallia ja koneella ei kiihdytyskisoissa keulita, niin miksi sitten pitää ottaa se mukavuuskärki tylsäksi 18-tuumaisilla renkailla..ei tajua. Toki näyttää paremmalta mutta erityisesti huonpintaisilla teillä, joita on paljon, kyllä 17"-kumi tekee paljon joustotyötä ennen kuin päästään itse iskunvaimennukseen asti.
Hiukan ristiriitaiset tunnelmat. Ihan kiva perusauto (ei edes digimittareita), mutta 45k€ pyyntihinnalla haluaisi niitä "herkkuja" ja jos alla on jo nyt samalla tekniikalla oleva vanhempi versio teemasta, niin kannattaako vaihtaa.. (Ei tietenkään, mutta ei mennä siihen). Uudet sporttipenkit ovat paremmat kuin vanhat, mutta ristiseläntuen puutteen tuntee.
Tämä aiemmin käsitelty versio teemasta oli enemmän tulevaisuutta, vaikka painaakin sen 240kg enemmän ja on kolaroitu.
Ollut pidempään tarjolla, mutta n. 3krt enemmän klikkauksia ja yhteydenottoja. Opetus? Jos maahantuojana tilaat aivan karvalakkiauton, niin se ei aikuisten oikeasti välttämättä liiku -> enemmän varusteita, vähemmän riskiä.
2019 malli, tehdastakuuta 12/2021 asti, kilvissä alle 37k€ (sis. hakukulut, verot, talvirenkaat jne.).
Hyvä että on 18-tuumasilla. Meinaan 17-tuumasilla oma 530e ei ole mikään nautinto ajaa oli sitten suora tie tai mutka. Oma mäsitys on että nuo liian korkeat renkaat tekee sen huononkin ohjauksen vielä huonommaksi.
Hyvä että on 18-tuumasilla. Meinaan 17-tuumasilla oma 530e ei ole mikään nautinto ajaa oli sitten suora tie tai mutka. Oma mäsitys on että nuo liian korkeat renkaat tekee sen huononkin ohjauksen vielä huonommaksi.
Ohjaus oli kyllä tunnoton, se on pakko myöntää. Itse asiassa G30:ssä varmasti omalle kohdalle osuneista bemareista tunnottomin ja tämä ei ollut edes nelivetoinen. Mutta mielestäni auto kyllä haki urilla vähän liikaa kokoonsa (ja hintaansa) nähden ja juuri ne kaikki epätasaisuudet tuli koettua jokaiselta tietyömaalta minkä läpi tuli koeajossa kuljettua. Juuri tämän vuoksi omassa on tullut ajettua 10tkm jälkeen 17-tuumaisilla kesäkumeilla, tämä on omasta mielestä toimivin kompromissi M Sport -alustankin kanssa. Ei F30 kyllä näillä 17"-kumeilla mitenkään epävakaa ole, itse asiassa melkein vähän päinvastoin. Varsinkin maantieajossa ja moottoritienopeuksissakin se ikäänkuin imee kaikki turhat pikkukuopat, kivet yms jolloin siitä tulee ehkä tietyssä mielessä jopa asteen vakaampi kun ei kaikesta nypytä.
18-tuumainen alkaa olemaan matalaprofiilinen, mikään ei jää huomaamatta. Toisaalta, mutkissa ei sitten enää vedetäkään aivan samaa tahtia, mutta kuka sitä nyt harrastaisi esim. G30 520:llä muutenkaan?
Grand Turismo on varmasti ihan hyvä keksintö ja käytännöllinen, mutta ei ehkä ulkonäöllisesti kaikkein onnistunein. Tässä olisi varusteitakin mutta hintaa on vielä melkein 47k€. Mikähän on se kohta, kun aletaan näistä myöntämään kunnollisia alennnuksia vai onko autokauppa niin kannattavaa, että näitä ja muita ylitsevuotisia voi seisottaa varastossa vaikka kuinka pitkään?
Mulla on g30 19” kesäkumeilla, ja erittäin kiva ja pehmeä ajaa…toi on msport, mutta nämähän ei tule msport vietereillä vaan normi jousilla, iskari on ilmeisesti msport. Talvella mennään 18” kitkoilla…ei tulisi mieleenkään laittaa 17” alle..
Ei tuommoisen gran turismon ostoa oikein mitenkään voi perustella:think Tilaa vähmmän kuin farkussa ja rumempi kuin porrasperä tai farkku. Erikoinen ellei jopa tarpeeton korimalli
Ei tuommoisen gran turismon ostoa oikein mitenkään voi perustella:think Tilaa vähmmän kuin farkussa ja rumempi kuin porrasperä tai farkku. Erikoinen ellei jopa tarpeeton korimalli
Mutta takapenkillä onkin sitten tilaa huomattavasti sedania tai farkkua enemmän. Että varmasti siinä mielessä puoltaa paikkaansa vaikka perheelliselle jos lastenistuinta tarvitsee esim tai jos muuten vaan porukkaa riittää takapenkillekin asti.
Mutta takapenkillä onkin sitten tilaa huomattavasti sedania tai farkkua enemmän.
Todellakin, F34 Gran Turismo on takatiloiltaan Skoda Superb:in luokkaa, toisin kuin mikään muu normaaliaskselivälinen BMW. Lisäksi tavaratila on eristetty matkustamosta jämerällä hattuhyllyllä, jonka ainakin oletan pitävän tavaroiden nitinät ja kolinat paremmin poissa matkustamosta kuin farkkujen lörppä "verho".
Comment