Kyllä! Ja nykyautojen materiaalit on niin paskaa että ne saa hyvin nopeesti huonoon kuntoon. Juuri omassa ajossa ollut -17 E mersu 40tkm ajettu ja oli "nahka" jo rispaantunut sivutuesta Varmasti saa verhoiluhommia tehdä 100tkm kohdalla.
Tämä on kyllä ihan totta. Onhan se jo tullut nähtyä noiden Japanin autojen osalta että sisustan kunnosta ei kilometrejä voi mitenkään päätellä.
Sisustan hoitoinnokkuus ja tosiaan miten ja miten usein autoon mennään ja noustaan ratkaisee paljon enemmän.
Ja tosiaan monilta unohtuu myös se että materiaalit ovat heikentyneet sitten 90-luvun aika selvästi kiitos ympäristöystävällisten ainesosien ym.
On näkynyt 400+tkm ajettuja joissa sisusta aivan priimaa ja on näkynyt 100+tkm ajettuja joissa sisusta rikki ja/tai nuhjuinen.
Eikä näistä f-sarjalaisista nyt enään tarvitse muutenkaan mitään km arvailuja tehdä kun sähköisestä huoltokirjasta ne näkee jokatapauksessa.
Ei minulla ainakaan äffässä ole sähköistäkään huoltokirjaa
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Taisi tulla vasta jostain tietystä vuosimallista(LCI?) eteenpäin tuo idrivestä löytyvä huoltokirja ja jostain syystä kaikissa sitä ei ole edes aktivoitu. Jos huollot tehty merkkarilla, niin ne pitiäisi saada kyllä näkyviin idriveen kun ominaisuuden aktivoi. Tosin tiedän kyllä tapauksen missä näin ei käynyt.
Taisi tulla vasta jostain tietystä vuosimallista(LCI?) eteenpäin tuo idrivestä löytyvä huoltokirja ja jostain syystä kaikissa sitä ei ole edes aktivoitu. Jos huollot tehty merkkarilla, niin ne pitiäisi saada kyllä näkyviin idriveen kun ominaisuuden aktivoi. Tosin tiedän kyllä tapauksen missä näin ei käynyt.
Kyllä sähköinen huoltokirja tuli jo E6x-sarjaan.
Eipä sitä tosiaan iDrivesta näe mutta ohjelmalla kyllä. Siis toki jos on merkkarilla huolettu. Mutta varsinkin jos Saksassa on ollut niin takuulla on merkinnät siellä ainakin ensimmäisen omistajan osalta..tod näk myös toisen. Eli näkee siitä jo suoraan jos on km poistettu paljon.
Eipä sitä tosiaan iDrivesta näe mutta ohjelmalla kyllä. Siis toki jos on merkkarilla huolettu. Mutta varsinkin jos Saksassa on ollut niin takuulla on merkinnät siellä ainakin ensimmäisen omistajan osalta..tod näk myös toisen. Eli näkee siitä jo suoraan jos on km poistettu paljon.
Paperiversiot minulla oli E61 LCI:ssä ja on tässä F11:ssa.
Edit: Tai onhan minulla sähköinen huoltokirja kaikista autoistani, E24:ssakin
Nimittäin Excel
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Luetaan luetaan, mutta huoltokirja on vanhanaikainen omistajalla.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Niin, tiskillä luetaan vini autosta ja huollon tarve ja tiedot milloin viimeksi huollettu, ei siinä avaimessa mitään kattavaa historiaa ole, tiedot tulevat BMW:n tietokannoista vinillä.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Itse ymmärrän sähköisen huoltokirjan sellaisena mikä kulkee autossa mukana(idirve). Toki kautta aikain huollot ovat jääneet erillaisiin sähköisiin tietokantoihin, mutta kun niihin ei kuka tahansa pääse käsiksi.
Kyllä! Ja nykyautojen materiaalit on niin paskaa että ne saa hyvin nopeesti huonoon kuntoon. Juuri omassa ajossa ollut -17 E mersu 40tkm ajettu ja oli "nahka" jo rispaantunut sivutuesta Varmasti saa verhoiluhommia tehdä 100tkm kohdalla.
Saa mersuissa latoa aika hyvin euroja tiskiin, että saa autoonsa kunnon nahkaverhoilun, eikä tätä nykyistä surullista sekundaa, mikä tosiaan alkaa halkeilemaan jo reilusti enne 100t-km ajosuoritetta.
En tiedä sitten, että miten muilla merkeillä..?
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Tuo on kyllä niin osuvasti sanottu.
"Meanwhile in Finland" Vähän noloa, homma vaan tahtoo olla edelleen sellaista että näitä veroja verojen perään riittää, esimerkiksi tämä dieselvero, kunnon jäänne
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Kyllä minä tiedän että Mersuissa on sekundapenkkejä, ensimmäinen tuli vastaan kaverin -07 E faceliftissä, 250tkm ja penkki rikki sivusta.
Mutta kun tähän aiheeseen nyt perehdytään, niin onko BMW alkanut käyttämään sekundamateriaaleja uudemmissa penkeissä? Käsittääkseni nämä vanhemmat on kaikki aitoa nahkaa, kuten myös tuo yksilö josta keskusteltiin :think
Mitään mielenkiintoa näihin uusiin ei kyllä ole, siksi tunnustan että en niistä tiedä mitään, paitsi kuin lähinnä vahingossa seuraamalla.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Mersun osamuoviverhoilu on aitoa kumilehmännahkaa, eli MB Texiä. Vastaavaa kumilehmännahkaa on näkynyt Bemareissakin (Sensatec) osa- ja kokoverhoiluna.
Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment