Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5022
    • Paimio

    Originally posted by Daylight View Post
    Ei valitettavasti pidä paikkaansa. Esim. Keskon liikkeissä autoista hyvitetään paremmin merkkihuoltohistorialla, kun "nyrkkipajoilla" käyneistä.
    Kun tietää millaista hutilointia suuressa osassa merkkikorjaamoita nykyisin tehdään niin onhan tuo omituinen muinaisjäänne ajattelutapa kyllä.
    Varsinkin kun merkkikorjaamoilla vieläpä jopa merkitään tehdyiksi huoltoja joita ikinä ei ole edes tehty...
    Itse en kyllä merkkarille veisi uuttakaan autoa kun ei voi tietää mitä siellä tehdään ja miten tehdään.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2236
      • Vantaa

      Noh eipä sitä sen enempää tiedä mitä siellä random nyrkkipajalla tehdään.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3599
        • Raisio

        Merkkiliikkeen huoltokirjalla merkitystä monellakin merkillä kun joukossa on esimerkiksi ns tyyppivikaisia moottoreita ja tehdas korvauspolitiikasssa pidemmälle mukana kuin pärnäsen korjaamolla väärillä öljyillä huoletuissa.
        Last edited by ritariässä; 17-10-2021, 22:00.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3599
          • Raisio

          Ja tässä kohtaa sillä ei ole merkitystä onko siellä motonetin korjaamolla huippuasentaja tai vastassa merkkiliikkeen amiksen harjoittelijaoppilas.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1761
            • HKI/Orimattila

            Originally posted by Daylight View Post
            Ei valitettavasti pidä paikkaansa. Esim. Keskon liikkeissä autoista hyvitetään paremmin merkkihuoltohistorialla, kun "nyrkkipajoilla" käyneistä.
            Joo, mutta kyllä näissä tietyissä marmorilattian autokaupoissa hyvitetään muutenkin huonosti, vaikka olisi merkkihuollettu Suomiauto. Isäukko tuossa juuri vaihtoi 125tkm ajetusta Suomi-auto E-mersusta G11 puikkoihin. Tarjosi kolmeen vertailukelpoiseen yksilöön vaihdossa seuraavin välirahatarjouksin: 4000€, 19500€, 22000€. Jälkimmäiset kaksi tarjousta Länsi-autolta ja Autokeskukselta. Ensimmäinen Sakalta. Sanomatta selvää, että kahden viimeisen puljun autot eivät olleet yli 15k€:llä parempia, joten ne jäi kauppaan.

            Itselle on vuosien vartella tullut ns. merkkihuollettu suomi-auto melkein kirosanaksi kun on huomannut, että turhan usein se tarkoittaa ruosteella kyllästettyä minimihuollolla ja maksimihuoltovälillä ollutta kinneriä. Toki on aina kerran vuosikymmenessä näitä varusteettomia papan helmiä, joihin on saanut koskea vain yksi asentaja paikallisessa merkkihuollossa…

            Näiden uudenkaupungin porschejenkin hinnat kärsii harrasteautomarkkinan ylikuumentumisesta.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • Daylight
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 670
              • Helsinki

              Originally posted by ritariässä View Post
              Merkkiliikkeen huoltokirjalla merkitystä monellakin merkillä kun joukossa on esimerkiksi ns tyyppivikaisia moottoreita ja tehdas korvauspolitiikasssa pidemmälle mukana kuin pärnäsen korjaamolla väärillä öljyillä huoletuissa.
              Tämä. Ja sori tämä OT
              ///M3

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Merkkarilla ja pärnäsellä tehdään just tasan tarkkaan minimit, saatetaan asiakkaalle huomauttaa ja kysyä lupaa jollekin ylimääräiselle mutta 99% asiakkaista ei lupaa anna, leima kirjaan kuitenkin tulee.

                Ihan sama missä huollettu, asiakkaasta se on kiinni antaako ihan oikeasti huoltaa ja huoltaa ennakoivasti, kyllä ne huolloissa vaihtaa vaikka männät 15tkm välein jos maksaja pyytää.

                Hottetotti

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1851
                  • Turku

                  Taas yksi kallis 335i.


                  Kilometrejä on kyllä vähän, mutta niin on huoltojakin. Eka huolto 4 vuoden iässä, toka 11 vuoden iässä ja viimeisin sitten viime vuonna. Ei oo minusta kovin luottamusta herättävä huoltohistoria.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2236
                    • Vantaa

                    Siinä on kaiket kesät ajettu auton huutaen serviceä.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Mäkki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 2190
                      • Orimattila

                      Originally posted by Kanerv4 View Post
                      Se on kyllä totta että itsekkyys on lisääntynyt ja toki jos haluaa pitää tietynlaista harrastestatusta tai Auraa minkä jälkeensä jättää niin se ei ole pois keneltäkään. Hyvä asia, mutta kuten itsekin vaihtelen sen verran usein ja käsien läpi kulkee kuitenkin sen lähemmäs puolisen tuhatta autoa vuoteen niin se alkaa olla kuin kassatädille maitopurkki oli hinta mikä hyvänsä ja vaikka oli kuinka hieno Ferrari sinänsä niin se menettää merkityksensä ja siitä tulee vain paperilla Tuote. Ai saakeli pitääköhän ruveta vaikka Virpomaan jos löytäisi kadotetun harrastajan taas
                      Monta autoa pitää kierrättää vuodessa että Santanderilta saa Kiitos -kortin talvisin vai onks siinä joku euromääränen raja?
                      #Ilmastoahdistus

                      Comment

                      • icecold
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 2341
                        • 🌍

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Merkkiliikkeen huoltokirjalla merkitystä monellakin merkillä kun joukossa on esimerkiksi ns tyyppivikaisia moottoreita ja tehdas korvauspolitiikasssa pidemmälle mukana kuin pärnäsen korjaamolla väärillä öljyillä huoletuissa. Ja tässä kohtaa sillä ei ole merkitystä onko siellä motonetin korjaamolla huippuasentaja tai vastassa merkkiliikkeen amiksen harjoittelijaoppilas.
                        Näin se vaan menee.

                        Originally posted by E39Fin View Post
                        Joo, mutta kyllä näissä tietyissä marmorilattian autokaupoissa hyvitetään muutenkin huonosti, vaikka olisi merkkihuollettu Suomiauto. Isäukko tuossa juuri vaihtoi 125tkm ajetusta Suomi-auto E-mersusta G11 puikkoihin. Tarjosi kolmeen vertailukelpoiseen yksilöön vaihdossa seuraavin välirahatarjouksin: 4000€, 19500€, 22000€. Jälkimmäiset kaksi tarjousta Länsi-autolta ja Autokeskukselta. Ensimmäinen Sakalta. Sanomatta selvää, että kahden viimeisen puljun autot eivät olleet yli 15k€:llä parempia, joten ne jäi kauppaan.
                        Tämä kuulostaa perin erikoiselta, ei noin isoa eroa välirahassa liikkeiden kesken pitäisi kyllä muodostua millään.
                        Autojen on lisäksi pyyntihinnoiltaan pitänyt olla samassa luokassa, jos väliraha on ollut 4000e. Tai Mersun jopa hieman kalliimpi.

                        Ylipäätään taitaa aika harvassa 125tkm ajetussa E-sarjan Mersussa ja G11 7-sarjalaisessa osua samaan hintapyynnit.
                        Ehkä todennäköisemmin jos Mersu on All-Terrain, Coupé tai jokin AMG. :think

                        --------

                        Bongauksena G30 LCI hienolla väriyhdistelmällä.

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5428
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Taas yksi kallis 335i.


                          Kilometrejä on kyllä vähän, mutta niin on huoltojakin. Eka huolto 4 vuoden iässä, toka 11 vuoden iässä ja viimeisin sitten viime vuonna. Ei oo minusta kovin luottamusta herättävä huoltohistoria.
                          Ja kaikki kivat (lue arvokkaat) tyyppiviat vielä edessä, suuttimet, HPFP, vesipumppu, turbot noin esimerkkinä.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by icecold View Post
                            Tämä kuulostaa perin erikoiselta, ei noin isoa eroa välirahassa liikkeiden kesken pitäisi kyllä muodostua millään.
                            Autojen on lisäksi pyyntihinnoiltaan pitänyt olla samassa luokassa, jos väliraha on ollut 4000e. Tai Mersun jopa hieman kalliimpi.
                            Niin tai marmorin vaihtoautomyynti on lähinnä oman merkin 1-3v käytettyjen myyntiä BPS/muulla takuulla joten vanhempi vääränmerkkinen vaihdokki tuollaiseen ei taida olla ns haluttu tuote.

                            Kamuxilta ja Sakalta sitten nuo liikkuu paremmin eteenpäin ja sieltä saa sen uudemman vaihdokin ilman BPS takuuta ja tarvittaessa vaikka ilman huoltokirjaa "italiantuontina" mukaan :think
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1761
                              • HKI/Orimattila

                              Originally posted by icecold View Post
                              Näin se vaan menee.



                              Tämä kuulostaa perin erikoiselta, ei noin isoa eroa välirahassa liikkeiden kesken pitäisi kyllä muodostua millään.
                              Autojen on lisäksi pyyntihinnoiltaan pitänyt olla samassa luokassa, jos väliraha on ollut 4000e. Tai Mersun jopa hieman kalliimpi.

                              Ylipäätään taitaa aika harvassa 125tkm ajetussa E-sarjan Mersussa ja G11 7-sarjalaisessa osua samaan hintapyynnit.
                              Ehkä todennäköisemmin jos Mersu on All-Terrain, Coupé tai jokin AMG. :think

                              --------

                              Bongauksena G30 LCI hienolla väriyhdistelmällä.

                              Joo, all-terraini oli. Ja kyllä, sakan yksilö oli noin 4k€ paria muuta halvempi, eli se toki kaventaa todellisia eroja mitä hyvitykseen tulee. Silti kuitenkin nimenomaan hyvityshinnassa oli yli 15k€ erot paikkojen välillä, muistaakseni autokeskus tarjosi suunnilleen tavallisen taksimallin hinnan, länsiauto siihen tonnin vai pari päälle. eniten nauratti tuo 22k€ välirahatarjouksen perässä ollut myyjän kommentti, että millonkas tuut vaihtelemaan. Noh, kai näihin siis joku tarttuukin.

                              Ja tosiaan vaihdossa tullut bmw oli saksasta uinut täydellä merkkiliikkeen historialla. Yksikään vaihtoehto ei ollut BPS:llä.

                              Bongona tästä varsin maukas ei-hybridi G11 https://www.nettiauto.com/bmw/730/12172679
                              Last edited by E39Fin; 18-10-2021, 17:03.
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by E39Fin View Post
                                Ja tosiaan vaihdossa tullut bmw oli saksasta uinut täydellä merkkiliikkeen historialla. Yksikään vaihtoehto ei ollut BPS:llä.
                                Suomessa edelleen vain laakkonen saa myydä saksasta tuotuja, muiden pitää myydä suomiautoja. Edelleen vallalla tämä käsitys useassa liikkeessä.

                                Aika hieno löytö
                                Last edited by BMW525Xda; 18-10-2021, 16:59.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎