Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7548
    • Kotona

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    On jos vertaa tähän



    Katsottu:9895 kertaa
    Suosikkilistattu:232 kertaa
    Viestit:14 kpl
    Puhelut ? :19 kpl
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
    Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
    -

    Comment

    • Danukos
      Alueaktiivi
      • Feb 2011
      • 1125
      • pks

      Originally posted by Zeta View Post
      On jos vertaa tähän



      Katsottu:9895 kertaa
      Suosikkilistattu:232 kertaa
      Viestit:14 kpl
      Puhelut ? :19 kpl
      Tästä yksilöstä voisin kuvitella jonkun jo maksavankin 5k€ jos kovasti e36 haluaa, mutta tuo aiemmin linkattu… rajua ajatella että moiset yksilöt liikkuvat tuollaisella rahalla
      E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
      Ex - E34
      ///M5 -90 Alpin Weiss II

      Comment

      • hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Katsotaanpa kauanko ylihintainen fiat kelluu myynnissä
        https://www.nettiauto.com/fiat/500e/12465363
        Ei ole ylihintainen, oletko yrittänyt ostaa tällaista?

        Oikein hauska vessa muuten - suosittelen kokeilemaan.
        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
        - Porsche Cayenne S
        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
        - plus pari muuta

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          2x V8




          Last edited by BMW525Xda; 15-10-2021, 15:45.

          Comment

          • Meepi
            Bimmer Rookie
            • Oct 2015
            • 134
            • fin

            https://www.nettiauto.com/bmw/550/12409619 Tämä on roikkunut myynnissä pitkään, ei taida suomalaiseen autoilijaan kyseinen tekniikka upota. Vaikka herkullinen paketti onkin

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6749
              • PK-seutu

              Originally posted by Meepi View Post
              https://www.nettiauto.com/bmw/550/12409619 Tämä on roikkunut myynnissä pitkään, ei taida suomalaiseen autoilijaan kyseinen tekniikka upota. Vaikka herkullinen paketti onkin
              Tuollaista jos tekee mieli niin kannattaa katsoa sellainen jossa todella kattavat lisätakuut taikka sitten päivitetty TU kone
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                Originally posted by Meepi View Post
                https://www.nettiauto.com/bmw/550/12409619 Tämä on roikkunut myynnissä pitkään, ei taida suomalaiseen autoilijaan kyseinen tekniikka upota. Vaikka herkullinen paketti onkin
                Kävin tuota pari viikkoa sitten katsomassa ja koeajamassa. Nettiauton ilmoituksessa auto näyttää huomattavasti paremmalta ja siistimmältä mitä oikeasti oli. Äkkiseltään voisin sanoa, että kuvat ovat vanhoja. Auto on myös sisältä jotenkin tunkkainen ja nuhruinen. Autossa on väärä tuulilasi, hud on sumea ja näkyy tuplana. Ratista on kununut pinta pois, se pitäisi uusia. Muutaman kilsan koeajon perusteella oli ajolleen ihan ok. Tosin ajelin vain iisisti ilman revittelyitä, mutta ainakin pintakaasulla liikkuin niin kuin kuuluu, myös vaihteisto toimi ihan hyvin. Moottori on vaihdettu jossakin 60-70tkm paikkeilla ulkomailla BMW histosiatietojen perusteella. Eli kohta puoliin saa vaihtaa uudelleen tai vähintään suuresti peruskorjata.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Tuollaista jos tekee mieli niin kannattaa katsoa sellainen jossa todella kattavat lisätakuut taikka sitten päivitetty TU kone
                  Ei se TU kone takaa juurikaan sen huolettomampia kilometrejä. Kaikenlisäksi on kahden normi perheauton hintainen valvetronic järjestelmä x2 riesana.
                  Auton hinta pomppaa myös ihan eri lukemiin TU koneella kun ovat uudempia ja vähemmän markkinoilla. Samalla välirahalla tuollaisesta vanhemmasta kunnostaa jo moottorin.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6749
                    • PK-seutu

                    Originally posted by Spetke View Post
                    Ei se TU kone takaa juurikaan sen huolettomampia kilometrejä. Kaikenlisäksi on kahden normi perheauton hintainen valvetronic järjestelmä x2 riesana.
                    Auton hinta pomppaa myös ihan eri lukemiin TU koneella kun ovat uudempia ja vähemmän markkinoilla. Samalla välirahalla tuollaisesta vanhemmasta kunnostaa jo moottorin.
                    Nojaa. Taitaa se aika eri luokkaa jo kuitenkin olla...

                    BMW N63, N63TU, N63TU2, and N63TU3 comparison. Learn about the N63 technical updates. BMW N63 performance and reliability. N63 comparison.


                    BMW N63B44O1 - N63TU Technical Update
                    N63B44O1 Horsepower: 444 hp (331kW)

                    N63B44O1 Torque: 479 lb-ft (650 N-m)

                    Years: 2013-2019

                    Following the disastrous start, BMW began producing the N63TU in 2012. Though still an N63, the N63TU is almost an entirely different engine. It remains a 4.4L twin turbo V8 but sees a 42 horsepower increase. However, the power gain seems to be mostly on paper. Dyno testing has shown the N63 and N63TU put down similar numbers to the wheels. The N63TU engine does show a nice boost in torque, though. Aside from the power differences, other notable changes include:

                    Updated VANOS, adopted from N55
                    New valve cover with updated crankcase ventilation
                    Pistons updated
                    Forged rods and crank
                    Timing chain updated
                    Oil spray nozzles for piston crown cooling
                    Intake manifold updated
                    MAP and charge air temperature sensors updated, adopted from N20
                    Low pressure fuel sensor deleted
                    New fuel injectors and HPFP
                    Second coolant pump added
                    Vacuum pump updated
                    New turbochargers
                    Addition of Valvetronic

                    This is far from an exhaustive list of the changes on the N63TU. Nonetheless, as we stated, this is almost a completely different engine. The list is already insane as is. Nearly every part on the N63TU was re-designed compared to the N63. As you can see, all of the problematic areas on the original N63 were updated with new components and/or designs. Additionally, the N63TU receives stronger, forged rods and crank.

                    Despite the similar power numbers from the factory, the N63TU should be better suited to mods and increased boost. Additionally, this was a massive reliability improvement over the N63. The N63TU is not an unreliable engine with tons of common problems. Still expect the standard BMW problems such as gasket oil leaks, cooling system, etc, especially as the N63TU ages. However, the N63TU is a pretty reliable engine overall.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Nojaa. Taitaa se aika eri luokkaa jo kuitenkin olla...

                      https://bmwtuning.co/bmw-n63-vs-n63t...tu2-vs-n63tu3/
                      Joo, itselläni harkinnassa myöhemmin nimenomaan tu-koneella oleva. Tutkinut noita ja iso ero noissa koneissa on...

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Noita kasikoineisia ei kannata ostaa kuin uutena ja takuunalaisina, sen on tiedostanut noiden ensimmäiset omistajat tai myöhemmin oppineet. Harrastepeleinäkin hankalia vrt joku jenkkiv8 jonka jakopään huoltaa ilman tonnin erikoistyökaluja ja toisen tonnin osia, jos edes ikinä tarttee huoltaa jenkkiv8:ssa. Bmwv8 tuntuu vikojen määrä olevan vakio, ne vaan on mallista riippuen eri osissa, ilmeisesti jo suunnittelupöydällä tietoisesti tehtyjä. Ja sama vaikuttaa olevan 4-syl, ilmeisesti v8 on tehty yhdistämällä kaksi 4syl niin viat in siksi tupla .
                        Kannattaa pysyä b/d I6 koneissa ja niiden variaatioissa, ne on bmw ydinosaamista, luultavasti ehkä myös 3-syl, eiköhän ne tehdä puolittamalla m54

                        Siitä.


                        Pari NCAP autoa

                        Last edited by BMW525Xda; 17-10-2021, 09:12.

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2089
                          • Naantali


                          On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335 Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
                          Last edited by miyli; 17-10-2021, 11:05.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Nojaa. Taitaa se aika eri luokkaa jo kuitenkin olla...

                            https://bmwtuning.co/bmw-n63-vs-n63t...tu2-vs-n63tu3/
                            Paperilla on kyllä muutoksia tehty, mutta ei ne silti käytännössä sen paremmiksi ole muuttuneet. Noidet TU koneiden "paremmuus" johtuu pitkäli siitä, että niitä on hitosti vähemmän liikenteessä ja hitosti vähemmän ajettu kun ovat myös monta vuotta uudempia. Jos nyt vaikka otetaan aiemmin mainittu F10 550i niin niitä ei ole yhtäkään TU koneella Nettiautossa myynnissä. Vanhempaa N63 on peräti 5kpl. Jokusia noita N-kaseja tässä vuosien aikana olen työni puolesta lihoiksi vetänyt niin tiedän kyllä suurinpiirtein mistä puhun.

                            Voi olla, että nämä N63 olisivat kestäneet huomattavasti paremmin mikäli ensimmäiset omistajat olisivat viitsineet huollattaa niitä paremmin, eli jos vaikka ensimmäiset moottoriöljyt olisi vaihtanut 5tkm paikkeilla ja siitä eteenpäin vaikka 10 tonnin välein niin se olisi saattanut jo auttaa paljon. Tutkin kaikkien noiden nettiauton 550i huoltohistoriat läpi niin järjestäen kaikissa vedelty öljynvaihdot pitkiksi. Ei omistajia ole kiinnostanut kun lähtökohta on ollut, että ajetaan vaan takuuaika +1v päälle ja vaihdetaan uuteen autoon. Tämä sama metodi pätee oikeastaan lähes jokaiseen muuhunkin autoon. Harvassa on ne autot joihin ensimmäinen omistaja on raaskinut mitään ylimääräistä mikä ei ole "pakollista" teetättää.
                            Last edited by Spetke; 17-10-2021, 11:08.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • _Bäri_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2014
                              • 933
                              • Turku

                              Sama on varsinkin volkkareissa, jos öljyt vaihdettaisiin 10tkm välein ja käytettäisiin kunnon öljyjä sekä laadukkaita suodattimia. Voisi ja kestääkin tsi koneet pidempään. Ainakin omat kokemukset olleet tsi koneista hyviä jos ei olla menty longlife huollolla. Samoin öljyn kulutus on loppunut tai ainakin vähentynyt huomattavasti.

                              Meillä tuli M47 kanssa jakopää remppa eteen. Kilometrejä toki jo 350tkm. Ihmekkös jos tuo on jo vähän venynyt.
                              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                              Ex:
                              E61 535dA -05
                              E91 320dA -06
                              E53 X5 3.0dA - 03
                              E39 535iA -01
                              E39 520i -97
                              E39 530dA - 00

                              Comment

                              • Kanerv4
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 976
                                • Tampere

                                Originally posted by Spetke View Post
                                Paperilla on kyllä muutoksia tehty, mutta ei ne silti käytännössä sen paremmiksi ole muuttuneet. Noidet TU koneiden "paremmuus" johtuu pitkäli siitä, että niitä on hitosti vähemmän liikenteessä ja hitosti vähemmän ajettu kun ovat myös monta vuotta uudempia. Jos nyt vaikka otetaan aiemmin mainittu F10 550i niin niitä ei ole yhtäkään TU koneella Nettiautossa myynnissä. Vanhempaa N63 on peräti 5kpl. Jokusia noita N-kaseja tässä vuosien aikana olen työni puolesta lihoiksi vetänyt niin tiedän kyllä suurinpiirtein mistä puhun.

                                Voi olla, että nämä N63 olisivat kestäneet huomattavasti paremmin mikäli ensimmäiset omistajat olisivat viitsineet huollattaa niitä paremmin, eli jos vaikka ensimmäiset moottoriöljyt olisi vaihtanut 5tkm paikkeilla ja siitä eteenpäin vaikka 10 tonnin välein niin se olisi saattanut jo auttaa paljon. Tutkin kaikkien noiden nettiauton 550i huoltohistoriat läpi niin järjestäen kaikissa vedelty öljynvaihdot pitkiksi. Ei omistajia ole kiinnostanut kun lähtökohta on ollut, että ajetaan vaan takuuaika +1v päälle ja vaihdetaan uuteen autoon. Tämä sama metodi pätee oikeastaan lähes jokaiseen muuhunkin autoon. Harvassa on ne autot joihin ensimmäinen omistaja on raaskinut mitään ylimääräistä mikä ei ole "pakollista" teetättää.

                                Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs. Suomessa kun tyyppivikoihin luetaan osia mitkö jo vanhuuttaan antautuu 10v iässä. En minä ainakaan osta autoa toiselle omistajalle jos uuden haen, itselle minä sen ostan ja minua ei kiinnosta vaikka se leviäisi heti kun vaihtaa vaihtoautoliikeessä omistajaa. :think


                                Totta kyllä että huolloilla voi ehkäistä todella paljon mutta nyt sitten käsi pystyyn ketkä uuden auton on ostanut on tehnyt 3 vuoden aikana ekstra huoltoja mitä se Auto oikeesti piippaa, minä myönnän että en kertaakaan. Ja tähän lähtee 99% porukasta.
                                Last edited by Kanerv4; 17-10-2021, 12:24.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎