Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N54
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2012
    • 526
    • Satakunta

    Originally posted by E39Fin View Post
    Eli hyvitys noin 18-25k€€? :think kieltämättä laittaa vaihtohalukkuutta jäähylle.
    Tässä markkinassa varmaan juuri tuollaiseen laitteeseen saa tuota luokkaa olevan näkemyseron aikaiseksi. Itse veikkaan n. 32-34k€ hyvitystä. Halvin ”samanlainen” 52k€ ja ”melkein 20k€” = n. 18k€? Samaan aikaan hyvä miettiä kuka maksaa pian 6v vanhasta lähemmäs 200k ajetusta dieselistä noita +-50 k€ pyyntejä. Varsinkin kun noikin vehkeet alkaa vähitellen mennä sinne käyttöharraste osastolle. Näissä on tuo 540-lisä myös vähän niin ja näin.

    Mutta toivotaan, että saat joskus vielä autosi vaihdettua järkevällä kaupalla. Kysy Jyväskylästä mitä hyvittävät tuonti-Teslaan tai johonkin muuhun sopivaan? :think Siellä nuo 540d näyttävät olevan arvossaan.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      Joo näinhän se on että ei siinä 50k edes huudeltu mutta
      Kyllä 28 hyvitystarjous toiseen dieseliin on aika luokaton.. ymmärtäisin jos sähköautoon ois ongella kokeillu.

      Joku 45k ois oikein passeli, alemmaskin pääsee jos taas vastaavasti muidenkin pyynnit laskee, mutta kummasti pyynnit on sitte muutenki katossa.
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Krampus
        BTCF Member
        • Nov 2017
        • 373
        • Keski-Suomi

        Kummasti esim. on kohtuu kilsoilla olevat diesel 3.0l 2016-> BMW:t pitäneet hintansa kun eihän näitä enää kukaan "halua" :think. Miten voikin olla noin heikko hyvitys G31:stä. Tätä isojen dieseleitten hinnan kehitystä ihmetteli myös yhden ison vaihtoautoketjun myyjä kun anopille VW poloa etsin ja tuli yllättäen puheeksi BMW:t.
        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Originally posted by N54 View Post
          Tässä markkinassa varmaan juuri tuollaiseen laitteeseen saa tuota luokkaa olevan näkemyseron aikaiseksi. Itse veikkaan n. 32-34k€ hyvitystä. Halvin ”samanlainen” 52k€ ja ”melkein 20k€” = n. 18k€? Samaan aikaan hyvä miettiä kuka maksaa pian 6v vanhasta lähemmäs 200k ajetusta dieselistä noita +-50 k€ pyyntejä. Varsinkin kun noikin vehkeet alkaa vähitellen mennä sinne käyttöharraste osastolle. Näissä on tuo 540-lisä myös vähän niin ja näin.

          Mutta toivotaan, että saat joskus vielä autosi vaihdettua järkevällä kaupalla. Kysy Jyväskylästä mitä hyvittävät tuonti-Teslaan tai johonkin muuhun sopivaan? :think Siellä nuo 540d näyttävät olevan arvossaan.
          Nopealla vilkaisulla halvin perus 540d oli 38k€, halvin m-sport 45k€. Vastaavasti halvimmat kolmelitraiset m-sportit 38k€. Kaikkia noita yhdistää se, että ne on yhä myynnissä. Aika kivoja aleprosentteja saa tällä hetkellä liikkeistä noista dieselbemareista, vaikka valikoimaa onkin melko vähän.

          Ja kuten sanoit, 540d-lisä taitaa olla sellainen, että suuri osa ostajista ei maksa euroakaan ylimääräistä 530d hintojen päälle. 45k€ saa myös kohtuullisesti ajettuja G-sarjan seiskoja tällä hetkellä.


          Tämänkin saisi varmaan 35k€ noutaa pois. Jotain tonneja ylöspäin on ehkä realistinen hinta 540d:n myynnissä.
          Last edited by E39Fin; 08-09-2022, 11:50.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1120
            • suomi

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Onhan toi 6k€ iso hintaero kyllä. Onko tuossa kalliimmassa joku alustasarja kun näyttää matalammalta? Kaipa sekin asennettuna jotain maksaa.
            Hr jouset,itse toin sen aikoinaan saksasta.

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              Originally posted by E39Fin View Post
              Nopealla vilkaisulla halvin perus 540d oli 38k€, halvin m-sport 45k€. Vastaavasti halvimmat kolmelitraiset m-sportit 38k€. Kaikkia noita yhdistää se, että ne on yhä myynnissä. Aika kivoja aleprosentteja saa tällä hetkellä liikkeistä noista dieselbemareista, vaikka valikoimaa onkin melko vähän.

              Ja kuten sanoit, 540d-lisä taitaa olla sellainen, että suuri osa ostajista ei maksa euroakaan ylimääräistä 530d hintojen päälle. 45k€ saa myös kohtuullisesti ajettuja G-sarjan seiskoja tällä hetkellä.


              Tämänkin saisi varmaan 35k€ noutaa pois. Jotain tonneja ylöspäin on ehkä realistinen hinta 540d:n myynnissä.
              Onhan noissa jonni verran eroa varusteissakin mutta jos niitä ei yhtään arvosta niin turhahan niistä maksaa. Itse aina speksaan mallia "voll" niin sitten joutuu yleensä pulittelee..
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6709
                • PK-seutu

                Originally posted by E39Fin View Post
                Nopealla vilkaisulla halvin perus 540d oli 38k€, halvin m-sport 45k€. Vastaavasti halvimmat kolmelitraiset m-sportit 38k€. Kaikkia noita yhdistää se, että ne on yhä myynnissä. Aika kivoja aleprosentteja saa tällä hetkellä liikkeistä noista dieselbemareista, vaikka valikoimaa onkin melko vähän.

                Ja kuten sanoit, 540d-lisä taitaa olla sellainen, että suuri osa ostajista ei maksa euroakaan ylimääräistä 530d hintojen päälle. 45k€ saa myös kohtuullisesti ajettuja G-sarjan seiskoja tällä hetkellä.


                Tämänkin saisi varmaan 35k€ noutaa pois. Jotain tonneja ylöspäin on ehkä realistinen hinta 540d:n myynnissä.
                Ja kun fakta on se, että jos autobudjetti on yli 40k€, niin ei ole mitään järkeä ostaa ilman töpseliä (aina löytyy joku marginaalitapaus tottakai, mutta isossa kuvassa).

                Dieseleitä tarvitaan vielä pitkään, mutta lähinnä niille, jotka käyttävät auton hankintaan alle 30k€.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Ja kun fakta on se, että jos autobudjetti on yli 40k€, niin ei ole mitään järkeä ostaa ilman töpseliä (aina löytyy joku marginaalitapaus tottakai, mutta isossa kuvassa).

                  Dieseleitä tarvitaan vielä pitkään, mutta lähinnä niille, jotka käyttävät auton hankintaan alle 30k€.


                  Totta. Optimi omaan rahankäyttöön on varmaan paukutella tämä lähemmäs 300tkm jolloin sen voi sit vieläkin parillakynpillä luukuttaa eteenpäin. Ei vaan ole mitenkään kannattavaa hukata toimivaa kikotinta sähköpeliin niiden nykyisillä hinnoilla / vsrsinkin hyvityshinnoilla. Vähemmän kirpasee sitten 3v päästä..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3828
                    • Nokia

                    Originally posted by Ceeray View Post
                    Kokeilin sigun autoa tarjota x4 vaihos. Huutonaurua kun näin hyvityshinnan tarjoukses. Jäihän se vajaa 20k€ halvimmasta myynnissä olevasta samanlaisesta..

                    Ja kyseessä bmw merkkiliike. Arvostus kohdillaan.
                    Originally posted by Ceeray View Post
                    Joo näinhän se on että ei siinä 50k edes huudeltu mutta
                    Kyllä 28 hyvitystarjous toiseen dieseliin on aika luokaton.. ymmärtäisin jos sähköautoon ois ongella kokeillu.

                    Joku 45k ois oikein passeli, alemmaskin pääsee jos taas vastaavasti muidenkin pyynnit laskee, mutta kummasti pyynnit on sitte muutenki katossa.
                    On vissiin alle satkun ajettu peli, kun tuollaisia rahasummia vilahtelee ajatuksissa?

                    Ei varmaan ole suuri yllätys, että G-sarjalainen iso diisseli on kuin väärää rahaa tällä hetkellä kaupoilla. Eipä sellaisista kukaan uskalla kovin rohkeasti hyvittää.
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • Kraftwerk
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2022
                      • 133
                      • Joensuu area

                      Olen vajaan viikon ajellut nyt Saksassa, Itävallassa ja Pohjois-Italiassa. Kovasti vaan G30:t on dieseleitä ja usein kuusisylinterisiä. Plugareita näkee paljon vähemmän. Sama homma isoissa uudehkoissa Mersuissa.
                      F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3828
                        • Nokia

                        Originally posted by Kraftwerk View Post
                        Olen vajaan viikon ajellut nyt Saksassa, Itävallassa ja Pohjois-Italiassa. Kovasti vaan G30:t on dieseleitä täällä. Plugareita näkee paljon vähemmän. Sama homma isoissa uudehkoissa Mersuissa.
                        Autoverottomissa maissa on vähän eri meiningit tietenkin.
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6709
                          • PK-seutu

                          Originally posted by Tomi T View Post
                          Autoverottomissa maissa on vähän eri meiningit tietenkin.
                          Juuri näin. Jankataan samaa asiaa, mutta otetaan vaikka G30 esimerkiksi. 530e ja 530d. ajamisen kulut on hybridissä pienemmät (paitsi hyvin hyvin harvoille kaupparatsuille). Ja daiseliin tulee jo ostettaessa 10k€ pelkkää veroa päälle. Siihen vielä dieselverot.

                          Tottakai sivistysvaltioissa on eri tilanne kun ei ole syrjiviä ja laittomia autoveroja
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3517
                            • Raisio

                            Jos fiilispohjalta mennään, kutosdieselin murina voittaa aina suhisevat ja vinkuvan sähköhybridin jossa saa aina Akun loppuessa kuunnella jakoketjun rapinaa kun +100 vauhdissa sähkö loppuu

                            Autoilun kulupuolella valintaa ( mikä sit onkaan ) turha perustella jos merkiksi BMW valittu.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6709
                              • PK-seutu

                              Originally posted by ritariässä View Post
                              Jos fiilispohjalta mennään, kutosdieselin murina voittaa aina suhisevat ja vinkuvan sähköhybridin jossa saa aina Akun loppuessa kuunnella jakoketjun rapinaa kun +100 vauhdissa sähkö loppuu

                              Autoilun kulupuolella valintaa ( mikä sit onkaan ) turha perustella jos merkiksi BMW valittu.
                              Mennään vaan fiilispohjalta. Silloin voi unohtaa pöllö-öljykamiinat. M550i ainut oikea

                              Kulut pitää unohtaa jos ajaa BMW:llä? Ihan on oma mielipiteesi
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3517
                                • Raisio

                                Joo, vähän rentoutta mallin valintaan ja excelit nurkkaan.

                                Lidlistä löytyy edullista jauhelihaa jos jääkaapin valo jää ilman kaveria
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎