Originally posted by jr66
View Post
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III
Collapse
X
-
Originally posted by Suorakuus View Post
F31 b47 koneella, n. 240tkm. Vanhahan tuo on jo ja noihin kilsoihin on jokaikisen suomiautonkin puskuria kerran maalattu.-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
-
Nyt ei oikein huvita ostaa yhtään mitään? Tilanne on vähän se, että auto on ollut jollain tapaa vaihdossa yli puoli vuotta. Alla on nyt väliaikaisratkaisu (Renault Megane III 1.6 -11), jolla on tullut vedettyä yli 12tkm ja siihen on tainnut tottua täysin. Jossain vaiheessa halusi G30 540:en kun niitä oli Mobilessa alkuvuodesta tarjolla muutama, erityisesti yksi tehtaan ex-lehdistöauto jäi kavelemaan, sitten takaisin G30, sitten maahantuojan rahoitustarjouksella höystetty CX-60, sitten pelkkää sähköä ja Renault Scenic (range ~612km joka riittäisi). Kaikissa näissä vaihtoehdoissa oli yksi paha vika - hinta. Kaikki säästö & sijoitukset menisivät takuuvarmasti arvoaan alentavaan peltilaatikkoon, ja tämä arvonalentuma ei yhtään innosta, enää. G30:kin tuli jo 2017 ja ~52km range vaikuttaa tänä päivänä hyvin vähäiseltä. Vaikkakin kieltämättä haluaisi takaisin jonkinlaisen premium-kyytiin, ei enää halua ottaa sitä arvonalentumaa niskoilleen.
Ei ole ehkä elämän hohdokkainta ajaa 14-vuotiaalla ranskalaisella, jossa on malliston tehottomin moottorin, mutta kun se vie paikasta toiseen saman kuljettajan ihan OK. Moottoritiesiirtymät ovat ehkä epämukavia melutason vuoksi (120km/h ~3550rpm), mutta kun autossa on kiinni alle kymmenesosa siitä, mitä joku G30 vieläkin maksaa, puhumattakaan muiden vaihtoehtojen 50-60k€ hinnoista, niin nyt ei tiedä mitä tekisi, mieli on muuttunut liian monta kertaa. Ja onhan se uusivanha kokemus, kun ei tarvitse välittää oikeastaan tippaakaan siitä, paljonko autolla on ajettu.
Edullisemman hinnaston, eli n. 3-7k€ autojen hinnat ovat ehkä kovimmillaan pitkiin, pitkiin aikoihin. Samoin uusien. Koskaan ei ole vaadittu näin paljoa rahaa kohteesta, jonka riski jäännösarvon laskun suhteen ei olisi näin kova.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostNyt ei oikein huvita ostaa yhtään mitään? Tilanne on vähän se, että auto on ollut jollain tapaa vaihdossa yli puoli vuotta. Alla on nyt väliaikaisratkaisu (Renault Megane III 1.6 -11), jolla on tullut vedettyä yli 12tkm ja siihen on tainnut tottua täysin. Jossain vaiheessa halusi G30 540:en kun niitä oli Mobilessa alkuvuodesta tarjolla muutama, erityisesti yksi tehtaan ex-lehdistöauto jäi kavelemaan, sitten takaisin G30, sitten maahantuojan rahoitustarjouksella höystetty CX-60, sitten pelkkää sähköä ja Renault Scenic (range ~612km joka riittäisi). Kaikissa näissä vaihtoehdoissa oli yksi paha vika - hinta. Kaikki säästö & sijoitukset menisivät takuuvarmasti arvoaan alentavaan peltilaatikkoon, ja tämä arvonalentuma ei yhtään innosta, enää. G30:kin tuli jo 2017 ja ~52km range vaikuttaa tänä päivänä hyvin vähäiseltä. Vaikkakin kieltämättä haluaisi takaisin jonkinlaisen premium-kyytiin, ei enää halua ottaa sitä arvonalentumaa niskoilleen.
Ei ole ehkä elämän hohdokkainta ajaa 14-vuotiaalla ranskalaisella, jossa on malliston tehottomin moottorin, mutta kun se vie paikasta toiseen saman kuljettajan ihan OK. Moottoritiesiirtymät ovat ehkä epämukavia melutason vuoksi (120km/h ~3550rpm), mutta kun autossa on kiinni alle kymmenesosa siitä, mitä joku G30 vieläkin maksaa, puhumattakaan muiden vaihtoehtojen 50-60k€ hinnoista, niin nyt ei tiedä mitä tekisi, mieli on muuttunut liian monta kertaa. Ja onhan se uusivanha kokemus, kun ei tarvitse välittää oikeastaan tippaakaan siitä, paljonko autolla on ajettu.
Edullisemman hinnaston, eli n. 3-7k€ autojen hinnat ovat ehkä kovimmillaan pitkiin, pitkiin aikoihin. Samoin uusien. Koskaan ei ole vaadittu näin paljoa rahaa kohteesta, jonka riski jäännösarvon laskun suhteen ei olisi näin kova.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View Post
Ahdistavan kuuloista ämpyilyä. Mitään hybridipaskaa en kyllä suosittele yhtään kenellekään. Perhepiirissä ollut kaksi BMW-konsernin hybridiä ja molemmissa akut paskana reilun 100tkm jälkeen, että melkosta paskaa premium hintalapulla. Life is too short to drive boring cars ja patongit on hyviä ku ostaa paistopisteeltä, ei autoliikkeestä.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostNyt ei oikein huvita ostaa yhtään mitään? ...
Mutta kun ei vain kiinnosta tämän hetken tarjonta. Dieselit ovat kusiloukuilla, bensakoneinen kuutonen on jo. Koria miettii että vaihtaisi harrasteessa isompaan kun kohta viisikymmentä ikää..
Ei vain kolahda oikein millään, ne jotka orastavasti kiinnostaisi (M340i&d, G30 D5, 550d&i) kaikissa tulee eteen se että hyvästä yksilöstä joutuisi purkamaan säästöjä aika lailla. Kuume ei nouse millään sille tasolle että olisi valmis maksamaan erotusta. Melkein enemmän orastavasti kiinnostaisi mursun C43 tai Audin S5. Hybridit ei, sähköautot ei. Hyvä isomoottorinen voisi jopa pitää arvonsa.
G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Vekkulimpaa ois jos tekin ryömisitte ruosteisen E39:n kanssa kekkaloimaan pihalle. Saattais tulla mieleen fraasi "ehkä mää oon hiljaa" tai ainakin tuntuu itselle toimivan
Toki nämäkin asiat vois olla huonomminkin, just allekirjoittaneen aiheeseen sopivaa videota katsellen https://www.youtube.com/watch?v=kQbotzEJudU E39 (M5) ja ruoste.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostVekkulimpaa ois jos tekin ryömisitte ruosteisen E39:n kanssa kekkaloimaan pihalle. Saattais tulla mieleen fraasi "ehkä mää oon hiljaa" tai ainakin tuntuu itselle toimivan
Toki nämäkin asiat vois olla huonomminkin, just allekirjoittaneen aiheeseen sopivaa videota katsellen https://www.youtube.com/watch?v=kQbotzEJudU E39 (M5) ja ruoste.
Ylivoimaisesti heikoimmassa hapessa oli kyllä e39. Jokainen kaari kukki, oven alareunoissa ulkopuolellakin kuplivaa maalia, vaikka muuten siistin näköinen hiukan yli 200tkm mittarissa.helmat oli suorat, joten oliskohan noi laitettu.
Mersu ja Alfa oli yllättävän siistejä vaikka +20 vuotta niilläkin ikää.
välillä e39 perään haikallut, eilisen jälkeen ei taida ihan heti e39 kuume iskeä...
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View Post
Paremman tekemisen puutteessa kaverin kaa eilen kierrettiin muutaman autoliikkeen pihan kautta. Yhden liikkeen pihassa pisti silmään punainen 147 Alfa, sitten väyrysavoMersu tms ja e39 facelifti.
Ylivoimaisesti heikoimmassa hapessa oli kyllä e39. Jokainen kaari kukki, oven alareunoissa ulkopuolellakin kuplivaa maalia, vaikka muuten siistin näköinen hiukan yli 200tkm mittarissa.helmat oli suorat, joten oliskohan noi laitettu.
Mersu ja Alfa oli yllättävän siistejä vaikka +20 vuotta niilläkin ikää.
välillä e39 perään haikallut, eilisen jälkeen ei taida ihan heti e39 kuume iskeä...
Tuota linkkaamaani videota katsoessa masennuin puolen tunnin kohdalla niin, että päätin jatkaa toiste. Tuntuu kuin katselis omaa autoa ja alkaa miettiin mitä ylläreitä se vielä voi kätkeä...
Tuossa nyt takalattiaa. Altapäin nuo suunnilleen putsattu, paitsi joka läpiviennin kohtaa en poistellut paikaltaan viime vuonna, kun loppui plussakelit tehdä mitään.
Joskus vuonna 2011 tuolta takalattiasta oli molemmin puolin proput irvistämässä paikallaan, en tiedä kauanko oli olleet irti, ostin silloin muutama kk aiemmin tuon.
puhdistelin takalattiaa tuolloin porakoneella sisäpuolelta ja laitoin nuo paikallisesta puljusta löytyneet (Mersun) kumitulpat tuonne ja sprayta päälle. Ei tuo nyt ihan kamalasti siitä ole pahentunut, mutta tuo kuvan musta takaproppu tarttee uutta peltiä, mennyt niin ohueksi. Näin siinä kohdalla rapatessa jo hiusreikää viime vuonna, mutta tosiaan noiden kelien takia ei pystynyt edes haaveileen alkaa sisustaa purkaan.
Ajattelin että "pikafiksinä" tämän alueen teen muutenkin, kun on sisäpuolta ja tuskin tuolta ikinä miksikään menee jos ei kosteutta saa. Yhtä noista alkuperäisistä propuista pois ottaessa se lahosi käsiin kun työnsi pois paikaltaan.
Tavallaan ois helpompi laittaa tuon kumipropun kohdalle vaan uutta peltiä siivu ilman reikää. Miksi noita pohjaproppuja edes pitää olla tuolla niin ääretön määrä joka puolella. Peltisiä ei kyllä tule näkemään enää.. otin sinne marmorilta jo läjän muovisia viime vuonna.
Pitää vielä lisätä että moni liikenteessä oleva E39 on aika ruosteinen, sitten niihin kuitenkin vielä laitellaan jotain tuuninkia ym. ja minusta ne on sen näköisiä ettei enää kannattaisi edes yrittää tehdä mitään. Ehkä se on tää perspektiivi kun arvaa mitä "allapäin on" ja se taas on toista mitä kuski "muutaman ruostekohdan" omaavasta autostaan ajattelee.
Toisaalta E39:n verrokki on se väyrysmese, ne taas on vähän kokonaan kadonneet.
Comment
-
Comment