Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kusilaitu
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 704
    • Seinäjoki

    Pehkana kun nyt on mennyt pari hyvin hinnoiteltua ja varustelua yksilöä sivu suun oman jahkailun takia. Pari hyvää autoa meni myös juuri ennen kun sain oman autoni myytyä
    Ei auta kun pistää hakuvahtia päälle.
    ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

    Comment

    • Kraftwerk
      Bimmer Rookie
      • Mar 2022
      • 133
      • Joensuu area

      Originally posted by Meepi View Post
      Tätä on spekuloitu todella paljon, ja etenkin jenkkien kanta tuntuu asettuneen siihen että tavalliset käyttöautot polttomoottorilla ovat romumetallin arvoisia tulevaisuudessa. Sen sijaan erikoisemmat, hyväkuntoiset ja keräilypotentiaaliset autot voivat nousta todella arvostetuiksi, kun uusia vastaavia ei kertakaikkiaan saa. Kyllähän mikro lämmittää makkaran grilliä nopeammin mutta ei se yhtä hyvää ole.
      Varmaankin ihan hyvä kehityssuunta Jenkeissä, että käyttöautot sähkojä. Youtube-kanavien perusteella keskiverto amerikkalainen pitää ja huollattaa autojaan niin huonosti, että autot ovat paalikamaa 80 000 mailia ajettuina. Ainakin GM:n pikkuturboissa, Bemarin ja VAG:n bensakoneilla näyttää olevan vaikeuksia kestää yhtään isompia kilometrejä tuolla.
      Last edited by Kraftwerk; 12-09-2022, 19:37.
      F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        Originally posted by Kraftwerk View Post
        Ainakin GM:n pikkuturboissa, Bemarin ja VAG:n bensakoneilla näyttää olevan vaikeuksia kestää yhtään isompia kilometrejä tuolla.
        Siksi varmaan joka kolmas ajaakin siellä Civicillä tai Corollalla.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1170
          • lahti

          Originally posted by Ceeray View Post
          Niiiiiin totta. Ainakin vitossarjan arvostus menee fiatin yms tasolla ekat 4v..
          Kyseleppäs uudestaa liikkeistä, kaverin 2016 mallin c meseki oli alkuu ongelmajätettä liikkeille mut nyt ykskaks homma muuttuki ja ne haluis kovastikki sitä vaihella, sillä vaihtokohde on edullisempi auto.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • toddpacker
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 49
            • Tampere

            Hieman tuskaista on nyt bemarin hankinta.

            Työkuvioiden muututtua pitäisi hommata joku mukava ja "luotettava" kulkine itsensä liikuttamiseen pitkin Suomea.

            3 ja 4 sarja on käytännössä pois suljettu, kun ei niihin mahdu ja ei niissä ole comfort-penkkejä muutenkaan.

            Katse kääntyy siis F10/F07 suuntaan. LCI 520 B47 koneella houkuttaisi lähinnä koneen paremman luotettavuuden ja taloudellisuuden takia, mutta jälleen, ei ole comforteilla varustettuna ja sport-penkit on liian kapeat.

            Lisäksi aika moni 520 on nelivedolla, mikä on itselle kohtuu tarpeeton ja potentiaalinen vikakohde.

            F07 saisi kohtuu edukkaasti. Aika monessa AD alusta, siihen kun varautuu uusimaan ainakin takaiskarit 700e/nurkka ja koneeseen ketjuremppa n. 2000 e, niin pitäisi hetken aikaa päästä?

            Comment

            • Aksuuu
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 294
              • Rauma

              Originally posted by toddpacker View Post
              Hieman tuskaista on nyt bemarin hankinta.

              Työkuvioiden muututtua pitäisi hommata joku mukava ja "luotettava" kulkine itsensä liikuttamiseen pitkin Suomea.

              3 ja 4 sarja on käytännössä pois suljettu, kun ei niihin mahdu ja ei niissä ole comfort-penkkejä muutenkaan.

              Katse kääntyy siis F10/F07 suuntaan. LCI 520 B47 koneella houkuttaisi lähinnä koneen paremman luotettavuuden ja taloudellisuuden takia, mutta jälleen, ei ole comforteilla varustettuna ja sport-penkit on liian kapeat.

              Lisäksi aika moni 520 on nelivedolla, mikä on itselle kohtuu tarpeeton ja potentiaalinen vikakohde.

              F07 saisi kohtuu edukkaasti. Aika monessa AD alusta, siihen kun varautuu uusimaan ainakin takaiskarit 700e/nurkka ja koneeseen ketjuremppa n. 2000 e, niin pitäisi hetken aikaa päästä?
              Onko F11 poissuljetttu vaihtoehto?
              I4 e40 Msport
              Kia Rio 1.2 -21
              ex. 520d F11 LCI -16
              ex. 520d F10 LCI M Sport -14
              ex. 320d E90 -06
              ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
              ex. 320i E36 Coupe -95

              Comment

              • toddpacker
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 49
                • Tampere

                Ei tuo farmari ikinä ole sopinut omaan silmään, vaikka eihän sitä tarvitse ajaessa katsella . Lisäksi epäilyttää onko kovempi rengasmelu? Ja taitaa olla painavempikin.

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  Originally posted by toddpacker View Post
                  Ei tuo farmari ikinä ole sopinut omaan silmään, vaikka eihän sitä tarvitse ajaessa katsella . Lisäksi epäilyttää onko kovempi rengasmelu? Ja taitaa olla painavempikin.
                  Jos F07 on pöydällä, niin kannattaa harkita suoraan F01. Ylläpitokustannusten osalta noissa kahdessa ei juuri eroa ole, mutta onhan F01 kuitenkin linjakkaampi ja arvovaltaisempi.. Nelivetoa ei kannata pelätä, rikkoutumiset on loppuseltaan aika harvassa ja johtuu siitä ettei öljyjä ole vaihdettu koskaan jakovaihteistoon.

                  Nuo on muuten sen verran painavia, että jos on tarvetta kaupungissa katupysäköidä niin takavedon kanssa oli mulla ainakin melkein kaikki rinnepaikat pois laskelmista, koska etenkin peruuttaminen ylämäkeen (mitä joskus tarvitsee taskusta poistuessa) oli täysin tekemätön paikka.

                  Muilta osin en voi kuin suositella F01 kanssa elämistä, jos siis haluaa jollain äffäläisellä ylipäänsä ajaa. Ongelmathan on 3-litraisissa pitkälti samoja F30 lähtien, joten miksei sitten suoraan ota sitä parasta samalla rahalla.

                  Vielä hämmennetään soppaa ja sanotaan, että AD ja DD on varusteina sellaisia, että niistä kannattaa maksaakin, jos viihtyy tien päällä paljon.
                  Last edited by E39Fin; 27-10-2022, 12:26.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2160
                    • Vantaa

                    Eipä ne nelivedon ja säätyvät iskarit kovin suurella todennäköisyydellä hajoa. Tuolla periaatteella kannattaa ajella taksilla Jos tykkää takavedolla ajella enempi, niin ei siinä mitään. Säätyvää alustaa uskallan suositella, ainut huono puoli on että muut ei jatkossa kelpaa. Toinen f11 moisella menossa eikä yhtään iskaria ole tarvinnut vaihtaa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • toddpacker
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2015
                      • 49
                      • Tampere

                      Originally posted by E39Fin View Post
                      Jos F07 on pöydällä, niin kannattaa harkita suoraan F01. Ylläpitokustannusten osalta noissa kahdessa ei juuri eroa ole, mutta onhan F01 kuitenkin linjakkaampi ja arvovaltaisempi.. Nelivetoa ei kannata pelätä, rikkoutumiset on loppuseltaan aika harvassa ja johtuu siitä ettei öljyjä ole vaihdettu koskaan jakovaihteistoon.

                      Nuo on muuten sen verran painavia, että jos on tarvetta kaupungissa katupysäköidä niin takavedon kanssa oli mulla ainakin melkein kaikki rinnepaikat pois laskelmista, koska etenkin peruuttaminen ylämäkeen (mitä joskus tarvitsee taskusta poistuessa) oli täysin tekemätön paikka.

                      Muilta osin en voi kuin suositella F01 kanssa elämistä, jos siis haluaa jollain äffäläisellä ylipäänsä ajaa. Ongelmathan on 3-litraisissa pitkälti samoja F30 lähtien, joten miksei sitten suoraan ota sitä parasta samalla rahalla.

                      Vielä hämmennetään soppaa ja sanotaan, että AD ja DD on varusteina sellaisia, että niistä kannattaa maksaakin, jos viihtyy tien päällä paljon.
                      F01 on salainen haave, mutta taitaa mennä juuri yli budjetin.
                      Jos ottaa F10 nelivedolla, niin onkin jo vaihtoehtoja enemmän.


                      Eipä ne nelivedon ja säätyvät iskarit kovin suurella todennäköisyydellä hajoa. Tuolla periaatteella kannattaa ajella taksilla Jos tykkää takavedolla ajella enempi, niin ei siinä mitään. Säätyvää alustaa uskallan suositella, ainut huono puoli on että muut ei jatkossa kelpaa. Toinen f11 moisella menossa eikä yhtään iskaria ole tarvinnut vaihtaa
                      Joo, liikaa nettiä luettu ja turhan analyyttinen persoona, niin äkkiä käy näin että mörkojä näkee jokapaikassa.

                      Neliveto on vähän meh, mutta hyvä pointti tuo auton painavuus. Ei sikäli ole mitään preferenssiä, kunhan on takapainoinen ajettava(niinkuin Xdrive onkin)

                      Ja adaptiivinen alusta on aivan mahtava! En ole edes F-sarjalaista ilman sitä käynyt testaamassa, joten vertailukohtana edellinen E60 ilman sitä ja ero on melkoinen

                      Comment

                      • Thmas
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 531
                        • HEL

                        Mulla oli muutama vuosi sitten F01 LCI 730dA xDrive ja oli kyllä matka-autojen parhaimmistoa. Kuluttikin todella maltillisesti, alimmillaan matkassa 5,4l/100 km, eli jopa vähemmän kuin 2015 F11 520dA xDrive. Seka-ajossa alle 7l/100km.
                        Audi e-tron 55

                        Exiä:
                        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1822
                          • N/A

                          Minulla oli viisi vuotta/120tkm F07 530d GT. Todella mukava auto ja nelipyöräohjauksen, AD:n ja DD:n vuoksi ketteräkin kokoisekseen. Perustekniikka toimii moitteetta, mutta vähintään joka toinen kuukausi sitä oli joku juttu rikki. Yleensä joku varusteista. Ja yleensä osat maksoi aina tonnin. Yhteistä F1X:n kanssa oli yllättävän vähän. Olisi ollut todella kallis auto ylläpitää jos ei olisi osannut korjata itse.

                          Kulutus oli omistusajalta 8.2l/100tkm. Matka-ajossa hiukan alle 7l/100km.

                          Tuon jälkeen ei seiskat houkuttele.
                          Last edited by bmw323it; 29-10-2022, 18:45.
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • isolohko
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 900
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Minulla oli viisi vuotta/120tkm F07 530d GT. Todella mukava auto ja nelipyöräohjauksen, AD:n ja DD:n vuoksi ketteräkin kokoisekseen. Perustekniikka toimii moitteetta, mutta vähintään joka toinen kuukausi sitä oli joku juttu rikki. Yleensä joku varusteista. Ja yleensä osat maksoi aina tonnin. Yhteistä F1X:n kanssa oli yllättävän vähän. Olisi ollut todella kallis auto ylläpitää jos ei olisi osannut korjata itse.

                            Kulutus oli omistusajalta 8.2l/100tkm. Matka-ajossa hiukan alle 7l/100km.

                            Tuon jälkeen ei seiskat houkuttele.
                            Olisikohan F07 530d perusmallinen tähän aikaan kova kilpailija sarjassa eniten 6-sylinteristä käyttö-BMW:tä edullisesti? 4-sylinteristen sarjassa f11 xDrive b47 taitaa olla aika lyömätön alle 200tkm ja alle 20t€

                            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                            Comment

                            • O.K.
                              Moderator
                              • Nov 2003
                              • 4854
                              • Espoo

                              Tuossa alkutalven pahimmilla lumisateilla aloin miettiä, että madallettu takavetoinen kitkarenkainen F31 ei ole paras etenijä lumimyrskysohjossa. Vaikka ei tuon kanssa kertaakaan 4 vuoden aikana lapiohommiin ole joutunut, niin silti mitäpä jos hankkisi ihan nelivedon. Henkisesti voin hyväksyä, että nelivetoisessa saa olla maavaraa päin vastoin kuin takavetoisessa, jonka pitää olla sopivan matala (nykyisessä Eibach Pro-Kit). Alkuideana tuntui jotenkin hölmöltä alkaa vaihtamaan lähes samanlaiseen, niin aloin miettiä ihan erilaista eli F25 X3 tuntui parhaalta vaihtoehdolta. Yrityksistä huolimatta pidemmilläkään koeajoilla en saanut siinä ajoasentoa niin hyvin kohdilleen kuin tässä nykyisessä autossa, joten se täytyi hylätä.

                              Ja 5-sarja sekä X5 ovat jo aikaa sitten kasvaneet liian isoiksi minun makuuni, joten pitkäkattoisten perhemallien korivalikoima on siis aika pieni. Joten sitten erilaisen etsinnässä täyskäännös ja aloin katsella tämän saman korimallin autoja ja lopputulema oli, että nykyisessä on itse asiassa ominaisuudet ja ennen kaikkea varusteet niin hyvin kohdillaan, että erilaisen sijaan pitäisikin olla aikalailla täysin samanlainen

                              Jos ennenkin autoa hankkiessa on sopivien lista ollut todella lyhyt, niin ei tälläkään kertaa paljon naurattanut, kun laittoi hakuun 3-sarjan nelivetofarkun nykyisestäkin löytyvillä pakollisilla varusteilla: M-sport (M-rattihan on todella nätti näissä), sähkösäätöiset penkit (vielä mieluummin alcantara eikä nahat), iso navi ja lämmitetty ratti. Eikä saisi olla paljon enempi ajettu kuin nykyisellä 150tkm. No eihän tällaisia sopivia vähän ajettuja ole. Tai olisi Saksassa juuri nyt yksi F31 320d xdrive, mutta pikaisella laskutoimitukselle pitäisi laittaa ~5k€ väliin pelkän nelivedon takia. Ja Saksassa näyttäisi tällä hetkellä olevan tässä kohdin hintataso sen verran korkealla Suomeen verrattuna, että tuon tuodessa häviäisi saman tien monta tonnia Suomen hintoihin nähden. Toki kelpaisi myös hiukan uudempi, vähemmän ajettu ja jonkin verran kalliimpikin auto. Vaan seuraavat löytyvät ovatkin jo niin uusia autoja, että hintaa tulisi ihan liikaa suhteessa siihen, mitä saisin "lisää" nykyiseen verrattuna.

                              Joten taitaa päätin pitää tämän nykyisen vielä tulevatkin vuodet. Ehkä vaati tällaisen pienen tarkastelun tähän vaiheeseen tuon omistajuutta, että huomasi kuinka hyvä auto omiin tarpeisiin oikeastaan jo onkaan tällä hetkellä ja voi tyytyväisenä ajaa seuraavatkin vuodet tällä
                              Last edited by O.K.; 03-02-2023, 22:28.
                              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                              E34 525i

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3517
                                • Raisio

                                Ei pitäs keväällä kuumeilla avoauton ostamisen suhteen.

                                Joitain autoja mitkä olleet esim viime kesän myynnissä ja lopulta syksymmällä xxxx hintaan, ovat nyt tyyliin 3000€ kalliimmalla myynnissä.

                                Huonosti myös vastataan sähköposteihin, kun tota nettiauton iltamyöhällä selaa, ei fiksua soittaa klo 23 nurkilla ja vaihtoehtona yhteystiedoista sähköposti, no jos ei kiinnosta edes lyhyesti vastata niin turha soittaa jos perillä puhetaidoton…


                                Pitänee poistaa ilmoitus ja uusi yritys elokuussa ja pääsee kesäksi 2024 hilsettä poistamaan.
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎