Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huutokaupat.com bongailtua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    Juu, ei noihin autonmyynti ilmoituksiin pidä koskaan luottaa täysin. Kaikkia vikoja piilotellaan ja vähätellään, eikä niitä kerrota vaikka tiedettäisiin.
    Aina vaan ympäripyöreästi kehutaan ja vähätellään vikoja. Totuus onkin sitten monesti ihan jotain muuta. Eikä tuolta oikeastan koskaan saa edullisesti edes mitään viallisia (BMW) autoja ostettua kun porukka huutaa kiimassa viallisista autoista saman mitä ehjistä pyydetään muualla kun luulevat, että vehkeet tulee kuntoon jollakin anturin vaihdolla tms pikkupatentilla.
    Jos autossa on oikeasti pieni "halpa" vika niin kyllä se myyjä / omistaja sen kuntoon laittaisi ja myisi ehjänä joten siitäkin voi aina päätellä jotakin. Tämä siis yleisesti eikä tuosta viimeksi mainitusta 525D. Siitä en voi puhua kun on vaitiolovelvollisuus.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      Originally posted by Spetke View Post
      Juu, ei noihin autonmyynti ilmoituksiin pidä koskaan luottaa täysin. Kaikkia vikoja piilotellaan ja vähätellään, eikä niitä kerrota vaikka tiedettäisiin.
      Aina vaan ympäripyöreästi kehutaan ja vähätellään vikoja. Totuus onkin sitten monesti ihan jotain muuta. Eikä tuolta oikeastan koskaan saa edullisesti edes mitään viallisia (BMW) autoja ostettua kun porukka huutaa kiimassa viallisista autoista saman mitä ehjistä pyydetään muualla kun luulevat, että vehkeet tulee kuntoon jollakin anturin vaihdolla tms pikkupatentilla.
      Jos autossa on oikeasti pieni "halpa" vika niin kyllä se myyjä / omistaja sen kuntoon laittaisi ja myisi ehjänä joten siitäkin voi aina päätellä jotakin. Tämä siis yleisesti eikä tuosta viimeksi mainitusta 525D. Siitä en voi puhua kun on vaitiolovelvollisuus.
      Juurikin näin. Oikeastaan siinä vaiheessa kun auto päätyy huutokauppaan niin se kannattais melkein suorilta hylätä on sielä kyllä semmostakin sontaa nuo vähääkään vanhemmat että huhhuh. Juuri kuten sanoit jos siinä olisi pieni halpa vika niin kyllä se korjattais ja myytäis ehjänä. Jotenki on jääny koukkuun noiden pelastamisessa nyt on työnalla tältä fooruniltakin tuttu 535d e60. Mut jos noi kunnolla korjaa niin ei ne sen halvemmaksi tule kuin ehjä. Mut esim tuossa omassa tapauksessa niin nyt sielä tietää mitä moottori pitää sisällään ja on myös samalla tullut paljon kuluvaa uusiksi. Ajaa jonkun aikaa ja kun tulee seuraava sopiva projekti niin muuttaa vanhan rahaksi jos ostelee seuraavan. Mut ei tuolta huutokaupasta mitään järkevää saa ostettua siihen hintaan että sen pystyis asianmukiasesti korjata.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5162
        • Joensuu

        BMW X6 Activehybrid, 2011, Espoo

        Suosittelen lukasemaan korjaushistorian läpi. Onhan ollut "ominaisuuksia"
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Tai venttiilikopan tiiviste vuotaa ja tiputtaa öljyä dpf:n päälle...
          Tai suuttiminen ylivuotoletkut vuotaa, tosin sitten haisee ihan dieselille konehuone.
          Kyllä, perustin vikadiagnoosini etänä sille pohjalle että tuo sama auto oli laakeri? Vikaisena vähän aikaa sitten huutokaupassa ja jos moottori on nyt tehty niin se sopis hyvin yhteen näihin perus nyrkkipajoihin missä momenttiavain on jossain oikein syvällä hyllyn perällä. Sen muovisen kopan vääntää helposti rikki. Toki en tiedä minkä tason remontti on tehty et onko samoilla tiivisteillä kasattu. Tosin voihan se olla myös että rikottu paluulinja ja se vuotaa nyt. Mut luultavasti joku isompi ongelma on koska palautunut takaisin
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            Originally posted by ruupanen View Post
            BMW X6 Activehybrid, 2011, Espoo

            Suosittelen lukasemaan korjaushistorian läpi. Onhan ollut "ominaisuuksia"
            Huhhuh aika synkkää luettavaa. Vahvistaa omaa käsitystäni että kunhan takuut on käytetty pois niin saan 530e aika mukavasti ostaa
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Toppelius
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 124
              • Keski-Suomi

              Originally posted by joko View Post
              Huhhuh aika synkkää luettavaa. Vahvistaa omaa käsitystäni että kunhan takuut on käytetty pois niin saan 530e aika mukavasti ostaa
              Oli siinä iltalukemista kerrakseen vielä kun noita laskusummia hieman ynnäili niin ei hyvää päivää... paaliin olisi halvempi laittaa suoraan
              BMW G05 e45 -22
              BMW F11 525d xdrive
              BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
              Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
              ex:
              BMW e46 325 cabrio -00
              BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
              BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
              BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
              BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
              BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
              BMW e91 320d /e90 318d
              Volvo xc60 2,4D AWD
              Fiat 500 1.4 Sport
              Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3928
                • Finnland

                Jumalauta mikä korjaushistoria. Eihän noita BMW:n hybridejä ehkä uskalla ostaa ollenkaan. "säästää" meni kyllä saman tien. On nämä vanhemmat vaan aika huolettomia vaikka kädet joutuukin joskus paskomaan, mutta käytännössä 400 tonnia ajetutkin vaan jotain "normi pikkujuttu" omaa mitä tarvii tehdä, ei mitään tuollaista

                Ihan hirveä työ vääntää tuollaisen kanssa. Maksaminenhan on helppoa, mutta melkoinen korjausmiehen unelma, tosin epätoivo voi vallata...
                Ja maksajan painajainen jos ei ole ma$$imie$
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • icecold
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 2341
                  • 🌍

                  Todella monella on tulevina vuosina edessä ylläreitä näiden hybridivehkeiden kanssa. Tuhansien ja tuhansien korjauskustannukset aiemmin osuneet harvalla kuluttajalla kohdille perinteisten polttomoottoriautojen kanssa, mutta näissä todennäköisyys on pelkän polttomoottorinkin osalta isompi ja siihen sähkötekniikka päälle. Molemmissa omat ongelmansa, yhdessä yleensä pelkkää paskaa. Autoliikkeiden on myös pakko varautuna näihin -> todennäköisesti suuremmat arvonalenemat kuluttajille ja yllätyksiä myös hyvityshintojen osalta edessä. Toki korjaustekniikat ja korjaamoiden tietotaito kehittyy kokoajan näiden kanssa, huimaa vauhtia, mutta kuitenkin.

                  Comment

                  • asse21
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1247
                    • Tampere

                    Originally posted by icecold View Post
                    Todella monella on tulevina vuosina edessä ylläreitä näiden hybridivehkeiden kanssa. Tuhansien ja tuhansien korjauskustannukset aiemmin osuneet harvalla kuluttajalla kohdille perinteisten polttomoottoriautojen kanssa, mutta näissä todennäköisyys on pelkän polttomoottorinkin osalta isompi ja siihen sähkötekniikka päälle. Molemmissa omat ongelmansa, yhdessä yleensä pelkkää paskaa. Autoliikkeiden on myös pakko varautuna näihin -> todennäköisesti suuremmat arvonalenemat kuluttajille ja yllätyksiä myös hyvityshintojen osalta edessä. Toki korjaustekniikat ja korjaamoiden tietotaito kehittyy kokoajan näiden kanssa, huimaa vauhtia, mutta kuitenkin.
                    Eli viisas hitsailee hymyssä suin vanhaa e39:ää.
                    E39 523i
                    i3

                    Comment

                    • icecold
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 2341
                      • 🌍

                      Originally posted by asse21 View Post
                      Eli viisas hitsailee hymyssä suin vanhaa e39:ää.
                      Näin se on.




                      Deltalta tullut huudettavaksi E53 facelift, tuore leima ja poikkeuksellisen hyvältä vaikuttava huoltokirja. Takarekisterikilven asennuskohta on myös hyvä.

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by icecold View Post
                        Todella monella on tulevina vuosina edessä ylläreitä näiden hybridivehkeiden kanssa. Tuhansien ja tuhansien korjauskustannukset aiemmin osuneet harvalla kuluttajalla kohdille perinteisten polttomoottoriautojen kanssa, mutta näissä todennäköisyys on pelkän polttomoottorinkin osalta isompi ja siihen sähkötekniikka päälle. Molemmissa omat ongelmansa, yhdessä yleensä pelkkää paskaa. Autoliikkeiden on myös pakko varautuna näihin -> todennäköisesti suuremmat arvonalenemat kuluttajille ja yllätyksiä myös hyvityshintojen osalta edessä. Toki korjaustekniikat ja korjaamoiden tietotaito kehittyy kokoajan näiden kanssa, huimaa vauhtia, mutta kuitenkin.
                        Juuri näin ja ihan samaa se on sähköautojwn kanssa. Ei sinne akku ja sähkömoottori tekniikkaan mahdu mitään niin helppoa vikaa kuin perus dieseliin. Dieseleissäkin nuo eu6 alkaa olemaan hankalia varsinkin jos katsastuksessa alkavat tutkailla urean toimivuutta joskus. Mut toi aiheen X6 niin hohhoijaa, mikähän on tuolla historialla luotto autoon? Ainakin itelle on tärkeä ominaisuus että sillä pääsee paikasta a paikkaan b ja vaikka pitää tottakai korjata niin perus dieselillä ne asiat on aika hyvin ennakoitavissakin jos haluaa
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3639
                          • Raisio

                          Originally posted by asse21 View Post
                          Eli viisas hitsailee hymyssä suin vanhaa e39:ää.
                          Tämä, päästiin taas autoilun ytimeen
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3928
                            • Finnland

                            Originally posted by asse21 View Post
                            Eli viisas hitsailee hymyssä suin vanhaa e39:ää.
                            Unohdankohan jotain nyt jos sanon ettei omaa E39 oo koskaan hitsattu, pakoputkia ei lasketa... :P
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3928
                              • Finnland

                              Originally posted by icecold View Post
                              Näin se on.




                              Deltalta tullut huudettavaksi E53 facelift, tuore leima ja poikkeuksellisen hyvältä vaikuttava huoltokirja. Takarekisterikilven asennuskohta on myös hyvä.

                              Kai tää oli sarkasmia? Eihän tuolla hirveästi ole mitään ylimääräisiä? Kädet saa varmaan paskoa, mutta onhan tuo tuollainen perusvarma hyvä auto toki, jos vaan ruostehommat on jokseenkin kasassa. Taka-apurungot näissä tulee joskus olemaan hukassa...
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • icecold
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 2341
                                • 🌍

                                Originally posted by Jarger View Post
                                Kai tää oli sarkasmia? Eihän tuolla hirveästi ole mitään ylimääräisiä?
                                Ei ollut sarkasmia, huoltokirjan osalta.

                                Mitä ylimääräisiä? Omasta mielestä auton ikä ja ajomäärä huomioiden hyvinkin asiallisesti huollatettu, harvassa tuon ikäisessä on autohuollon leima joka vuodelta. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎