Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #61
    Originally posted by Kiitoksinen Setämies View Post
    Mutta se haisee öljylle ja "bitumille"... ja kyllä se päivänvalossa ihan sinimustaa on.
    Sauhu nousee kyllä justiinsa turbojen seudulta. Jos ylemmän turbon öljynputket vuotaisivat niin öljy valuisi pakosarjan päälle = savua. :think
    Jos öljyä valuu DPF:n päälle niin sauhu nousee samalta puolelta konetta mutta moottorin takapäästä.
    Last edited by peto2; 10-02-2023, 19:58.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Kiitoksinen Setämies
      Bimmer Rookie
      • Jan 2021
      • 36
      • Varsinais-Suomi

      #62
      Originally posted by peto2 View Post
      Sauhu nousee kyllä justiinsa turbojen seudulta. Jos ylemmän turbon öljynputket vuotaisivat niin öljy valuisi pakosarjan päälle = savua. :think
      Jos öljyä valuu DPF:n päälle niin sauhu nousee samalta puolelta konetta mutta moottorin takapäästä.

      Turbojen seudulta tosiaan löytyi seuraavaa: Turbon pohjassa oleva paluuputki ja/tai tiiviste vuotaneet öljyä sen verran, että putken pinnalle on kertynyt mönjää, joka ilmeisesti alkanut savuta/palaa, kun DPF-pönttö kuumenee. Lisäksi imuputkelta venttiilikoppaan tuleva huohotusputki on ollut aivan hapertunut öljystä ja murtunut kun koskettu.


      Ylempi turbo irrotettu, turbon paluuputken ja tiivisteen vaihto tehty, öljynpainepuolen tiivisteet vaihdettu, putsattu turbo.


      Testi-DPF-poltto mennyt ongelmitta ja DPF:n paine-ero kaasuttaessa ei noussut yli 20mbar, eli ilmeisesti itse DPF kunnossa, samoin EGR.



      Tuo yllä oleva siis korjaamon tekstistä lainattua. Varovainen toiveikkuus herää...jospa olisi tullut kuntoon tällä kertaa vihdoin.


      Tykönäni fundeerasin, että voiko siinä toisessa turbossa olla kehittymässä samanlainen tilanne, noin niin kuin periaatteessa...
      535d xDrive -2013

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1841
        • Karjaa

        #63
        Jokos taas: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009444641.html :think
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Vmatti
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2012
          • 329
          • Espoo

          #64
          Originally posted by Wespa View Post
          Ei ollu bemmi tällä kertaa vaan Eestin kilvissä oleva pikkupösö.
          Konehuoneesta oli sekin kyllä leimahtanut.
          F01 740D xDrive Individual LCI
          Kawasaki H2SX SE

          Exät:
          F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
          Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

          "Trust your instincts, be yourself"

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1841
            • Karjaa

            #65
            No nyt oli uutisessakin mainittu merkki, ei tosin syytä mutta eiköhän se se perinteinen ole: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009521968.html
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • jönez
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 35
              • Lahti

              #66
              Tarkistin alotuspostauksen tai toisen niistä linkin kautta mahdollisia kampanjoita omaan autoon ja niinhän sieltä tuli seuraava teksti:

              Avoimena olevat tekniset kampanjat:
              - 0011150700
              Lisätietoja valtuutetusta BMW Service

              Soittelin BMW huoltoon ja vaihtoon menee kuulemma EGR cooleri. Oma auto on 2018 mallin 320d B47 koneella ja valmistunut tehtaalta 12/17. Mittarissa 80k. Ei oo ainekaan omasta mielestäni mitään ongelmia ollut EGR:n suhteen. Viime vuoden kesäkuussa -22 luetutuin mahdolliset vikakoodit ja korjaamon kaveri kävi ajelemassa lenkin lukien livedataa, ei kuulemma ongelmia EGR:ssä.

              Elokussa auto kävi takaisinkutsuna EGR:n takia ohjelmisto päivityksessä BMW:llä. Sillon sanottiin että EGR on kunnossa. No nyt sitten vaihdetaan koko EGR-cooleri. Muutama viikko sitten tuli kabiiniin palaneen muovin käryä ja heti mietin että nytkö tää kosla palaa. Pihaan päästyäni kattelin konehuoneeseen, savua ei nossut mutta flekti pyöri kun oli samalla partikkeli suodattimen regenerointi ollu päällä. Toivottavasti ei oo imusarjassa reikää tai muutakaan palanutta osaa…

              Vielä kun selviäs että turbon siivet on mutkalla talven jäljiltä. Tämmöstä kivaa puuhastelua 3-sarjan diesel bemarin parissa…

              Comment

              • Vmatti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2012
                • 329
                • Espoo

                #67
                Originally posted by Vmatti View Post
                Parempi myöhään kuin ei ollenkaan

                Kun ei ole kuulunut tuon kirjeen jälkeen mitään niin kävin kyselemässä ohimennessä Espoon Hedin Automotivelle että mitä tehdään.
                Katsastus kohta edessä niin ajattelin saada kampanjan pois alta.

                Minullehan siis vaihdettiin tammikuussa uusi kone uusine EGR:ineen (Borg Warner) tehtaan piikkiin.

                Varattiin aika tarkastukseen parin viikon päähän. Tuskin enää mitään tekevät (toivottavasti) mutta onpahan käyty.
                F01 740D xDrive Individual LCI
                Kawasaki H2SX SE

                Exät:
                F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                "Trust your instincts, be yourself"

                Comment

                • Vmatti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2012
                  • 329
                  • Espoo

                  #68
                  Originally posted by Vmatti View Post
                  Kun ei ole kuulunut tuon kirjeen jälkeen mitään niin kävin kyselemässä ohimennessä Espoon Hedin Automotivelle että mitä tehdään.
                  Katsastus kohta edessä niin ajattelin saada kampanjan pois alta.

                  Minullehan siis vaihdettiin tammikuussa uusi kone uusine EGR:ineen (Borg Warner) tehtaan piikkiin.

                  Varattiin aika tarkastukseen parin viikon päähän. Tuskin enää mitään tekevät (toivottavasti) mutta onpahan käyty.
                  Tarkastus tehty ja kaikki ok. Kampanja jää kuulemma silti "auki" optiolla, että jos uusi versio vielä Borg Warneristakin tulee niin vaihdetaan.
                  F01 740D xDrive Individual LCI
                  Kawasaki H2SX SE

                  Exät:
                  F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                  Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                  "Trust your instincts, be yourself"

                  Comment

                  • Vmatti
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2012
                    • 329
                    • Espoo

                    #69


                    Taas tuli vaihteeksi EGR kampanjakirje kotio...
                    F01 740D xDrive Individual LCI
                    Kawasaki H2SX SE

                    Exät:
                    F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                    Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                    "Trust your instincts, be yourself"

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1571

                      #70
                      Jep minullakin alkaa olemaan jo tukko lappusia. Nyt saisisi käydä teettämässä painetestin bmwn piikkiin, samalla lapussa sanottiin että autoon vaihdetaan kaikki egr hilut kunhan saadaan osia.

                      Comment

                      • M&M
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 211
                        • Taivalkoski

                        #71
                        No hellurei pitkästä aikaa foorumille!
                        Tällähetkellä kulkineena on vm 2015 F11 518d jolla on auki huoltokamppis 0011150700. Jonoaika Oulun Wetterille on tällä hetkellä noin 8-9 kuukautta ja kamppiksessa aiotaan vaihtaa vain EGR cooleri (osanumero 11 71 7 822347)
                        Auto päätti herjailla sunnuntaina moottorin vikavaloa ja käytin koneessa sen ja tuloksena useampi vikakoodi EGR:lle. Tätä ei ilmeisesti voi nyt tulpata ennen kuin tuo kamppis on käyty tekemässä Wetterillä joskus ja jouluna? Oisko suosituksia että mitä ihmettä tän kans tekis, ootanko vaan liekkejä vai käynkö korjauttamassa EGR:n omaan piikkiin jonka jälkeen ajan tän tulppaukseen ja softaukseen? Koska jos tämä alkaa mulle moottorin vikavaloa vilkuttelemaan niin enhän mie kehtaa tälle olla tekemättä mitäänkään ja jos kamppiksessa ei oteta kantaa muuhun kuin cooleriin ja jos vika on sähköpuolella niin lompsa auki?
                        ex. BMW E46 320 -99
                        ex. Alpina B3 -93
                        ex. BMW E36 320i cabriolet
                        ex. BMW E36 325i coupé


                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #72
                          Soita sinne Wetterille, menee jonon ohi jos on vikaa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • M&M
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 211
                            • Taivalkoski

                            #73
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Soita sinne Wetterille, menee jonon ohi jos on vikaa...
                            ei auttanut, sanoivat että jos ei jäähdytinnestettä vuoda niin ei mene jonon ohi. Tällä hetkellä vaihtavat kuulemma viime heinäkuussa tehtyjä kamppispyyntöjä
                            ex. BMW E46 320 -99
                            ex. Alpina B3 -93
                            ex. BMW E36 320i cabriolet
                            ex. BMW E36 325i coupé


                            Comment

                            • Ceet
                              Newbiemmer
                              • Jul 2009
                              • 28
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by M&M View Post

                              ei auttanut, sanoivat että jos ei jäähdytinnestettä vuoda niin ei mene jonon ohi. Tällä hetkellä vaihtavat kuulemma viime heinäkuussa tehtyjä kamppispyyntöjä
                              Onhan täällä toinenkin huolto: https://sah.fi/toimipiste/bmw-merkkihuolto/
                              2022 G21 330e LCI

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2231
                                • Vantaa

                                #75
                                Jos siihen kamppikseen ei kuulu kuin cooleri, niin samahan se on pelkkä egr vaihtaa omaan piikkiin ja ajella tyytyväisenä aurinkonlaskuun. Jos taas kamppiksessa vaihtavat myös egr venttiilin, niin sitten tietysti vähän ikävämpi vaihella etupeltoon.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎