Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XLI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Oliko tästä aiemmin juttua? Harrastajan autohan tuo on ja epäilen, että on foorumiltakin... Kauan tuota on myyty.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    8hp ajanut toki monessakin autossa lyhyempiä pätkiä ja ihan näin positiivista kuvaa ei ole itelle silloin tullut. Mersun A45 AMG toimi joskus ekana ajamistani autoista kohtuu hyvin alasvaihdoissa läpysköillä. M-bemareita en oo ajanut enkä niitä kommentoi mitenkään.
    Olivatko nimenomaan rattiläpysköillä olevia sportlaatikoita? Kyllä ihan 320d nätisti ja nopeasti vaihtaa pienempää kun vivusta vetää.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by anv View Post
    Ainakaan mun Hyundain kaksoiskytkinlaatikon kanssa tuokaan ei auttanut tilanteessa kun rekkaa oli ohi lähdössä. Etukäteen manuaalipuolelle tai ei, kuitenkin pari nykäisyä läpästä esimerkiksi 7->5 vaihteelle ja kaasu pohjaan, se prkle päätti ottaa kickdownin kehiin ja pykältää 3:lle. Siihen meni sekka tai pari, mutta selvä vaikutus ohitukseen kuitenkin. Sen jälkeen sitten vingutetaan punarajalle, missä tuolla 1.4 turbokoneella ei ihan hirveästi enää vääntöä löydy. Tuo tilanne sinänsä ennakoitavissa ohitusmatkaa arvioidessa. Vielä hankalampi tilanne oli aina liikenneympyrään tullessa kun se vilkuton auto kääntyykin pois ja itsellä olisi tilaisuus painua ympyrään...muttamutta vaihteena 3:n ja vauhtia kävelyvauhti... lopputuloksena kaasunpainallukseen joko kytkimen luistatusta tai hetken seis kunnes se ykkönen on löytynyt...prkle. Olipa oikeastaan tilanne mikä hyvänsä, koskaan ei tiennyt varmasti minkälaisella väännöllä lähdetään etenemään missäkin tilanteessa. Peräkärryn peruuttamisesta puhumattakaan. Minulle tuli sellainen kammo noita kohtaan ettei ikinä enää minulle tuollaista vaihteistoa.
    Näin kertoilee tänäpäivänä onnellinen sähkärin omistaja
    Kuka täällä mistään Hyndaista puhuu?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Kelpais kyllä tämmönen:


    Originally posted by Reeperbahn View Post
    Siitähän selviää sillä että ajaa manuaalimodella.
    Tämä on varmasti se ratkaisu mitä itekin käyttäisin ja olen käyttänytkin kun vuokra-Mustangin 10-vaihteisella automaatilla sen vajaa pari viikkoa joskus ajelin.

    Originally posted by pyroz View Post
    Eikä tarvi olla edes kaksoiskytkin härveli vaan ihan 8hp läpysköillä toimii loogisesti ja hyvin. Sitten kun ohitustilanne on ohi niin vaihtaa itekseen takaisin D:lle.
    8hp ajanut toki monessakin autossa lyhyempiä pätkiä ja ihan näin positiivista kuvaa ei ole itelle silloin tullut. Mersun A45 AMG toimi joskus ekana ajamistani autoista kohtuu hyvin alasvaihdoissa läpysköillä. M-bemareita en oo ajanut enkä niitä kommentoi mitenkään.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 14-04-2023, 09:12.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    Ei taida saada enää mihinkään, toki noissa pikkumalleissa voi joku kaksoiskytkin viritys olla, tarkoitan siis 1-sarja, 2 sarja tms. Ei toi uusi tippi DKG laatikolle häviä yhtään kun laittaa kireimmät asetukset Uskokaa pois, hemmetin nopea. Voin tulla johonkin miittiin pyörähtää joku kerta niin käydään koittaa.
    Kyllä kiitos, käydään kokeilemassa.

    Leave a comment:


  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Omalla kokemuksella paras bemarin laatikko ollut DKG. Harmi kun ei saa enää. Vai saako? :think

    Ei taida saada enää mihinkään, toki noissa pikkumalleissa voi joku kaksoiskytkin viritys olla, tarkoitan siis 1-sarja, 2 sarja tms. Ei toi uusi tippi DKG laatikolle häviä yhtään kun laittaa kireimmät asetukset Uskokaa pois, hemmetin nopea. Voin tulla johonkin miittiin pyörähtää joku kerta niin käydään koittaa.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Omalla kokemuksella paras bemarin laatikko ollut DKG. Harmi kun ei saa enää. Vai saako? :think

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    M3 ja Hyundaissa saattaa olla pieni ero kun lyödään lappua lattiaan



    Perusavo-bongo

    No aivan varmasti on

    Leave a comment:


  • Mäkki
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Kivahan se on kytkinpommeja antaa ja syckroja rusautella, lisää racefiilistä ajamiseen vaikka meno tökkii joka vaihdon kohdalla
    Tuosta vielä kun tuuttaa virityspalikkaa sisään ni jo on menohalut taattu


    Alkaa ne näidenkin hinnat jo nähtävästi laskemaan

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Kivahan se on kytkinpommeja antaa ja syckroja rusautella, lisää racefiilistä ajamiseen vaikka meno tökkii joka vaihdon kohdalla

    Leave a comment:


  • Reeperbahn
    replied
    Joo en lähtis ämmä-Bemarin tai Porschen kaksoiskytkinlaatikkoa ihan suorilta hylkäämään sen pohjalta että Kiassa se ei ollut hyvä . Ylipäätään tuntuu että ne jotka noita dissaa niin eivät ole niillä ikinä edes ajanut.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by anv View Post
    Ainakaan mun Hyundain kaksoiskytkinlaatikon kanssa tuokaan ei auttanut tilanteessa kun rekkaa oli ohi lähdössä. Etukäteen manuaalipuolelle tai ei, kuitenkin pari nykäisyä läpästä esimerkiksi 7->5 vaihteelle ja kaasu pohjaan, se prkle päätti ottaa kickdownin kehiin ja pykältää 3:lle. Siihen meni sekka tai pari, mutta selvä vaikutus ohitukseen kuitenkin. Sen jälkeen sitten vingutetaan punarajalle, missä tuolla 1.4 turbokoneella ei ihan hirveästi enää vääntöä löydy.
    M3 ja Hyundaissa saattaa olla pieni ero kun lyödään lappua lattiaan



    Perusavo-bongo

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ratin vasemmasta vivusta kun vetäsee kerran tai tarvittaessa kaksi kesken D:llä kruisailun niin ollaan samantien tilanteessa mukana. Ei ongelmaa päinvastoin juuri tuollaisessa toimii .yös oikein hyvin. Eikä tarvi olla edes kaksoiskytkin härveli vaan ihan 8hp läpysköillä toimii loogisesti ja hyvin. Sitten kun ohitustilanne on ohi niin vaihtaa itekseen takaisin D:lle.

    Ainakaan mun Hyundain kaksoiskytkinlaatikon kanssa tuokaan ei auttanut tilanteessa kun rekkaa oli ohi lähdössä. Etukäteen manuaalipuolelle tai ei, kuitenkin pari nykäisyä läpästä esimerkiksi 7->5 vaihteelle ja kaasu pohjaan, se prkle päätti ottaa kickdownin kehiin ja pykältää 3:lle. Siihen meni sekka tai pari, mutta selvä vaikutus ohitukseen kuitenkin. Sen jälkeen sitten vingutetaan punarajalle, missä tuolla 1.4 turbokoneella ei ihan hirveästi enää vääntöä löydy. Tuo tilanne sinänsä ennakoitavissa ohitusmatkaa arvioidessa. Vielä hankalampi tilanne oli aina liikenneympyrään tullessa kun se vilkuton auto kääntyykin pois ja itsellä olisi tilaisuus painua ympyrään...muttamutta vaihteena 3:n ja vauhtia kävelyvauhti... lopputuloksena kaasunpainallukseen joko kytkimen luistatusta tai hetken seis kunnes se ykkönen on löytynyt...prkle. Olipa oikeastaan tilanne mikä hyvänsä, koskaan ei tiennyt varmasti minkälaisella väännöllä lähdetään etenemään missäkin tilanteessa. Peräkärryn peruuttamisesta puhumattakaan. Minulle tuli sellainen kammo noita kohtaan ettei ikinä enää minulle tuollaista vaihteistoa.
    Näin kertoilee tänäpäivänä onnellinen sähkärin omistaja

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Aika vanha myyjä... oisko tossa vahingossa väärä auto laitettu myyntiin tms toimeksiantona?

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/13471156

    Kaverin auto eikä todellakaan ole myynnissä.

    Mikähän vedätys tää on olevinaan? Kaverin firman pihalla otettu kuvat kyllä mutta ei ole kaverin ottamat eikä ole tehnyt toimeksiantoa liikkeelle.

    Joku vois huvikseen kysellä miten pääsisi koeajolle jne.
    Oho. Jopas. ”Ruskea metalliväri”, eikös tuo ole vihreä. Tehot ilmoitettu 190hv, kw:nä oikea luku.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎