Eipä ole DKG/DCT:n toiminnasta kickdown-tilanteissa mitään kokemusta, mutta ihan jo ajatuksen tasolla häiritsee se, että moderneissa automaattivaihteisissa autoissa pitäis aina olla jotain ajotilamoodia ekana vaihtamassa että saa auton toimimaan halutulla tavalla siinä ennakoimattomasti tulevassa "spontaanissa liikennetilanteessa".
Rata-ajossa jossain vastaavassa "kovan ajon" tilanteessa noi varmasti toimii aivan loistavasti.
Ratin vasemmasta vivusta kun vetäsee kerran tai tarvittaessa kaksi kesken D:llä kruisailun niin ollaan samantien tilanteessa mukana. Ei ongelmaa päinvastoin juuri tuollaisessa toimii .yös oikein hyvin. Eikä tarvi olla edes kaksoiskytkin härveli vaan ihan 8hp läpysköillä toimii loogisesti ja hyvin. Sitten kun ohitustilanne on ohi niin vaihtaa itekseen takaisin D:lle.
Eipä ole DKG/DCT:n toiminnasta kickdown-tilanteissa mitään kokemusta, mutta ihan jo ajatuksen tasolla häiritsee se, että moderneissa automaattivaihteisissa autoissa pitäis aina olla jotain ajotilamoodia ekana vaihtamassa että saa auton toimimaan halutulla tavalla siinä ennakoimattomasti tulevassa "spontaanissa liikennetilanteessa".
Siitähän selviää sillä että ajaa manuaalimodella. Ei kyllä itsellä juuri koskaan ole tullut ajettua automaattimodella tässä viimeisen 7 vuoden aikana mitä DCT-laatikollisia autoja on pari kappaletta omistuksessa ollut. Heti kun auton käynnistää niin manuaali ja MDM päälle ja siinä ne pysyy auton sammuttamiseen asti. Korkeintaan joskus sunnuntaina rapulassa on ehkä tullut automaatilla ajettua.
Erehdyttävästi 996 GT3 edukkaasti myynnissä, mutta onkin tarkemmalla tarkastelulla tax-free:
Eipä ole DKG/DCT:n toiminnasta kickdown-tilanteissa mitään kokemusta, mutta ihan jo ajatuksen tasolla häiritsee se, että moderneissa automaattivaihteisissa autoissa pitäis aina olla jotain ajotilamoodia ekana vaihtamassa että saa auton toimimaan halutulla tavalla siinä ennakoimattomasti tulevassa "spontaanissa liikennetilanteessa".
Rata-ajossa jossain vastaavassa "kovan ajon" tilanteessa noi varmasti toimii aivan loistavasti.
Niin no... Hinnan olen kyllä pistänyt tuossa kohdalleen, oikeastaan kannataisi roudata se jo takaisin Saksaan, kattokaas mitä siellä LCI Competitioneista pyydetään, etenkin manuaaleista
On ollut hinta kohdallaan kyllä aika kauan, hämmästyttävä myyntiaika ollut tällä.
Ei taida keppivaihteiset käydä tässä maassa kovin hyvin kaupan. Hieman alkanut itse kallistua manuaalin puolella ämmissä. On sitten DKG tai 8HP, niin hidas se on (siis jos ajetaan normaalikierroksilla) kun i4 tulee vierelle ja spontaanisti pitää lähteä normaalissa dynaamisessa liikennetilanteessa.. Puhumattakaan jos haluaa oikeasti kikkailla sillä autolla, siinä ei tee roboteilla tai momentinmuuntimilla juuri mitään.
Niin no... Hinnan olen kyllä pistänyt tuossa kohdalleen, oikeastaan kannataisi roudata se jo takaisin Saksaan, kattokaas mitä siellä LCI Competitioneista pyydetään, etenkin manuaaleista
Bongasin viime syksyn lopussa ilmeisesti juurikin kyseisen auton vantaalta 24h parkista siirtokilvillä, oli kyllä hieno yksilö ja oliko alla talvisetti M3 perusmallin orkkis 437M mustilla vanteilla mutta sopi kyllä ne hyvin alle.
täähän oli juuri myynnissä, hinta ei jäänyt mieleen. kait se pomppua hakee vai liekkö tekniikka pskana joltain osin. rata-autoa lähempänä kuin viritettyä katuautoa?
Leave a comment: