MB E W213 250 bensa. Onko luotettavaa tekniikkaa? Saako tuon koneen kaveriksi 4maticia? Onko kaikki W213 4matic dieselit varustettu Adbluella?
Ei saa 250 bensa nelivetoa, vaihtoehdot joko 200 4Matic tai 300 4Matic vaikka samoja perusmoottoreita kaikki ovatkin. Jakoketjun suhteen parempi kuin edeltäjänsä, bensaa voi kerätä pätkäajossa öljyn joukkoon, joka ei tietenkään ole hyväksi. Nox antureita menee silloin tällöin, 1000€ kappale ja niitä on autossa kaksi.
Kaikki W213 dieselit on Adbluella, jo loppupään W212 dieseleissäkin oli kaikissa Adblue. Samat Nox-ongelmat dieseleissäkin, toki Adblue jutut sitten vielä päälle.
Haussa toiseksi kulkineeksi bensaneliveto manuaalilla.
Kilometrejä ei kerry valtaisasti, joten kulutus ei kaikkein tärkein kriteeri. Tilaa saisi olla vähintään 3-sarjalaisen verran. Mikä se voisi olla, jos hakee toimivaa peliä ilman moottorin tai voimansiirron kalliita tyyppivikoja?
Tai käänteisesti, jos hintaluokka on max. 10k€, mitä ei ainakaan kannata hommata?
Isot kilometrit ei sinällään haittaa, jos on huollettu ja ilman isompia ruosteita.
Eipä ole kokemuksia kriteerit täyttävistä laitteista poislukien isän Pajero Pinin. Siinäkin jo ruostetta ja GDi-moottorissa on ollut sille tyypilliset tyyppiviat. Mutta jos Nettiautossa laittaa noi listaamasi kriteerit ja vielä kilsatkin rajaa kohtuu pieniksi niin ei jää juuri mitään jäljelle. Äkkiä katsoen tämä näytti siistiltä: https://www.nettiauto.com/nissan/x-trail/13780098
Haussa toiseksi kulkineeksi bensaneliveto manuaalilla.
Kilometrejä ei kerry valtaisasti, joten kulutus ei kaikkein tärkein kriteeri. Tilaa saisi olla vähintään 3-sarjalaisen verran. Mikä se voisi olla, jos hakee toimivaa peliä ilman moottorin tai voimansiirron kalliita tyyppivikoja?
Tai käänteisesti, jos hintaluokka on max. 10k€, mitä ei ainakaan kannata hommata?
Isot kilometrit ei sinällään haittaa, jos on huollettu ja ilman isompia ruosteita.
Meillä nyt 3v taloudessa ollut, pääsääntöisesti vain talviauton virkaa hoitanut Audi A4 B7 koria. 2005vm 2,0tfsi quattro. Ei mitään suurempaa murhetta. Perus huoltoja. Suomiauto, ajettu nyt 313tkm. Pientä pintakukkaa havaittavissa.
Ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Audi 1.8tq. Esim A4 B6 tai B7 koria. Meillä oli joskus kakkosautona A4 B6 1.8tq BEX-moottorilla ja 6-vaihteisena manuaalina. Ei varsinainen talousihme, mutta luotettava ja kiva ajaa.
BMW G31 540iA xDrive B58 -18 BMW F31 320iA xDrive LCI -19 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
Alkupään 1.8 ja 2.0tfsi eli ea888 koneet. Toki jos remppa tehty niin eipä niissä sitten mitään.
Mulla oli Audi A4 B8 tuolla koneella ja siihen oli tehty täydellinen mäntäremppa. Ei syönyt kuin desin tai pari 15tkm-20tkm vaihtovälillä ja ajoin sillä kuitenkin noin 80 000km. Sukulaisella vastaava ja meni melkein litra 2000km aikana
Alkupään 1.8 ja 2.0tfsi eli ea888 koneet. Toki jos remppa tehty niin eipä niissä sitten mitään.
Nämä ongelmaiset koneethan oli siellä B8 korimallissa 2008-2011 välillä. Noissa vanhemmissa b7 korisissa ei vastaavan laajuista ongelmaa ole vielä. Ainakaan alkupäässä kuten tuo meidän kippokin on. Ei syö öljyä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Mikäs se vag-moottori olikaan, joka söi öljyä kuin bensaa? Tiettyä myllyä kannattaa välttää?
Illalla kun luppasilmin katsoin nettiautoa, eniten tyrkytti CR-V Hondia.
Kuten todettu 1.8 ja 2.0 tsi ja tfsi moottorit joissa ketjujakopää eli ea888 moottoriperheen moottorit.
Ainakin osin tästä voi poislukea tehokkaat mallit kuten s3 audi ja r-golf joissa on erilaiset männänrenkaat (ei 100% varma tieto)
Myös 160/180hv 1.4tsi/tfsi ovat potentiaalisia öljysyöppöjä.
Jos remppa on tehty, kannattaa selvittää millä osilla, koska orkkismännänrenkailla vika tulee takaisin ellei öljynvaihtoväliä lyhennetä reilusti.
Jakopää ei myöskään ole ikuinen näissä.
Lisäksi mainittakoon että olen tehnyt tuoreenpaankin tfsi moottoriin eli ea888 siihen pakosarjattomaankin malliin mäntärempan ja syy täysin sama kuin vanhemmissa, eli öljyrenkaiden reiät tukossa. Se oli joku ehkä -14 tai -15 mallinen auto. Joten ei kehitystä sillä saralla.
Mutta moottori on jakopäätä ja männänrenkaita lukuunottamatta mainio, voi suositella.
Comment