Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 658
    • Uusimaa

    #31
    Originally posted by Arppa View Post
    Matkailuautoa tässä kuutioinut… Alusta Ford Transit 2,4 tdci 2006 rwd, ajettu 263tkm. Onko nuo moottorit missä maineessa?
    Transit paku ruostuu yleensä ennemmin kuin kone hajoaa.

    Comment

    • Arppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1054
      • Lumbriver

      #32
      Originally posted by Rattiukko View Post

      Transit paku ruostuu yleensä ennemmin kuin kone hajoaa.
      Sain liikkeestä lisätietoja eilen, tähän yksilöön oli vaihdettu uusi moottori jokunen kk sitten

      Mutta ei päästy hinnasta yhteisymmärrykseen.
      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
      -Raahe Connection-
      -Team Kärppä- limited edition

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2565
        • Kirkkonummi

        #33
        Auto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?

        Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16495
          • Asikkala

          #34
          Originally posted by Petteri75 View Post
          Auto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?

          Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.
          E30 316 taitaa saada alle kympillä... Kaasarikoneella.

          Comment

          • Kanerv4
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 982
            • Tampere

            #35
            Originally posted by Petteri75 View Post
            Auto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?

            Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.
            Oliko tässä nyt kyse arvonalenemasta vai mistä? Kaikkihan ne tiputtaa arvoaan paitsi joku erikois Ferrari tms. Mazda on kyllä vähän väliinputoaja ollut aina, halvassa hintaluokassa kelpaa kyllä. Meillekin on useampaan kertaan tarjottu moista hybridi mazdaa mutta ei ole viitsinyt ottaa vaihdossa kun varastopäivät on enemmän mitä vaikka m3 bemarilla mikä on oikein hinnoiteltu, eli ei se kiinnosta suomalaisia ja noita autojamalleja on monia mitkä ovat varmasti erittäin hyviä ja toimivia mutta maantieteellisen sijainnin ja aivopesun takia ei noita oikein liian uutena kannata ottaa koska Skodalla Suomi ajaa. Surullista meinaan kyllä sellainen ishimura, vai nosimura edition on hieno auto ja varmastikin saa rahalle vastinetta mutta tuossa hintaluokassa kyllä kun katsoo myydyimpiä autoja niin ei Volvo xc60:lle ole voittajaa. Eli osta Volvo xc60 Dark plus Long range, niitä saa meinaan nyt halvemmalla Suomesta mitä maksaa ulkomailta tuoda ja tämä ilmiö on monessa suositussa mallissa sama.

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2565
              • Kirkkonummi

              #36
              Originally posted by Kanerv4 View Post

              Oliko tässä nyt kyse arvonalenemasta vai mistä? Kaikkihan ne tiputtaa arvoaan paitsi joku erikois Ferrari tms. Mazda on kyllä vähän väliinputoaja ollut aina, halvassa hintaluokassa kelpaa kyllä. Meillekin on useampaan kertaan tarjottu moista hybridi mazdaa mutta ei ole viitsinyt ottaa vaihdossa kun varastopäivät on enemmän mitä vaikka m3 bemarilla mikä on oikein hinnoiteltu, eli ei se kiinnosta suomalaisia ja noita autojamalleja on monia mitkä ovat varmasti erittäin hyviä ja toimivia mutta maantieteellisen sijainnin ja aivopesun takia ei noita oikein liian uutena kannata ottaa koska Skodalla Suomi ajaa. Surullista meinaan kyllä sellainen ishimura, vai nosimura edition on hieno auto ja varmastikin saa rahalle vastinetta mutta tuossa hintaluokassa kyllä kun katsoo myydyimpiä autoja niin ei Volvo xc60:lle ole voittajaa. Eli osta Volvo xc60 Dark plus Long range, niitä saa meinaan nyt halvemmalla Suomesta mitä maksaa ulkomailta tuoda ja tämä ilmiö on monessa suositussa mallissa sama.
              Itse asiassa kyllä, arvonalenemasta. Tässä kohtaa haluaisi mielellään olla vapaa asuntolainasta ja se ei näköjään vain tapahdu itsestään, joten voi olla, että ajetaan tonniromulla min. vuosi ja katsotaan jos rahastosäästäminen toisi tarpeeksi pääomaa palata todella hyviin investointeihin, baijerilaisten peltilaatikoiden haalimiseen käytettyinä.

              Noita Mazda CX-60:iä on nyt kyllä kovasti tarjolla niin uusina kuin vähän käytettyinäkin ja kieltämättä ei ole aivan huonosti onnistunut muotoilultaan, ollenkaan. Mutta tuo markkinakatsaus on varmasti täysin totta, olisi mielenkiintoista tietää mitä jälleenmyyjät ja maahantuoja tekevät, jos tällaisella pienellä ja köyhällä automarkkinalla on esim. 10-15 kpl CX-60:iä ylitsevuotisina odottamassa myyntiään ja lisää pitäisi myydä. Muut ovat ns. kevyhybridejä (pl CX-80), siinäkin voisi pohtia mallistoa ja tällaisena aikana pysyttäytyminen vapaastihengittävässä, joskin 2.5-litraisessa koneessa on taas vähän..mazdamainen ratkaisu?

              EDIT: Mazda CX-60:ia tarjolla Nettiautossa nyt n. 50kpl, 13kpl (26%) ajamatonta ja 4kpl 1000-5000km ajettuina esittelyautoina (vai "esittelyautoina), 55-67k€. Tässä markkinassa tämä tuntuu paljolta. Volvo XC60 vm 2022-> 540kpl, ajamattomia (tai 1-100km) 36kpl (~7%).
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • Kanerv4
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 982
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Petteri75 View Post

                Itse asiassa kyllä, arvonalenemasta. Tässä kohtaa haluaisi mielellään olla vapaa asuntolainasta ja se ei näköjään vain tapahdu itsestään, joten voi olla, että ajetaan tonniromulla min. vuosi ja katsotaan jos rahastosäästäminen toisi tarpeeksi pääomaa palata todella hyviin investointeihin, baijerilaisten peltilaatikoiden haalimiseen käytettyinä.

                Noita Mazda CX-60:iä on nyt kyllä kovasti tarjolla niin uusina kuin vähän käytettyinäkin ja kieltämättä ei ole aivan huonosti onnistunut muotoilultaan, ollenkaan. Mutta tuo markkinakatsaus on varmasti täysin totta, olisi mielenkiintoista tietää mitä jälleenmyyjät ja maahantuoja tekevät, jos tällaisella pienellä ja köyhällä automarkkinalla on esim. 10-15 kpl CX-60:iä ylitsevuotisina odottamassa myyntiään ja lisää pitäisi myydä. Muut ovat ns. kevyhybridejä (pl CX-80), siinäkin voisi pohtia mallistoa ja tällaisena aikana pysyttäytyminen vapaastihengittävässä, joskin 2.5-litraisessa koneessa on taas vähän..mazdamainen ratkaisu?
                Ei tuossa malliston pohtiminen paljoa auta kun Urheiluauto vertailun voittaa Tekniikanmaailmassa Skoda superb koska 911 ei omaa niin isoa peräkonttia ja siihen saa ei saa koukkua. Sen verran ollut jo alalla niin ei tää ainakaan paremmaksi ole muuttumassa. Nykyään kysellään jo uusista hybrideistä missä tehdastakuu voimassa vaikka pari vuotta että kun se kokkolan seppä on sanonut Iltapaskassa että näitä ei suositella niin jättävät sitten ostamatta. Meilläkin makaa -24 mallin mersuja tuossa pihassa ja takuut sulaa paikoillaan vaikka on todella laadukas auto ja varmasti hintaluokassaan paras. Ja noita ei kukaan Firma tuo kottikärryllisiä myyntiin kun ei noita saa kilpiin mistään halvemmalla jos meinaa Legit pelejä ostaa, hintaa on vain laskettava vaikka moni noista paukkuu jo useamman tonnin tappiolla. Tossa juuri yksi iso ketju nosti 600 auton hintaa koska noi on oikeasti täällä jo liian halpoja. Ulkomaille myynti on toki vaihtoehto mutta niin sanotun rasistisen kohtelun saavat kyllä suomi-autot siellä ettei ole järkeä myydä vielä enemmän tappiolla noita pois. Nyt ollaan todella sellaisessa tilanteessa että jos meinaa ostaa uudehkoa autoa niin suosittelen. Samoja volvoja minäkin olen useamman Tanskasta ostanut mitä Sakalla ja Kamuxilla on rivissä 50 tonnin huiteilla lukemattomia.

                Maxda on aina kulkenut omia teitään kuten Subarukin, mutta kuten huomaat tien päällä niin marginaaliksi jää. Ei noista kenelläkään oikein ole kunnolla kokemusta paitsi niistä yksilöistä joissa jo ruoste loistaa ovien alareunoissa, toki kun ruoste näkyy niin hintaluokka on silloin Suomalaiselle ostajalle sopiva ja tyyppiviaksi luetellaan täällä ruosteinen takaluukku 13 vuotta vanhassa autossa... Toki jos haluaa pelata varmasti niin osta Toyota. 10-15 luokassa perusbensa tai se pikkuhybridi niin ei tartte metsään mennä minkään kanssa ja ainoa mitä voi hävitä on sijoitettu summa mikä on uuden auton arvonalenema vuodessa. Mutta ei se autokanta tuolla ajattelulla uusiudu ikinä, joidenkin ne uudetkin täytyy ostaa.
                Last edited by Kanerv4; 19-03-2025, 10:46.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎