Originally posted by Arppa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 5
Collapse
X
-
Originally posted by Rattiukko View Post
Transit paku ruostuu yleensä ennemmin kuin kone hajoaa.
Mutta ei päästy hinnasta yhteisymmärrykseen.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Auto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?
Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostAuto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?
Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostAuto & Mobility 2025 -näyttelyssä tuli vastaan Mazdan koroton & kuluton -rahoitustarjous (31.3.2025 asti), jonka vieressä oli CX-60. Onko näistä hybrideistä kenelläkään kokemusta?
Mazdoja on aikoinaan ollut perheessä, itse asiassa useampikin 80- ja 90-luvuilla, mutta nämä tuskin ovat olleet tätä päivää pitkään aikaan. Tekniikka kesti, hyvin mutta ruostuminen oli kyllä tietyn kohdan jälkeen kovaa.. Nyt vain on tullut melkein kerettiläisiä ajatuksia, että jos seuraava ei olekaan bemu? G30 tuli jo 2017 ja vaikkakin positiivisen 5300e -kokemuksen jälkeen, ei oikein mikään innosta tuhlaamaan min 40k€ peltilaatikkoon, josta näinä aikoina katoaa jäännösarvosta paljon ja kovaa. Jopa niin kerettiläisiä, että jospa ajaisi tällä väliaikaisratkaisulla niin pitkään kuin säilyy viattomana, ja lyhentäisi asuntolainaa.. Nyt ei oikein mikään ns. innosta. Kaikki maksaa liikaa.
Comment
-
-
Originally posted by Kanerv4 View Post
Oliko tässä nyt kyse arvonalenemasta vai mistä? Kaikkihan ne tiputtaa arvoaan paitsi joku erikois Ferrari tms. Mazda on kyllä vähän väliinputoaja ollut aina, halvassa hintaluokassa kelpaa kyllä. Meillekin on useampaan kertaan tarjottu moista hybridi mazdaa mutta ei ole viitsinyt ottaa vaihdossa kun varastopäivät on enemmän mitä vaikka m3 bemarilla mikä on oikein hinnoiteltu, eli ei se kiinnosta suomalaisia ja noita autojamalleja on monia mitkä ovat varmasti erittäin hyviä ja toimivia mutta maantieteellisen sijainnin ja aivopesun takia ei noita oikein liian uutena kannata ottaa koska Skodalla Suomi ajaa. Surullista meinaan kyllä sellainen ishimura, vai nosimura edition on hieno auto ja varmastikin saa rahalle vastinetta mutta tuossa hintaluokassa kyllä kun katsoo myydyimpiä autoja niin ei Volvo xc60:lle ole voittajaa. Eli osta Volvo xc60 Dark plus Long range, niitä saa meinaan nyt halvemmalla Suomesta mitä maksaa ulkomailta tuoda ja tämä ilmiö on monessa suositussa mallissa sama.
Noita Mazda CX-60:iä on nyt kyllä kovasti tarjolla niin uusina kuin vähän käytettyinäkin ja kieltämättä ei ole aivan huonosti onnistunut muotoilultaan, ollenkaan. Mutta tuo markkinakatsaus on varmasti täysin totta, olisi mielenkiintoista tietää mitä jälleenmyyjät ja maahantuoja tekevät, jos tällaisella pienellä ja köyhällä automarkkinalla on esim. 10-15 kpl CX-60:iä ylitsevuotisina odottamassa myyntiään ja lisää pitäisi myydä. Muut ovat ns. kevyhybridejä (pl CX-80), siinäkin voisi pohtia mallistoa ja tällaisena aikana pysyttäytyminen vapaastihengittävässä, joskin 2.5-litraisessa koneessa on taas vähän..mazdamainen ratkaisu?
EDIT: Mazda CX-60:ia tarjolla Nettiautossa nyt n. 50kpl, 13kpl (26%) ajamatonta ja 4kpl 1000-5000km ajettuina esittelyautoina (vai "esittelyautoina), 55-67k€. Tässä markkinassa tämä tuntuu paljolta. Volvo XC60 vm 2022-> 540kpl, ajamattomia (tai 1-100km) 36kpl (~7%).BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post
Itse asiassa kyllä, arvonalenemasta. Tässä kohtaa haluaisi mielellään olla vapaa asuntolainasta ja se ei näköjään vain tapahdu itsestään, joten voi olla, että ajetaan tonniromulla min. vuosi ja katsotaan jos rahastosäästäminen toisi tarpeeksi pääomaa palata todella hyviin investointeihin, baijerilaisten peltilaatikoiden haalimiseen käytettyinä.
Noita Mazda CX-60:iä on nyt kyllä kovasti tarjolla niin uusina kuin vähän käytettyinäkin ja kieltämättä ei ole aivan huonosti onnistunut muotoilultaan, ollenkaan. Mutta tuo markkinakatsaus on varmasti täysin totta, olisi mielenkiintoista tietää mitä jälleenmyyjät ja maahantuoja tekevät, jos tällaisella pienellä ja köyhällä automarkkinalla on esim. 10-15 kpl CX-60:iä ylitsevuotisina odottamassa myyntiään ja lisää pitäisi myydä. Muut ovat ns. kevyhybridejä (pl CX-80), siinäkin voisi pohtia mallistoa ja tällaisena aikana pysyttäytyminen vapaastihengittävässä, joskin 2.5-litraisessa koneessa on taas vähän..mazdamainen ratkaisu?
Maxda on aina kulkenut omia teitään kuten Subarukin, mutta kuten huomaat tien päällä niin marginaaliksi jää. Ei noista kenelläkään oikein ole kunnolla kokemusta paitsi niistä yksilöistä joissa jo ruoste loistaa ovien alareunoissa, toki kun ruoste näkyy niin hintaluokka on silloin Suomalaiselle ostajalle sopiva ja tyyppiviaksi luetellaan täällä ruosteinen takaluukku 13 vuotta vanhassa autossa... Toki jos haluaa pelata varmasti niin osta Toyota. 10-15 luokassa perusbensa tai se pikkuhybridi niin ei tartte metsään mennä minkään kanssa ja ainoa mitä voi hävitä on sijoitettu summa mikä on uuden auton arvonalenema vuodessa. Mutta ei se autokanta tuolla ajattelulla uusiudu ikinä, joidenkin ne uudetkin täytyy ostaa.Last edited by Kanerv4; 19-03-2025, 10:46.
Comment
-
Comment