ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset osa 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Manvi
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 7
    • Kuopio

Itsekin kaipailisin toimivaa ista latauslinkkiä. Käytössä G31 ja adblue herja. Tässä muutaman linkin olen löytänyt, huonolla menestyksellä. Mikähän versio se olisi kaikista toimivin ja helpoin asennella?

Comment

• Mosswe
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 14
      • suomi

Onko virtalähdesuosituksia auton softaushommiin? Tuntuu olevan täälläpäin aika hinnoissa, eikä tähän satunnaiseen ohjelmontiin viitsisi kovin suurta summaa laittaa. Yks hyväntuntuinen vaihtoehdo löytyi rapakon takaa; https://www.ebay.com/itm/14504999694...Bk9SR_b8i5-2ZQ

Pitkä linkki, mutta jos joku löytää muuta huonoa, kuin töpselin mallin, niin saa kommentoida.​
      Bmw e92 335i
      Ex. e46 330ci, e39 535i, e36 325i

Comment

• Joni_p
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 127
        • Joensuu

Olisiko linkkiä mistä saisi tuon istan ladattua? Ei oikein varmuutta ole itsellä mikä on hyvä ja onko sen asennuksessa jotain huomiotavaa?

Comment

• Jorma1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 86

Mulla on ollut ISTA+ asennettuna vanhaan WIN7 läppäriin. Nyt kun pitäs käyttää sitä, tuli ongelmia.
          Eli pitäs avata lukittunut webasto F11 (520d ’12).
          ISTA käynnistyy, VIN koodin kun syöttää niin hakee auton tiedot, ei kaikkea, värikoodeja sun muuta puuttuu.
          Ongelma alkaa siitä kun klikkaa ”Check vehicle..vai mikä se nappi on” siihen avautuu yksi rivi jossa on auton koko VIN koodi mutta sen jälkeen ei tapahdu mitään, olen kokeillut monta kertaa, yli 10 min odotellut. Tästä syystä ei pääse eteenpäin.
          Vinkkejä tähän? Mitään virustorjuntaa ei ole päällä, wifi on kytketty irti. Kaapeli toimii, olen käyttänyt samaan autoon e-sys kanssa. Kai e-sys voi olla samassa läppärissä Istan kanssa?

Comment

• Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16516
            • Leppävirta

Originally posted by Jorma1 View Post
            Mulla on ollut ISTA+ asennettuna vanhaan WIN7 läppäriin. Nyt kun pitäs käyttää sitä, tuli ongelmia.
            Eli pitäs avata lukittunut webasto F11 (520d ’12).
            ISTA käynnistyy, VIN koodin kun syöttää niin hakee auton tiedot, ei kaikkea, värikoodeja sun muuta puuttuu.
            Ongelma alkaa siitä kun klikkaa ”Check vehicle..vai mikä se nappi on” siihen avautuu yksi rivi jossa on auton koko VIN koodi mutta sen jälkeen ei tapahdu mitään, olen kokeillut monta kertaa, yli 10 min odotellut. Tästä syystä ei pääse eteenpäin.
            Vinkkejä tähän? Mitään virustorjuntaa ei ole päällä, wifi on kytketty irti. Kaapeli toimii, olen käyttänyt samaan autoon e-sys kanssa. Kai e-sys voi olla samassa läppärissä Istan kanssa?
            Ei sitä VIN koodia tarvitse syöttää.

Painat Read out vehicle data ja sitten Complete identification.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 2109
              • Turku

Yhteys taitaa aina olla sidottu yhdellä hetkellä yhteen ohjelmaan. Jos esim. on Inpa päällä ja sillä yhteys ja käynnistaa Istan, niin se ei onnistu yhteyttä muodostamaan. Eihän ole tästä kyse?
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

Comment

• Jorma1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 86

Kokeilen tuota ilman VIN syöttöä. Olen käynnistänyt läppärin uudestaan useamman kerran. Muita ohjelmia en ole käynnistellyt, mutta on mahdollista, että viimeksi asennettu ohjelma on kirjoittanut päälle jonnekin mikä haittaa aiemmin asennettuja. Läppärissä on vuosien varrella asennettuna INPA, E-sys, ISTA+ ja Volvon Vida. Eniten käytetty E-sys ja Vida

Comment

• Zebster
                  Newbiemmer
                  • Jan 2026
                  • 10
                  • Pohjois-Pohjanmaa

Originally posted by Mosswe View Post
                  Onko virtalähdesuosituksia auton softaushommiin? Tuntuu olevan täälläpäin aika hinnoissa, eikä tähän satunnaiseen ohjelmontiin viitsisi kovin suurta summaa laittaa. Yks hyväntuntuinen vaihtoehdo löytyi rapakon takaa; https://www.ebay.com/itm/14504999694...Bk9SR_b8i5-2ZQ

Pitkä linkki, mutta jos joku löytää muuta huonoa, kuin töpselin mallin, niin saa kommentoida.

Itse hommasin tuon ja toimii kyllä ongelmitta. Ja ennenkaikkea edullinen.

Comment

• Jorma1
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 86

No niin - pääsin autoon kiinni. Fault memory: independent heater locked.
                    Sitä sitten avaamaan - tulos: auxiliary heating is not locked.
                    Kun testaan koko auton, missään muussa boxissa ei ole mitään kuin IHKA ja yksi ainoa vikakoodi.
                    AI kertoo seuraavaa: tsekkaa STH modulin oloarvot ettei ole rajojen ulkopuolella, tarpeeksi dieseliä tankissa yms.
                    onkohan F-sarjan autoissa STH modulia?
                    Vinkkejä miten jatkaa? Auto on laturissa, tankki on melkein täynnä dieseliä, jäähdytysneste on max ja min tasojen välissä.
                    Pitäisikö kokeilla webaston sulake irti muutamaksi minuutiksi?
                    Last edited by Jorma1; Yesterday, 21:25.

Comment

• Rattiukko
                      BTCF Member
                      • Nov 2022
                      • 832
                      • Uusimaa

Kun Volvon webastossa tulee 800 tuntia täyteen niin webasto käynnistää itsetuhon ja lopettaa toiminnan. Mahtaako olla bmw:ssä sama juttu? Jotain sinne pitää koodailla sen jälkeen että webaston toiminta jatkuu taas. Joku laittoi äskettäin youtubeen videota tästä.

Comment

Working...
                      X