Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset osa 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8263
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Originally posted by yason View Post
    Käsitin, että ISTA+ sisältää, muun muassa ja ainakin jollain tasolla, entiset ISTA D:t ja ISTA P:t? En tiedä, miksi ISTA P:tä pitäisi kutsua, jos kyseessä on ISTA+:n sisältämä "ISTA P", mutta sitä koodausosiota yritin tarkoittaa. Ainakin mulla näkyi jotain koodaukseen liittyviä valikoita yms., kun selailin istaa.
    Periaatteessa näin mutta valtaosa saatavilla olevita paketeista ei sisällä koodaukseen/ohjelmointiin tarvittavia osia. Ne kun kasvattaa paketin koon yli 300Gt
    Last edited by peto2; 18-09-2023, 16:20.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by yason View Post
      Unix-parta ei oikein tule toimeen Windowsien kanssa... mutta se on jo eri topic.
      No joo sitten ymmärrän yskän.

      Originally posted by yason View Post
      Takaisin tähän ketjuun ja tuo 4.32.15:n pakettihan sitten toimi laakista. Nyt saan auton tiedot, korjausohjeet ja muut esille sekä tunnistamalla auton livenä enetin yli että syöttämällä käsin vin:in vaikka kotisovalta. Ei suostunut myöskään asentumaan, ennen kuin laajensin ista-koneen levytilaa 300 gigaan. Edellinen asennus ei valitellut levytilasta, joten arvelen, että siitä paketista puuttui jotain, kun ei siitä saanut näkyviin juuri mitään.
      Diagnostiikkaan riittää asennettuna ~80Gt. Softien päivitykseen full psdzdata vie uudemmissa versioissa lisäksi ~300Gt lisää, eli melko paljon vie tilaa. Tosin suosittelisin kyllä varovaisuuteen päivitysten suhteen kun ajat virtuaalikoneessa. ISTA+ kanssa pitäisi käyttää ICOM:ia päivityksiin, toki puukotettuna versioita jotka toimii ENET kanssa on olemassa. Tämänkin kohdalla suositan varovaisuutta.

      Originally posted by yason View Post
      Diagnostiikkapuoli avautui aika helpolla, kun leikin läppärin ja auton kanssa, mutta seuraavaksi pitää selvitellä, että miten auton konfigurointi onnistuu. Pitäisi selvitellä, mitä kaikkea voi tuossa autossa koodata päälle ja pois ja sitten tehdä se. Jotain ohjeita löysinkin, jotka olivat ihan viime vuosilta, mutta kuvat ja osa teksteistä olivat kuitenkin hiukan vanhemmasta istasta kuin tämä 4.32.


      Lisäksi siinä mainittiin, että auto pitää olla ei pelkästään akkulaturissa vaan ihan virtalähteessä ISTA P:n käytön aikana? Liekö tarkoittanut, että silloin, jos flashataan esim. päivityksiä ohjausbokseille? Vai pitäiskö tuo ottaa tosissaan siinäkin tapauksessa, että haluaa pari bittiä toiseen asentoon?
      Kun kyseessä ilmeisesti on F-sarjalainen, niin unohda se ISTA-P. Tuki F/G-sarjalle päättyi jo muutoma vuosi sitten julkaistuissa versioissa. Eikä sitä kyllä silloinkaan kannattanut käyttää mihinkään muuhun kuin koko auton softapäivityksiin (vaatii kunnon virtalähteen). Eli mitään koodauksia ei ole järkeä alkaa sillä tekemään. IMHO järkevä vaihtoehto käyttää E-sys koodauksiin / päivityksiin. ISTA+ voi tehdä vain BMW hyväksymiä muutoksia ja monet muutokset vaativat auton päivittämistä, jos sen yrittää tehdä ISTA+. Ei siis mitenkään järkevää merkin ulkopuolella, kuin saman muutoksen tekee nopeasti e-sys:llä.

      Se normi akkulaturi on vain lähinnä henkinen tuki. Virrankulutus on tyypillisesti ~20-50A riippuen autosta & varusteista, tyhjällä akulla toki enemmän.


      Originally posted by ViljoNieminen View Post
      Ostin Rheingoldusa:sta ISTA-P:n ja ISTA-D:N vuonna 2018.

      Yritin asentaa niitä uudelleen läppärille mutta homma tökkäsi productkeyhin.
      Yritin sitten netistä etsiä tuotetukea, mutta sitä ei oikein löytynyt.

      Onko kenelläkään havaintoa koko firmasta, onko se enään toiminnassa lainkaan ?

      :think
      Ei tuo mikään sen kummempi "firma" ollut kuin muutkaan ebay myyjät. Eli mitään ihmeempää tuotetukea ei koskaan ole ollut, kun ei ole mikään virallinen jälleenmyyjä. Keräsi vaan helpot rahat pois.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Arppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1053
        • Lumbriver

        #18
        Olisiko kellään toimivaa latauslinkkiä heittää, Ista P? Tarkoitus tuota e46 lueskella...
        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
        -Raahe Connection-
        -Team Kärppä- limited edition

        Comment

        • Krampus
          BTCF Member
          • Nov 2017
          • 383
          • Keski-Suomi

          #19
          Originally posted by Arppa View Post
          Olisiko kellään toimivaa latauslinkkiä heittää, Ista P? Tarkoitus tuota e46 lueskella...
          Ista P on moduulien päivitystä varten.
          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

          Comment

          • Arppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1053
            • Lumbriver

            #20
            Originally posted by Krampus View Post

            Ista P on moduulien päivitystä varten.
            Olet oikeassa, ajatuskatkos… Sekaisin jo meni näissä kun koitti etsiä linkkiä eri foorumeilta, eli Ista D hakusessa
            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
            -Raahe Connection-
            -Team Kärppä- limited edition

            Comment

            • PekkaV
              Newbiemmer
              • Feb 2021
              • 17
              • Imatra

              #21
              Valittaako muilla ISTA 4.32 paketilla Windows defender PUA:Win32/Packunwan ?
              Vähän mietityttää kannattaako käydä asentamaan... huolisin vaikka yksityisviestillä jos jollakin olisi toimiva ja turvallinen versio tiedossa

              Comment

              • 330Driver
                BTCF Member
                • Feb 2015
                • 461
                • Pori

                #22
                Itselläni on joku 2014 rheingold mallin ista joka toimii mallikkaasti. Ista-p:tä en juuri edes käyttele mutta rupesin miettimään kun löysin netistä 4.39.20 mallin istan niin onko edes järkeä koittaa päivittää vai meneekö suoraan sekaisin?
                E36 ///M3 evolution cabriolet
                E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                E91 330D Käyttis
                Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                Koodit/koodaukset PORI
                ___________________________
                EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                EX E46 330D Touring
                EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                Comment

                • Arppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1053
                  • Lumbriver

                  #23
                  No nyt on hämärä ongelma asennuksessa… bin-kansiosta uupuu obd.ini tiedosto? Sinnehän pitäisi muuttaa käytettävä com-portti.

                  Samalla paketilla asensin edelliseen koneeseen ja ei muistaakseni ollut mitään tämmöistä
                  Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                  Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                  Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                  -Raahe Connection-
                  -Team Kärppä- limited edition

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8263
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    Originally posted by Arppa View Post
                    No nyt on hämärä ongelma asennuksessa… bin-kansiosta uupuu obd.ini tiedosto? Sinnehän pitäisi muuttaa käytettävä com-portti.

                    Samalla paketilla asensin edelliseen koneeseen ja ei muistaakseni ollut mitään tämmöistä
                    Ei ole tullut käytettyä istaa obd piuhalla mutta eikös tuo pitäisi määritellä C:\EDIABAS\Bin\ediabas.ini tiedostossa. :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Arppa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1053
                      • Lumbriver

                      #25
                      Originally posted by peto2 View Post

                      Ei ole tullut käytettyä istaa obd piuhalla mutta eikös tuo pitäisi määritellä C:\EDIABAS\Bin\ediabas.ini tiedostossa. :think
                      Siellä määritellään käytetäänkö obd-kaapelia vai jotain muuta. Obd.inissä sitten mikä portti yms on käytössä.

                      Tuolla ohjeella:

                      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                      -Raahe Connection-
                      -Team Kärppä- limited edition

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Arppa View Post
                        No nyt on hämärä ongelma asennuksessa… bin-kansiosta uupuu obd.ini tiedosto? Sinnehän pitäisi muuttaa käytettävä com-portti.

                        Samalla paketilla asensin edelliseen koneeseen ja ei muistaakseni ollut mitään tämmöistä
                        Asensithan nyt erikseen kuitenkin sen ediabaksen? Se istan oma Ediabas asennus on aika riisuttu eikä siellä taida useinkaan olla tuota obd.ini. Paketteja on toki miljoona erilaista.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Arppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1053
                          • Lumbriver

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post

                          Asensithan nyt erikseen kuitenkin sen ediabaksen? Se istan oma Ediabas asennus on aika riisuttu eikä siellä taida useinkaan olla tuota obd.ini. Paketteja on toki miljoona erilaista.
                          Alan kallistumaan kaapelivikaan… Kaverin koneella toimii toisella kaapelilla. Täytyy tilata uusi ja jatkaa harjoituksia.
                          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                          -Raahe Connection-
                          -Team Kärppä- limited edition

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            #28
                            Onko linkkivinkkiä toimivaan tuoreehkoon ista d ja p pakettiin?

                            Privaa jos ei kehtaa tähän laittaa.
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • 330Driver
                              BTCF Member
                              • Feb 2015
                              • 461
                              • Pori

                              #29
                              En yhtäkkiä löytänyt vastausta moiseen.
                              Ostin alkuperäsen icom next a:n.
                              Siinähän on tuo wlan ominaisuus mutta ilmeisesti korjaamoilla tarkoitettu yhdistettäväksi paikallisnettiin jossa myös läppäri on yhteydessä.
                              Olen muutamalla softalla koittanut tehdä netittömän hotspotin jonka icom löytää kyllä mutta en löydä radarilla ip osoitetta. Mikä avuksi?
                              E36 ///M3 evolution cabriolet
                              E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                              E91 330D Käyttis
                              Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                              Koodit/koodaukset PORI
                              ___________________________
                              EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                              EX E46 330D Touring
                              EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                              Comment

                              • 330Driver
                                BTCF Member
                                • Feb 2015
                                • 461
                                • Pori

                                #30
                                F11 pre-lci CIC vaatisi multimedia päivitystä. Kun enään ei tuota bemarin omaa updatea saa tikulle ladattua saako ista+:lla päivitettyä mitenkään pelkän cic:n vai onko esys hommia?
                                E36 ///M3 evolution cabriolet
                                E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                                E91 330D Käyttis
                                Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                                Koodit/koodaukset PORI
                                ___________________________
                                EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                                EX E46 330D Touring
                                EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎