ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset osa 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2999
    • Tampere

Taustatietoja ei jostain syystä ole lainkaan tarjolla, joten kommentoin yleisellä tasolla prosessin saattavan edellyttää mittariston muistipiirin muokkausta alustanumeron, ajomäärän yms osalta.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

Comment

• Memmmetti
      Newbiemmer
      • Dec 2025
      • 2
      • Nurmijärvi

Ista+ 4.39.20 Standalone olen nyt kolme kertaa yrittänyt saada kukkumaan. Nyt olen siinä pisteessä että itse ohjelma käynnistyy hienosti, näyttää ylhäällä versionumeron ja saan kaikki työohjeet ym. näkymään. Kun työnnän auton OBD porttiin ENET kaapelin, ja painan ajoneuvon tunnistusta, se löytää VIN:n ja moottorin tiedot ym. Sitten tunnistus keskeytyy, tulee varoitusilmoitus PAD Inactive ja homma menee perseelleen.

En nyt pääse hetkeen testaamaan, mutta mietin voiko vika olla siinä että koneessa on aiemmin ollut INPA käytössä, ja sitä myöten EDIABAS on C-levyllä. C-levyn Ediabasin INI-tiedostossa Interface on STD:OBD. Istan Ediabasin muutin ohjeiden mukaan silloin Interfaseksi ENET, ja Istan asetukseksi Ediabas. Se mikä mietityttää on se, että ISTAn Ediabasin INI-tiedostossa on EcuPath=C\EDIABAS\ECU.

Eli jotenkin tuntuu että tuo vanha Ediabas kummittelee.

Kun katsoin lokia Rheingold Testdaten kansiosta, siellä oli mm ECUJob D_MRKOMB.....jobErrorText SYS-0012: Identification error.

Näitä on yhteensä kuusi kappaletta, ja nämä varmasti kaataa koko roskan.

Seuraavaksi yritän ISTAn asetuksista vaihtaa Ediabasin - > Direct connectioniksi, mutta ajattelin josko olisi asiantuntijoita kertomaan millä tavalla nämä oikeasti toimii.

Comment

• minku
        Newbiemmer
        • Jun 2025
        • 1
        • äänekoski

MOI.Onkohan nämä maksulliset(30-100usd)ista+softat mikään tae onnistuneeseen lopputulokseen(eli että toimii)?

Comment

Working...