Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talviauto?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5159
    • Joensuu

Originally posted by smpovers View Post
    No enkä myy. Miten vanhat papat ja mammat sillä sitten pystyy ajaan? On mulla noita pari ollu joskus pellolla, eikä mitää ongelmaa liikkumisessa sen enempää kun lukottomalla e30:llä. Toi automaatti vaan on vähä uutta mulle...
    Paljo paremmin 240 pääsee esim. mitä E30. E30 toki kivempi leikkiä ku pienempi, mut 240 taas toisaalta niin paljo rauhallisempi. Kummassakin plussansa
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

Comment

• duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10506
      • Saaressa

Hieman vituttaa ostin talvipiiskaksi 325 E36:n no joo ei niin mun juttu löysin kriteerien täyttävän e30:n sain e36:n kaupaksi muutamassa päivässä, mutta eipä ollut e30:iä enään.. Nyt siis vailla talviautoa tai autoa ylipäätään..

Vihkoon meni

duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• Kuqi
        Moderator
        • Sep 2002
        • 12537
        • Oulu

Originally posted by Dualfun View Post
        En tajua ihmisiä, jotka ajelee kesällä viimeisen päälle siisteillä autoilla ja talven kituuttaa jollain tonnin pommilla. Kyllä ainakin itse tahdon nauttia ajamisesta, auton ulkonäöstä ja sen ominaisuuksista ihan samalla tavalla myös talvella.
        perustelen:

en ikinä, oikeasti IKINÄ, ole omistanut yhtään bemaria, joka ois talvella lämmin.

talvella auto kärsii kolhuja, pakkasta, jäärapojen rapsuttelua, karhealla lumiharjalla harjaamista, paskoilla koloisilla teillä ajamista, kylmäkäynnistyksiä jos roikkapaikkaa ei ole lähellä.

sitten kun ekaa kertaa istun -30c pakkasella lämpimässä bemarissa niin lupaan harkita, että talviautoksi hommaan bemarin.

viime talvena vielä sitkeästi cabriolla ajoin pakkasellakin. tyttökaverille mennessä 25c pakkasilla auto alkoi puskemaan haaleaa ilmaa jo 10km päässä kotoa!

ja kellä saatana on varaa ja huumoria ostaa 1000e auto talveksi!

itse ostin corollani T3:lta 300 (kolme sataa) eurolla!

on roikat, talavirenkaat, pelit ja pölyt! ja lämpeää nopeasti eikä tarvi sitten niinku yhtään sääliä. ja tulee sitä lämmintä ilmaakin hyttiin.

että ville, siinä sulle pari tosiasiaa
        BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
        BMW CRUISE BIKE 2017
        TREK POWERFLY 4 2021
        @kukisenjussi instagram

Comment

• Kuqi
          Moderator
          • Sep 2002
          • 12537
          • Oulu

lisäisin vielä että lämpeää nopeasti. en tainnu muistaa mainita.
          BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
          BMW CRUISE BIKE 2017
          TREK POWERFLY 4 2021
          @kukisenjussi instagram

Comment

• aaretti
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 2604
            • kajaani

Originally posted by Kuqi View Post
            lisäisin vielä että lämpeää nopeasti. en tainnu muistaa mainita.
            kuski vai auto :think
            -Official BTCF-Sauna Team-

Comment

• TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

Kyllä mun seiska oli aamulla suorastaan kuuma. Kunhan muisti suihkuun mennessä painaa kaukosäätimen nappia.

Lämpimiä mun kaikki bemut ovat olleet, en käsitä tuota ylläolevaa kommenttia.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• däädää
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 756
                • Tornio

Originally posted by TFV View Post
                Kyllä mun seiska oli aamulla suorastaan kuuma. Kunhan muisti suihkuun mennessä painaa kaukosäätimen nappia.

Lämpimiä mun kaikki bemut ovat olleet, en käsitä tuota ylläolevaa kommenttia.
                Kylläpä oli tuo oma e36 kylmä ajella viime talvi, eikä tuttavapiirin bemarit juuri sen paremmin lämmenneet myöskään.. Eri makea tuo nykyinen talvipirssi king cab kun puhaltaa ja muutaman sadan metrin jälkeen lämmintä

Comment

• Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

Kaikki E34 ja E36 jotka olen omistanut, ovat olleet ihan yhtä lämpöisiä kotteroita kuin muutkin autot Oliskohan niissä jotain vikaa jos ei lämpene ?

Eipä toi M60 lämmennyt siniseltä ylös kun sen pari vuotta sitten joulukuussa hain, syynä 5c liian kylmä termostaatti. Termostaatti vaihtoon ja johan alkoi lämpöä puskemaan, lämpömittarin neula pysyy viisarin verran yli puolivälin kesät talvet ja kabiiniin tulee tarvittaessa polttavan kuumaa ilmaa
                  DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7548
                    • Kotona

Köyhällä kun ei ole varaa ostaa erikseen talviautoa niin joutuu samalla pommilla ajelemaan kesät talvet!
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                    -

Comment

• Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16362
                      • Leppävirta

On tässä tähän mennessä kaikki kesä ja talvi autot lämmintä puhaltaneet, joskus ollut ongelmaa mutta se on vaan yleensä ollut korjattavissa. Ja sitten taas on ollut lämmintä. Niin ja nyt puhun BMW merkkisistä. On toki muitakin ollut.

En ole yhtään autoa muistaakseni vielä voinut sanoa kylmäksi.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

Originally posted by Haju69 View Post
                        On tässä tähän mennessä kaikki kesä ja talvi autot lämmintä puhaltaneet, joskus ollut ongelmaa mutta se on vaan yleensä ollut korjattavissa. Ja sitten taas on ollut lämmintä. Niin ja nyt puhun BMW merkkisistä. On toki muitakin ollut.

En ole yhtään autoa muistaakseni vielä voinut sanoa kylmäksi.
                        Mulla olisi myytävänä kupla. Pääsisit kokemaan tuonkin asian.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16362
                          • Leppävirta

Mulla olisi myytävänä kupla. Pääsisit kokemaan tuonkin asian.
                          Ei ole tarvetta. Sen tosiaan olen kuullutkin että kupla ei ois se lämpimin.
                          Ajelen mieluummin lämpimällä autolla.

Edit: Tais olla niin kyllä että -73 Toyota Carina oli taannoin sen verta vilponen ajella työmatkaa ja kun vei enemmän kaikkia muita nesteitä kuin bensaa niin tulin siihen tulokseen että nyt pitää ostaa joku auto. Ostin sitten ensimmäisen BMW:n.
                          Last edited by Haju69; 13-10-2011, 18:23.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by bimmerE34 View Post
                            Kuten kirjoitin, en keksi hinta - laatusuhteessa parempaa kuin A - Omega.

2l ikiliikkuja padalla tuli tuollainen -91 haettua. EI onneksi sähköhilppeitä juuri mitään niin on mahdollista että tuurilla toimii.

Takapyörän laakeri ääntää ja bensamittari ei toimi. Hitsattu viime leimalle ja pintapelleiltään harvinaisen siisti. Kesäkumit kankailla, talvirenkaat uudet. LA jos laakerin vaihtaa, niin kai sillä sit taas jolkottaa.. Ja öljyt kanssa samalla vaihtaa.. Bensamittari todennäköisesti johtovika tai joku kosketushärö. 10l kannu aina mukaan niin ei hätää. Tuohan menee tuollaisella koneella hajuilla.

Soitappa mulle kun lumet lähtee....

Hiihdän kouluun kesät talvet
                            Noooo,mut sä oletkin vanhempaa saapumiserää...

Ittellä e39 seisoo mahd. paljon tallissa talvella ja kaikki mahdollinen päästetään B-mallin farrku Omegalla.

Comment

• Juhi$
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 1268
                              • Laukaa

Originally posted by Peltsii View Post
                              ...lämpömittarin neula pysyy viisarin verran yli puolivälin kesät talvet ja kabiiniin tulee tarvittaessa polttavan kuumaa ilmaa
                              Eli se siis on ihan normaalia että on viisarin verran puolenvälin yli? Kun olen tuota joskus ääneen miettinyt ja sellaistakin "varmaa tietoa" olen kuullut sanottavan että pitäisi olla tasan keskellä. Tulipahan tämäkin selväksi

Comment

• smpovers
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2372
                                • Tammela

Noh tästä bemarien lämpeämisistä. e30, e34 ja e36 ovat kaikki olleet lämpimiä kovillakin pakkasilla. E34 rupes sohlaa vasta keväällä kun ilmat lämpeni. Puhalsi helposti liian kuumaa.

Ja tuo nykyine talvirassi volvo 240 tuntuu olevan myös lämmin ja muutkin ovat sitä kehuneet. Perseenlämmittimetkin löytyy. Muuta herkkua ei juurikaan ole
                                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                                BMW 330d touring e46 -05
                                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎