Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parhaat katsastusmuistot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [pmp]
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 650
    • Vantaa

    #61
    Originally posted by algernon View Post
    Tämä on sitten syytä muistaa kun se hirvi tulee tielle taikka muuta estettä väistät...painetaan varovasti niitä jarruja ettei putket halkea...

    Ikinä en ole kuullut että terveet putket olisi haljenneet.
    Kaveril sama ku katsasti faijansa volvoo..

    Viime syksynä käytiin ton benin kaa vinkumassa leimaa mun silloiseen 320i:hin joka oli ollut melkein vuoden ajokiellossa. No tyhjäkäynti oli mukavan tasainen 1550rpm, tähän inssi totesi "NO eiköhän se ollut vajaa 1000" ja tämä asia ok. Leimaa ei sit kuitenkaan tullut, mutta mukava setä osas kertoa uusien jarruputkien hinnatkin motonetistä Kysyin vielä että saanko ajella pimppistä tohon 18.00 asti, totes vain "senkus, mutta muista mainita poliiseille et olet menossa korjaamolle" Näin siis Tikkurilassa
    F31 335dx m-sport
    Ex F10 535d m-sport
    Ex E30 325i
    Ex E36 325td
    Ex E30 320i

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1493
      • Ilvola

      #62
      Urbaanilegendoja menneiltä vuosikymmeniltä

      1) Meisselillä läpi katosta kuulin ensikertaa 60-l.

      2) Mannet mersulla jossa oli jotain vaihteisto-ongelmia (keppi ei ollu yhteydessä laatikoon), takapenkillä poika kytki vaihteen päälle rautalangalla aina kun inssi vaihtoi.

      3) "Pikkuruosteet" saa pois kun täyttää kynnyskotelot betonilla, ei ainakaan piikki mene läpi.

      4) Jos ei ehdi korjta ruosteita niin pikakitti - maali - ajo savisella tiellä lujaa - viereen pohjaan vaseliinimötikkä tutkittavaksi - roiskitaan siihenkin savivettä.

      5) Rekisteriote autopikkukansiossa ja väliin 50€. Jos katsastusmies kysyy "Mikä tää on?" niin sitten se oli siihen unohtunnu...
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #63
        Originally posted by tsbmw View Post
        3) "Pikkuruosteet" saa pois kun täyttää kynnyskotelot betonilla, ei ainakaan piikki mene läpi.
        Semmoistakin kylillä puhuivat että talvella pakkasten aikaan voi sekä helmat että lattian korjata jäädyttämällä.
        Olli.

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #64
          Originally posted by Rocla View Post
          Semmoistakin kylillä puhuivat että talvella pakkasten aikaan voi sekä helmat että lattian korjata jäädyttämällä.
          Samaa kuullut täälläpäin. Mätävikaisiin lattioihin, helmoihin ja palkkeihin kätevä kaveri jättää -25-asteen pakkasessa yöksi muutaman sangollisen vettä muhimaan. Itse en ole tällaiseen pommin kyhäilyyn sortunut, mutta varmaan on naurussa pitelemistä jos leimalla meneekin jostain syystä hieman pidempään ja auto kirjaimellisesti sulaa käsiin
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #65
            Originally posted by Rockford View Post
            Samaa kuullut täälläpäin. Mätävikaisiin lattioihin, helmoihin ja palkkeihin kätevä kaveri jättää -25-asteen pakkasessa yöksi muutaman sangollisen vettä muhimaan. Itse en ole tällaiseen pommin kyhäilyyn sortunut, mutta varmaan on naurussa pitelemistä jos leimalla meneekin jostain syystä hieman pidempään ja auto kirjaimellisesti sulaa käsiin
            Niin,talvella ne vissiin pahimmat pommit katsastetaan.Kerran oli kaverin vanhassa kleinbussissa kilpien haku edessa samana päivänä kun oli lähtö provinssirokkiin.No ei siinä mitään pallonivelet oli vähän väljät eikä uusia mistään siihen hätään saanut,no onneksi nivelissä oli rasvanipat joista sai kätevästi painettua prässillä pakkelia sisään ja leima tuli.Ajoltaan ko. laite olikin aika mielenkiintoinen.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7387
              • Oulu

              #66
              Reilusti ruostuneessa -79 Corollassa kerran ainoa huomautus liian takaviisto radioantenni.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #67
                Originally posted by Rocla View Post
                Semmoistakin kylillä puhuivat että talvella pakkasten aikaan voi sekä helmat että lattian korjata jäädyttämällä.
                Juu ja jokkut jobbarit on talvella jäädyttäneet lommoisen katon suoraksi + maalit niskaan. Ikävä yllätys keväämmällä.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1493
                  • Ilvola

                  #68
                  Vedätystäkö?

                  Oletteko huomanneet katsastusasemilla "KOTIIN VEDÄTYSTÄ"?

                  Jotain vähemmän kivaa on "tikulla kaivaminen" E28:sta. Kun ei varsinaista vikaa löydy 25v+ vanhasta niin etsitään sääntökirja kädessä. Auto tehty nopeuksiin 200km/t ja Suomessa max 120 niin lopulta mitataan jarrulevyjen paksuudet ja uusintaan katsastus kun etulevyistä ainoana vikana 1,5mm alimitassa ja ainevahvuutta vielä vaikka muille jakaa!!!

                  Aina vuosittain joku tikulla kaivettu - eikös noita voisi sopia kunnostettavaksi ilman uusintamaksua?
                  Kertokaas joku REILU ASEMA?
                  Last edited by tsbmw; 03-03-2009, 19:51.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #69
                    Ne sinun E28:n jarrulevyt ja palat maksaa yhdelle akselille yhteensä noin 100 euroa. Eli ei varmaan kovin suuri investointi, ja jos kerta eivät ole enää tehtaan suosittelemissa minimipaksuuksissaan, niin hyvähän ne on vaihtaa. Tosin perseestähän tuollainen vikojen tarkoituksellinen etsiminen on, jos kerta autossa ei ollut muuten mitään vikaa, ja jarrut toimivat jarrudynossa virheettömästi.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • jarzap
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 319
                      • Sodankylä/Pyhäsalmi

                      #70
                      Joku vuosi sitten olin silloista koslaa katsastamassa, niin se inssihän sitä siinä kaasutteli ja meni jossain vaiheessa sitten sinne auton alle. Ei bemu tieten tykänny turhasta kaasuttelusta ja pukkas kuumat nesteet sen inssin niskaan kun se siellä alla oli. Ja leimanki sain, vaikka olin lähes varma että kyllä se jotain vikaa siitä nyt keksii
                      "Paska analyysi!"

                      Comment

                      • HILLOPAALLIKKO
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 241
                        • Vantaa

                        #71
                        Itsellä oli mukava katsastuskokemus kun kävin ekaa kertaa näyttämässä M5. Päästöt ei olleet ihan kohallaan tyhjäkäynnillä niin inssi totes vaan et: "en mää jaksa tätä mitata eis kovemmilla kierroksilla" ja kauheella kiireellä avaan konepeltiä ja kysyyn: "Mitäs täällä on voimaa? Haittaako jos ajan tossa takapihalla pienen lenkin?"

                        Leima tuli ja pääsi aloittelemaan kevään ajokauden hymyssä suin. Tosin päästöt tuli kuitenkin laitettu kuriin lambdan, alipaineletkujen ja haitariputken vaihdolla.

                        Huonoja katsastusmuistoja on sitten ihan tarpeeksi Opeleiden ja Toyotien vuoksi...

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #72
                          Originally posted by tsbmw View Post
                          Oletteko huomanneet katsastusasemilla "KOTIIN VEDÄTYSTÄ"?

                          Jotain vähemmän kivaa on "tikulla kaivaminen" E28:sta. Kun ei varsinaista vikaa löydy 25v+ vanhasta niin etsitään sääntökirja kädessä. Auto tehty nopeuksiin 200km/t ja Suomessa max 120 niin lopulta mitataan jarrulevyjen paksuudet ja uusintaan katsastus kun etulevyistä ainoana vikana 1,5mm alimitassa ja ainevahvuutta vielä vaikka muille jakaa!!!

                          Aina vuosittain joku tikulla kaivettu - eikös noita voisi sopia kunnostettavaksi ilman uusintamaksua?
                          Kertokaas joku REILU ASEMA?
                          Ihan hyvä että jarrut tarkastetaan katsastuksessa. Siihen minimimittaan on syy.

                          Multa jos kysyttäisiin niin jarrujärjestelmän tarkastukseen voisi lisätä vielä vaikka nesteidenkin kunnon tarkastuksen.

                          Jos auto ei oo kunnossa se kuuluu hylätä ja korjata
                          Last edited by petrolhead; 03-03-2009, 22:05.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Kuqi
                            Moderator
                            • Sep 2002
                            • 12524
                            • Oulu

                            #73
                            Paras katsastusmuisto ikinä: viime marraskuussa meni ekaa kertaa mulla bemari ekalla katastuksella läpi, ei tarvinu viiä näyttämään uudelleen!
                            BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
                            BMW CRUISE BIKE 2017
                            TREK POWERFLY 4 2021
                            @kukisenjussi instagram

                            Comment

                            • Komu
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 1037
                              • Nurmijärvi

                              #74
                              Paras katsastusmuisto on 30.12.2008
                              Käyttis Volvo ei todellakaan ollu menossa läpi, mutta kävin hakemassa sen kuukauden ajoaikaa.
                              Valot, käsijarru, päästöt. Näistä innostuneena kaveri rupes tikun kanssa tutkimaan pohjaa. Läpilahohan se oli. Reikää koputtelemalla tuli helmoihin, palkkeihin, pohjaan ja oikeestan ihan mihin vaa mihkä paino. Kardaani oli lähössä liikenteeseen kuulemma. Puhallin ja lasinpesuri ei toiminu. Jäähdytysnesteet ei vuotanu, koska niitä ei ollu
                              Vikalista ei sille A4:lle mahtunu ja loppuja ei jaksanu ees kirjottaa. Totes, että koska et kumminkaan tätä tuo uudestaan näytille ni eiköhän tää ollu tässä. Ajele kuukaus
                              Toivotaan ettei tälläistä katsastusta tuli mulle ikinä enään. Toiset inssit ei jaksanu jonottaa, ni siirtyivät takaata muille linjoille. Tossa nimittäin kesti...
                              E70 X5 40d + F31 330d
                              Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                              Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                              Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                              Comment

                              • kuoppala
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 332

                                #75
                                paras muistoni on katastusmiehen kommentti akusta:

                                bemusta konepelti auki, "onko tässä akku takaluukussa?" totesin kyllä, avaanko kontin? "kai se sit siellä on ku kerran käyntiin lähti"

                                ja toinen yhtä foordia katsastaessa. "kuinka näistä foordeista voi aina olla nää päästöt näin saatanan vaikee saada, näitten kateissa on kyllä jotain vikaa, no paskoja autoja minkä sille mahtaa" ja läpi meni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎