Originally posted by j-a
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nürburgringille?
Collapse
X
-
Originally posted by Turder View PostJep. Mikään muu ei olisi paskempi tilanne kun joku jyrää kaluston ja terveyden (tuossa järjestyksessä heheh) tasarahaksi ja sitten paljastuukin, että aiheuttajalla ei vakuutuksia voimassa ja lopulta omasta pussista meni kalusto, satojen tonnien sairaalahoidot ja loppuelämän työkyvyttömyys.
Aina kun jotain tälläistä sattuu on mahdollista, että sääntöjä kiristetään. Pidemmällä aikavälillä jos noita sattuu tarpeeksi hermostuu sikäläiset yhtiöt ja ajelut loppuu pahimmassa tapauksessa kokonaan. Esim. suomalaisilla yhtiöillä alkaa kai kaikilla olla vakuutusehdoissa erillinen maininta ringistä ja korvaukset pienempiä. Ennen ei ollut mutta voidaan tietysti kysyä olisiko niiden ollut syytä herätä tähän jo aiemmin. Periaatteessa ei koska se on turistipäivinä tie ihan samalla tavalla kun mikä tahansa muukln. Siellä nyt vaan sattuu ja tapahtuu kaikenlaista paljon keskimääräistä enemmän mutta onko se peruste erilaiseen korvaukseen? Muutenkin eri teillä sattuu onnettomuuksia eri määriä. Jos tolle linjalle lähdetään niin nähdäänkö seuraavaksi vakuutusehdot missä korvauksia alennetaan jos kolari sattuu millä vaan vapaan nopeuden osuudella mitä vaan autobaanaa vaikka sitten kilometrejä pitkän staun aikana tai joissain tietyissä Mannerheimintien risteyksissä aamuruuhkan aikaan?-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by PekkaR View Postsierra4x4tbo:n kanssa samoilla linjoilla...
Ja se oli Rollssi... Yhteistä näissäkin taitaa olla et molemmat todennäköisesti maksaa kuukaudessa tuplat veroja mitä keskiverto kansalainen tienaa vuodessa...
Eli, jos on Suomalaisen lainsäädännön puitteissa harjoittanut liiketoimintaa ja menestynyt sillä, niin silloin PekkaR:n ja Sierra4*4:n mielestä pitäisi saada lainsäädännöllisiä erivapauksia? Rajautuisiko nämä erivapaudet pelkästään tuohon autoverotukseen vai saisiko muustakin lainsäädännöstä poimia vain itseä miellyttävät kohdat? Kuuluisiko esimerkiksi väkivalta- tai talousrikoksesta saada pienempi tuomio kuin vaikka siivoojan?
Tuon Rolls Royce Wraithin tapauksessa voi kyllä todeta vain että tyhmyydestä sakotetaan. Jos oma ego vaatii että pitää kaikenmaailman instagrammeihin ja facebookkeihin latailla posetuskuvia itsestä&kalliista autoista, niin turha itkeä jos niiden kuvien perusteella verottaja pystyy osoittamaan autoverolainsäädäntöön pohjautuvan maksuvelvollisuuden... Siinä idiotismi saa vain asianmukaisen palkinnon. Jos puuhailee tuollaista mikä ei päivänvaloa kestä, niin ei sitä varmaankaan kannata minkään facebookin kautta omatoimisesti sinne päivänvaloon tuoda.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostEli, jos on Suomalaisen lainsäädännön puitteissa harjoittanut liiketoimintaa ja menestynyt sillä, niin silloin PekkaR:n ja Sierra4*4:n mielestä pitäisi saada lainsäädännöllisiä erivapauksia?
Ei!
Ihmettelen vaan suomalaisten intoa kytätä, selvittää ja käräyttää.. ..ja puuttua toisten asioihin.
-Timo
Comment
-
-
Originally posted by PekkaR View PostJa tästä samaisesta syystä ne huonommin menestyneet joilla oikeasti on hienoja projekteja tallissa eivät niitä foorumeilla esittele, tai voivat esitellä suljetuilla foorumeilla. Siis ne jotka elävät lähes kaikkien lakien ja pykälien mukaan...Ei voi ku ihmetellä tätä autoporukan ja itseasiassa kaikkien suomalaisten yhteishenkeä. Jotain on pahasti vialla.
A5 2.0tq S-tronic -13
Comment
-
-
Pitäskö rauhottua :think
Sen verran lueskelin että molemmat, kuski sekä repsikka ovat paranemaan päin. Se varmasti on tärkein asia tällä hetkellä.e30 328i Alpinweiss 2
e46 330i M-sport2
Comment
-
-
Originally posted by Balle View PostJoo, ei ollut sulle suunnattu tuo mun kommentti.
No mielestäni ei ole absurdia pyytää...absurdia olisi olettaa ettei asialla retosteltaisi.
Tälläinen pyyntö kuitenkin on esitetty onnettomuuteen joutuneiden ihmisten kunnioittamiseksi joten itse ainakin kunnioitan sitä pyyntöä.
Suomessa on kuitenkin sanavapaus joten jokainen kirjoittaa mitä haluaa.Sir! I have a plan.
Comment
-
-
Epäilempä suuresti, että kukaan foorumilainen ei tässä ole sen kummemmin mitään "laittomuuksia" esiin kaivellut, pelkkää keskustelua ja mielenkiintoista sellaista. Eiköhän saksan ja suomen viranomaiset hoida omat asiansa myöhemmin, vaikka tätä btcf:n topiccia ei olisikaan.
Mitä sitä hissuttelemaan? Jos omat asiat on sillä mallilla että ei kestä päivänvaloa ja tälläistä tapahtuu, niin pitäisikö asia jollain tapaa haudata kaikessa hiljaisuudessaan?
Kyydissä olleiden lisäksi vahinkoja kuitenkin kärsii vakuutusyhtiöön rahaa tumppaavat, ja pahemmassa tapauksessa jopa turistiringin asiakkaat jos sääntöjä aletaan muuttamaan (tuskin yhden tapauksen takia, en tiedä). Vaikkakaan puuttuvilla rekisterikilvillä ei onnettomuuteen taida vaikutusta olla.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostMitä sitä hissuttelemaan? Jos omat asiat on sillä mallilla että ei kestä päivänvaloa ja tälläistä tapahtuu, niin pitäisikö asia jollain tapaa haudata kaikessa hiljaisuudessaan?
Kyydissä olleiden lisäksi vahinkoja kuitenkin kärsii vakuutusyhtiöön rahaa tumppaavat, ja pahemmassa tapauksessa jopa turistiringin asiakkaat jos sääntöjä aletaan muuttamaan (tuskin yhden tapauksen takia, en tiedä). Vaikkakaan puuttuvilla rekisterikilvillä ei onnettomuuteen taida vaikutusta olla.
Se siitä hissuttelusta."That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostMitä sitä hissuttelemaan? Jos omat asiat on sillä mallilla että ei kestä päivänvaloa ja tälläistä tapahtuu, niin pitäisikö asia jollain tapaa haudata kaikessa hiljaisuudessaan?
Kyydissä olleiden lisäksi vahinkoja kuitenkin kärsii vakuutusyhtiöön rahaa tumppaavat, ja pahemmassa tapauksessa jopa turistiringin asiakkaat jos sääntöjä aletaan muuttamaan
Se mikä tuossa Iltasanomien Audi jutussa eniten ihmetytää, on tuon TJ:n (taitaa olla Kumpulaisen Esko, vaikea uskoa), kommentti väärillä kilvillä ajelusta. Tuo lausunto, joka kaiken lisäksi ei edes pidä paikkansa, on jo itsesään ns autourheilua vahingoittava teko. Siitä pitäisi antaa jokin asteinen rangaistus AKK:lta, mutta tuskinpa tulee.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Ei ainakaan tämän perusteella vaikuta negatiivisesti yksityisautoilijoiden rataharrastukseen.
"
Venäläinen miljardööri Viktor Khariton aikoo nostaa Nürburgringin entiseen loistoonsa. Lääketehtailija lupaa pumpata vararikon ja omistussählinkien vuoksi rappeutuneeseen kilparataan rahaa, kertoo saksalainen päivälehti Rhein-Post.
Lehden mukaan miehen tähtäimessä on saada Formula1:n Saksan Grand Prix pysyvästi Eifel-vuoristoon. Nykyään Nürburgring vuorottelee Saksan kisaa vuosittain Hockenheimin kanssa.
Vararikkoon ajautuneesta radasta kaksikolmasosaa myytiin viime maaliskuussa autonosia valmistavalle Capricornille. Loput meni GetSpeed-yhtiölle. Koko hoito maksoi yhteensä 77 miljoonaa euroa.
Kun Capricornin rahoja ei ole kuulunut, myydään sen osuus uudella sopimuksella NR Holding AG:lle, jonka taas omistaa pääosin Kharitonin Pharmastandard-lääkeyhtiö.
NR Holdingin hallituksen puheenjohtaja Michael Lemler sanoo Rhein-Postille, että F1 on suunnitelmissa päällimmäisenä. Radan saneerausta suunnitellaan kilpa-ajojen lisäksi autotestejä, yksityisten autoilijoiden rataharrastuksia ja museoautojen esittelytilaisuuksia varten.
Lehtitietojen mukaan Capricorn ja FI-pomo Bernie Ecclestone olisivat jo neuvotelleet viiden vuoden Grand Prix-sopimuksesta. Se saattaa toteutua uuden omistajan kanssa.
1920-luvulla rakennetulla radalla ajettiin ensimmäinen F1-kisa vuonna 1951. Yli 28 kilometriä pitkän radan tunnetuin osuus on 22,9 kilometrin Nordschleife."BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Onko muita lähdössä viikon päästä 24h kisaa katsomaan?
Itse päätin vihdoin melkein 10 vuoden haaveilun jälkeen startata katsomaan tapahtumaa. Pari kertaa on muuten vain tullut käytyä kesälomareissuilla ajelemassa, mutta tämä 24h kisa on aina niin alkukesästä, että ei ole osunut lähellekään.
Suomalaisia on hyvin uusissa M6 GT3 autoissa kuskeina. Krohn Schubertilla, Palttala ROWE:lla ja Henkola Walkenhorstilla, eli palkintosijaa / voittoa kotimaahan lähdetään hakemaan.Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
Comment
-
Comment