No tuohan nyt ei vastannut kysymykseen että "mitä e90post -tapahtumassa veloitetaan radan kiertämisestä".
Ei vastannutkaan , postaukseni oli aloittajalle suunnattu tästäonjotopickäytäsearchia-tyyppinen vastaus. Tiedon hakemisen kannalta on paljon helpompaa jos kaikki M10:n viritysvinkit on samassa ketjussa jne. Sorii..
-Jarno.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mikäli siellä pääsee jollain nimellisellä maksulla pari päivää viettämään, niin se on kaikki kotiin päin matkakustannuksista (jotka on joka tapauksessa toista tonnia).
Ei kait niihin kuluihin mitenkään saa toista tonnia, jos kerran jotkut tuo autojakin Saksasta muutaman satasen kuluilla
Tämä taitaa sulkea pois Saksan autolautat ainakin... Ruotsin kautta sit varmaan.
lasketaan nyt niihin kuluihin kuitenkin myös yöpymiset, bensat, ruoat, kaljat jne... pelkästään edes-takaisin ajamiseenkin (n. 4tkm edestakaisin Ruotsin kautta) menee 430€ 8l keskikulutuksella ja pa-hinta 1,35€/litra. Hotellit on äkkiä 300-400€, lautat useamman satasen, kaljat... no, kuinka janoinen sitä voi olla... ja tarvitseehan sitä bratwurstia ja sauerkrautiakin laittaa tuulensuojaan.
Juu ei se matka todellakaan ilmainen ole kun viime keväänä menin niin menin Finnlinella yli lübeckiin ja siitä autobaanaa noin 350km Koblenziin missä yövyttiin kaksi yötä, Koblenzista on noin 40km radalle voi kuulostaa pitkältä matkalta mutta et edes huomaa sitä on se sen verran hieno reitti ajaa ratahan sijaitsee suht korkeassa maastossa.
Otin juhlankunniaksi laivasta kalleimman hytin 4 henkilölle+autolle paikan se maksoi edestakas 1150 euroa mutta matkasta selviää myös tästä noin puolella hinnalla, hotelli Mercure (todella hyvä) Koblenzissa on tällä hetkellä 69 euroa yö tuolle ajankohdalle eli suht edullinen.
Sinnehän on siis samaan ajankohtaan tulossa e90post:in jäseniä ympäri eurooppaa suht paljon (viimeksi oli 14 autoa) englannista, belgiasta, hollanista, saksasta ym.
Matkan pää promoottori on e90post:in moderator e92fan "Tony" löydät tarkat tiedot matkasta e90post UK sivuilta "sticky" osastolta.
Jos tulee mieleen lisää kysymyksiä niin kysykää pois.
Tuossa hotellissa itse olin kun siellä kävin.
Hienoa se oli katsella kun mersut ajeli rengastestejä ja juoda aamukahvia terassilla.
Plussana radalle johtava tie suht mielenkiintoinen ajaa.
Ja illalla syömään villisikaa ja Eiffel likööriä juomaan. http://www.hotel-zum-wilden-schwein.de/index_d.php
Jos valita pitää niin omasta mielestä kannattaa sateen vaarasta huolimatta mennä mielummin toukokuussa kun esim. keski-Euroopan yleiseen loma-aikaan elokuussa. Kesällä porukkaa on niin maan perkeleesti ettei mitään rajaa. Radan kiertämisestä ei tule yhtään mitään kun aina on joku kaiteessa rutussa. Pahimmalla kierroksella ollut kai kolme autoa ja yksi pyörä solmussa yhtä aikaa, yksi CLK cabi Mersu jopa katollaan nurmikolla. Jokaisen sotkun siivoaminen vie aina vähintään sen puoli tuntia jolloin rata on kiinni. Kesän kiireisinä viikonloppuina pääsee ajamaan suht rauhassa vasta sunnuntaina myöhään iltapäivällä kun suuri osa porukasta lähtee kotia kohti, jos silloinkaan.
Jep. eli kyselisin, että kuka on käyny ajamassa tuon legendaarisen moottoriradan?
Kesällä ollaan avovaimon kanssa road tripillä, niin samalla ajattelin käydä katsastaan radan.
Kokemuksia kaivattais ja kaikkea muuta rataan liittyvää.
Onhan siellä tullut käytyä. Turisteille varatulla ajovuorolla saa ajaessa katsella kokoajan peileihin, Porchet ja Ferrarit tuli aika nopeasti ohi. Ei siinä kerennyt omia ajolinjoja paljoa hioa. Kannattaa katsoa radan kalenterista, että kyseiselle päivälle on varattu turisteille mahdollisuus ajoon: http://www.nuerburgring.de/en/nuerbu...tml?no_cache=1
Pari kertaa on tullut käytyä, ja aina vaan tekisi mieli mennä uudestaan. Hieno paikka! Ratahan on jotain aivan muuta kuin tavalliset moottoriradat - vähän päälle 20 kilometriä ja 73 mutkaa. Aika monta kierrosta menee, ennen kuin alkaa muistamaan mihin seuraava mutka kääntyy, ajolinjoista ja vauhdista nyt puhumattakaan..
Ensikertalainenkin varmasti pärjää, kunhan muistaa että radalla on sekä sinua järkyttävästi nopeampia että huomattavasti hitaampia kulkupelejä. Paikalliset ja kokeneemmat radankiertäjät menevät heittämällä ohi, kaikilla kuviteltavissa olevilla härveleillä. Taustapeilien tarkkailu kannattaa. Lisäksi radalla voi tavata vaikkapa turistibusseja tai koko perheen voimin hitaasti ajelevia tila-autoja.
Englantilainen heppu Ben Lovejoy on kasannut varsin hyvä tietopaketin nettisivuilleen, kannattaa käydä lukemassa: http://www.nurburgring.org.uk/.
Kannattaa myös varmistaa etukäteen, että rata on auki turisteille silloin kun olette menossa paikalle: http://www.nuerburgring.de/en.html. Joinain päivinä rata on kokonaan suljettu yleisöltä, ja toisina päivinä se saattaa olla auki vain pari tuntia illasta.
Pari viikkoa sitten tuli käytyä pohjoislenkillä, ja onhan se aivan mahtava paikka. Siitä asti miettinyt milloin pääsisi uudelleen ja että olisi aikaa olla vähän pitempään.
Olisiko täälläpäin kiinnostusta lähteä syyskuun 2.-4. taikka 17.-19. kiertämään rataa pariksi päivää?
Majoitukseksi suosittelen Eifeldorf Grune Hölleä, aivan GP radan vieressä.
Comment