Pääsiäisenä tuli oltua neljä päivää paikanpäällä. Oli varmasti paras paikka autohullulle Euroopassa pääsiäisen tienoona!
Mitä mukaan:
-auto joka on varmasti kunnossa!
-vararengas. -renkaat
-jarrupalat, jarrunestettä, öljyä (tai juuri huollettu auto)
-kartat tai GPS
-aurinkolasit
-kypärä jos aikoo "isoa kovaa" (ei pakollinen)
-kunnon kengät ajamiseen
Miten perille autolla:
-superfast Rostokkiin, Lubeck ja siitä Kölniin (A1 ja A61 opastus Ringille, n.750km)
-Tukholmaan, E4 etelään n.600km Helsinborg-Helsingör lautalle (20min välein, 15min ylitys) tai Malmö silta (50km lisää,E20/47 200km Rödbyhawn-Puttgarden lautta (1/2 tunnin välein, 45 min ylitys), Köln (666 km, sama kuin edellä noin 1500km
-kannattaa ostaa kaikki lauttaliput Suomesta sillä se tulee halvemmaksi
Missä asua:
-Nurbergissa tai jossakin lähiseudeun kylissä, tai Koblenzissa (50km, löytyy rengas/vannekauppoja yms. vain yleisimmät koot varastossa)
huolto/polttoaine:
-Ringin sisääntulon risteyksessä on huoltoasema (siellä ei kannata kehua kuinka nopean auton omistaa)
-lähistöllä (pari kilsaa) on racing paja joka on, korvausta vastaan, halukas auttamaan kaikessa
-polttoaine on halvinta Suomessa (diesel törkeän hintaista, mutta tarkasta valuuttakurssit)
Muuta:
-"Ringi puree jos ei sitä kunnioita!"
-ulosajoalueet olemattomia vauhtiin verrattuna (omalla parhaimmillaan 220km/h)
-kierroksia tarvitsee tuhottomasti ennen kuin oikeasti muistaa kurvit
-korkeusero 300m, pituus 20,8 km, diesel vei n.25l/100km
-radalla kuolee n.50 ihmistä vuodessa, pääasiassa mp-kuskeja
-voit joutua maksamaan radan kun se on suljettu ulosajosi takia!! (n.15000€/päivä
-ADAC hakee sinut radalta 530,-€ korvausta vastaan, vain ADAC hoitaa noutoja
-videokamerat kiellettyjä!!
-mittaavat meluja joten pakarit kuntoon (ei sitä melua 1500km kuuntele kukaan)
-Dot slicksit sallittuja, racing slicksit sen sijaan ei
-hermon pitää pitää ja takaatuleville tilaa VILKULLA VASEMMALLE
-ajovalot päällä radalla
-linkki dataloggerille tallentuneista nopeuksista (MPH) ja kiihtyvyyksistä
Paikka on uskomaton ja parhaita katselupaikkoja on 16km ja 17km kohdilla. Todella käymisen arvoinen paikka! Ajaminen helpointa (=vähiten autoja) viikolla ja katseltavaa eniten pitkien viikonloppujen lauantaina ja muutenkin viikonloppuisin. Rata jättää ensikertalaiselle tärinän käsiin puoleksi tunniksi, osin rasituksesta osin jännityksestä. Katurenkailla ja normaalijarruilla kaksi-kolme kierrosta on maksimi, koska jo yhden kierroksen jälkeen huonot nesteet kiehuu ja renkaat sekä jarrut ovat tulikuumat! Jos olet ajanut PS2 tms älä luota siihen että osaat jarrutuspaikat ja kääntyä oikein sisään! PS2 ei anna tuntumaa miten auto hyppää ja pilaa jarrutuksen! Jos sinulla on DSC pidä se päällä! Ainakin muutaman ekan kierroksen ajan.
Lopuksi:
Vaikka olisit kuinka kovanaama hyvänsä Suomen mikkihiiriradoilla et voi uskoa miten erilaista se on Ringillä.
Kommentteja??
Hyvää matkaa!! Jos olette menossa niin PM tulemaan, niin voitte saada seuraa!
Skaffa
Mitä mukaan:
-auto joka on varmasti kunnossa!
-vararengas. -renkaat
-jarrupalat, jarrunestettä, öljyä (tai juuri huollettu auto)
-kartat tai GPS
-aurinkolasit
-kypärä jos aikoo "isoa kovaa" (ei pakollinen)
-kunnon kengät ajamiseen
Miten perille autolla:
-superfast Rostokkiin, Lubeck ja siitä Kölniin (A1 ja A61 opastus Ringille, n.750km)
-Tukholmaan, E4 etelään n.600km Helsinborg-Helsingör lautalle (20min välein, 15min ylitys) tai Malmö silta (50km lisää,E20/47 200km Rödbyhawn-Puttgarden lautta (1/2 tunnin välein, 45 min ylitys), Köln (666 km, sama kuin edellä noin 1500km
-kannattaa ostaa kaikki lauttaliput Suomesta sillä se tulee halvemmaksi
Missä asua:
-Nurbergissa tai jossakin lähiseudeun kylissä, tai Koblenzissa (50km, löytyy rengas/vannekauppoja yms. vain yleisimmät koot varastossa)
huolto/polttoaine:
-Ringin sisääntulon risteyksessä on huoltoasema (siellä ei kannata kehua kuinka nopean auton omistaa)
-lähistöllä (pari kilsaa) on racing paja joka on, korvausta vastaan, halukas auttamaan kaikessa
-polttoaine on halvinta Suomessa (diesel törkeän hintaista, mutta tarkasta valuuttakurssit)
Muuta:
-"Ringi puree jos ei sitä kunnioita!"
-ulosajoalueet olemattomia vauhtiin verrattuna (omalla parhaimmillaan 220km/h)
-kierroksia tarvitsee tuhottomasti ennen kuin oikeasti muistaa kurvit
-korkeusero 300m, pituus 20,8 km, diesel vei n.25l/100km
-radalla kuolee n.50 ihmistä vuodessa, pääasiassa mp-kuskeja
-voit joutua maksamaan radan kun se on suljettu ulosajosi takia!! (n.15000€/päivä
-ADAC hakee sinut radalta 530,-€ korvausta vastaan, vain ADAC hoitaa noutoja
-videokamerat kiellettyjä!!
-mittaavat meluja joten pakarit kuntoon (ei sitä melua 1500km kuuntele kukaan)
-Dot slicksit sallittuja, racing slicksit sen sijaan ei
-hermon pitää pitää ja takaatuleville tilaa VILKULLA VASEMMALLE
-ajovalot päällä radalla
-linkki dataloggerille tallentuneista nopeuksista (MPH) ja kiihtyvyyksistä
Paikka on uskomaton ja parhaita katselupaikkoja on 16km ja 17km kohdilla. Todella käymisen arvoinen paikka! Ajaminen helpointa (=vähiten autoja) viikolla ja katseltavaa eniten pitkien viikonloppujen lauantaina ja muutenkin viikonloppuisin. Rata jättää ensikertalaiselle tärinän käsiin puoleksi tunniksi, osin rasituksesta osin jännityksestä. Katurenkailla ja normaalijarruilla kaksi-kolme kierrosta on maksimi, koska jo yhden kierroksen jälkeen huonot nesteet kiehuu ja renkaat sekä jarrut ovat tulikuumat! Jos olet ajanut PS2 tms älä luota siihen että osaat jarrutuspaikat ja kääntyä oikein sisään! PS2 ei anna tuntumaa miten auto hyppää ja pilaa jarrutuksen! Jos sinulla on DSC pidä se päällä! Ainakin muutaman ekan kierroksen ajan.
Lopuksi:
Vaikka olisit kuinka kovanaama hyvänsä Suomen mikkihiiriradoilla et voi uskoa miten erilaista se on Ringillä.
Kommentteja??
Hyvää matkaa!! Jos olette menossa niin PM tulemaan, niin voitte saada seuraa!
Skaffa
Comment