Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nürburgringille?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    Originally posted by jj5 View Post
    Erityisesti ne korkeuserot on hienoja, niitä ei pääse videopeleistä tai videolta tuntemaan. Rata pitäisi kyllä muistaa ulkoa jotta voisi oikeasti ajaa, niin monta paikkaa mihin pitäisi tulla vauhdikkaasti niin ettei mitään hajua mitä ennen mutkaa näkyvän osan jälkeen tapahtuu.
    Itse kun muistan radan ulkoa niin kaikista jännintä joka vuosi on just kokea noi korkeuserot kun välillä mennään jyrkkää alamäkeä mikä muuttuu jyrkäksi ylämäeksi 200km/h vauhdissa, ja tuntuu kuin pää painuisi jalkatilaan, samalla pitäis kuitenkin koittaa katsoa mihin ajaa ja missä kohtaa jarruttaa. Tämmöisiä kohtia radassa mm. Füchsröhre ja Wippermann. Vaikka Ahvenistolla on korkeuseroa niin jestas ettei ne tunnu missään Nürren jälkeen.
    Suosittelen kun tuonne matkaa menemään jonkun kovemman ringtaxin kyytiin, on suht huikea kierros kun mennään oikeasti isoa kovaa.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15229
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by msalojaa View Post
      (edit) Käykää myös moikkaamassa Apexin suomalaisvahvistusta, saatatte samalla nähdä 4 McLarenia.
      Jaahas täytyykin katsoa Mishan videoita että mimmonen suomalainen.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • 928 GTS
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1559
        • Helsinki

        Kuulemma n. 50 kierroksen kokemuksella kuskit alkaa kuvittelemaan osaavansa radan ulkoa. Oppivat kyllä nopeasti ettei näin välttämättä ole.

        Legenda kertoo vanhemmasta Rosbergista, että olisi joskus kuskannut toimittajia ringillä kun Opel esitteli 3L Omega farmarin tms. Jossain radan loppupään sokeassa nyppylässä sitten auto ilmaan eikä Keke muistanutkaan mihin suuntaan rata seuraavassa mutkassa menee. Jotenkin siitä olivat selvinneet mutta Keke oli myöntänyt jälkeenpäin ettei itsekään tiedä miten eivät päätyneet kaiteeseen.
        -92 928 GTS
        -98 550 Maranello

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2061
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Remotion View Post
          Jaahas täytyykin katsoa Mishan videoita että mimmonen suomalainen.
          Pete (Petri) on Apexin autojen detaileri, instagramissa @Wolffstein
          Mukava heppu, vietettiin pari tuntia hänen seurassaan kun oltiin käymässä Apexilla.
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • msalojaa
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2018
            • 364
            • Helsinki

            Originally posted by Jax_KiBez View Post
            Pete (Petri) on Apexin autojen detaileri, instagramissa @Wolffstein
            Mukava heppu, vietettiin pari tuntia hänen seurassaan kun oltiin käymässä Apexilla.
            Joo mukava heppu oli ja koko Apex on tosi rentoa porukkaa. Jaa no te olitte vissiin ne ekat, kun hän sanoi muistaakseni mun auton olleen toka suomikilvissä vähään aikaan. Ei kai kovin moni sitten ajele omalla tuonne asti..? Mä näin neljän päivän aikana parkkiksella vain yhdet suomikilvet - keltainen GT2 - terkkuja sinnekin, jos sattuisivat näitä lukemaan!
            G29 Z4
            Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

            Comment

            • Jax_KiBez
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 2061
              • Pirkanmaa

              Originally posted by msalojaa View Post
              Joo mukava heppu oli ja koko Apex on tosi rentoa porukkaa. Jaa no te olitte vissiin ne ekat, kun hän sanoi muistaakseni mun auton olleen toka suomikilvissä vähään aikaan. Ei kai kovin moni sitten ajele omalla tuonne asti..? Mä näin neljän päivän aikana parkkiksella vain yhdet suomikilvet - keltainen GT2 - terkkuja sinnekin, jos sattuisivat näitä lukemaan!
              Ei kovin moni varmaan uskalla lähteä omalla. Itse en nähnyt Tanskan jälkeen yhtään suomikilpistä autoa koko reissulla. :think
              Pete kehui ettei edes paljon suomalaisia Apexilla tapaa, taisi sanoa kun käytiin että oli vaihtelua päästä puhumaan Suomea.
              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

              _____________________________________
              Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
              Tästä mun kaluston showroomiin
              Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

              Comment

              • Happo
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 922
                • Kauhajoki

                Gianluca de Lorenzin Nürburgring by GDL Racing avaa ovensa täydellä teholla nyt 2020 alusta. Talli sijaitsee heti Nürburgringin kyljessä Müllenbachissa. Palveluina normaalit touristenfahrtenvuokraukset ja täydet ratapäivät. Lisäksi RCN-,VLN- ja 24h-kilpailut. Hinnat hyvin esillä sivuilla ja apua saa kysymällä esim. lisensseihin, tai mihin tahansa liittyen. Majoitukset tulevat myös saataville ennen kautta, kun tilat valmistuvat.

                Kavereiden kanssa ajettiin syksyllä ratapäivä noilla VLN V4 luokan E90 325i bemareilla, pro-coachingilla jne ja oli kyllä hyvä setti.

                Last edited by Happo; 24-12-2019, 03:13.
                Ford S-Max 2.0
                Kilpuri VW Golf III VR6
                ex:

                F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2061
                  • Pirkanmaa

                  Tuli käytyä viime viikonloppuna taas joka vuotinen Nürburgring-reissu, oli kyllä taas mahtava reissu vaikka corona-toimet vähän on muuttanut touristenfahrtenin kaavaa, kun turistikierrosten välipysäköinti oli perusparkkiksen sijaan levittäytynyt Nürburgin kylän keskellä puistoalueen laitamille, Ringin hiekkaparkkiin ja sitten Pflanzgartenin ja Brünnchenin hiekkaparkeille. Joten luonnollisesti trafiikkia oli melkoisesti kun porukka seilas parkkipaikalta radalle ja takas.

                  Autoja oli runsaasti liikenteessä ja koko tienoo oli täynnä toinen toistaan erikoisempia/hienompia biilejä ja radalla varmaan parhaillaan 250kpl kerrallaan, tämä tosin aiheutti sen, että rata oli suljettu yhtenään onnettomuuksien takia, ainakin monta hienoa E36:sta meni ainakin lunariin. Ja sattumalta tuo Happo:n mainitseman GDL Racingin E90 paloi Galgenkopfiin peräöljyjen sytyttyä palamaan ilmeisesti murikan hajottua.

                  Itsellä tuli tällä kertaa 16 kierrosta, puolet omalla E65:lla, jolla muuten pääsee yllättävän hyvin radalla Dynamic Driven ansiosta, olin aika hämmästynyt tästä.
                  Ja puolet GDL Racingin F30 330i:llä, joka oli kieltämättä todella makea peli, kun on ymmärtääkseni VLN V4-luokan mukainen auto, joten tunnelmasta ringillä ei jäänyt paitsi.

                  Tässä kierros videolla molemmista autoista:
                  E65
                  https://www.youtube.com/watch?v=FUz8dOv_U8c

                  Tosiaan melko hyvä oli ajaa radalla ollakseen hirveä tonninorsu, jarrut pelas nätisti ja kääntyi hyvin mutkiin aktiivivakaajien ja Michelin Pilot Sport 4 S:ien ansiosta, ei käytännössä aliohjannut juuri yhtään.
                  Ainoa ongelma ilmeni kun menomatkalla kun toiseen välijäähyyn tuli reikä, joten joutui ajelee 3/4 kaasulla, koska auto meni limp-modeen suorilla jos ajoi täyskaasulla.
                  Paras kierrosaika ruuhkaisessa ja keltaisten lippujen värittämässä sessioissa oli 9.59, mutta optimiaika parhaat sektoriajat yhdistämällä oli 9.31, ei siis mikään raketti mutta siinä mielessä vauhdikas kun auto painaa 2200kg kuskin kanssa.

                  F30 330i
                  Liikaa ei kannata RaceChronon nopeuksia kattoo, tällä kierroksella välillä GPS heitteli ihan missä sattuu.
                  https://www.youtube.com/watch?v=ogPuSQipI8A
                  Tää oli tosiaan GDL Racingin kaaritettu kilpuri, joka oli tolla 2-litraisella B48-motilla ja tehoa n. 270hp, alustasta en tiedä mikä oli mutta alla oli Dunlopin jotkut semislicksit ja jarrulevyt näytti orkkiksilta, palat vissiin vähän paremmat kuin vakio.
                  Ajettavuudeltaan todella hyvä, tosi tasapainoinen, itse ajoin Sport+-modilla, eli DSC hääräsi taustalla jos meinasi lähteä luistamaan, mutta oikeastaan vain 2-3 kohtaa kierroksessa missä auto keveni sen verran, että yritti puuttua peliin. Jos olis luistoneston ottanut pois, niin myös ABS ja muut avut poistuu samalla joten en viitsinyt ottaa riskiä ajovirheestä.
                  Auto oli tosiaan automaatti missä rattivaihteet, eli todella helppo ja näppärä ajaa senkin puolesta kun sai pitää kaksi kättä ratissa, jarrut autossa oli isoin miinus, tai sanotaanko ettei surkeat mutta esim. Apexin 218i:ssä on monta kertaa paremmat jarrut, varmaan liittyy jotenkin V4-luokan sääntöihin. :think

                  Kierrosajaksi sain 8.41, mutta kun tuota ruuhkaa ja keltaisia lippuja oli kokoajan niin optimikierros olisi ollut sektoreiden perusteella 8.15, tosin veikkaan että saa olla jo puhdas kierros että tuohon pääsee.

                  Ensi vuonna varmasti taas GDL Racingiltä auto, tosi hyvä palvelu ja edullinen kaara.

                  Yöpyminen meillä oli Adenaussa NringRoomsissa Breidscheidissä, jota voin todellakin suositella, suht edullinen hinta, huoneistohotelli mikä kalustettu kaikella petrolhead-tyylisellä setillä, mm. V8-lasipöytä ja lampun jalka tehty männästä ja kiertokangesta, löytyi varustuksesta jääkaappi, kapselikeitin, vedenkeitin, hellataso ja mikro. Sitten oli melko hyvä Wlan-yhteys ja pysäköinti suoraan parvekkeen alle Adenaun parhaille paikoille.
                  Last edited by Jax_KiBez; 19-09-2020, 17:01.
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                  Tästä mun kaluston showroomiin
                  Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  • msalojaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2018
                    • 364
                    • Helsinki

                    Originally posted by Jax_KiBez View Post
                    Tuli käytyä viime viikonloppuna taas joka vuotinen Nürburgring-reissu, oli kyllä taas mahtava reissu vaikka corona-toimet vähän on muuttanut touristenfahrtenin kaavaa, kun turistikierrosten välipysäköinti oli perusparkkiksen sijaan levittäytynyt Nürburgin kylän keskellä puistoalueen laitamille, Ringin hiekkaparkkiin ja sitten Pflanzgartenin ja Brünnchenin hiekkaparkeille.
                    Kiva kuulla kertomusta reissusta ja kokemuksia, varsinkin kun itse päätin jättää tänä koronavuonna väliin. Hyvännäköistä settiä!

                    Pakko linkata tämä video missä Robert Kubica ajaa kierroksen Apexin M4:lla. Huh huh. https://www.youtube.com/watch?v=GwCIEjdzvCk
                    G29 Z4
                    Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                    Comment

                    • asis
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 1138
                      • Joensuu



                      Mites tämmösessä tilanteessa menee vastuut, kun ringillä rytisee? :think Onko pahastikin kusessa tämä jonka autosta nesteet lenti pihalle?
                      E39 540iA M-Sport Imolarot II
                      E36 323i touring
                      Volvo V70 2.4D mk3
                      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                      Honda Civic 1.4 4d ES
                      Chevy Caprice Classic
                      ex:
                      E32 730iA
                      E39 528i Calypsorot metallic
                      E36 325i x2

                      Comment

                      • Jax_KiBez
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 2061
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by asis View Post
                        https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a...c-81c7b8b18704

                        Mites tämmösessä tilanteessa menee vastuut, kun ringillä rytisee? :think Onko pahastikin kusessa tämä jonka autosta nesteet lenti pihalle?
                        Samalla lailla kuin normaalissa tieliikenteessä, eli kolarin aiheuttajalle vastuuta sysätään. Se kuka se tässä kohtaa on, voi olla hieman tulkinnanvarainen.

                        Ilmeisesti syy oli hyvin monitahoinen, olen ymmärtänyt että onnettomuus sattui Lauda-Links mutkassa, jossa hinausauto oli ilman mitään ennakkovaroitusta pysähtyneenä pimeän mutkan ulkokurvissa pysähtyneen auton apuna, paikassa jossa monella autolla melkein 200km/h vauhtia ja linjaa on puhtaallakin asfalttilla todella vaikea muuttaa tuon mutkan kohdalla kun näkee mitä on toisella puolella.
                        Ja sitten samalla hetkellä auto oli pudottanut jäähdytysnesteet tielle ja oli parkissa tästä paikasta seuraavan oikean mutkan takana.

                        Eli yhdistelmänä huonoon paikkaan pysäköity raskas ajoneuvo ilman ennakkovaroitusta ja jäähdytysnesteet radalla on yhdistelmä mitä on todella mahdoton ennakoida, kolarin ehkäisyyn olisi auttanut jo todennäköisesti edellisen mutkan ex-Mühlen kohdalla keltaiset liput, mutta tällä kertaa kukaan ei ollut varoittamassa.

                        Poliisihan tätä onnettomuutta tutkii ihan kuin tutkisi tieliikenteessä, ja jos veikkaisin niin hinurin alle ajaneen Mazdan kuljettaja on osasyypää liian suuren tilannenopeuden takia(?) ja jäähdytysnesteet pudottanut ajoneuvon ajaja saa osasyitä.
                        Liikennevakuutus tässä pitäisi olla korvaamassa muiden vahinkoja mikäli sellainen on, mielestäni toimii yleisesti samalla tavalla kuin Suomessa. Noista Saksan tieliikennelakien rikkeistä en oo ihan varma meneekö samaa rataa kuin Suomessa, mutta Suomessa tuo sanottaisiin että auton pitää olla valmistautunut pysähtymään näkyvällä tienosuudella, eli tuossa pimeässä mutkassa vauhtia olisi ollut liian paljon näkyvyyteen.
                        Ottaen huomioon että kyseessä kuitenkin on moottorirata niin aikalailla omalla vastuulla tuota hommaa tehdään jos vähänkään kovaa ajaa, koska käytännössä aina olet ajanut liian kovaa jos ajat onnettomuuden Ringillä.

                        Ikäviä juttuja nää on ja mikään ei tuo kuollutta harrastajaa takaisin, toivottavasti tästä opitaan ja muutetaan jotain toimintatapaa hieman ettei samaa skenaariota tapahdu enää ikinä.
                        Mutta toisaalta tämä voisi sattua ihan tieliikenteessä, Nürrellä jopa turvallisempaa tietyssä mielessä kun pääsääntöisesti onnettomuudesta/liukkaasta paikasta on jo ennakkovaroitus olemassa.
                        Last edited by Jax_KiBez; 07-10-2021, 07:30.
                        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                        _____________________________________
                        Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                        Tästä mun kaluston showroomiin
                        Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                        Comment

                        • msalojaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2018
                          • 364
                          • Helsinki

                          Täytyy sanoa, että vähän kylmäsi tämä uutinen. Just 3 viikkoa sitten tuolla ajelemassa monena päivänä. Ja yksi MX-5 oli siellä myös, en toki tiedä onko sama.
                          G29 Z4
                          Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎