Kyllähän se pyörä kannattaa ostaa, jos vain siihen on mahdollisuus.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mopo kuume?
Collapse
X
-
Onhan sitä mopokuumetta, kun on kelit parantunu ja paljon hienoja pyöriä liikenteessä. Ja eniten siksi, että sen tietää kuinka hienoa se on.
Oman hankinta nyt ei kuitenkaan ole vakavasti mielessä, koska löytyy jo motocross pyörä. Oishan sitä johonkin halpaan pyörään varaa, mutta auton, crossipyörän ja katupyörän käyttökustannukset tuppaa ehkä olemaan liikaa vielä opiskelijalle.
Ja taloon on mahdollisesti tulossa nyt keväällä/kesällä moottoripyörä, joten sitähän sopii lainailla joskus. Vaikka vähän väärää tyyppiä omaan mieleen tuleekin olemaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi...siis molemmissa on ihan HD hihnaveto?
Itse olen harrastanut noita "pappamaisia" pelejä eli Guzzeja harrastanut aika kauan, ovat kohtuuhintaisia ja äärettömän yksinkertaisia ja helppoja korjata. Tosin ennen 90-luvun loppupuolta olivat kehityksestä pahasti jäljessä.
Japskeja minulla on ollut cb350Twin -73, Suzuki DR750Big ja Honda CBR1000 -88. CBR oli tosi hyvä matkapyörä, mutta oli turhan kookas ja raskasliikkeinen itselleni.
Mutta itse aiheeseen niin pyöräkuume vaivaa, mutta saas nähdä jääkö pyörän hankinta vasta ensi kevättalvelle kun on kiireitä talonrakennuksenkin kanssa.
Onkos tuossa Buellissa ihan vakio harrikan kone vai onko sitä jollain tavalla modifioitu? Tosi näpäkän näköinen peli kaikin puolin, ja varmaan ihan ketteräkin?
Edit: oli minulla viime kesän heinäkuuhun asti Guzzi 850T5 ex-poliisipyörä, mutta ei tullut laitettua sitä viime kesänä vakuutukseen ollenkaan, ja siihen tuli vaihdossa BMW R100RS jolla tuli ajettua muutama 100km viime syksynä, ja sen myin alkukeväästä.
Onko porukalla kokemuksia noista BMW-moottoripyöristä, se omistamani BMW oli -82 ja aika vanhanaikainen kaikin tavoin, minkämoisia ne uudemmat 2-sylinteriset bokseribemarit ovat?Last edited by Kajakki; 05-05-2006, 13:58.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Kajakki: Tuossa putkirunkoisessa X-1:ssä on tosiaan ihan Harrikan tonnikakkonen, mutta jo vakiona 100hv:aan piristettynä(meillä + joitain pikkupiristyksiä. "Bulunen" kun painaa n.190kg niin tuollakin teholla+väännöllä kulkee kuitenkin vakionakin ainakin "harrikkamiehelle" jo riittävästi. Varsinkin kun akseliväli on mopoluokkaa niin etupyörä on ihan perusajossakin aika "kevyt". Meillähän on tähän Buelliin ensi talveksi tulossa 1550cc matalapuristeinen sylinteri/mäntä/säädettävä ruiskukitti, ym.sekä remmiahdin tuota V-Rodia varten mutta joka ainakin "sisäänajetaan" ensin Bulusella. Noin ennakkoon pitäisi tehot saada johonkin +150hv tuolle puolen, mutta ajettavuus pitäisi pystyä pitämään myös emännän hallittavissa...vaikka ei se takapyörällä ajelu tästä ainakaan vähene. Jonkintasoinen luotettavuus ja ajettavuus on kuitenkin itselleni ihan A ja O(josta syystä esim.Buell ja
V-Rod eikä vanha pannu), niin "virityksistä" huolimatta pitää pystyä ajamaan/liikkumaan, vaikkakaan mihinkään euroopanturneille näillä ei tarvitsekkaan välttämättä pystyä(ne tehdään bemarilla), mutta kyllähän noihin HD-Super ralleihin pitäisi ainakin Norjaan asti uskaltaa lähteä...Last edited by Hemi; 05-05-2006, 14:26.
Comment
-
-
Aika kovia pelejä olet noista rakentelemassa, ja noilla spekseillä luulisi tuon Buellin olevan aika hätäinen jo vakionakin.
Kuinka se remmiahdin sijoittuu siihen koneen viereen, tuskin tulee häiritsevästi esim. jalan tielle?
Itse halajaisin tuollaista:
Tuo yksilö ehti harmi kyllä menemään samantien, eikä noita taida montaa ollakaan Suomessa.
Tuo Centauro on tuollainen ristiriitaisia ajatuksia herättävä, siitä joko pidetään tai sitten ei. Ajoin tuollaisella (joskaan ei ollut Sport) Italiassa muutama vuosi sitten, ja se tuntui istuvan omaan käteeni yllättävän hyvin (ollakseen Guzzi).
Tuo neliventtiilinen kone tarjoaa edes jonkimmoista virityspotentiaalia, sinne 120-130hv:n teholukemiin olisi mahdollista päästä vielä aika järkevillä kustannuksilla.
No totta puhuaksen saisihan nuo Guzzinkin sylinterit (ja kone) olla toisinpäin, mutta siihen oikealle heilautukseen on jo tottunut, samoin kuin rata-ajoon soveltumattomaan kardaaniin jne.
Ihan kivoja peruskäyttöön soveltuvia päksättäjiä nuo Guzzit.
Edit: mielestäni kuitenkin ilmajäähdytteinen V2 on ainoa oikea kone moottoripyörään Eikä vedetä herneitä, mutta on takuulla hieman eri asia ajaa harrikalla jossa on 150hv kuin jollain vesijäähdytteisellä japskilla jossa 4-sylinterinen rivikoneLast edited by Kajakki; 05-05-2006, 18:40.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Vaihdoin äsken GSX:n vakuutukset menemään teho/paino suhteen mukaan. Tippui liikennevakuutus n. 1000 eurosta --> 420€/vuosi ja saa ajella vaikka läpi vuoden jos vaan kantti kestää!
Ainakin Pohjola ja Tapiola tarjoaa näitä teho/paino suhteen mukaan meneviä vakuutuksia. Tietti jos pyörä painaa 150kg ja tehoa on 200 heppaa niin ei varmaan kannata vaihtaa :-)
Comment
-
-
Kyllä se näköjään pukkaa kuumetta päälle, vaikka viime kesänä tuli ajettua peräti noin 1500km.
Ajattelin että hyvä pyörä menee hukkaan ja pilalle pihassa seisottamalla joten 04 750 gixxeri sai uuden omistajan. Luulin hölmö että pärjään tämän kesän ilman prätkää mutta pahasti näyttää siltä ettei siitä mitään tule kuitenkaan. 7 kesää tullu kyykkäiltyä joten nyt vois kokeilla jotain muuta, vaihtoehtoina vois olla Buellin xb9- tai xb12- lightning, trumpan uusikorinen speedtriple, kawan z1000, joku supermoto tms jolla vois rähistä.Volvo S80 D5
Golf IV Variant 02
BMW exlist: E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315
Comment
-
-
xb 9:sin unohtaisin kyllä jos on mahdollisuus 12:seen, 9 on vaan aika hidas 12:nen ja siihen race-kit olisi valintani. Kytkinhän niissä on kovilla ollu jos on isompi mies ja tiukkoja lähtöjä, mutta sinneppä saa paremman.Last edited by advance; 05-05-2006, 16:02.
Comment
-
-
Pyöräkuume on todellakin iskenyt! Käväsin kokeileen kaverin r6 ja sen jälkeen on ollut menoa! Kohta mopokuolu käyty loppuun ja pyörä tarkoitus lähteä noutamaan viikon kuluttua! KESÄLOMAA ODOTELLESSA!!!"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
Comment
-
-
ihan siisti kikotin
...mutta jos "musta möykky" tulee noin paljon ulos sivulinjasta, niin miten kuskin oikea jalka muotoillaan sopiakseen jalkatapille? Vai levitetäänkö jalkatappeja molemmin puolin niin, että munaskutkin tuulettuvat kunnolla? Sivukuva ei kerro koko asiaa, mutta jotenkin näyttää "leveältä" tuo superchargeri. Vaikuttaako painonjakautumaan?
Minä en noista tiedä hittojakaan, eli kunhan huvikseni kyselen...Last edited by nullzwei; 06-05-2006, 08:17.
Comment
-
-
Motorbikes make you gay
(Otsikkoon viitaten: http://www.milky.org.uk/xargle/mmyg/)
Eipä alkanut kuumottamaan mopoiluhommat vaikka kävin tuossa hiljattain pomon uutta Buellia kokeilemassa. Tosin avopäin ja sukkasillaan, mutta laillisesti.
Joskus aikanaan kun kevarin jälkeen olin pari vuotta haaveillut isosta pyörästä, ostin 1000cc muoviluodin. Sillä jaksoi pärrätä ympäriinsä yhden kesän (kun oli ainoana ajoneuvona vakuutuksissa), toisena kesänä ei tullut ajettua kuin vajaa 1000km, niin totesin että tuskin kannattaa näillä hinnoilla pihassa makuuttaa ja hävitin poijes. Eikä ole ollut ikävä.
Freed, jos vertaat avoautoa ja moottoripyörää (ja nämä vertailukriteerithän ovat pitkälti makuasioita), niin itse voisin kokemuspohjalta sanoa seuraavat avoautoilua puoltavat asiat:
-Katto. Vaikka on rättiä, niin silti se on katto, eli kun vettä sataa, niin hienolla (ainakin omasta mielestä) avoautolla on silti kiva ajella. Moottoripyörällä se on puhtaasti vittumaista.
-Tila. Vaikka Z3:ssa on vähänlaisesti tilaa, niin silti sitä on huomattavasti enemmän kuin laukutetussa moottoripyörässä, ja ainakin itsestä moottoripyörällä ajo "kuorma päällä" on puhtaasti vittumaista. Autossa se kuorma ei vaikuta niin radikaalisti ajo-ominaisuuksiin (juu kyllä tiedän miten moottoripyörä tulee kuormata, vaan silti.)
-Ajokamat. Itse en ainakaan suostu ajamaan prätkällä ilman suojia, ja se tarkoittaa että se ajopuku on päällä säällä kuin säällä. Tämä tekee esim.työmatkoista vittumaisia kun aina on joku homokortonki päällä ja tukka tuhannen sekaisin. (Juu mitäs mies siitä välittää kun tukka on sekaisin jne, ja tuskin se homokortonkikaan haittaa jos olet menossa töihin paikkaan jossa vedät joka tapauksessa eri vaatteet (työhaalarit) päälle, mutta konttorilla hieman hankalampaa)
Nuopa itselläni tuli mieleen. Jos raskisi, niin olisihan se tietysti kiva jos pihassa olisi moottoripyöräkin odottamassa hetkellistä inspistä ajoon. Todennäköisesti laittaisin nykypäivänä joko kuramopon tai lötköttimen, koska muoviluodit ei enää nappaa kun iän myötä itsesuojeluvaistokin on herännyt. Tai tietysti resurssien ollessa rajattomat, kaikki nämäkin olis kiva olla pihassa odottelemassa. Joka tapauksessa, sanoisin että jos resursseja ei ole rajattomasti ja ylläolevilla kriteereillä on itselle merkitystä, niin avoauto on ehdottomasti paras ratkaisu kesäpeliksi.
Comment
-
-
Mulla oli pari vuotta V-Max.. Se 2 v. riitti ainakin minulle. Ihan kivaa hommaahan se on, mutta suhteellisen kallista ja hyviä ajopäiviä ei niin kauheesti ole. Itseäni alko kyllästyttää prätkäreleiden päällelaittaminen, ja lopulta ajamisesta tuli pakkopullaa, että sai ees jotain mittariin. Enimmikseen pyörä seisoi takapihalla pressun alla. Viimeinen pisara oli kun joku urpo meinas autolla vetää päälle...Ei suostunut ukko pysähtymään sen jälkeen vaikka ajoin rinnalle ja näytin että pysähtyy tien sivuun. Sillon kyl vitutti niin saatanasti.. mamma oli viel kyydissä.
Kivaa hommaa prätkäily kyllä on, mutta se vaatii oman aikansa. Minussa ei loppujen lopuksi ollut sitä prätkäilyintoa niin paljon, että oisin sitä enempää jaksanut.
Ehkä joskus vielä jos pyörän ostaisin, niin se olisi ehdottomasti joku Harrikka.
Pistäkää rahat mielummin kunnon Bemariin
Comment
-
Comment