Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omalla autolla lomalle Eurooppaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_Power
    Moderator
    • Jul 2003
    • 2758
    • Espoo, HML

    #16
    Luukut kyllä avataan heti, kun laiva on kunnolla satamassa. Varmaan 15min ja ekat autot on ulkona.

    Saksan ja Itävallan kuviot on aika hyvin selvillä, mutta kertoisitteko kokemuksia Sveitsistä.
    Stuttgart:sta olisi tarkoitus tehdä päivän matka tuolle suunnalle. Mihin kannattaa mennä?
    BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
    BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

    Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
    Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
    Team vier Zylinder!

    Comment

    • teepee
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 149
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Rockwell
      Nyt on Superfast varattu autoliiton kautta.
      Osanottoni tapahtuneen johdosta.

      Suosittelen varaamaan mukaan pitkää pinnaa, termarin kahvia ja omat voileivät. Kotisivuiltani löytyy otsikon "Kevätreissu 2006" alta kokemuksia tästä Tallinkin omistuksen vaikutuksesta Superfastin palveluihin ja toimintaan.

      Kyselit aiemmin kokemuksia matkailusta. Viime kuussa viimeisimmällä autonhakureissulla auton löydyttyä lähdettiin kiertelemään keski-Saksaa kauniimman puoliskoni kanssa. Aamulla varattiin hotel.de:n kautta seuraavaksi yöksi hotelli, kun ensin oli päätetty, että minne asti ajetaan. Hintataso oli 70-100 euroa per yö sisältäen aamiaisen. Varmasti olisi pärjännyt ilmankin ennakkovarauksia, mutta halusin vähän varmistua paikan tasosta ja huoneen saatavuudesta etukäteen. Nälkäisenä ja väsyneenä hotellin etsimisestä keskeltä ei-mitään ei tule muuta kuin turhia riitoja - helpompi varata hotelli etukäteen, syöttää osoite navigaattoriin, ajaa paikan päälle, tsekata sisään, viedä yönylikassi huoneeseen ja lähteä tutustumaan kylään tai seutuun joko kävellen tai autolla. Tästä oli myös se etu, että tuli mentyä sellaisiin hotelleihin, joihin ei olisi muuten löytänyt eikä tullut missään tapauksessa mentyä, kuten esim. Koblenzin vanhan kaupungin keskellä ollut Lorenz. Autolla ei päässyt edes lähelle, joten sen löytäminen muulla tavoin olisi ollut käytännössä mahdotonta.

      Ja kyllä, takaisin tultiin ajaen Ruotsin halki. Ei enää ikinä Superfastilla. Jopa viimekesäinen paluumatka Via Balticaa pitkin (München-Budejovice Budvar-Tallinna non-stop) oli mukavampi kokemus. Ja siellä, erityisesti pohjoisessa Puolassa, on tiet TODELLA huonossa kunnossa ja raskaan liikenteen urilla.
      E39 530dA Touring '01
      http://www.peltonen.com/

      Comment

      • CeSsI
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 263
        • Mäntsälä

        #18
        Originally posted by bemu2000
        niin ja tuo reilu 50e on päivälaivan hinta... sitten vielä hotelliyö päälle, tai kalliimmalla yölaivalla ruotsiin.
        Niin no..miksi turhaa ottaa hotlaa jos vetää hyvät unet päivälaivalla kunei siellä voi muutenkaan mitään tehdä ja sitten ajaa läpi yön Tanskaan ja Pohjois-Saksaan. Voi vetää lumpio suorana kun ei oo ketään liikenteessä

        Tosiaan yleisesti Via Baltica pitää vielä joskus kokeilla ja kuten sanottua tuo läpi öiden ajaminen ei oo kauhean miellyttävä kickstartti "lomalle" - mitä se loma sitten kullekin aina tarkoittaa. Siinä auton etsimisessä ainakin saa ressin päälle ja kiire tulee aina
        Last edited by CeSsI; 12-07-2006, 14:06.
        F11 530 xd ’14
        E23 735i ’85
        E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
        Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
        Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
        Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

        -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
        -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

        Comment

        • Rockwell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 1713
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by teepee
          "Kevätreissu 2006"
          Joo luin tuossa eilen sun kokemukset. Hyvän tarinan olit jaksanut kirjoittaa.

          Mutta eipä sinne kivuttomammin muuten pääse kun Superfastilla. Kerran itse ajanut Lübeck-Tukholma yhtä soittoa ja ei enään ikinä uudelleen. Kansipaikoilla mennään laivassa ja mitään muuta väliä ei ole kun että perille päästään.

          Meillä ensimmäinen hotelli (Baltic Hotel) Lübeckistä varattu, 70€ yö. Muut mennään TomTomin ja Autoroute 2006 mukaan ilman ennakkovarauksia. Kyllä jossain aina tilaa on, toivottavasti.
          Last edited by Rockwell; 12-07-2006, 14:08.
          BMW F31 330d M-Sport -13
          ex. BMW F21 116i -13
          ex. BMW 540i(g) Touring -01
          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
          ex. BMW 316g -99
          ex. BMW M5 Touring -92
          ex. BMW 535i -91
          ex. BMW M5 -91
          ex. BMW 325i Touring -90

          Comment

          • CeSsI
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 263
            • Mäntsälä

            #20
            Originally posted by Rockwell
            Meillä ensimmäinen hotelli (Baltic Hotel) Lübeckistä varattu, 70€ yö. Muut mennään TomTomin ja Autoroute 2006 mukaan ilman ennakkovarauksia. Kyllä jossain aina tilaa on, toivottavasti.
            Nappaa varoilta parin Etapin osotteet reitin varrelta siihen naviin vaikket käyttäisikään. Nuo on niitä halpahotelleja (<40e yö/2hlö), ei tosiaan mitään Hilton-tasosia mutta kaikki tarvittava löytyy ja useissa ruokapaikat lähellä vaikka sijainti onkin keskellä teollisuusalueita. Jos olet Frankfurtin liepeillä "läpiajomatkalla" niin Wiesbadenin Etapia voi suositella - hyvä pihvipaikkakin ihan vieressä.
            F11 530 xd ’14
            E23 735i ’85
            E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
            Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
            Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
            Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

            -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
            -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

            Comment

            • Kompakti
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 232
              • Tuusula

              #21
              Lainasin linkin TM:n foorumilta, ei siis mun tekstiä.

              http://personal.inet.fi/cool/rami.ha...eissu2005.html

              Ja Hesarissa oli tänään vertailu eri tavoista päästä Suomesta etelä-eurooppaan. http://blogit.hs.fi/palaute/?p=13 tarina on osastossa D1 ja ei ehkä ole enään huomenna luettavissa.
              E46 330Ci Cab M-Sport -03
              I01 i3s 120Ah "Voll" -19
              Ex:
              E87 120dA M-Sport -08
              E90 318i -06
              E46 320i M-Sport -02

              Comment

              • Rockwell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1713
                • Helsinki

                #22
                Autoroute 2006 tullut tässä pyöriteltyä ahkerasti. Reitti alkaa pikku hiljaa hahmottua. Ensin piti päämääränä olla M5 boardin Alps Meet 2006. Olisihan se varmasti ollut hieno reissu mutta aikaa siihen ei tällä kertaa ole jos haluaa vähänkin tehdä muutakin kuin istua autossa.

                Tämän hetkinen reitti suunnitelma on:

                Rostock
                Lübeck
                Hampuri
                Amsterdam
                Moselin vartta jotenkin Nürnburgringille
                Luxenburg
                Hartge
                Stuttgart
                Bodenseen rannalle
                Buchloe
                Chiemsee
                München
                Praha
                Berliini
                Rostock

                Missäköhän olisi matkan varrelle jotenkin sattuva "parhain" baana niin sen osaisi lätkiä suunnitelmaan. Mitä kivaa reitin varrelta löytyy?

                Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
                BMW F31 330d M-Sport -13
                ex. BMW F21 116i -13
                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                ex. BMW 316g -99
                ex. BMW M5 Touring -92
                ex. BMW 535i -91
                ex. BMW M5 -91
                ex. BMW 325i Touring -90

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Saksan Baanoilta et pääosin löydä kuin erilaisia baanoja, joten kaikki nähtävät jutut löytyvät "pistokeikoilla" hitaiden pikkuteiden varsilta. Euroopan näköalabaanat löytyvät pohjois-Italiasta Genovan suunnalta.

                  Comment

                  • Rockwell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 1713
                    • Helsinki

                    #24
                    Joo tiedossa on ett&#228; ei niilt&#228; Saksan baanoilta paljon mit&#228;&#228;n n&#228;&#228;. Tarkoitin parhaalla baanalla sit&#228; leveint&#228; ja parhaimmassa kunnossa olevaa.

                    Tarkoitus on kyll&#228; ajella pienempi&#228;kin teit&#228;.
                    BMW F31 330d M-Sport -13
                    ex. BMW F21 116i -13
                    ex. BMW 540i(g) Touring -01
                    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                    ex. BMW 316g -99
                    ex. BMW M5 Touring -92
                    ex. BMW 535i -91
                    ex. BMW M5 -91
                    ex. BMW 325i Touring -90

                    Comment

                    • rp
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 246

                      #25
                      Kannattaa keskittyä Alppeihin Sveitsi, Italia, Ranska ja Itävalta akselilla. Vuoristossa on oikeasti järkevää lomailla auton kanssa kun maisemat näkee hyvin ja tiet ovat hauskoja. Tasamaalla ja ruuhkaisissa Keski-euroopan kaupungeissa pyöriminen ja turvallisten parkkipaikkojen haku ei ole kovin lomaisaa. Se hoituu paremmin menemällä lentokoneella kohteeseen ja vaihtamallakaupunkia junalla.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Saksan ykköseltä löytyy parhaat 130- pätkät...

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          #27
                          Superfastista kokemusta mm. viime yöltä, ja vertaan edelliseen reissuun syyskuussa:
                          Väsyneet tarjoilijat, vähän henkilökuntaa, hoono soomi, jonottaen syömään ja kiire syödä koska lyhyet kattaukset, blaablaa.. pettymys todellakin.
                          Olisin valinnut Finnlinesin Lyypekki-Helsinki jos olisin arvannut että palvelu on noinkin paljon huonontunut. Hintakaan ei hytin kanssa ole kovin edukas joten odotin todellakin parempaa palvelua. Ja muuten Rostockista laivaan ei sitten ole mitään kiirettä ennen klo 23.
                          Syyskuussa siellä oli vielä hauska matkustaa mutta nyt jäi kyllä paskan maku suuhun.
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #28
                            Ite tulin pe:na reissusta ja jälleen voi todeta, että pohjois-saksan baanat on kyllä melkoiselta osalta remontin tarpeessa.. Ainakin M alusta ja 19" nakeilla melkoista jytinää pakotellen ainakin +180 nopeuksissa. Ajettiin puttgarden hamburg berliini ja päinvastoin niin ja hide parkin huvipuisto soltaussa on jotakin aivan muuta mitä suomeen on tottunut siis todella hienosti rakennettu ja viimeistelty!!! Laitteista colossos ja scream on koettava. Colossos on puinen vuoristorata 60m/120km/h maailam jyrkin puinen rata todella toimiva!
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              #29
                              Nopeat kurssimuutokset, heh

                              Tuntui silt&#228;, ett&#228; kes&#228; menee ohi ilman Saksan matkaa. Mutta kun pelinappulat meniv&#228;t (viime vkonloppuna) kohdilleen, oli pikku pakko tilata lennot Frankfurtiin. Ensi viikolla Finnairilla...
                              Matkasuunnitelmaa "vaikeutti" BMW-kaverien tapaamiset... ja se, ett&#228; kakkoskuski p&#228;&#228;see kerrankin vaikuttamaan ajotapahtuman laatuun.
                              Suunniteltu reitti on: Frankfurt-Amsterdam!-Hamburg-K&#246;benhavn-Malm&#246;-Stockholm-Turku-Vaasa. Paperikartalla ajellaan. S&#228;ilyyp&#228; j&#228;nnitys perille osaamisen/matkaetappien suhteen.
                              Autoja on tarkoitus tuoda yksi. Jos loput merkit asettuvat kohdilleen, tuo parempi puolisko toisen...
                              Eli Superfast/Tallink on unohdettu juttu. Eri asia on Silja-Line/Tallink. Heh.
                              Last edited by nullzwei; 18-07-2006, 02:12.

                              Comment

                              • Kentsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1397
                                • Tuusula

                                #30
                                Originally posted by Stone
                                Ite tulin pe:na reissusta ja j&#228;lleen voi todeta, ett&#228; pohjois-saksan baanat on kyll&#228; melkoiselta osalta remontin tarpeessa.. Ainakin M alusta ja 19" nakeilla melkoista jytin&#228;&#228; pakotellen ainakin +180 nopeuksissa...
                                Suosittelen sulle vakioalustaa Nimitt&#228;in itse en ole kyll&#228; jytin&#228;&#228; baanalla todennut, mit&#228; nyt niit&#228; betonilaatan saumojen tumahtelua joissain paikoissa, viimeksi tuli vedetty&#228; ainakin A19, A1, A5 ja A7... Tiet&#246;it&#228;h&#228;n piisaa aina, ja osaksi noiden takia olen todennut tuollaisen 180+ nopeuden aika turhaksi, kun kuitenkin tulee sumppu jossa ei p&#228;&#228;se yli 80. Muutenkin p&#228;iv&#228;saikaan on aika rassaavaa itselle ja autolle vet&#228;&#228; tuollaista kahtasataa, kun aina tasaisin v&#228;liajoin joku tuikkaa kuitenkin eteen ja sitten 200->100 ja j&#228;lleen 100->200 km/h. Itse olen todennut mukavimmaksi matkavauhdiksi tuollaisen 140-150 km/h. Mutta noin siis p&#228;tkill&#228; mit&#228; itse olen sattunut ajamaan...
                                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎