Joo, nuo Italian moottoritiet ovat mielestäni aika huonoja. Kaistat tuntuvat aika kapeilta, ja ovat kyllä aika kalliita ajaa. Maksut ovat jotain luokkaa 50 senttiä per 10 kilometriä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Omalla autolla lomalle Eurooppaan
Collapse
X
-
Jos Milanon lähettyvillä pyörit niin about 230km pohjoiseen kun ajelet niin löytyy Livigno niminen alppikylä joka on verovapaa. Eli siel on tosi halpaa kaikki merkkituotteet ym.. ja tottakai myös viinat ( esim. 2l pirtu 4egee).
Bensakaan ei oo pahanhintaista n.80 senttiä/l.
Tosta löytyy linkki jos kiinnostaa
http://www.aptlivigno.it/lingua.jsp?lingua=ENG
Comment
-
-
Originally posted by KentsuAutostradathan on Italiassa maksullisia. Kun strada alkaa, otetaan kopista lippu joka täytyy säilyttää. Jossain päin poistuessa stradalta täytyy lippu esittää virkailijalle ja sen matkan mukaan veloittavat maksun (1,6 € ja ylöspäin). Itse onnistuin tuon lipun kans säheltämään siten että ei ollut esittää sitä, joten mätkäsivät 64 €:n penaltyn käteen; kysyin "Is this ok now?" Ne ei tajua paskaakaan enklantia ja ukko vaan huito ja avasi puomin ja annoin palaa... Olipahan tuo pätkä sitten ilmainen Rekkari niille toki jäi muistiin joten katsotaan saapuuko ikinä maksukehoitusta kotiin.
Sen verran omasta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin tiukempaa alustaa kannattaa ulkoiluttaa aina mahdollisuuksien mukaan noilla maksullisilla teillä - on meinaa välillä rikollisen huonossa kunnossa muut väylät. Ja sitten siihen navigaattorin ehdotukseen kannattaa luottaa enemmän kuin omiin näköhavaintoihin kartan kanssa... Tuli sekin koettua omakohtaisesti. Kartalla suoralta näyttänyt 'oikotie' oli ison mutkan tehneeseen stradaan verrattuna hirveetä syheröä, 20% pidempi ja 115% hitaampi.There are only 10 kind of people - those who understand binary and those who don't
Comment
-
-
Originally posted by bmw330ciJos Milanon lähettyvillä pyörit niin about 230km pohjoiseen kun ajelet niin löytyy Livigno niminen alppikylä joka on verovapaa. Eli siel on tosi halpaa kaikki merkkituotteet ym.. ja tottakai myös viinat ( esim. 2l pirtu 4egee).
Bensakaan ei oo pahanhintaista n.80 senttiä/l.
Tosta löytyy linkki jos kiinnostaa
http://www.aptlivigno.it/lingua.jsp?lingua=ENG
No tuollahan on sitten ehdottomasti käytävä! Sopii vielä niin hyvin matkan varrelle. On kaikki kylässä verovapaata? Kiitos vinkistä/linkistä!BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
-
Originally posted by MSs54Miten niin?BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
-
Originally posted by MSs54Sama. Bibionen ohella myös Grado ja pari pienempää rantapaikkaa tulivat tuossa muutama viikko takaperin tutuiksi. Rannat ovat paikoitellen *todella* upeita, joskin tähän aikaan vuodesta saatanallisen täynnä porukkaa. Pudottelitko, Säkki, mahdollisesti tuolloin Itävallan läpi Grossglocknerin kautta? Me yövyttiin aikanaan Saksan puolella Rosenheimissa gasthausissa ja tultiin sitten mutkamäkeä Zell am Seen, Lienzin ja Udinen kautta Italiaan. Hyvällä ilmalla yksi komeimmista reiteistä imo.
Nii ja hieno kuulla et joku muuki on käyny Bibionessa,se kun ei tosiaan oo mikään iso paikkaBmw E60 520D LCI -08
Comment
-
-
Ääni Garda-järvelle, vaikka onkin varmasti helvetillinen turistiloukko näihin aikoihin. Järvi + vuoret -maisemat ovat kerrassaan upeita varsinkin kun niihin ei täällä kotimaassa ole päässyt aivan samalla lailla tottumaan. Pohjoisessa voi patikoida vaikka kuinka paljon, keskellä voi surffata ja purjehtia ja etelässä (Sirmionessa) on rikkaampien huvittelukeskus. Tiet ovat ahtaita ja jos on saksalaisilla pidempi vk:nloppu, ovat paikat täynnä D-kilpisiä diesel-farmareita
Kannattaa sitten varmistaa, että M5:ssa on flektikytkin JA resistori JA viskokytki kunnossa, edessä saattaa olla kollektiiviseisontaa +30°C jonoissa..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Aah, nyt on letkeä loma euroopan puolella ohi. Reittinä oli Helsinki-Rostock-Augsburg-Stuttgart-Heidelberg-Frankfurt-Bremen-Hannover
-Kööpenhamina-Tukholma-Turku. Siitä tulikin 4766 kilometriä E28:n mittariin kahden viikon aikana! Yöpymiset oli pääosin leirintäalueilla sekä Formule1 hotelleissa joita suosittelen. Huoneen hinta oli esimerkiksi 28 euroa kahdelta henkilöltä, sisälti tv:n Suihkut ja wc:t olivat käytävän varrella.
Ja auto sai kenkää milloin nyt ruuhkat antoivat periksi... Tuossa kuva heidelbergin leirintäalueelta, Neckar-joen varrelta. Tie heidelbergistä stuttgartiin (numero 37 ja 27) on mukavaa katseltavaa autobaanoihin verrattuna.Last edited by TheLoial; 25-01-2007, 23:04.
Comment
-
-
Originally posted by RockwellNo tuollahan on sitten ehdottomasti käytävä! Sopii vielä niin hyvin matkan varrelle. On kaikki kylässä verovapaata? Kiitos vinkistä/linkistä!
Comment
-
-
Euroopan loma
Moi. Mä olin kans heinäkuun lopulla 10 päivää kiertämässä Saksaa ja alppeja.
Kovat helteet oli matkan aikana reilusti +30 joka päivä.
Mä vuokrasin auton Dysseldorfista josta matkamme alkoi,
BMW 330ciA Cabriolet M varusteilla. 06.rek
Reitti.Dysseldorf,Köln,Heidelberg,Koblenz,Frankfur t,Stuttgart,Augsburg,
München,Salzburg,Berchtesgaden,Kitzbühel,Innsbruck ,Füssen,Lindau Bodensee järvi,Baden baden,Saarbrücken,Luxenbourg,Trier,Dysseldorf.
Kilsoja tuli 2900 ja katto alhaalla suurin osa.
Comment
-
-
Offtopikkia lisää
Mulla oli vuosi sitten Europcarilta (Köln) vuokrattuna E60 525d sedan ja farkku (kun sedan hajosi). Ja tänä keväänä oli Sixtiltä (Düsseldorff) MB SLK 200. Kattelin kyllä vaihtoehtoja eri vuokraamoissa, enkä löytänyt E46 cabia isolla koneella. Saattaa johtua siitä, että tein varauksen aikaisessa vaiheessa talvellaE46 330Ci Cab M-Sport -03
I01 i3s 120Ah "Voll" -19
Ex:
E87 120dA M-Sport -08
E90 318i -06
E46 320i M-Sport -02
Comment
-
Comment