Heh, lisää kiviä myllyyn Et muista mistäpäin se aurinko paisto? Kuvaa jos ottaa ja auton takaa paistaa aurinko kirkkaasti niin kyllä minäki salamaa käyttäsin että näkyy auton keula kunnolla
Toisaalta eihän ne mitään maisemakuvia niistä hae, mutta jos kuski ja kaikkea pitää tunnistaa niin...
Aurinko paistoi sillä hetkellä menosuuntaamme päin, et luulis valotuksen riittävän. Oon muutenkin kuullut essonpaarissa puhuttavan, et välähtää jokaikinen kerta oli valo sitten mimmonen tahansa.
Sitäpaitsi onhan se yksinkertaisempaa, et se välähtää joka kerta kun se, et se alkaa tsuumailee et paistaako se mollukka ny vai ei.
"You open your mouth again I swear I'm gonna break it" - Kornia, mutta hyvää
e89 Z4 3.5i DKG + hayabusa Tbo
x Porsche 911 C4
x e92 LCI 320dA
x e92 330 xD
x 08 WRX
x e82 123dA
x '88 e30 320i "drifting edition"
x '01 e46 320iM
Sitäpaitsi onhan se yksinkertaisempaa, et se välähtää joka kerta kun se, et se alkaa tsuumailee et paistaako se mollukka ny vai ei.
Eiköhän tuo käytä hyväksi rekisterikilven heijastavaa pintaa, eli siksi on hyvä että aina välähtää.
Tukholmassa osui silmään yksi auto jossa oli sellainen joku muovisuoja kilven päällä että vinosta näkyi vain harmaata. Ei oo varmaan kenellekään liian vaikeeta arvata minkä merkkisissä autossa tuo oli....
Originally Posted by Dualfun Entäpä jos ajat vastaantulijoiden kaistaa silmukoiden päältä, jossa on kameratolppa tulosuuntaasi vasten. Välähtääkö ja ottaako kuvan perseestäsi? Tätä on tullut mietittyä muutaman kerran noita oman kaistan silmukoita ohitellessa.
Teknisesti toteutuksessa ei ole mitään vaikeutta. Laitteiston täytyy vain olla säädetty niin, että se ottaa induktiosilmukoiden signaalin vastaan myös vastakkaisessa järjestyksessä ja osaa laskea nopeuden myös sen mukaisesti.
100% varmaa tietoa kaivattaisiin.
Varmaa tietoa ei ole, halusin vain itsekin kommentoida asiaa.
Riippuu miten homma toimii. Periaatteessa jos induktiosilmukka vaan antaa yksinkertaisen (kaikissa kolmessa sama) merkin niin toisinpäin toimii aivan samalla tavalla... JOS välimatkat ovat samat.
*click 1* <mittaus alkaa> *click 2* <mittaus loppuu> *click 3* <ottaa kuvan>
Jos välimatka toisen ja kolmannen silmukan välillä on pidempi/lyhyempi kuin 1'n ja 2'n niin sittenhän olet hitaampi/nopeampi toisinpäin.
Uskon itse että on kyllä erilliset signaalit eri toiminnoille koska ne kuitenkin tekee eri laitteen osa... luulis. En usko että homma toimii poistuvalla autolla.
Itse tein juuri sen että ohitustilanteessa en ollut huomannut tutkaa joten jatkoin vastaantulevien kaistalla vielä jonkin aikaa tolpan ohi. Mitään lappua ei ole vielä tullut. Joko se ei ottanut tai oli tyhjä boksi.
Originally posted by Petri.Kekkonen
Eiköhän tuo käytä hyväksi rekisterikilven heijastavaa pintaa, eli siksi on hyvä että aina välähtää.
Tukholmassa osui silmään yksi auto jossa oli sellainen joku muovisuoja kilven päällä että vinosta näkyi vain harmaata. Ei oo varmaan kenellekään liian vaikeeta arvata minkä merkkisissä autossa tuo oli....
Olihan sitä spray'tä mikä teki kilvestä tutkan kameralle mahdottoman kohteen. Heijasti aivan liikaa.
Varmaa tietoa ei ole, halusin vain itsekin kommentoida asiaa.
Riippuu miten homma toimii. Periaatteessa jos induktiosilmukka vaan antaa yksinkertaisen (kaikissa kolmessa sama) merkin niin toisinpäin toimii aivan samalla tavalla... JOS välimatkat ovat samat.
*click 1* <mittaus alkaa> *click 2* <mittaus loppuu> *click 3* <ottaa kuvan>
Jos välimatka toisen ja kolmannen silmukan välillä on pidempi/lyhyempi kuin 1'n ja 2'n niin sittenhän olet hitaampi/nopeampi toisinpäin.
Uskon itse että on kyllä erilliset signaalit eri toiminnoille koska ne kuitenkin tekee eri laitteen osa... luulis. En usko että homma toimii poistuvalla autolla.
Itse tein juuri sen että ohitustilanteessa en ollut huomannut tutkaa joten jatkoin vastaantulevien kaistalla vielä jonkin aikaa tolpan ohi. Mitään lappua ei ole vielä tullut. Joko se ei ottanut tai oli tyhjä boksi.
Olihan sitä spray'tä mikä teki kilvestä tutkan kameralle mahdottoman kohteen. Heijasti aivan liikaa.
Ja venelakkaa... En oo kyllä omia kilpiä lakkaillut, mut kuulemma toimii yhtä kivasti.
"You open your mouth again I swear I'm gonna break it" - Kornia, mutta hyvää
e89 Z4 3.5i DKG + hayabusa Tbo
x Porsche 911 C4
x e92 LCI 320dA
x e92 330 xD
x 08 WRX
x e82 123dA
x '88 e30 320i "drifting edition"
x '01 e46 320iM
Itekin ajoin talvella motarilla (80 alue) vähän reippaammin ja sattu tien sivussa olemaan kyttien kamera-auto. Salama välähti sopivasti, mutta ei oo lappua näkynyt, huh.
Off-topic, on muuten aivan helevetin tyylikäs 535i vaikka ylerensä en siedä noita kromireunuksia akkunoissa.
Katselin vaan noita kuvia tuolla minunauto.com'issa. Very, very nice
jani73? sanoi että insinöörit keksimään laitetta, millä saadaan auto 'näkymättömäksi'. No tuo näkymättömyys niille onkin sitte vähän vaikeampi homma
toteuttaa, mutta toki niitä voidaan ilmeisesti huijata... Käykää tuolla saunan foorumilla -ehkä jotain jo testattukkin (perässä vedettävää...) ihan tekniikan ja tieteen nimissä
Tuli mieleen noista silmukoista, että eivät todellakaan ole sitten erehtymättömiä...
Jos oikein muistan, niin -?Briteissä?- joku oli tälläsen mukaan vetäny äänennopeudella jossai helvetin tunnelissa ja hommahan pääs sitten lehtiinkin. Poliisi jätti sakottamatta
Tämä siis muistaakseni induktiosilmukan mittaama nopeus, jos ei ollut pahoittelen, mutta näin siis muistaakseni. Saunalta tuo aihe varmasti löytyy vielä.
Edit: ja samalla palautui tuosta samasta aiheesta muitakin erhdyksiä, kuten jonkin siperian mersun tai vastaavan 300 km/h , jätettiin sakottamatta myöskin.
Miksei me tehdä niin kuin Ruotsissa? Siellä on varoituskylttejä, mutta tolppia ei välttämättä ole missään = joku on vienyt ne parempaan talteen. Tarpeeksi monta kertaa kun lainaisi tolppia niin tuskin niitä kukaan enää jaksaisi takaisin laittaa. Ja tämä on tietysti vitsi, tiedoksi vain virkavallan edustajille.
En koko topicia lukenut, mutta ainakin maskusta oli yksi tolppa viety. n. kuukauden päästä koppalakit toivat uuden tilalle.
jani73? sanoi että insinöörit keksimään laitetta, millä saadaan auto 'näkymättömäksi'. No tuo näkymättömyys niille onkin sitte vähän vaikeampi homma
toteuttaa, mutta toki niitä voidaan ilmeisesti huijata...
eikös tuolta ison veden tuolta puolen saa laitteita, jotka reagoi siihen tolpan salamaan ja täräyttää salamannopeasti vastavalon kameralle. Tämän ansiosta kilvestä ei saa selvää. Sydeemi asennetaan kilven viereen.
eikös tuolta ison veden tuolta puolen saa laitteita, jotka reagoi siihen tolpan salamaan ja täräyttää salamannopeasti vastavalon kameralle. Tämän ansiosta kilvestä ei saa selvää. Sydeemi asennetaan kilven viereen.
Tietääkseni moinen on olemassa juu. Kunhan ei yleistyisi niin eivät poliisit/katsastusmiehet moista etsisi. Luulisi olevan helppo löytää.
Tuossahan sellainen onkin myynnissä, kovin kallis:
The Equalizer VF2 is the most effective photo blocking solution available. It has been tested by Speed Measurement Labs and found to be 100% effective against any type of camera flash!
Tietääkseni moinen on olemassa juu. Kunhan ei yleistyisi niin eivät poliisit/katsastusmiehet moista etsisi. Luulisi olevan helppo löytää.
Tuossahan sellainen onkin myynnissä, kovin kallis: http://www.buyradardetectors.com/pro...lizer-vf2.aspx
Kuinka paljon ennen tolppaa tapahtuu nopeuden mittaus? Tuntemattomalla tieosuudella meinaa jäädä hiljentelyt viimetippaan.
Mittako nopeuden ja jääkö kuvaan ajettaessa vastaantulevan kaistalla?
N.15-20metriö ennen tolppaa on silmukka ja ei ota kuvaa jos ajaa vastaantulevien kaistalla... Ne silmukat näkyy kyllä selvästi tiessä jos vaan osaa kattoo.
N.15-20metriö ennen tolppaa on silmukka ja ei ota kuvaa jos ajaa vastaantulevien kaistalla... Ne silmukat näkyy kyllä selvästi tiessä jos vaan osaa kattoo.
riippuu vähän siitä milloin on vedetty uusi asfaltti. Ei niitä kokonaan uuden pinnan alta millään näe.
Comment