Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oletko ajanut kolarin ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

Eipä ole koskaan mitään sattunut, vaikka muutamia läheltä piti -tilanteita on ollut. Ja nämäkin siitä syystä, että olen tehnyt muka jotain tärkeämpää kuin katsonut eteeni.

Aikoina, jolloin ajelin vielä peltoautoilla, oli minulle kaikista tärkeintä, että auto oli siisti ja hyvässä kunnossa. Edes sadekelillä ei voinut ajaa. Tästä syystä en myöskään koskaan testannut rajojani ajamalla kahva edellä tai muutenkaan hölmöilemällä.

Osa edellä mainitusta luonteesta on siirtynyt tähän päivään asti ja minulla ei ole esimerkiksi täyskaskoa seiskassa, ainoastaan osakasko. Minulla on ollut aina se periaate, että jos tiellä ei pysytä, niin omapa on mokani ja siitä maksan. Eipä sillä, olen 21 v. ja en polta kumia, driftaile, aja radalla tai muutenkaan testaa rajojani liikenteessä. Kortin olen toki onnistunut kertaalleen menettämään ylinopeuden takia.

Pari tilannetta on kuitenkin ollut, missä olen joko säätänyt radiota tai pelleillyt auton leluilla, enkä ole heti huomannut edellä ajaneen hidastavan. Ei mitään lukkojarrutuksia ole täytynyt suorittaa, mutta ne ovat takuulla muistuttaneet siitä, että eteen tulisi katsoa aina ajaessa, eikä turhia säädellä.

Ainoat vauriot, mitä autoni ovat kokeneet ovat tietenkin parkkipaikkalommot autojen ovista ja kerran yksi mummo peruutti parkkipaikalla Corsallaan silloisen Opelini keulaan. Olin onneksi tulossa jo autolleni, joten näin mitä tapahtui, mutta onneksi vaihtoon meni vain etukilpi, johtuen siitä, ettei siitä saanut mitään selvää, koska Corsan kylki oli numerot melko tehokkaasti hieronut pois.

Comment

• Nuke
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1266
      • Janakkala

Kyllä, 21.7.2010.
      E30 ajoin päin punaisia ja rekka tuli oikeaan kylkeen.
      Kuvia löytyy projektitopikistani...
      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

Comment

• Sani_
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 384
        • Karstula

Khyllä vain, vuos tais olla 2005 eli siittä on siis hetki jo
        Koko tarinaa ei jaksa kertoo mutta pikanen yhteenveto: ajelin karkuun kahta asemiestä + toisen vaimoa, päästin sitte parista liikennemerkistä läpi rumpunpäähän ja takas tielle ja meno jatku.

On muute kalliita nuo liikennemerkit, perkules viete

Comment

• nekholm
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 860
          • Porvoo

Originally posted by Sani_ View Post
          Khyllä vain, vuos tais olla 2005 eli siittä on siis hetki jo
          Koko tarinaa ei jaksa kertoo mutta pikanen yhteenveto: ajelin karkuun kahta asemiestä + toisen vaimoa, päästin sitte parista liikennemerkistä läpi rumpunpäähän ja takas tielle ja meno jatku.

On muute kalliita nuo liikennemerkit, perkules viete
          Kerro koko juttu nyt vaan, kuullostaa jännältä :think
          VW Passat 1.4 TSI -12
          Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

Comment

• janne320d
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1342
            • jns

ite en oo ajanu mutta kyydissä oon ollu. 3 kertaa katonkautta ympäri jostain 90/h vauhdista ja autona 406 pösöfarkku
            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

Comment

• Tupex83
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 212
              • Salo

*Koputtaa puuta* ja ajelee edelleen suorin pellein sekä henki tallessa=) Todella lähellä on ollut sekä autolla ja pärrällä. Ojassa on tullut sitten enemmän käytyä

Exät: E30 320 -86, E46 316 -01
              E60 525iA M-Sport -05, nykyinen E60 535d M-Sport

Comment

• Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

Parikk. sitte Lahden keskustassa yritin suistaa Scania r420:sellä, vanhan kolffin. Ajoi typerys pimeällä vesisateessa kuorma-auton katveessa viereisellä kaistalla. Vesijärvenkatu oli muistaakseni tien nimi keskustassa. Golffi meinasi taittua eteen, mutta sai pidettyä kulkusuunnan onneksi. Ilmiö oli tyypillinen poliisien käyttämä suistaminen tieltä, tai miten sen nyt kertoisi. Lopputulos, Golfin takakulmassa pieni painauma.
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

Comment

• -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2151
                  • L a h t i

Joo se on kyllä idioottimaista ajella rekkojen ja kuorma-autojen kuolleissa kulmissa muutenkin perässä kun ei sieltä mitään näe jos rekkamies päättääkin lyönä liinat kiinni. Itse pyrin sitten aina välttämään rekkojen läheisyydessä ajoa kun se on saletti että kakkoseks jäät..

Comment

• Eetu
                    Banned
                    • Oct 2008
                    • 2843

Liikenteessä ei mitään ihmeempiä (koputtaa puuta), paitsi että viimetalvena olin 520:illä penkassa..

Näitä "suljetulla" alueella harrastettuja ajoja kaikenmaailman romuilla tuli harrastettua, niin silloin sattu ja tapahtu.. Tullu oltua puussa jne

Comment

• A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

Yksi pikku kolari. Ajoin kuorma-autolla liikenneympyrässä ja vanha herrasmies ajoi kolmion takaa suoraa kylkeen. Pysähdyin paikalle ja äijä tietenkin jatkoi matkaa. Omaan autoon ei tullu yhtään mitään ja vitunmoinen kiire päällä niin en soittanut poliisia paikalle. Viikon päästä soitettiin poliisista, kyseinen vanha käppänä oli mennyt samana päivänä kertomaan kolarista poliisille ja väitti että olin kiilannut hänet ympyrässä, olin kuulemma yrittänyt kuorma-autolla ohittaa hänet liikenneympyrässä Kuulusteluissa käyty, ja asia on vielä ihan auki. Tapahtumapaikka LAPUA
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

Comment

• Sani_
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 384
                        • Karstula

Originally posted by nekholm View Post
                        Kerro koko juttu nyt vaan, kuullostaa jännältä :think

Ok Seurustelin vielä silloin nykyisen exäni kanssa ja lähdin sitten aamulla hakemaan häntä joka perjantaiselta ryyppyreissultansa. Pääsin paikalle mistä hänen piti kyytiin tulla mutta eipä jätkää näkynyt, ainoastaan kaks isoa miestä (molemmat noin 50v) jotka sitte hyppäs kyytiin ja sano ett vieppä akka meijät keskustaan. Minä sitte paniikissa lähin ajelee takasi päin ja se mun exä sitte hyppäs tielle jostain. Kuulu auto seis ja kun pysähdyin miehet hyppäs autosta pois.
                        (Näille kolmelle oli illan aikana tullu sanaharkkaa)

No nousin autosta ja exä juos autolle, nappas avaimet ja yritti jutella miesten kanssa. Toinen siinä tuumas minulle että lainaakko puhelinta ku soitan vaimolle että tulee hakemaan. Meni vähä kauemmas soittamaan ja kuulin ku se sano että tuo ase tullessas. Ei siinä mennyt ku 5 minuuttia niin kiltti vaimo tuli aseen kanssa. Mies meni peräkontille, nappas aseen, latas sen ja alko tähtäämään exääni joka pinko mehtään karkuun.

Miehet lähti pois ja exä palas metästä (minä siis seisoin vielä auton vieressä). No päästiin meki liikkeelle sitte viimein, ajelin ihan rauhassa keskustaa kohti.. Katoin peiliin niin eikö ne perkele ollu meijän takana. Siinä sitte ajettiin varmaa 10 kilsaa ja tultii risteykseen, "aamuruuhkan" aikaan ei päästy mihkään kääntymään ku niitä autoja tuli jostain kumman perkeleestä koko ajan.
                        Tämä asemies nous autosta ja meni hakemaan asettaan. Sitten tuli siihen kuskin puolelle ja alko tähtäilemään. Ei siinä paljon mietitty mitä teen ku pieni rako tuli niin kaasua vaan ja karkuun.
                        Mies hyppäs takasi autoon ja lähtivät sitten perrään.

Päästiin teollisuusalueelle ja minulle täysin tuntemattomalle tielle.
                        Viimeksi kun mittaria katoin niin tais olla vauhtia 120, sitte jyrkkä mutka ja heti sen jälkeen risteys. No mutkat suoraks - pari liikennemerkkiä nurin, ojan pohjalle rumpun päähän ja takasi tielle. Siinä vaiheessa huomasin ku nämä jahtaahat käänty takasi. Ajoin sitten hautausmaan viereen ja hengähin hetken. Sitte matka jatku exän porukoille ja soitto poliiseille. Tosin 5 muutakin oli soittanu niille siinä vaiheessa jo kun tämä mies osotti aseella risteyksessä.

Käräjät tuli ja meni. Sain maksettavaa 855e liikennemerkeistä + auton korjaus (exän toijjjjjota ).
                        Minä puolestaan sain korvausta henkisistä kärsimyksistä 200e

Eiköhän tästä asia selvinnyt Pyydän anteeksi mahdollisia kirjotusvirheitä!

Edit: Tämä ei siis tapahtunut Jyväskylässä vaan Alajärvellä missä silloin asuin ja vuos oli 2005, olin just alkuvuojesta saanut kortin ja tämä oli kesäkuun alussa

Comment

• petra
                          BTCF Member
                          • Jan 2009
                          • 1339
                          • Seinäjoki

Originally posted by Sani_ View Post
                          Edit: Tämä ei siis tapahtunut Jyväskylässä vaan Alajärvellä
                          No johan on sattunu

Pakko silti kysyä, että eikai vaan ollu nämä asemiehet vaan Alajärven kuuluja ongelmia, tummempaa kansaa?

edit: Senverran oon onnistunu, että auton oon kerran päästänyt ojan pohjalle pyörimään. Väsy iski kesken ajon.
                          ”Minä en tule ikinä ostamaan yhtäkään 5-sarjalaista.”

i4 M50

F11 M550d -13
                          F11 525d -11
                          E93 325iA -07
                          E46 320iA touring -03
                          E36 318iS -92
                          E30 318iS -90
                          E30 318i -85
                          E30 316i bavaria -90 <3

Comment

• Sani_
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 384
                            • Karstula

[QUOTE=petra91;2221109]No johan on sattunu

Pakko silti kysyä, että eikai vaan ollu nämä asemiehet vaan Alajärven kuuluja ongelmia, tummempaa kansaa?

Eipä ollu tätä kansaa

Comment

• diffas
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 218
                              • Lahti

Kerran vuodessa näyttäis osuvan. Tänä kesänä tosin eka kerta kun meni omaan piikkiin, pienestä vauhdista tosin. Yleensä se on sitä kun joku työntää kolmion takaa kylkeen tai muuten vaan ajaa päälle.
                              Siinä on kyl suuri mahdollisuuskin saada mälli aikaiseksi jos ajaa päivittäin keskusta-ajoa about 700-1000km/viikko.
                              Kingdiesel Racing

Comment

• ApJ
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2003
                                • 347
                                • Kuopio

Originally posted by diffas View Post
                                Siinä on kyl suuri mahdollisuuskin saada mälli aikaiseksi jos ajaa päivittäin keskusta-ajoa about 700-1000km/viikko.
                                Kyllä! Vielä kun laittaa silmät kunnolla kiinni nii saa monta osumaa joka päivä.

Bmw E60 530Da 271hp/611nm
                                Chrysler newport 2D Ht 383 magnum

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎