Announcement

Collapse
No announcement yet.

kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    Originally posted by Petteri75 View Post
    Onko kenelläkään hyvää kokemusta käräjäoikeuksien päätösten valittamisesta tai tyytymättömyydestä tuomioihin? Kukaan saanut pv-sakkomäärää alemmaksi?
    Yhdet sakot vähen 400e kun valitin asiasta. Oli jotenkin väärien tulojen perusteella annettu sakot...


    Viimekerralla kun oli kortti pois pidin 4kk aikaa kohtuuttomana ja valitin asiasta. 3kk se aika sit jäi
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2539
      • Kirkkonummi

      Originally posted by mailman View Post
      Kai tuokin riippuu, että minkälaisia perusteita tuomion alentamiseen olisi?
      Ts. Mitä sulla on "tarjota"?
      Njaa-a, koitetaan selittää. Pahoittelen jos kuvaaminen on vaikeaselkoista..

      9 min valvontanauhalla oli kolme ylinopeustilannetta. Kaksi 160 km/h ylitystä @ 100 ja yksi 134 km/h @ 100 (ohituskaistalla kaikki). Isoimmista ylityksistä on keskinopeusmittauksia, mutta ei yhtäkään niin että auto näkyisi kunnolla. Kuvista on arvioitu maastossa olevia maastomerkkejä ja sitten kellotettu senhetkistä nopeutta. Sitten ilmeisesti siviili-skoda on mitannut ko. väliä ja nopeus jotenkin suhteutettu.

      Viimeinen, jossa auto näkyy selvästi jne, on tod. nopeus 134 km/h @ 100 km/h ja tätä ei missään vaiheessa kiistetty edes kuulustelussa (oma arvio liippasi hyvin läheltä). Tosin tämäkin kuvanauhalta arvioidun keskinopeuden mukaan, mutta ainakin auto on koko ajan selvästi nähtävissä.

      Tuomio tuli kuitenkin korkeimman mukaan, jossa autoa ei näy. Nopeus / nopeudet em. tavalla arvioitu. Sen verran korpeaa, sillä nyt luotetaan silmät kiinni poliisin arvioon ja tuo, mistä on vahvin näyttö jää "varjoon". Kuvanauha on VHS-tasoa ja auto n. 100-300m päässä, milloin ei ollut toista autoa välissä.

      Päätöstä en muuten saanut mukaani, vain sakkolapun. Täytyykö tyytymättömyys ilmoittaa 7pv sisään, että pääsee valittamaan? Ei hirveästi ole haluja, sillä nyt tämä on poissa päiväjärjestyksestä, mutta jotenkin haluaisin selkeän perustelun sille, miksi tuomitaan sen mukaan mistä oli korkein ylinopeus ja huonoin näyttö (ajoa kokonaisuudessaan ei edes kuvanauhalla, vaan LP:n vk selosti mitä hänen mukaansa tapahtui, oli kurssimatkalla yksin).
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        Originally posted by mailman View Post
        Sen verran edistynyt, et syyttäjän vaade oli 6kk ajokielto ja 80pvs

        Käräjät tässä ihan lähiaikoina. Vahva epäilys/toive on, että ajokielto ja päiväsakkojen määrä tosta tipahtaa. Niinku käräjillä yleensä (tai näin olen käsittänyt) tapahtuu syyttäjän vaateeseen nähden.

        Käräjien aikaan ~4,5kk kortti ollu poies...
        Jep jep, käräjillä käyty aika heikolla menestyksellä.
        Itse sain oman "puolustukseni" esittää, myönsin kaiken jne. ja pahoittelin asiaa.

        Ja kas kas, tuomarihan veti ässänhihasta ja KOROTTI sekä ajokieltoa että päiväsakkoja
        9.10.2010 kortti lähti, takaisin saan hakea 2.5.2011
        Päiväsakot nousi 80->90pvs. Vitun reipasta.

        Eikä tuomari edes kovin ihmeellisesti asiaansa perustellu.
        Edelleen, meikä on kyllä melkonen rikollinen. Perkele.
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6929
          • N/A

          90 päiväsakkoa? Laskin mielenkiinnosta tuota hieman niin aikamoisia summia olisi omillakin pienillä tuloilla.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by mailman View Post
            Jep jep, käräjillä käyty aika heikolla menestyksellä.
            Itse sain oman "puolustukseni" esittää, myönsin kaiken jne. ja pahoittelin asiaa.

            Ja kas kas, tuomarihan veti ässänhihasta ja KOROTTI sekä ajokieltoa että päiväsakkoja
            9.10.2010 kortti lähti, takaisin saan hakea 2.5.2011
            Päiväsakot nousi 80->90pvs. Vitun reipasta.

            Eikä tuomari edes kovin ihmeellisesti asiaansa perustellu.
            Edelleen, meikä on kyllä melkonen rikollinen. Perkele.
            Kyllä minuakin vituttaisi, jos käräjillä vielä kaiken lisäksi korotetaan sanktioita. Mitä noita juttujasi luin, niin aika kumma juttu sinänsä, jos pitkällä ajourallasi et ole yhtäkään vastaavaa sakkoa ottanut. Kortti ei ilmeisesti ole aiemmin ollut edes kuivumassa?

            Omaa tapaustani muistellen, onneksi pääsin paljon vähemmällä, tosin en nyt tiedä kuinka kovaa sitten ajoitkaan siihen tutkaan. Itselleni koitui vakavasta piittaamattomuudesta 750€ sakkoa ja 1kk ajokielto. Tähän kun lisätään vielä se, että olin tuolloin duunissa, jonne pääsemiseksi tarvitsin omaa autoani, meni tulotkin siltä ajalta nollille. Eli rahallisesti tuli kärsittyä aika huolella.

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              Originally posted by Antti O View Post
              90 päiväsakkoa? Laskin mielenkiinnosta tuota hieman niin aikamoisia summia olisi omillakin pienillä tuloilla.
              Noh, nää sakot nyt oli ainoa hyvä puoli. Minimillä meni kun tulot on tällä hetkellä nollissa (jouduin tämän "todistamaan")
              Viime vuoden tuloilla olisi ollut jotain ihan ihmeellistä...

              Originally posted by Ramzez View Post
              Kyllä minuakin vituttaisi, jos käräjillä vielä kaiken lisäksi korotetaan sanktioita. Mitä noita juttujasi luin, niin aika kumma juttu sinänsä, jos pitkällä ajourallasi et ole yhtäkään vastaavaa sakkoa ottanut. Kortti ei ilmeisesti ole aiemmin ollut edes kuivumassa?
              Ja mä olen aina antanut myös itseni ymmärtää, että todella harvoin käräjäoikeus tuomiota korottaa siitä, mitä syyttäjä vaati.

              Ajokortti ollut ~13v. Ja olikohan nää nyt kuudennet tai seitsemännet ylinopeudet. Olisikon puolet aiemmista, eli ~3, menneet rikesakoilla. Loput ~3 sitten päiväsakoilla, ja silloinkin ylitykset olleet aikasta pieniä.
              Edellisistä ylinopeussakoista ennen tätä tapahtumaa, oli aikaa about 2v (ja silloinkin tasan 100@80km/h, tutkatolppaan).
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11675
                • Kouvola

                Itellekkin tuli aikoinaan 90 päiväsakkoa 85km/h ylityksestä mut onneksi itelläkin oli tuolloin opiskelujen takia tulot nollissa ja tuomari nimenomaan korotti noita päiväsakkoja syyttäjän vaatimasta 50 ->90. Tuntuu olevan kovin yleistä näköjään toi, että ku tulot on nollissa, niin nostetaan päiväsakkojen määrä sen verran korkeaksi, että minimilläkin tulee jo kelpo summa kasaan

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  Paljonko Eskolle tuli muuten ajokieltoa tuosta ylityksestä?

                  Noh, samakait se oma ylitys on kanssa kirjoitella. Julkinen tietohan se kai on (että saa jostain kaivettua jos haluaa).
                  Eli se oli 194@100km/h
                  Kuiva valaistu moottoritie, vähäinen liikenne (klo 0130 pe-la yö, ja tosiasiassa en tainnut yhtäkään autoa ohittaa tuolla ~1km matkalla joka tuli ynopeutta ajettua, rampista seuraavaan siis). Ainoa "huonontava tekijä" oli se, että kyydissä yksi kyytiläinen.

                  Että semmosta. 8 viikkoa vielä
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • Purni
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 915
                    • Vantaa

                    Noh, mulle tuli kans laput vähän aikaa sit, ajoin mailmanin perässä ja mulle tutkattiin 191km/h(sama poliisi ja sama pysäytysramppi). Yhden ylinopeussakot olen saannut kesällä. 99/80kmh.

                    Syyttäjän vaatimus oli mulle 6kk ajokieltoa, 30 päiväsakkoa ja 50 päivää ehdollista WTF!!

                    18. päivä on kirjallinen käsittely, kirjoitin siihen oman näkemyksen ja toivotaan nyt parasta. Neljän päivän päästä 5kk ilman korttia.
                    Kesämiina: E39 M5 S/C
                    Talvimiina: E70 X5 530sd

                    Comment

                    • illu^^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1703
                      • Kajaani

                      Originally posted by Purni View Post
                      Noh, mulle tuli kans laput vähän aikaa sit, ajoin mailmanin perässä ja mulle tutkattiin 191km/h(sama poliisi ja sama pysäytysramppi). Yhden ylinopeussakot olen saannut kesällä. 99/80kmh.

                      Syyttäjän vaatimus oli mulle 6kk ajokieltoa, 30 päiväsakkoa ja 50 päivää ehdollista WTF!!

                      18. päivä on kirjallinen käsittely, kirjoitin siihen oman näkemyksen ja toivotaan nyt parasta. Neljän päivän päästä 5kk ilman korttia.
                      Jännä juttu sinänsä kun pahoinpitelystäkin selviää parhaassa tapauksessa ilman ehdollista... Suomenlaki...

                      Comment

                      • maukk1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2009
                        • 565
                        • Kangasala

                        Saako kysyä, että millainen on poliisien reaktio tuollaisessa suuressa ylinopeudessa? Revitäänkö autosta ulos ja rautoihin vai ihan rauhallisesti?
                        E60 530i -05


                        Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          Originally posted by maukk1s View Post
                          Saako kysyä, että millainen on poliisien reaktio tuollaisessa suuressa ylinopeudessa? Revitäänkö autosta ulos ja rautoihin vai ihan rauhallisesti?
                          Kyllä meikäläisella vuonna 2007 kävi sheriffi aika kuumana pysäyttäessä mutta rauhoittui keskustelun myötä, tuumasi vaan että "mukava auto tuollainen E34 on ajaa muttei mulla ole noin isolla moottorilla" ja sanoi että kyllä sä ennen kesää saat kortin takaisin.

                          EDIT: tuli ajettua 169@100 km/h, valaistu, vähäliikenteinen sekä kuiva moottoritie puoliltaöin maaliskuun lopussa, ei aikaisempia sakkoja sekä kaksi matkustajaa.

                          Tuomio oli 35 päiväsakkoa ja kortin sain takaisin käsittelyä seuraavana maanantaina (3kk)
                          Last edited by Axum; 05-03-2011, 17:40.
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • mailman
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 8003
                            • Vantaa

                            Jooh, toi Purnin juttu on kyllä aika uskomaton... Jännityksellä odotellaan

                            Ja vielä sen verran, että kyseessä siis EI OLLUT mikään kilpa-ajo tjsp. Kovasti sitä vähän koittivat udella, mutta kun ei ollut niin ei ollut
                            Joten siitä on kenenkään turha koittaa jeesustella

                            Originally posted by maukk1s View Post
                            Saako kysyä, että millainen on poliisien reaktio tuollaisessa suuressa ylinopeudessa? Revitäänkö autosta ulos ja rautoihin vai ihan rauhallisesti?
                            Pärräpoliisi oli. Tuli Kehä3:lla sitten rinnalle ja huiteli tiensivuun (ynopeus paikka oli sitten tuusulanväylä).
                            Autosta minä ja Purni kerettiin jo ulos hypätä, poliisisetä rauhassa kerto mulle ja Purnille nopeudet sekä "tarkasti" että molemmat ajavat M5:lla
                            Ssitten pärräpoliisi sanoi, että odotellaan koppiautoa ja pisti tupakaksi, samoin me
                            Siinä sitten ~5min odoteltiin, koppiauto tuli. Minä ekana "penkille", ei mitään jeesusteluja tms. Antovat ~1h aikaa ajaa auton himaan ja thats it.

                            Eli ihan asiallisia olivat. Pärräpoliisikin, ainakin mun naamasta, varmaan huomasi että nyt vituttaa jo valmiiksi ihan tarpeeksi joten jeesustelu on ihan turhaa vittuilua.
                            Ja sanoi myöskin, että jos ny jossain pitää kokeilla, niin ei me parempaa aikaa ja paikkaa oltaisi keksittykään.

                            Joten ihan :peukku: poliisien toiminnalle tässä tapauksessa.
                            Last edited by mailman; 05-03-2011, 17:42.
                            G01 ///M40i '19
                            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                            E39 ///M5 '00

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Aika huono säkä, että oli vielä pärräpoliisi. Jos olisikin ollut maija, niin olisitte saattaneet parhaassa tapauksessa välttää koko tilanteen.

                              Poliisien asenteista ei voi sitten mennä sanomaan mitään yleismaailmallista kuvaa. Minut pysäyttäneillä poliiseilla keitteli aika hyvin ja pari kertaa olen istunut kaverin autossa, joka on pysäytetty ylinopeudesta, mutta ei mistään kortinlähtönopeudesta kuitenkaan ja silloin asenteet ovat olleet joko hyvin rentoja taikka on suunnilleen revitty autosta ulos. Jos smurffit pysäyttää, niin sormet ristiin, että ovat mukavia. Mahdoton sanoa etukäteen, mitä tuleman pitää.

                              Comment

                              • Purni
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 915
                                • Vantaa

                                Eniten ehkä vituuttaa et pärräpoliisi sanoi et se oli noin KAKSI SEKUNTTIA ollut tutkan kans siinä rampilla :think
                                Kesämiina: E39 M5 S/C
                                Talvimiina: E70 X5 530sd

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎