Lappuja voi toki kirjoitella, mutta niiden vaikutus on aika tapauskohtainen.
Lähtökohta "uudessa" laissa on, että tekijän pitäisi jo teon hetkellä ymmärtää kuinka välttämätön ajo-oikeus hänelle on. (vrt. ammattiautoilija vs. kortteliralli).
Tieliikennelaki tuntee ainostaan seuraavan lieventävän asian:
"Ajokiellon kestosta määrättäessä on otettava huomioon ne vaikutukset, jotka toimenpiteellä on ajokieltoon määrättävän toimeentuloon ja muihin olosuhteisiin."
Minimi ajokielto on 1kk ja maksimi 5 vuotta...
5 vuotta tuntus kyllä jo aika pahalta.. Mutta miten se menee että lassketaanko ajokielloksi tämäkin aika enne käräjiä? että kattooko ne siellä että kaveri on kärsiny jo X aikaa ajokieltoa että pistetäänpä tuosta vielä vaikka 4 vuotta lisää..
5 vuotta tuntus kyllä jo aika pahalta.. Mutta miten se menee että lassketaanko ajokielloksi tämäkin aika enne käräjiä? että kattooko ne siellä että kaveri on kärsiny jo X aikaa ajokieltoa että pistetäänpä tuosta vielä vaikka 4 vuotta lisää..
Ku käräjillekkihän voi kestää vaikka kuinka kauan..
mihin osotteeseen pitää toi paperi lähettää kun mun tapauksessa valitsin kirjallisen menettelyn
kai sinne saa silti menee noita asiakirjoja jotain kautta?
auttakaa ny ihmiset.
Itse vetäsin aikoinaan 100km/h alueella 187km/h tutkaan. Sää hyvä eikä muita liikenteessä. 5 viikkoa ajokieltoa ja 1350e sakkoa. Taisivat siirtää ajokieltoa sakkoihin.
Itse vetäsin aikoinaan 100km/h alueella 187km/h tutkaan. Sää hyvä eikä muita liikenteessä. 5 viikkoa ajokieltoa ja 1350e sakkoa. Taisivat siirtää ajokieltoa sakkoihin.
näinhän siinä voipi käydä... vielä jos tulee ehtoollista, niin sakko pienenee entisestään.
mihin osotteeseen pitää toi paperi lähettää kun mun tapauksessa valitsin kirjallisen menettelyn
kai sinne saa silti menee noita asiakirjoja jotain kautta?
auttakaa ny ihmiset.
Mä lähetin ainakin sen sinne käräjäoikeuteen sille "tuomarille" joka asiaa hoiti.. Hyvin meni samassa nipussa muiden lappujen mukana kun valitsin kans kirjallisen menettelyn
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Tuli muutama vuosi sitten ryk?isty? 177 tutkaan 80 alueella --> 4kk ajokieltoa ja 2kk Ehdotonta vankeutta kaveriks Tyhj? tie, ei muuta liikennett? paitsi poliisiauto x 2.
________ ESSENTIAL VAAAPP
Tuli muutama vuosi sitten rykäistyä 177 tutkaan 80 alueella --> 4kk ajokieltoa ja 2kk Ehdotonta vankeutta kaveriks Tyhjä tie, ei muuta liikennettä paitsi poliisiauto x 2.
Aika kiva, 2kk kiven sisällä... olitko kenties nauttinut muutakin kuin ehtoollisen.
Noin äkkiseltään ajateltuna tuomio on kuitenkin liian PIENI. Toivottavasti opit jotain.
Minkäs sun ongelma on? Eikö oo ikinä itellä ollu munaa ajella semmosta vauhtia kun haluaa?
Ylinopeudesta saa aivan liian suuria rangaistuksia verrattuna johonki raiskauksiin ja pahoinpitelyihin
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
QUOTE=Wiking;889780]Minkäs sun ongelma on? Eikö oo ikinä itellä ollu munaa ajella semmosta vauhtia kun haluaa?
Ylinopeudesta saa aivan liian suuria rangaistuksia verrattuna johonki raiskauksiin ja pahoinpitelyihin[/QUOTE]
Ei oo ongelmaa ja olen ajanut sellaista nopeutta kuin laki on sallinut. Siinäkin ehtii. Viimeisin ja ainoa ylinopeus (sen aikainen rikesakko) on vuodelta -84 (tarkalleen 16.4 1984). Munat on tallella ja toivottavasti pysyvät toiminta kunnossa. Mitä noihin muihin esittämiisi oikeustoimiin, niin nekin on liian lieviä. T. Roni
Comment