Originally posted by Zuuzo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Isillä on
-
-
Originally posted by jari kihlman View PostJa siis viitsit laittaa tämän viestisi vielä tänne?! Saanko kysyä, mitä sun päässä jäi liikkumatta ku lähdit ajamaan? Mä oisin poliisina pistänyt tollasen jätkän vielä nilkasta auton perään ja vetänyt muutaman kymmenen kilsaa perässä. Mä olin sairaalassa kolme kk ja mun vieressä oli mies, jonka keulaan rattijuoppo oli vetänyt. Sen vaimo kuoli siinä, 11-vuotias tyttö halvaantu kaulasta alaspäin ja sitä äijää oli parsittu kasaan melkein vuoden verran eikä se vieläkään kävellyt. Juopolle oli tullut 7cm:n haava kaulaan, ei muuta. Ei millään hyvällä
Perheenjäseni on kuollut rattijuopon tekosten seurauksena..ei heru ymmärrystä.
Comment
-
-
Originally posted by Zuuzo View Postmua rankaistiin aika kovalla kädellä tuossa vuosituhannen vaihteessa, ajoin e28 520 jonkun verran ylinopeutta lievässä maistissa ( olisko ollu 0,6 promillea ) mitään vaaratilanteita en aiheuttanu lähes tyhjässä kaupungissa ja ylinopeuttakaan en ajanu.
tuomio oli 9kk kortti poissa ( meni hiukan hankalaks käydä opiskelemassa 50 kilsan päässä kun bussitkaan ei oikein kulkenu silloin kun olis tarvinnu ) ja sakkoja tuli 1300€ ( mitä ihmettelin opiskelijan tuloilla )
Comment
-
-
Muisto Heinolasta!
Tutkaan 124km/t.
"Tässä on 80km/t!"
"Mun mielestä 100km/t, tuolla notkossa on ainakin ennen ollu merkki."
En kiistänyt ja tuli nimismiehen kirje 2 viikon päästä:
"Sakkonne mitätöidään, nopeusrajoitus paikalla oli 100 km/t."- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostTutkaan 124km/t.
"Tässä on 80km/t!"
"Mun mielestä 100km/t, tuolla notkossa on ainakin ennen ollu merkki."
En kiistänyt ja tuli nimismiehen kirje 2 viikon päästä:
"Sakkonne mitätöidään, nopeusrajoitus paikalla oli 100 km/t."
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostHiton hyvä tuuri jos +24km/h mitätöidään..menee nimittäin ylityksenä jo päiväsakkojen puolelle.. Saapa nähdä, onko sieltä uusi lappu tulossa mitätöidyn tilalle?!
Veikkaanpa, että tääkin tapaus on sattunut, kun poliisit vielä ajeli saabeilla..DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostVeikkaanpa, että tääkin tapaus on sattunut, kun poliisit vielä ajeli saabeilla..
Mutta on tuosta sen verran että järkkäpuolen jätkät jutteli joskus tuossa että he ei autosta nouse ennenkuin ylitys on 20km/h...liikkuvat on tarkempia
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post11-22 km/h: rikesakko 115€
Nopeusrajoituksen rikkominen enintään 60 km/h alueella:
· ylinopeus enintään 15 km/h 85 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h 115 euroa
Nopeusrajoituksen rikkominen yli 60 km/h alueella:
· ylinopeus enintään 15 km/h 70 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h 100 euroaOriginally posted by Ramzez View Post53 km/h --> : törkeä liikenteen vaarantaminen, käsittely käräjäoikeudessaE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post2008 meni oma 54 km/h ylitys (vähennyksen jälkeen eli toi 54 km/h lukee ylityksenä papereissa) vielä vakavana piittaamattomuutena, eli kai näissä vähän joustoa voi joskus olla.
Sitten vakavaan piittariin. 31km/h on pienin ylitys millä voidaan ottaa kortti pois, ja 41km/h pienin millä se varmasti otetaan. Harkintavaraa on siis se 10km/h, ja se harkintavara on ihan hyvä juttu. Poikkeuksiakin lukemattomien tapausten joukkoon mahtuu. Minullakin on mapissa sakko vakavasta piittarista, jota ei siis törkeänä viety oikeuteen, vaikka nopeutta oli motarilla 150 yli ja lapussakin yhteisymmärryksessä sievisteltynä ja allekirjoitettuna 80 yli. Ja toinen samanlainen paikalla kirjoitettu rankkari, jossa 66 yli. Kummastakaan ei menty leivättömän pöydän ääreen kun syytä ei ollut.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Osaiko joku sanoa/olis omia kokemuksia... Tos muutama tunti sit lähti multa ja 4 kaverilta kortit kun ajeltiin prätkillä. 100 rajotusalueella ja poliisin puheitten mukaan oli saanut 140 keskinopeudeks viimeseltä, ja muut kuulemma loittoni kokoajan. Ja videoo kuulemma löytyy.
Kannattaisko tästä alkaa valittamaan, millasta videoo tollasen siviili saabin vehkeet kuvaa, näkyykö niis nopeuksia? Ja pitäsikö niitten saada jokaiselle nopeus vai riittääkö kun 1 ryhmästä saa mitattua?
Juu, myönnän kyllä et tuli hölmöiltyä ja kortti on pois ainakin sen kuukauden, mut ihan periaatteen vuoks vois valittaa jos siit mitään hyötyä olis.
Comment
-
-
Originally posted by 1502 View PostOsaiko joku sanoa/olis omia kokemuksia... Tos muutama tunti sit lähti multa ja 4 kaverilta kortit kun ajeltiin prätkillä. 100 rajotusalueella ja poliisin puheitten mukaan oli saanut 140 keskinopeudeks viimeseltä, ja muut kuulemma loittoni kokoajan. Ja videoo kuulemma löytyy.
Kannattaisko tästä alkaa valittamaan, millasta videoo tollasen siviili saabin vehkeet kuvaa, näkyykö niis nopeuksia? Ja pitäsikö niitten saada jokaiselle nopeus vai riittääkö kun 1 ryhmästä saa mitattua?
Juu, myönnän kyllä et tuli hölmöiltyä ja kortti on pois ainakin sen kuukauden, mut ihan periaatteen vuoks vois valittaa jos siit mitään hyötyä olis.
Ei kannata valittaa, kuvassa (+ partion sana todistajana oikeudessa) näkyy kaikki oleellinen mitä tarvitaan, jotta case kestää oikeuskäsittelyn.
Seuraava kysymys onkin: miksi pitäisi valittaa? Juurihan tuossa kerrot, että tuli hölmöiltyä..eli tiedät tehneesi väärin. Mies tekee - mies vastaa.. Periaatteen vuoksi valittaminen silloin kun tietää tehneensä väärin on selkärangattomuutta.
Voit toki valittaa, mutta tuskin löydät edes juristia, joka olisi valmis ajamaan valitustasi oikeudessa..koska menestymismahdollisuus on häviävän pieni.
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostMies tekee - mies vastaa.. Periaatteen vuoksi valittaminen silloin kun tietää tehneensä väärin on selkärangattomuutta.
Meinaan jos on miestä vaikkapa kännipäissään ajaa ystävä hengiltä täysin omaa tyhmyyttään niin täytyy olla myös miestä vastata oikeudessa tekosistaan selkä suorana eikä yrittää muunnella totuutta pyrkien saamaan tekonsa minimoitua tai jopa mitätöityä
Koskee myös muita asioita kuin liikenteessä hölmöilyä!Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostMeinaan jos on miestä vaikkapa kännipäissään ajaa ystävä hengiltä täysin omaa tyhmyyttään niin täytyy olla myös miestä vastata oikeudessa tekosistaan selkä suorana eikä yrittää muunnella totuutta pyrkien saamaan tekonsa minimoitua tai jopa mitätöityä
Koskee myös muita asioita kuin liikenteessä hölmöilyä!
Jos kerran tietää tehneensä väärin, niin kyllä siitä olisi syytä sitten se vastuukin kantaa.
Ihmisellä on yhteiskunnassa sekä oikeuksia että velvollisuuksia - aika moni vain tuntuu vähän väliä muistavan hyvinkin vahvasti vain ne oikeutensa, mutta samaan aikaan unohtaa tyystin velvollisuutensa..
Comment
-
-
Valittaminen on tappioiden minimointia ja mielestäni se kannattaa aina. Se on ihan eri asia kuin selkärangan omaaminen tai miehenä oleminen.
Juristit ottavat minkä tahansa homman ajaakseen, palkkiota vastaanhan hekin työtään tekevät.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostValittaminen on tappioiden minimointia ja mielestäni se kannattaa aina. Se on ihan eri asia kuin selkärangan omaaminen tai miehenä oleminen.
Juristit ottavat minkä tahansa homman ajaakseen, palkkiota vastaanhan hekin työtään tekevät.
Se on kyllä totta, että osa juristeista ottaa minkä tahansa casen vaikka tietävät häviävänsä sen kunhan saavat palkkionsa... tosin muutaman juristin kun kaveripiiristä tunnen, niin asia ei sittenkään ole ihan noin yksiselitteinen. He ovat jutelleen asiasta joskus tähän tapaan: Jos juttu on sellainen, että on lähes 100% varmaa, että takkiin tulee - sitä ei oteta, koska uralle/maineelle ei ole koskaan eduksi hävitä juttuja - PAITSI jos jutulle on luvassa riittävästi mediajulkisuutta, joka sitten taas on juristille eduksi, vaikka case päättyisikin häviöön.
No, otanta on taas vain muutama juristi ja varmasti löytyy toisenlaistakin ajattelutapaa - mutta toisaalta Suomessa nuokin piirit on niin pieniä että jo muutama pystyy aika hyvin puhumaan siitä mikä on yleinen käytäntö Suomessa. Tästä kuulemma johtuu se, että kun juttu on sellainen, että se saa suuren julkisuuden niin aina täysin tyhjätaskullekin ilmestyy joku valtakunnan kovapalkkaisimmista "tähtijuristeista" ajamaan syytetyn asiaa, vaikka tappio on täysin varma. Ovat kuulemma parhaimmillaan ajaneet käytännössä ilmaiseksikin näitä suuren mediajulkisuuden saaneita murhajuttuja jne. Näin mulle kerrottiin kun jonkun murhajutun yhteydessä ihmettelin juristitutulle että miten hitossa tuollaisen varattoman kaverin päivänselvää murhajuttua ajaa juristi jonka minuuttiveloitus on suunnilleen sama kuin Saksalaisen premium-merkin merkkihuollon tuntitaksa..
No, tapauksesta en tiedä mitään muuta kuin sen mitä tässä foorumilla oli, mutta sillä perusteella sanoisin edelleen, että voi olla hankalaa löytää juristia ajamaan tuota casea..ellei sitten saa sitä mediajulkisuutta TV:ta myöten tai sitten pysty maksamaan juristilleen niin pirusti että hänen kannattaa ottaa se tappio.. Sanovat nimittäin tosissaan sitä, että häviöitä ei mielellään otettaisi montaa, koska siitä alkaa nopeasti duunit kärsimään.. Ja onhan se loogistakin: siksihän kai asiakkaat sen juristin palkkaavat että voittaisivat - ja kuka palkkaa juristin jonka tiedetään hävinneen useampia caseja..en minä ainakaan.Last edited by jva; 01-09-2012, 11:10.
Comment
-
Comment