kouvolassa oli taannoin 2002 touring, eli semmonen viistoperä... Mihin lie hävinny, kun ei ole enää näkyny liikenteessä.
Nykyiset.
Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).
Entiset.
Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.
E30:siä Baur Cabrioitahan löytyy suomesta , aika paljonkin. E21:siäkin on jokunen, ja molempia löytyy saksastakin useita myynnissä. Mutta olen odotellut sitä hetkeä jo pidemmän aikaa että milloin joku rahaa tänne oikesti harvinaisen E36:sen! Nimittäin E36 316i Baur Cabrion(ilmeisesti 310kpl valmistettu), joka on siis neliovinen avoauto... :think Mobilesta näyttäis 2 olevan myynnissä. Tässä toinen:
On se sen verran tylyn näköinen laite, että pakko on myöntää että edes mä en ole niin härski että tollasella kehtaisin ylpeenä ajella.
Ainakin yksi tuollainen on suomen kilvissä, oli Nettiautossa myynnissä melko kauan aikaa sitten.. Olisiko jo paalattu julkisivulautakunnan toimesta tms. Mikähän siinä muuten on, että nuo e36-baur-cabriot ovat niin usein noita karvalakkimalleja?
Tuossa meikäläisen kämpän edustalla oli parkissa parin vuoden ajan melkein päivittäin E36 Baur-cäbi, liekö sama mitä nettiautossakin kaupattu. Saatanan härski vehje se on luonnassa, ottaisin koska tahansa ajoon
Toi T3:n postaus laittaa "harvinainen BMW" termin hieman toiseen perspektiiviin kuin muut topikissa luetellut autot.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Varsin hyvin kiteytetty. Varustelun osalta asia on hieman kaksijakoinen, mutta ei missään nimessä hallitseva piirre.
Lisään kuitenkin mulkkuna vielä listaan muutaman tärkeän asian:
- auton rehti kuntoluokitus
- auton alkuperäisyys
Näistä täysin samaa mieltä. Uudemmissa malleissa lähinnä tuo valmistusmäärä ja vanhemmissa kolme muuta. Oikeasti harvinaisissa kaikki yhdessä. Esim. vanhimpia ALPINA-tuningpajan varustelemia autoja tuppaa olemaan maailmalla myynnissäkin enemmän,kuin niitä on ikinä tehty. Mitä vanhempiin malleihin mennään,sitä "tavallisemmista" malleista alkaa tulla harvinaisia esim. tuo NK 1800. Täytyy saada tuo e21 vielä ängettyä tähän mukaan.
e21-korisia valmistettu n.1,3milj. autoa. Näistä n.puolet on myyty uutena Saksassa ja niistä jäljellä(Saksassa) muutama tuhat ,~ 1%:think. e21 320i(m64):tä valmistettu vajaa 20000,tuotu Suomeen uutena 22,kilvissä toistaiseksi 0kpl.
edit: Juuri sain tiedon,että Saksassa on n.40kpl e21 320i:tä rekisterissä. Kuulemma ollut vuosia likimain sama tilanne. Vähiinpäin ovat sielläkin.
e21 320i(m64):tä valmistettu vajaa 20000,tuotu Suomeen uutena 22,kilvissä toistaiseksi 0kpl.
edit: Juuri sain tiedon,että Saksassa on n.40kpl e21 320i:tä rekisterissä. Kuulemma ollut vuosia likimain sama tilanne. Vähiinpäin ovat sielläkin.
Tuo M64 termi on minulle tuntemattomampi, lienee väärin puhua kuitenkaan 320/4, sillä taidetaan viitata kaasutinmalliin?
Suomessa on muuten todistetusti ollut myös yksi E21 Alpina B6 2.8, monet teistä tietää kenellä. Kilvissä tosin ei koskaan. Yksi erittäin siisti "replika" tosin löytyy kilvissä, tätä näkee yleensä BMW Clubin ratapäivillä.
Edit: 320 mallia on siis 3 erilaista, 320 = M10 kaasari, 320i = M10 K-jetronic, 320/6 = M20 kaasari.
Suomessa on muuten todistetusti ollut myös yksi Alpina B6 2.8, monet teistä tietää kenellä. Kilvissä tosin ei koskaan. Yksi erittäin siisti "replika" tosin löytyy kilvissä, tätä näkee yleensä BMW Clubin ratapäivillä.
Riippuu mistä kopasta puhe Taitaa olla muuten E36 vähiten valmistettu B6 2.8 jos nyt en aivan väärin muista?
Edit: Jaa, quoten perusteella siis E21:stä puhe. Järki luistaa taas kilon klimpeissä.
Tuo M64 termi on minulle tuntemattomampi, lienee väärin puhua kuitenkaan 320/4, sillä taidetaan viitata kaasutinmalliin?
Suomessa on muuten todistetusti ollut myös yksi E21 Alpina B6 2.8, monet teistä tietää kenellä. Kilvissä tosin ei koskaan. Yksi erittäin siisti "replika" tosin löytyy kilvissä, tätä näkee yleensä BMW Clubin ratapäivillä.
Edit: 320 mallia on siis 3 erilaista, 320 = M10 kaasari, 320i = M10 K-jetronic, 320/6 = M20 kaasari.
Kaipa tuo 320/4 merkintä viittaa nelisylinterisiin malleihin eli kattanee siten myös 320i-mallin. Tuo m64 on vanhempi koodi m10b20ke-moottorille(m10b20 k-jetronik),joskus näkee myös m10b20ek merkintää. e21 320 (m43/1 moottorilla) on tullut maahan yli 400 kpl. Jäljellähän niistäkin on aivan liian vähän.
Comment