Tullillehan auton voi ilmoittaa ihan miten tahansa, vaikka Ladana jos ne uskoo, mutta ALPINA on sen auton merkki.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ALPINA keskustelua.
Collapse
X
-
Originally posted by muggo View PostTullillehan auton voi ilmoittaa ihan miten tahansa, vaikka Ladana jos ne uskoo, mutta ALPINA on sen auton merkki.
Ja mitä tässä tuttujen kanssa olen näistä tulli asioista puhunut niin ei ne tullin miehet tunnu välillä tietävän itsekkään miten ne asiat pitäisi hoitaa.
Ja uskon melko vahvasti että jos ilmoittaa tullille auton merkin ja mallin suoraan esim. ALPINA B10 V8 niin taatusti niillä ei niistä ole kunnon tietoa ja verot voi olla melko suolaset. Ja, kun taas laittaisi tuon saman bmw 540i ALPINA b10 niin minusta se on ainakin vähän eri juttu. Ja, kun ALPINA malleja ei ole koskaan omana merkkinä myyty niin tullilla ei varmasti ole niistä mitään kunno fakta tietoa arkistoissaan.
Ja auto on tosiaan ALPINA en minä sitä kiistäkkään mutta asiasta tietämön sanoo, kuitenkin vain että joku ihme bemari siinä taas yms, kun sen selvästi korista tunnistaa että mistä auto on lähtöisin.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
E46 B3 3.3 on rakennettu sekä 328i että 330i pohjalle seuraavasti:
mit Fahrgestellnummer WAPB333 . 0 . . E44 . . . der 328i = Motor E4/4
mit Fahrgestellnummer WAPB333 . 0 . . E46 . . . der 330i = Motor E4/6
E36 B3 3.2 aina 328i pohjalle.
Kaikissa pohjamoottorina E36 M3 US S52B32, joka siis valurautalohkolla.
Tuon B3S:n koneen alkuperästä ei tietoa, mutta vahvasti väittäisin tuohon samaan koneeseen perustuvan.
Suurin osa apulaitteista yms. kulutusosista ihan normi BMW kamaa. ALPINA spesifiä osaa löytyy myös BMW diilerin kautta, tosin toimitusajat ja hinta aika härskejä. Itse suosittelen asioimaan suoraan tehtaan kanssa, palvelu pelaa ja osat tulee kolmessa vuorokaudessa kotiovelle.
ALPINA linkkejä mm.
Last edited by nut; 06-04-2007, 19:26.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Joo tosiaan nuo verotiedothan kyllä löytyy esim yleisavaimesta vai mikä se oli mutta ei taida siellä olla ihan kaikkia tietoja... ja tullin sivuilta kans löytyy mutta vittu hermot menee ikä loppuu niitä pdfffiä selaillessa tekisivät sellaisen haku hässäkän sinne niin olis elämä helpompaa. Ainakaa ite en ole vielä löytänyt tällaista hakupalvelua.
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostJa, kun ALPINA malleja ei ole koskaan omana merkkinä myyty.
ALPINA GmBH on 'tunnustettu' autonvalmistaja, ei mikään viripaja (no okei, onhan se sitäkin tavallaan kun jatkojalostetaan noita penarin rutkuja.).
AITO ALPINA on ALPINA, ei BMW, vaikka toki sellaiseen perustuukin suurelta / vähemmän suurelta osaltaan riippuen vähän mallista.
Vähän sama asia kuin MB puolella AMG.
Ja ei, ei ne verot päätä huimaa ALPINA:ssakaan välttämättä, Vaasasta löytyy ns. tutkittua tietoa tästäkin asiasta-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by muggo View PostBS = eli sitä tuttua häränpaskaa.
ALPINA GmBH on 'tunnustettu' autonvalmistaja, ei mikään viripaja (no okei, onhan se sitäkin tavallaan kun jatkojalostetaan noita penarin rutkuja.).
AITO ALPINA on ALPINA, ei BMW, vaikka toki sellaiseen perustuukin suurelta / vähemmän suurelta osaltaan riippuen vähän mallista.
Vähän sama asia kuin MB puolella AMG.
Ja ei, ei ne verot päätä huimaa ALPINA:ssakaan välttämättä, Vaasasta löytyy ns. tutkittua tietoa tästäkin asiastaOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKorjatkaa nyt toki, mutta eikös ainakin muinoin merkki määräytynyt sen mukaan, tilasitko sen uutena ALPINAlta vai veitkö itse BMW:n sinne viritettaäväksi.
Voisi äkkiseltään kuvitella että jälki-viritettyihin ei laattoja enään vaihdeta mutta jos uutena veivataan tehtaalle 'hylsy' joka jalostetaan niin se lienee saavan uuden lätkän BMW:n vastaavan tilalle.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by muggo View PostBS = eli sitä tuttua häränpaskaa.
ALPINA GmBH on 'tunnustettu' autonvalmistaja, ei mikään viripaja (no okei, onhan se sitäkin tavallaan kun jatkojalostetaan noita penarin rutkuja.).
AITO ALPINA on ALPINA, ei BMW, vaikka toki sellaiseen perustuukin suurelta / vähemmän suurelta osaltaan riippuen vähän mallista.
Vähän sama asia kuin MB puolella AMG.
Ja ei, ei ne verot päätä huimaa ALPINA:ssakaan välttämättä, Vaasasta löytyy ns. tutkittua tietoa tästäkin asiasta
Ja autojen rungot/korit+ paljon muuta osaa tulee kuitenkin bmw:ltä eli näillä yhtiöillä on pitkä-aikainen yhteistyö takana.
Esim bmw käyttää ALPINA:n b10 V8S:än 4.8l V8 moottoria nykyisessä X5:ssa mikähän sen moottorin tyyppimerkintä sitten olikaan... :thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostJa autojen rungot/korit+ paljon muuta osaa tulee kuitenkin bmw:ltä eli näillä yhtiöillä on pitkä-aikainen yhteistyö takana.
Tosin, ALPINA tekee sen mihin BMW ei ole pystynytVaikkapa esimerkkinä E30+M30=(tasapainoinen ja )toimiva paketti
-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by muggo View PostNo sehän taas riippuu täysin siitä mitä tyyppikilvessä lukee, ALPINA:han lyö uutta lätkää BMW:n laatan tilalle.
Voisi äkkiseltään kuvitella että jälki-viritettyihin ei laattoja enään vaihdeta mutta jos uutena veivataan tehtaalle 'hylsy' joka jalostetaan niin se lienee saavan uuden lätkän BMW:n vastaavan tilalle.
Hartgella taisi olla juurikin näin.:thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostJa eikö tämäkin riippunut siitä prosentuaaliseta muutoksesta jolloin auto rekisteröidään uudestaan?
Mutta T3:n voi valaista asiaa mikäli kerkiää/halajaa/muistaa/kiinnostaa.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by muggo View PostTosin, ALPINA tekee sen mihin BMW ei ole pystynytVaikkapa esimerkkinä E30+M30=(tasapainoinen ja )toimiva paketti
Tai vastaavasti e38:in sinua lainatakseni "hylsyyn" pohjautuva b12 6.0 v12 kiukaalla.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Tästä vähän ALPINAa rakentelemaan. Matching BMW runkonumero vaan puuttuu..? Tai en mä Saksaa niin osaa.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by muggo View PostTosin, ALPINA tekee sen mihin BMW ei ole pystynytVaikkapa esimerkkinä E30+M30=(tasapainoinen ja )toimiva paketti
Luulen että noi on verotus syistä johtuvia asioita. Veroluokka kun noidee jos tehot nousee ja silloin ei kukaan niitä osta. ALPINA vaan muokkaa sen rata valmiiksi.
ALPINA on kuitenkin pikku paska BMW:n rinnalla. Tekee autoja lapsille ja lapsenmielisille. BMW tekee ne oikeat autot millä pitää kulkea paikasta toiseen mukavasti.Last edited by loyal; 06-04-2007, 21:55.
Comment
-
-
Ja Jiip, kun sinulla näyttää olevan tuossa alakommentissa nykyisenä autona ALPINA b10 biturbo niin mielipiteitä/käyttö kokemuksia pöytään MIES!
Jos saataisiin omistajien kokemuksia täällä Suomessa esim. huolloista, erillaisuudesta ja yleisestä käyttöön liittyvistä mielipiteistä niin tietäisi muutkin jotka mahdollisesti suunnittelee ALPINA pirssien hankintaa mitä on odotettavissa.:thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Comment