Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #16
    Tullillehan auton voi ilmoittaa ihan miten tahansa, vaikka Ladana jos ne uskoo, mutta ALPINA on sen auton merkki.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3989
      • Suomi

      #17
      Originally posted by muggo View Post
      Tullillehan auton voi ilmoittaa ihan miten tahansa, vaikka Ladana jos ne uskoo, mutta ALPINA on sen auton merkki.
      Mutta tässä oli nyt, kuitenkin kyse siitä että ALPINA:t on aina tehty bemarin omista malleista ja ainakin yksi toteutunut päätös oli niinku edellisessä viestissä mainitsin.
      Ja mitä tässä tuttujen kanssa olen näistä tulli asioista puhunut niin ei ne tullin miehet tunnu välillä tietävän itsekkään miten ne asiat pitäisi hoitaa.
      Ja uskon melko vahvasti että jos ilmoittaa tullille auton merkin ja mallin suoraan esim. ALPINA B10 V8 niin taatusti niillä ei niistä ole kunnon tietoa ja verot voi olla melko suolaset. Ja, kun taas laittaisi tuon saman bmw 540i ALPINA b10 niin minusta se on ainakin vähän eri juttu. Ja, kun ALPINA malleja ei ole koskaan omana merkkinä myyty niin tullilla ei varmasti ole niistä mitään kunno fakta tietoa arkistoissaan.
      Ja auto on tosiaan ALPINA en minä sitä kiistäkkään mutta asiasta tietämön sanoo, kuitenkin vain että joku ihme bemari siinä taas yms, kun sen selvästi korista tunnistaa että mistä auto on lähtöisin.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • nut
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1613
        • Vaasa/Kauhajoki

        #18
        E46 B3 3.3 on rakennettu sekä 328i että 330i pohjalle seuraavasti:

        mit Fahrgestellnummer WAPB333 . 0 . . E44 . . . der 328i = Motor E4/4
        mit Fahrgestellnummer WAPB333 . 0 . . E46 . . . der 330i = Motor E4/6

        E36 B3 3.2 aina 328i pohjalle.

        Kaikissa pohjamoottorina E36 M3 US S52B32, joka siis valurautalohkolla.

        Tuon B3S:n koneen alkuperästä ei tietoa, mutta vahvasti väittäisin tuohon samaan koneeseen perustuvan.

        Suurin osa apulaitteista yms. kulutusosista ihan normi BMW kamaa. ALPINA spesifiä osaa löytyy myös BMW diilerin kautta, tosin toimitusajat ja hinta aika härskejä. Itse suosittelen asioimaan suoraan tehtaan kanssa, palvelu pelaa ja osat tulee kolmessa vuorokaudessa kotiovelle.

        ALPINA linkkejä mm.
        Alpina,BMW,Fahrzeuge,B3,B4,B5,B10,B6,B7,B8,B12,B11,B9

        Last edited by nut; 06-04-2007, 19:26.
        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

        Comment

        • Masatus
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 867
          • Haukipudas

          #19
          Joo tosiaan nuo verotiedothan kyllä löytyy esim yleisavaimesta vai mikä se oli mutta ei taida siellä olla ihan kaikkia tietoja... ja tullin sivuilta kans löytyy mutta vittu hermot menee ikä loppuu niitä pdfffiä selaillessa tekisivät sellaisen haku hässäkän sinne niin olis elämä helpompaa. Ainakaa ite en ole vielä löytänyt tällaista hakupalvelua.

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #20
            Originally posted by Juhaska View Post
            Ja, kun ALPINA malleja ei ole koskaan omana merkkinä myyty.
            BS = eli sitä tuttua häränpaskaa.
            ALPINA GmBH on 'tunnustettu' autonvalmistaja, ei mikään viripaja (no okei, onhan se sitäkin tavallaan kun jatkojalostetaan noita penarin rutkuja.).
            AITO ALPINA on ALPINA, ei BMW, vaikka toki sellaiseen perustuukin suurelta / vähemmän suurelta osaltaan riippuen vähän mallista.

            Vähän sama asia kuin MB puolella AMG.

            Ja ei, ei ne verot päätä huimaa ALPINA:ssakaan välttämättä, Vaasasta löytyy ns. tutkittua tietoa tästäkin asiasta
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by muggo View Post
              BS = eli sitä tuttua häränpaskaa.
              ALPINA GmBH on 'tunnustettu' autonvalmistaja, ei mikään viripaja (no okei, onhan se sitäkin tavallaan kun jatkojalostetaan noita penarin rutkuja.).
              AITO ALPINA on ALPINA, ei BMW, vaikka toki sellaiseen perustuukin suurelta / vähemmän suurelta osaltaan riippuen vähän mallista.

              Vähän sama asia kuin MB puolella AMG.

              Ja ei, ei ne verot päätä huimaa ALPINA:ssakaan välttämättä, Vaasasta löytyy ns. tutkittua tietoa tästäkin asiasta
              Korjatkaa nyt toki, mutta eikös ainakin muinoin merkki määräytynyt sen mukaan, tilasitko sen uutena ALPINAlta vai veitkö itse BMW:n sinne viritettaäväksi.
              Olli.

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #22
                Originally posted by Rocla View Post
                Korjatkaa nyt toki, mutta eikös ainakin muinoin merkki määräytynyt sen mukaan, tilasitko sen uutena ALPINAlta vai veitkö itse BMW:n sinne viritettaäväksi.
                No sehän taas riippuu täysin siitä mitä tyyppikilvessä lukee, ALPINA:han lyö uutta lätkää BMW:n laatan tilalle.
                Voisi äkkiseltään kuvitella että jälki-viritettyihin ei laattoja enään vaihdeta mutta jos uutena veivataan tehtaalle 'hylsy' joka jalostetaan niin se lienee saavan uuden lätkän BMW:n vastaavan tilalle.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3989
                  • Suomi

                  #23
                  Originally posted by muggo View Post
                  BS = eli sitä tuttua häränpaskaa.
                  ALPINA GmBH on 'tunnustettu' autonvalmistaja, ei mikään viripaja (no okei, onhan se sitäkin tavallaan kun jatkojalostetaan noita penarin rutkuja.).
                  AITO ALPINA on ALPINA, ei BMW, vaikka toki sellaiseen perustuukin suurelta / vähemmän suurelta osaltaan riippuen vähän mallista.

                  Vähän sama asia kuin MB puolella AMG.

                  Ja ei, ei ne verot päätä huimaa ALPINA:ssakaan välttämättä, Vaasasta löytyy ns. tutkittua tietoa tästäkin asiasta
                  Minulla jäi pois tuosta että ALPINA:aa ei myyty (eikä myydä vissiin vieläkään?) siis SUOMESSA niin tulli ei helpolla tuosta tietoa saa.

                  Ja autojen rungot/korit+ paljon muuta osaa tulee kuitenkin bmw:ltä eli näillä yhtiöillä on pitkä-aikainen yhteistyö takana.
                  Esim bmw käyttää ALPINA:n b10 V8S:än 4.8l V8 moottoria nykyisessä X5:ssa mikähän sen moottorin tyyppimerkintä sitten olikaan... :think
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #24
                    Originally posted by Juhaska View Post
                    Ja autojen rungot/korit+ paljon muuta osaa tulee kuitenkin bmw:ltä eli näillä yhtiöillä on pitkä-aikainen yhteistyö takana.

                    Tosin, ALPINA tekee sen mihin BMW ei ole pystynyt Vaikkapa esimerkkinä E30+M30=(tasapainoinen ja )toimiva paketti
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3989
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by muggo View Post
                      No sehän taas riippuu täysin siitä mitä tyyppikilvessä lukee, ALPINA:han lyö uutta lätkää BMW:n laatan tilalle.
                      Voisi äkkiseltään kuvitella että jälki-viritettyihin ei laattoja enään vaihdeta mutta jos uutena veivataan tehtaalle 'hylsy' joka jalostetaan niin se lienee saavan uuden lätkän BMW:n vastaavan tilalle.
                      Ja eikö tämäkin riippunut siitä prosentuaaliseta muutoksesta jolloin auto rekisteröidään uudestaan? Ainakin jotkut mersun virityspajat toimi näin jos vei vähän käytetyn viritykseen/modaukseen.
                      Hartgella taisi olla juurikin näin.:think
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #26
                        Originally posted by Juhaska View Post
                        Ja eikö tämäkin riippunut siitä prosentuaaliseta muutoksesta jolloin auto rekisteröidään uudestaan?
                        Käsittääkseni ei.

                        Mutta T3:n voi valaista asiaa mikäli kerkiää/halajaa/muistaa/kiinnostaa.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3989
                          • Suomi

                          #27
                          Originally posted by muggo View Post
                          Tosin, ALPINA tekee sen mihin BMW ei ole pystynyt Vaikkapa esimerkkinä E30+M30=(tasapainoinen ja )toimiva paketti
                          Entäs ALPINA b8 sitten? Jukoliste ku sellaisen joskus talliin saisi.
                          Tai vastaavasti e38:in sinua lainatakseni "hylsyyn" pohjautuva b12 6.0 v12 kiukaalla.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • JiiP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1734
                            • Tampere

                            #28
                            Tästä vähän ALPINAa rakentelemaan. Matching BMW runkonumero vaan puuttuu..? Tai en mä Saksaa niin osaa.
                            Official member of BTCF-Sauna Team
                            E46 316i -03
                            Ex:
                            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                            Comment

                            • loyal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1480
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by muggo View Post
                              Tosin, ALPINA tekee sen mihin BMW ei ole pystynyt Vaikkapa esimerkkinä E30+M30=(tasapainoinen ja )toimiva paketti
                              Eiköhän se BMW olisi siihen pystynyt Luulen että noi on verotus syistä johtuvia asioita. Veroluokka kun noidee jos tehot nousee ja silloin ei kukaan niitä osta. ALPINA vaan muokkaa sen rata valmiiksi.
                              ALPINA on kuitenkin pikku paska BMW:n rinnalla. Tekee autoja lapsille ja lapsenmielisille. BMW tekee ne oikeat autot millä pitää kulkea paikasta toiseen mukavasti.
                              Last edited by loyal; 06-04-2007, 21:55.

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3989
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by JiiP View Post
                                Tästä vähän ALPINAa rakentelemaan. Matching BMW runkonumero vaan puuttuu..? Tai en mä Saksaa niin osaa.
                                Miten vaikutti niinku olisi tulipalossa ollut, kun katsoi tuota kuvaa? Varsinkin se kyltti mikä tulee auton sisään.

                                Ja Jiip, kun sinulla näyttää olevan tuossa alakommentissa nykyisenä autona ALPINA b10 biturbo niin mielipiteitä/käyttö kokemuksia pöytään MIES!

                                Jos saataisiin omistajien kokemuksia täällä Suomessa esim. huolloista, erillaisuudesta ja yleisestä käyttöön liittyvistä mielipiteistä niin tietäisi muutkin jotka mahdollisesti suunnittelee ALPINA pirssien hankintaa mitä on odotettavissa.:think
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎