Tekis mieli sanoa että kun olet kävellen lähtenyt joudat odottamaan hetken, mutta totta että jommin kummin se on oltava ja selvästi ja kun suojateitä käyttää lapset ja myös esim vanhat ihmiset joilla ei enää liike ole niin sähäkkää kyllä nykyinen tapa joka siis tieliikennelaissa on, on hyvä. Keskustassa se vaan menee välillä överiksi kun ihmiset kävelee mistä sattuu päin punaisia jne suojateiden vierestä seisovien autojen välistä tyyliin autot väistää aina ja mä omistan tän tien. Tottahan se on että kaikki me ne omistetaan liian moni vaan kuvittelee omistavansa ne yksin.
Oulusta vielä sen verran että tämä on alunalkaen todella pieni kyläpahanen ja ruutukaava on pienempi (siis yhden korttelin mitta) kuin esim läheisessä Raahessa jossa on kymmenen kertaa vähemmän asukkaita, Oulussa siis n 130tuhatta ja näin ollen kun nyt viime vuosina on lisätty liikennevalot joka "ristiin" jopa heinäpäässä valot ovat ruuhka-aikoja lukuunottamatta täysin toimettomat ja kun vihreät aallot ei ole siellä päinkään se tarkoittaa että seisot valoissa vaikka ei mistään tule ketään. Fiksua.
Eräs inssi joka työskentelee Oulussa noiden asioiden parissa myönsi itse että paljon on vielä tehtävää. Nyt sitten vuosi sitten keksivät vielä pistää yhden tärkeistä pitkittäiskaduista ( niitä on yhteensä keskustassa viisi kappaletta joista yksi on kävelykatuna ja nyt toinen meni joukkoliikenteelle ei helvetin vittu näitä toopeja ) kokonaan joukkoliikenteenkäyttöön homma paheni entisestään, esim torinrantaan pääsee entiseen malliin saaristonkatua alas mutta ylös eipä pääsekään kun katu muuttui yksisuuntaiseksi eikä väylät Scandic-hotellin takana (matka päättyy tekun tonttiin ja ruuhka valmis) ja entisen nukun edestä vedä ollenkaan ja nukun puoli vielä yllättäen taas remontissa vasta oli vain vajaat kaksi vuotta...
Onneksi täällä on suomen parhaat pyörätiet niin niitä on hyvä ajaa skootterilla kun vielä saa ennenkuin sekin kielletään. (jotain rajoituksia ajamiselle tulee jo kuulemma tänä vuonna) Ne pyörätiet on muuten suomen parhaat siltä ajalta kun kaupungin liikennesuunnittelusta vastaavalla inssillä ei ollut ajokorttia joten se pyöräili töihin..
Että tällainen innovatiivinen teknologiakeskus tämä takapajula on. Ja ennenku joku sanoo muuttoa harkittu on.
Liikennevalot-länsimaisen sivistyksen huonoin keksintö.
Kiertoliittymät toimii mun mielestä paljon paremmin toki tyhjällä tiellä vituttaa kierrellä shikaaneja kun valot vastaavasti voi olla kiinni mutta pointti on siinä ettei niitä valoja pidetä kiinni kuitenkaan kun ne on keskustapuolue siihen maksanut ja päiväsaikaan kokonaissuorite on paljon parempi eikä tarvitse pysähtyä niin paljon. Jos ympyrä toimii Pariisissa ranskan hulluilla kuskeilla miksei meilläkin? Jenkeissä ei ole ympyröitä juurikaan ne tekee suorankaistan kahdeksan siltaa päällekkäin joka paikkaan ettei risteävää liikennettä ole. Siellä ajaneena tosin tila on se joka tekee siitäsujuvaa nopeudethan siellä on alhaiset.
No eiköhän tässä ole taas ot eli summa summarum ikuisia viikon munakuskeja on kaikki oululaiset autoilijat. Pahempia on vaan turkulaiset.
Oulusta vielä sen verran että tämä on alunalkaen todella pieni kyläpahanen ja ruutukaava on pienempi (siis yhden korttelin mitta) kuin esim läheisessä Raahessa jossa on kymmenen kertaa vähemmän asukkaita, Oulussa siis n 130tuhatta ja näin ollen kun nyt viime vuosina on lisätty liikennevalot joka "ristiin" jopa heinäpäässä valot ovat ruuhka-aikoja lukuunottamatta täysin toimettomat ja kun vihreät aallot ei ole siellä päinkään se tarkoittaa että seisot valoissa vaikka ei mistään tule ketään. Fiksua.
Eräs inssi joka työskentelee Oulussa noiden asioiden parissa myönsi itse että paljon on vielä tehtävää. Nyt sitten vuosi sitten keksivät vielä pistää yhden tärkeistä pitkittäiskaduista ( niitä on yhteensä keskustassa viisi kappaletta joista yksi on kävelykatuna ja nyt toinen meni joukkoliikenteelle ei helvetin vittu näitä toopeja ) kokonaan joukkoliikenteenkäyttöön homma paheni entisestään, esim torinrantaan pääsee entiseen malliin saaristonkatua alas mutta ylös eipä pääsekään kun katu muuttui yksisuuntaiseksi eikä väylät Scandic-hotellin takana (matka päättyy tekun tonttiin ja ruuhka valmis) ja entisen nukun edestä vedä ollenkaan ja nukun puoli vielä yllättäen taas remontissa vasta oli vain vajaat kaksi vuotta...
Onneksi täällä on suomen parhaat pyörätiet niin niitä on hyvä ajaa skootterilla kun vielä saa ennenkuin sekin kielletään. (jotain rajoituksia ajamiselle tulee jo kuulemma tänä vuonna) Ne pyörätiet on muuten suomen parhaat siltä ajalta kun kaupungin liikennesuunnittelusta vastaavalla inssillä ei ollut ajokorttia joten se pyöräili töihin..
Että tällainen innovatiivinen teknologiakeskus tämä takapajula on. Ja ennenku joku sanoo muuttoa harkittu on.
Liikennevalot-länsimaisen sivistyksen huonoin keksintö.
Kiertoliittymät toimii mun mielestä paljon paremmin toki tyhjällä tiellä vituttaa kierrellä shikaaneja kun valot vastaavasti voi olla kiinni mutta pointti on siinä ettei niitä valoja pidetä kiinni kuitenkaan kun ne on keskustapuolue siihen maksanut ja päiväsaikaan kokonaissuorite on paljon parempi eikä tarvitse pysähtyä niin paljon. Jos ympyrä toimii Pariisissa ranskan hulluilla kuskeilla miksei meilläkin? Jenkeissä ei ole ympyröitä juurikaan ne tekee suorankaistan kahdeksan siltaa päällekkäin joka paikkaan ettei risteävää liikennettä ole. Siellä ajaneena tosin tila on se joka tekee siitäsujuvaa nopeudethan siellä on alhaiset.
No eiköhän tässä ole taas ot eli summa summarum ikuisia viikon munakuskeja on kaikki oululaiset autoilijat. Pahempia on vaan turkulaiset.
Comment