Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46 ci
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 583

    Tekis mieli sanoa että kun olet kävellen lähtenyt joudat odottamaan hetken, mutta totta että jommin kummin se on oltava ja selvästi ja kun suojateitä käyttää lapset ja myös esim vanhat ihmiset joilla ei enää liike ole niin sähäkkää kyllä nykyinen tapa joka siis tieliikennelaissa on, on hyvä. Keskustassa se vaan menee välillä överiksi kun ihmiset kävelee mistä sattuu päin punaisia jne suojateiden vierestä seisovien autojen välistä tyyliin autot väistää aina ja mä omistan tän tien. Tottahan se on että kaikki me ne omistetaan liian moni vaan kuvittelee omistavansa ne yksin.

    Oulusta vielä sen verran että tämä on alunalkaen todella pieni kyläpahanen ja ruutukaava on pienempi (siis yhden korttelin mitta) kuin esim läheisessä Raahessa jossa on kymmenen kertaa vähemmän asukkaita, Oulussa siis n 130tuhatta ja näin ollen kun nyt viime vuosina on lisätty liikennevalot joka "ristiin" jopa heinäpäässä valot ovat ruuhka-aikoja lukuunottamatta täysin toimettomat ja kun vihreät aallot ei ole siellä päinkään se tarkoittaa että seisot valoissa vaikka ei mistään tule ketään. Fiksua.

    Eräs inssi joka työskentelee Oulussa noiden asioiden parissa myönsi itse että paljon on vielä tehtävää. Nyt sitten vuosi sitten keksivät vielä pistää yhden tärkeistä pitkittäiskaduista ( niitä on yhteensä keskustassa viisi kappaletta joista yksi on kävelykatuna ja nyt toinen meni joukkoliikenteelle ei helvetin vittu näitä toopeja ) kokonaan joukkoliikenteenkäyttöön homma paheni entisestään, esim torinrantaan pääsee entiseen malliin saaristonkatua alas mutta ylös eipä pääsekään kun katu muuttui yksisuuntaiseksi eikä väylät Scandic-hotellin takana (matka päättyy tekun tonttiin ja ruuhka valmis) ja entisen nukun edestä vedä ollenkaan ja nukun puoli vielä yllättäen taas remontissa vasta oli vain vajaat kaksi vuotta...

    Onneksi täällä on suomen parhaat pyörätiet niin niitä on hyvä ajaa skootterilla kun vielä saa ennenkuin sekin kielletään. (jotain rajoituksia ajamiselle tulee jo kuulemma tänä vuonna) Ne pyörätiet on muuten suomen parhaat siltä ajalta kun kaupungin liikennesuunnittelusta vastaavalla inssillä ei ollut ajokorttia joten se pyöräili töihin..

    Että tällainen innovatiivinen teknologiakeskus tämä takapajula on. Ja ennenku joku sanoo muuttoa harkittu on.

    Liikennevalot-länsimaisen sivistyksen huonoin keksintö.

    Kiertoliittymät toimii mun mielestä paljon paremmin toki tyhjällä tiellä vituttaa kierrellä shikaaneja kun valot vastaavasti voi olla kiinni mutta pointti on siinä ettei niitä valoja pidetä kiinni kuitenkaan kun ne on keskustapuolue siihen maksanut ja päiväsaikaan kokonaissuorite on paljon parempi eikä tarvitse pysähtyä niin paljon. Jos ympyrä toimii Pariisissa ranskan hulluilla kuskeilla miksei meilläkin? Jenkeissä ei ole ympyröitä juurikaan ne tekee suorankaistan kahdeksan siltaa päällekkäin joka paikkaan ettei risteävää liikennettä ole. Siellä ajaneena tosin tila on se joka tekee siitäsujuvaa nopeudethan siellä on alhaiset.

    No eiköhän tässä ole taas ot eli summa summarum ikuisia viikon munakuskeja on kaikki oululaiset autoilijat. Pahempia on vaan turkulaiset.
    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

    Comment

    • _Rontti
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 1192
      • Raahe

      Originally posted by e46 ci View Post
      Tekis mieli sanoa että kun olet kävellen lähtenyt joudat odottamaan hetken, mutta totta että jommin kummin se on oltava ja selvästi ja kun suojateitä käyttää lapset ja myös esim vanhat ihmiset joilla ei enää liike ole niin sähäkkää kyllä nykyinen tapa joka siis tieliikennelaissa on, on hyvä. Keskustassa se vaan menee välillä överiksi kun ihmiset kävelee mistä sattuu päin punaisia jne suojateiden vierestä seisovien autojen välistä tyyliin autot väistää aina ja mä omistan tän tien. Tottahan se on että kaikki me ne omistetaan liian moni vaan kuvittelee omistavansa ne yksin.

      Oulusta vielä sen verran että tämä on alunalkaen todella pieni kyläpahanen ja ruutukaava on pienempi (siis yhden korttelin mitta) kuin esim läheisessä Raahessa jossa on kymmenen kertaa vähemmän asukkaita, Oulussa siis n 130tuhatta ja näin ollen kun nyt viime vuosina on lisätty liikennevalot joka "ristiin" jopa heinäpäässä valot ovat ruuhka-aikoja lukuunottamatta täysin toimettomat ja kun vihreät aallot ei ole siellä päinkään se tarkoittaa että seisot valoissa vaikka ei mistään tule ketään. Fiksua.

      Eräs inssi joka työskentelee Oulussa noiden asioiden parissa myönsi itse että paljon on vielä tehtävää. Nyt sitten vuosi sitten keksivät vielä pistää yhden tärkeistä pitkittäiskaduista ( niitä on yhteensä keskustassa viisi kappaletta joista yksi on kävelykatuna ja nyt toinen meni joukkoliikenteelle ei helvetin vittu näitä toopeja ) kokonaan joukkoliikenteenkäyttöön homma paheni entisestään, esim torinrantaan pääsee entiseen malliin saaristonkatua alas mutta ylös eipä pääsekään kun katu muuttui yksisuuntaiseksi eikä väylät Scandic-hotellin takana (matka päättyy tekun tonttiin ja ruuhka valmis) ja entisen nukun edestä vedä ollenkaan ja nukun puoli vielä yllättäen taas remontissa vasta oli vain vajaat kaksi vuotta...

      Onneksi täällä on suomen parhaat pyörätiet niin niitä on hyvä ajaa skootterilla kun vielä saa ennenkuin sekin kielletään. (jotain rajoituksia ajamiselle tulee jo kuulemma tänä vuonna) Ne pyörätiet on muuten suomen parhaat siltä ajalta kun kaupungin liikennesuunnittelusta vastaavalla inssillä ei ollut ajokorttia joten se pyöräili töihin..

      Että tällainen innovatiivinen teknologiakeskus tämä takapajula on. Ja ennenku joku sanoo muuttoa harkittu on.

      Liikennevalot-länsimaisen sivistyksen huonoin keksintö.

      Kiertoliittymät toimii mun mielestä paljon paremmin toki tyhjällä tiellä vituttaa kierrellä shikaaneja kun valot vastaavasti voi olla kiinni mutta pointti on siinä ettei niitä valoja pidetä kiinni kuitenkaan kun ne on keskustapuolue siihen maksanut ja päiväsaikaan kokonaissuorite on paljon parempi eikä tarvitse pysähtyä niin paljon. Jos ympyrä toimii Pariisissa ranskan hulluilla kuskeilla miksei meilläkin? Jenkeissä ei ole ympyröitä juurikaan ne tekee suorankaistan kahdeksan siltaa päällekkäin joka paikkaan ettei risteävää liikennettä ole. Siellä ajaneena tosin tila on se joka tekee siitäsujuvaa nopeudethan siellä on alhaiset.

      No eiköhän tässä ole taas ot eli summa summarum ikuisia viikon munakuskeja on kaikki oululaiset autoilijat. Pahempia on vaan turkulaiset.
      joo ite oon raahelainen,nii oulussa on suhteellisen vittumainen ajella. kun vertaa raaheen. raahessa erittäin mukavaa jopa ajella kun vertaa ouluun mutta muuten oulu on kyllä 10kertaa parempi paikka.
      -Raahe connection-
      E39 LeMans BlueM5
      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
      E39 523i Montrealblau
      E34 DiamantSchwartz 535i
      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        Kyllä se jalankulkijoiden suojatie käyttäytyminen riippuu aika paljon autoilijastakin, jos jarruttaa selvästi eikä jahkaile niin homma helpottuu molempien kannalta. Tietysti ihan sama signaali sieltä toisesta suunnastakin tulee, jos se käpöstelijä nykii kuin jossain kohtauksessa siinä jalkakäytävän reunalla niin eihän siitä hommasta tule vittuakaan. Pääsääntö on kuitenkin se, että tietää mitä tekee ja tekee kanssa. Kaupungilla kun tulee käveltyä niin mä kävelen vaan alle, vittu jos ei maistu pysähtyminen niin aja päälle. Suojatiellä autoilija maksaa aina.

        edit. autoilu on jääny aika vähiin mutta yritän kyllä muistaa sen kevyen liikenteen kun itse liikun lähinnä sillä.
        Retard Member

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          Originally posted by herja View Post
          Kyllä se jalankulkijoiden suojatie käyttäytyminen riippuu aika paljon autoilijastakin, jos jarruttaa selvästi eikä jahkaile niin homma helpottuu molempien kannalta. Tietysti ihan sama signaali sieltä toisesta suunnastakin tulee, jos se käpöstelijä nykii kuin jossain kohtauksessa siinä jalkakäytävän reunalla niin eihän siitä hommasta tule vittuakaan. Pääsääntö on kuitenkin se, että tietää mitä tekee ja tekee kanssa. Kaupungilla kun tulee käveltyä niin mä kävelen vaan alle, vittu jos ei maistu pysähtyminen niin aja päälle. Suojatiellä autoilija maksaa aina.

          edit. autoilu on jääny aika vähiin mutta yritän kyllä muistaa sen kevyen liikenteen kun itse liikun lähinnä sillä.
          Ite joskus oikeen kokeillu, et miten pitää jarruttaa, että ne tajuu lähteä kävelemään ja
          ainut mikä toimii on, että alkaa jo 100metrin päässä selkeesti hiljentää, vaikka vauhtia ois vaan 30km/h.
          Ja tossa kohtaa meneekin sit koko hommasta "pohja pois".

          Tuli tämmönen juttu mieleen:
          Pari viikkoa sit olin kääntymässä risteyksestä oikealle.
          Samaan aikaan kävelijä yritti päästä sen oikealle menevän tien yli eli oli siis
          suunnilleen mun autoni vieressä siinä risteyksessä.

          No lakihan velvoittaa, mut päästämään sen ensin, joten pysäytin auton, mutta
          mitään ei tapahtunu. Siitä sit kimpaannuin ja huusin: "Mee nyt vittuun siitä".
          Silloin tuli akkaan vauhtia.. oli jääny apparin ikkuna auki...
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • 730ia
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1457
            • pohjois-pohjanmaa, oulu

            Originally posted by herja View Post
            Kyllä se jalankulkijoiden suojatie käyttäytyminen riippuu aika paljon autoilijastakin, jos jarruttaa selvästi eikä jahkaile niin homma helpottuu molempien kannalta. Tietysti ihan sama signaali sieltä toisesta suunnastakin tulee, jos se käpöstelijä nykii kuin jossain kohtauksessa siinä jalkakäytävän reunalla niin eihän siitä hommasta tule vittuakaan. Pääsääntö on kuitenkin se, että tietää mitä tekee ja tekee kanssa. Kaupungilla kun tulee käveltyä niin mä kävelen vaan alle, vittu jos ei maistu pysähtyminen niin aja päälle. Suojatiellä autoilija maksaa aina.

            edit. autoilu on jääny aika vähiin mutta yritän kyllä muistaa sen kevyen liikenteen kun itse liikun lähinnä sillä.

            Totta, Suomessa huomaa tuon liikkumisen olevan monesti epävarmaa säntäilyä. Nykkimistä sinne tänne. Meillä on tuossa talon vieressä paikka, jossa autot tulee risteyksestä suoraan kerrostalojen välissä kulkevalle kadulle. Autot kurvaa tänne talojen väliin monesti melko vauhdilla, ja suojatie on juuri tässä "parhaassa" kohdassa. Monesti tulee melko sydäntä tykyttäviä tilanteita, kun se e36 vääntää sieltä hanat kaakossa ja itse olet keskellä katua.

            Olen tosin alkanut noudattamaan samaa tyyliä kuin aasian liikenteessä, eli vaikka auto tuleekin, niin en pysähdy mielellään keskelle tietä. Kävelen ennemmin vähän viistoon, jotta auto näkee mihin olen menossa ja voi joko hiljentää tai ajaa vierestä. Vaikea selittää, mutta toimii näköjään jopa Suomessa (tähän asti ainakin).

            Tuolla on tullut monesti pyörittyä liikenteen seassa,ja kukaan ei ole munakuski http://www.youtube.com/watch?v=uxYk52hXnXY
            F20 118d Aut.
            ________
            Volvo S40
            MB W204
            e90 320d
            e46 coupe
            e32 730ia

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5517
              • Vaasa

              Originally posted by mikron View Post
              Ihan pakko kommentoida, että noinhan sen pitäisi ollakin. Jalankulkijoilta etuajo-oikeus pois, niin sujuisi liikenne paljon jouhevammin.

              Eihän taajamassa pääsisi mihinkään autolla, jos jokaisen jalankulkijan kohdalle pysähtyisi antamaan tietä, niinkuin joskus muinoin autokoulussa opetettiin.
              Originally posted by Karva View Post
              No miksi sitten ylipäätänsä olla suojateitä, jos jalankulkijoilla ei ole etuoikeutta? Homma vaan ei Suomessa toimi kun jalankulkijat eivät suostu menemään yli vaikka heille antaisi tietä. Toivoisin etä jalankulkijat pitäisivät oikeuksistaan kiinni, ja poliisi valvoisi sitä että autoilijat noudattavat liikennesääntöjä.
              Mä annoin eilen tietä parille lapselle kun odottivat kiltisti pyörien kans suojatien reunas niin annas olla eräs lippispäinen rellu kuski pukkas uudet maalit vetokoukkuun. Mahto kaveri ketuttaa kun röpöttimen puskuri meni pillun hiluiks ja bemariin ei jääny kun maalia koukkuun. Tätä aikasemmin se oli roikkunu jo usamman kilometrin takapuskuris kiinni.
              sigpic

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by MarQ83 View Post
                Mä annoin eilen tietä parille lapselle kun odottivat kiltisti pyörien kans suojatien reunas niin annas olla eräs lippispäinen rellu kuski pukkas uudet maalit vetokoukkuun. Mahto kaveri ketuttaa kun röpöttimen puskuri meni pillun hiluiks ja bemariin ei jääny kun maalia koukkuun. Tätä aikasemmin se oli roikkunu jo usamman kilometrin takapuskuris kiinni.
                Kai soitit poliisit paikalle että rellusankari sai vielä muistutuksen virkavallalta?
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Huimia temppuja noilla motoristeilla, äsken olin kääntymässä vasemmalle merituulentielle Espoossa, ja katsoin että kauempana tulee moottoripyörä jota ennen ehtii mainiosti. Ei ehtinytkään, sillä oli aika helvetisti ylinopeutta ja just vilahti keulan ohi kun tajusin painaa jarrua.

                  Kumpaankohan olisi sattunut enemmän: minuun jos se pärrä olisi pajauttanut satasta kuskin oveen vai motoristiin kun se jatkaa matkaa lentäen ilman siipiä... Varmaankin muhun, se motoristi kun ei tod näk olisi ehtinyt tuntea yhtään mitään.

                  Malttia hyvä kaksipyöräiset veljet ja sisaret, 60km/h alueella on ihan mahdoton ymmärtää, että joku voi tulla tuplavauhtia, ja moottoripyörän nopeutta on muutenkin helkkarin vaikea arvioida kun se on tulossa suoraan kohti. (ja ei, kaikki motoristit ei todellakaan aja yllä kuvaamallani tavalla).
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    Kummalla puolella autossasi on ratti?
                    M550d

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7398
                      • Oulu

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Huimia temppuja noilla motoristeilla, äsken olin kääntymässä vasemmalle merituulentielle Espoossa, ja katsoin että kauempana tulee moottoripyörä jota ennen ehtii mainiosti. Ei ehtinytkään, sillä oli aika helvetisti ylinopeutta ja just vilahti keulan ohi kun tajusin painaa jarrua.
                      Vähän sama kävi itelle muutama vuosi sitten. Nelikaistaisessa (siis ryhmityskaistat molemmista suunnista) risteyksessä kääntymässä ite vasemmalle ja katoin että ehdin hyvin kääntyä ennen vastaantulevia paria autoa kun menen reilusti enkä jää aikailemaan risteykseen.

                      No eiköhän jostain auton takaa koukkaakin kevarilla joku oman ajosuuntansa vasemmalle kääntyvien ryhmityskaistaa tai kaistojen välistä tilaa käyttäen mua vastaan tuleviasta autosta (tai parista) ohi reippaalla vauhdilla ja törmää suoraan mun nokkaan. Kevaristi lentää konepellin yli kaaressa katuun, mutta ei onneksi loukkaannu mitenkään. Molemmat ehti jarruttaa ehkä sekunnin tai vajaa. Mulla auto pysähtyi noin kolmen metrin jarrutuksella koska vauhtia ehkä 30-35 km/h, kevaristilla pyörä taas ei kun vauhtia varmaan 50+ km/h. Nopeusrajoitus 40 km/h.

                      Eli ite olin tietysti vasemmalle kääntyvänä se munakuski, mutta ei vaan osannut varautua näkymättömään ylinopeutta tulevaan vastaantulijaan. Pollarit ei syytelleet eikä sakottaneet kumpaakaan sen enempää. Asiallista toimintaa. Ja yleensä kyllä motoristit ajaa siivosti eikä siitä ole mulla mitään valittamista.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 16-06-2009, 12:02.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • deeque
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 473
                        • Suomi

                        Näkyipä tänään eräs oikein kohtelias herrasmies volvo-kuski kuopiossa.

                        Olin kääntymässä risteyksestä oikealle (kolmion takaa) ja suojatielle oli astumassa kohtuu hyvännäköinen nuori neiti ja päätin antaa kohteliaana tietä.

                        Risteyksen toiselta puolen oli vanha volvonpaskakasaromu kääntymässä vasemmalle, myös kolmion takaa tulossa.

                        Kun näytin tällä neitoselle merkkiä että menee vaan ensin, mutta ei. Tämä sankari volvomies hyppää kaasupolkimen päälle savupilvestä päätellen ja ajaa melkein sen tyttelin varpailta.

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by jumbo View Post
                          Kummalla puolella autossasi on ratti?
                          vasemmalla... Ja kun käännyn T ristyksessä päättyvältä tieltä vasemmalle, ja motoristi tulee vasemmalta kaistaa, jonka yli minun pitää ajaa päästäkseni ajoradan oikeaan reunaan, niin se kolahtaa siihen vasempaan kylkeen (jos on kolahtaakseen).
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Jotenkin oletin että mopo tuli vastaantulijana
                            M550d

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              Originally posted by snelle View Post
                              Samat fiilikset jäi, kun siellä stadissa asui kuusi vuotta. Toista se meno on täällä Tampereella, jossa pieninkin väli vedetään heti kiinni, ettei varmasti pääse vaihtamaan kaistaa helposti. Näin siis kärjistettynä, löytyyhän niitä asiallisiakin tapauksia täältäkin.
                              3 vuotta stadissa ennen treelle muuttoa,eikä mitään ongelmaa,muutto tampereelle niin keskaria ja torven toitotusta tullut huolella...hämäläiset...
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • rasanttu
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 530
                                • Tuusula

                                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                                3 vuotta stadissa ennen treelle muuttoa,eikä mitään ongelmaa,muutto tampereelle niin keskaria ja torven toitotusta tullut huolella...hämäläiset...
                                Tampereella ajetaan myös eniten punaisiin. Stadissakin sitä harrastetaan mutta tyylillä Ei täällä oo keskaria näytelty vaikka ei näytelty savossakaan. Mulkkuja on enemmän liikenteessä, siis meikäläisiä.
                                Freude am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎