Itsehän olen jalkautuessani ottanut kaikkivaltiaan ja jumalan aseman noiden suojateiden kohdalla. En väistä tai oottele, että auto menee ohi. Katotaan jarruttaako vai ei. Opettaapahan vähän autoilijoita.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Xhawk View PostItsehän olen jalkautuessani ottanut kaikkivaltiaan ja jumalan aseman noiden suojateiden kohdalla. En väistä tai oottele, että auto menee ohi. Katotaan jarruttaako vai ei. Opettaapahan vähän autoilijoita.
Jos on liikenteessä yksittäinen auto ja jalankulkija, niin pienempi 'harmi' se on jalankulkijan odottaa auton menevän. Ne pokerinaamajumalat jotka menevät tielle edes vilkaisematta muuta liikennettä, nostavat jo periaatteesta verenpainetta. Ennemmin tai myöhemmin napsahtaa, mutta kaipa se 'oikeus kävellä alle' -ajatus kuitenkin lohduttaa.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Annetaan nyt oma panos tähän keskusteluun. Itse pysähdyn käytännössä aina jos jalankulkijan näen olevan tulossa kohti suojatietä ja on aikeissa astua myös sille, kuten mielestäni kuuluukin tehdä. Kohtuullisen harvoin siihen joutuu edes kokonaan pysähtymään.
Itseäni ärsyttää taas ne ketkä viittovat autoja menemään, vaikka on jo pysähtynyt. Kuljen myös satunnaisesti pyörällä töihin ja siinä huomaa monesti kuinka välintpitämätöntä porukkaa useimmat autoilijat ovat ja siksi yritän omalla panoksellani parantaa tilannetta.
Harmittavaa kuitenkin on, että usein kaksikaistaisella tiellä pysähtyessä perässä ajavat hyppäävätkin viereiselle kaistalle, vaikka jalankulkija on jo aloittanut tien ylittämisen.
Todennäköisesti joskus napsahtaa, mutta empähän ole minä kenenkään päälle ajamassa, kun pysähdyn.
ALPINA B3 3.3 Coupe #211
ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport
If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostTuo asenne muuttuu viimeistään silloin kun makaa sairaalassa letkuissa.
Jos on liikenteessä yksittäinen auto ja jalankulkija, niin pienempi 'harmi' se on jalankulkijan odottaa auton menevän. Ne pokerinaamajumalat jotka menevät tielle edes vilkaisematta muuta liikennettä, nostavat jo periaatteesta verenpainetta. Ennemmin tai myöhemmin napsahtaa, mutta kaipa se 'oikeus kävellä alle' -ajatus kuitenkin lohduttaa.
Ne samat umpisokeat ja kuurot tampiot, jotka nostattavat verenpainetta muun liikenteen joukossa ajaessa ajavat myös siellä taajamassa jalankulkijoiden keskellä.
Jalkaisin ei kuitenkaan kerkiä mihinkään, niin sama se on päästää autot ensin. Jalkaisin kulkiessa vähintä mitä voit tehdä on ainakin selkeästi ilmaista aikeensa menosuunnan suhteen. Pyöräilijöillä varsinkin tuntuu olevan täysin mahdotonta ilmaista kääntymistään. Noh perikunta saa vakuutusyhtiöltä ihan uuden pyörän jaettavaksi...
Comment
-
-
Originally posted by Xhawk View PostItsehän olen jalkautuessani ottanut kaikkivaltiaan ja jumalan aseman noiden suojateiden kohdalla. En väistä tai oottele, että auto menee ohi. Katotaan jarruttaako vai ei. Opettaapahan vähän autoilijoita.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Xhawk View PostItsehän olen jalkautuessani ottanut kaikkivaltiaan ja jumalan aseman noiden suojateiden kohdalla. En väistä tai oottele, että auto menee ohi. Katotaan jarruttaako vai ei. Opettaapahan vähän autoilijoita.
Minä en ainakaan tommosille jarruta!!!
Idiootit mitkä tunkee alle kattomatta ni saa olla mun konepellin vahausrättejä!!!E90 330i -05 6v. man.
Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07
Exät:
E39 520i -97 :think
E36 320i sedan -94
E28 520i -87 bavaria Oolt skool
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View PostKyllä taas on todella mulkkua asenetta liikkeellä täällä...
Laki sanoo että autoilia pysähtyy mikäli käveliä on astumassa suojatielle.
Joten samalla mitalla...
Ei vaan taida nuo pipot ihan yhtä hyvä suoja olla, ku auton cabiini...
Itse annan usein tietä!!!
En vaan ymmärrä noita jotka tunkee sen ainuun tai jonon viimesen auton eteen, asenteella: "kaikkivaltiaan ja jumalan aseman"...E90 330i -05 6v. man.
Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07
Exät:
E39 520i -97 :think
E36 320i sedan -94
E28 520i -87 bavaria Oolt skool
Comment
-
-
Itse ajelen paljon sekä autolla että fillarilla, täytyy sanoa että autoilijat on kusipäistyneet ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Suojatiellä ei tosiaan anneta tietä ennenkuin joku väkisin tunkee eteen. Kerran eräs kauluspaitakuski oli ajaa liikenteenjakajaan kun meinasin heittää fillarin auton eteen.
Monesti olen jopa nähnyt kun äiti lastenvaunujen kanssa menee tielle, autoilija koukkaa vastaantulevan kaistan kautta vaunuja hipoen ohi.
Comment
-
-
Jos autoilija hidastaa jo nähdessään jalankulikijan aikovan tulla suojatielle
* on aivan sama, katsooko jalankulkija sitä tulevaa autoa vai ei, koska autoilija on jo antamassa tietä (ei autoilijan tarvitse polttaa päreitään oikeuksiaan korostavan jalankulkijan takia, joka änkee väkisin alle mihinkään katsomatta)
* ei autoilijan tarvitse pysähtyä, vaan hiljentäminen riittää, jolloin myös auto(jonossa) liikenne on joustavampaa verrattuna täyspysähdykseen
* ei autoilijan tarvitse polttaa päreitään jalankulkijan takia, koska hän oletuksena osaa antaa tietä eikä koe tien antamista "oikeuksiensa loukkaamisena"
No ainahan mukaan mahtuu niitä haaveilijoita, jotka seisovat siinä suojatien reunassa ja pysähtymisenkään jälkeen ei ole pienintäkään aikomusta lähteä liikkeelle. Mutta onneksi noita on aika harvassa.
Mut edelleen ne s**tanan fillaroitsijat, jotka menee välillä autotiellä ja välillä jalkakäytävällä aina sen mukaan, missä on hitunenkin tilaa tai miten auto/jalankulkuvalot sattuu sopimaan. Ja lopulta tulevat auton alle väkisin, vaikka olisivat kyseisessä tilanteessa väistämisvelovollisia. Pari kertaa tullut huudettua aika rumasti pyöräilijöille, jotka väkisin änkevät alle. Esim. työmatkalla yksi paikka, jossa varmuudeksi laitettu fillaroitsijoille kolmio (autotie menee suoraan, eli fillareilla väistövelvollisuus lain mukaan, kolmio on vain muistutukseksi), niin on pakko ängetä alle...Last edited by O.K.; 01-09-2009, 15:46.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Jamperi View Post..... Itse pysähdyn käytännössä aina jos jalankulkijan näen olevan tulossa kohti suojatietä ja on aikeissa astua myös sille, kuten mielestäni kuuluukin tehdä. Kohtuullisen harvoin siihen joutuu edes kokonaan pysähtymään.
Todennäköisesti joskus napsahtaa, mutta empähän ole minä kenenkään päälle ajamassa, kun pysähdyn.
Nämä "herrasmieskuljettajat" kun joka tapauksessa ovat mukana yli puolessa kaikista suojateillä tapahtuvista onnettomuuksista, voidaan vain kysyä miksi tällainen edes sallitaan?
Tällainen asenne kuin että: ....."Todennäköisesti joskus napsahtaa, mutta empähän ole minä kenenkään päälle ajamassa, kun pysähdyn".... on kyllä aika raadollinen kun usein näissä useinkin on juuri lapsi ja niin että se päälleajaja ei tilastollisestikkaan ole mikään välinpitämätön "kaahari", vaan ihan Pentti Perusautoilija(yleensä 18-25v tai iäkäs) jonka tarkkaavaisuus sitten jossain kohtaa herpaantuu tässä jalankulkijalle asetetussa ansassa.
Sekin on turha kuvitella etteikö tässä voisi olla juuri se joka ajaa jonkun pikkuihmisen yli, koska se tilastollisesti suurin ja todennäköisin onnettomuustyyppi suojatiellä on peräänajo.
Eli Suomessa peräänajoista suurin osa tapahtuu juuri suojatien edessä, jolloin lähes aina myös suojatietä ylittävä henkilö saa tästä osansa kun törmättävä auto työntyy suojatietä ylittävän päälle. Tämän tyyppisissä onnettomuuksissa Suomessa eriasteisesti loukkaantuu yllättävän paljon ihmisiä näiden "ansanrakentajien" toimesta.
Se että mm.kikkailee pysähdyksiin keskelle kaistoja, ei estä moottoripyöriä tulemasta ohi, tai takana tulioita perään jolloin ansa on ihan yhtä paha kuin mikä tahansa muukin tilanne.
Tässä ei missään tapauksessa ole kysymys mistään mulkkumaisuudesta jalankulkijoita kohtaan, vaan ihan puhtaasti siitä että näitä ansoja ei jalankulkijoille rakennettaisi. Jos/kun kyseessä on esim.tuollainen eka/tokaluokkalainen, hän ei mitenkään ylety näkemään pysähtyneen auton yli, eikä pysty havainnoimaan sitä tuleeko joku toista kaistaa pysähtymättä.
Samoin kuin että se toista kaistaa tuleva auto tai prätkä ei mitenkään näe pysähtyneen auton takaa tulevaa lasta, vaan voi varsin hyvin tehdä väärän johtopäätöksen pysähtymisen syystä ja vakava onnettomuus on heti varma.
Eli kukin voi itseltään kysyä....haluaako jonkun "teiden ritaria" leikkivän idiootin pysähtyä omien kouluikäisten lasten jokaisella koulumatkalla suojatien eteen?
Tilastollisesti liikenteessä/koulumatkalla ei kovin montaa yhtä vaarallista tilannetta kouluikäinen kohtaa kuin näiden "teiden ritarien" ansoittaessa suojateita?Last edited by Hemi; 01-09-2009, 15:53.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJa miltä itsestäsi tuntuu jarrutella, odotella, kaasutella ja saastuttaa maapalloa muutaman sekunnin takia ?
Ja sitten kun mietitään täälläkin usein sitä bemaristien maineen parantamista / miksi bemaristeilla on huono maine, niin kyllä mä uskon, että ei bemaristien maine siitä ainakaan huonone, jos tuolla liikenteessä antaa tietä jalankulkijoille.Last edited by O.K.; 01-09-2009, 15:51.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Ja kohta puhutaan miten nimim. ironia ja muut suojatien eteen pysähtelijät vaarantavat toisten liikenteessä liikkuvien turvallisuuden ja hengen. Kaikki tilanteet eivät ole samanlaisia kuten eivät kaikki suojatietkään tai kaikki autoilijatkaan, itse annan kyllä tilaa jos tien ylittäjä aikoo todella ylittää tien tai on jo sen aloittanut/aloittamassa.M550d
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostNo ei mua ainakaan autoillessa tuommoinen haittaa, koska se kuuluu liikenteeseen kaupungeissa. Ei autoilijat ole siellä vain keskenään. Samalla tavalla kai voisi hiukan joustaa liikennevalojen noudattamisesta, STOPista, jne., koska on itse vain hiukan laiska ja on kiva sen takia "venyttää" liikennesääntöjä?
Ja sitten kun mietitään täälläkin usein sitä bemaristien maineen parantamista / miksi bemaristeilla on huono maine, niin kyllä mä uskon, että ei bemaristien maine siitä ainakaan huonone, jos tuolla liikenteessä antaa tietä jalankulkijoille.
Originally posted by jumbo View PostKaikki tilanteet eivät ole samanlaisia kuten eivät kaikki suojatietkään tai kaikki autoilijatkaan, itse annan kyllä tilaa jos tien ylittäjä aikoo todella ylittää tien tai on jo sen aloittanut/aloittamassa.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Itse annan kyllä tilaa suojatiellä oleville tai sinne astuville. Jos mummeli kyseessä niin usein tulee päästettyä vähän kauempaakin.
Suuremmissa kaupungeissa kävelen kyllä suojatielle vaikka väli seuraavaan autoon ei kovin suuri olisikaan. Jo autokoulusta lähtien opetetaan antamaan tilaa suojatiellä kulkeville. Jossain kauempana kaupungin keskustassa olevissa suojateissä ymmärtää hyvin, että niistä ajetaan ohi pysähtymättä, mutta ihan kaupungin sydämessä on pysähtyminen fiksua. Monesti suojatie on vilkkaalla paikalla, jossa juuri sopivaan ruuhka-aikaan ylipääsy on mahdotonta tai siis ainakin vie kauan aikaa, ellei joku "teiden ritari" ole niin ystävällinen ja päästä yli. Yleensä itse kyllä tungen vaan suojatielle, vaikka autoja jonkin välimatkan päässä tulisikin.ex. E90 320d 'M-sport LCI'
Comment
-
Comment