Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • t8
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 62

Itse ihmettelen enempi näitä idiootteja jotka lähtee ohituskaistan alussa sieltä jonon perältä ohittamaan ja kiilaavat sitten kaistan lopulla johonkin parin metrin väliin.
    Jos letkaa vetää rekka ja olen itse sellaisessa paikassa ettei ohituskaistalla pääse ohi, mutta kaista alkaa "vetää", niin toki nostan nopeutta kerran se on mahdollista. Omalle reitille ohituskaistoja sattuu vain jos ajelen jonnekin kauemmas, enkä tällöin aja hampaat irvessä. Toki ohittelen alinopeutta ajavat heti kun pystyy. Näitä ohituskaistoilla kiihdyttelijöitä en ole huomannut, kaasu pohjaan ja kd hoitaa hommat, nou proplem

Comment

• Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3831
      • Nokia

Originally posted by r.w. View Post
      Mihin perustuu se, että samat kuskit jotka 100km/h rajoitusalueella vetävät letkaa 85km/h vauhdilla, ajavat lähes samaa nopeutta 60km/h alueella ja taajamassa. Tälläkin viikolla noita munakuskeja on tullut vastaan kymmeniä. Osalla nopeusero suurempi, osalla pienempi.

Varmaankin just sitä porukkaa, joka lähestyy omaa kansanedustajaansa kaahareista huolestuneena, kun jatkuvasti ohitellaan. Kortti pois ja nappi otsaan saatana.
      Samaa oon ihmetellyt. Korjausehdotus kuulostaa myös hyvältä
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

ex. 53*BMW

Comment

• Zuuzo
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 441
        • Etelä-Savo, Pieksämäki

Mulla käy sellaista kun toisinaan joudun ajamaan maatalouskoneilla maantiellä ja kun käännyn vasemmalle ja vilkku on ollu jo hetken aikaa päällä niin kyllä sieltä joku auto aina vetää vasemmalta puolelta ohi, no siinä kyllä henkilöautoon sattuu ja kovasti sitten kun sattuu käymään sillai ettei ehtinytkään ohi vaan vetää kylkeen, mulla on koneessa joka tapauksessa massaa reilusti enemmän kuin henkilöautossa oli mulla alla sitten traktori tai puimuri.
        kerrankin oli auton onni ettei mulla ollu etukuormaimessa mitään kauhaa tai vastaavaa kiinni meni nimittäin sen verran läheltä ohi.

ps: tiedän että maatalouskoneet on hitaita siellä maantiellä, itse pyrin mahdollisimman paljon välttämään maantieajoa mutta joskus on vaan pakko ajaa isommilla teillä, sopivan paikan tullen väistän kyllä ja päästän letkan ohi jos sellaista on syntyny.

Comment

• Zuuzo
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 441
          • Etelä-Savo, Pieksämäki

Varkaudessa kävi joku aika sitten että olin itse valoristeyksessä sillä kaistalla jolta joko mennään suoraan tai käännytään oikealle no viereiselle kaistalle tuli eläkeläispariskunta ( siltä kaistalta oli ainoastaan kääntyminen vasemmalle ) valot vaihtui ja menin eteenpäin kun yllättäen näin viereisen kaistan auto ajoi suoraan mun eteen ja niukasti vältin kolarin samoin kun mun takana tulleet vältti myös.
          Mutta perkele noita eläkeläisiä ajelevat miten sattuu, kortti pois mokomilta ja äkkiä

Comment

• nekholm
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 860
            • Porvoo

Originally posted by Zuuzo View Post
            Varkaudessa kävi joku aika sitten että olin itse valoristeyksessä sillä kaistalla jolta joko mennään suoraan tai käännytään oikealle no viereiselle kaistalle tuli eläkeläispariskunta ( siltä kaistalta oli ainoastaan kääntyminen vasemmalle ) valot vaihtui ja menin eteenpäin kun yllättäen näin viereisen kaistan auto ajoi suoraan mun eteen ja niukasti vältin kolarin samoin kun mun takana tulleet vältti myös.
            Mutta perkele noita eläkeläisiä ajelevat miten sattuu, kortti pois mokomilta ja äkkiä
            Täälläkin näkee tommosta aika usein. Vasemmalta lähetään suoraan ja yksisuuntaisella käännytään vasemmalle oikealta
            VW Passat 1.4 TSI -12
            Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

Comment

• Miltzu
              BTCF Member
              • May 2008
              • 2476
              • Finland

Mulla käy sellaista kun toisinaan joudun ajamaan maatalouskoneilla maantiellä ja kun käännyn vasemmalle ja vilkku on ollu jo hetken aikaa päällä niin kyllä sieltä joku auto aina vetää vasemmalta puolelta ohi...
              Näin itse jokin aikaa sitten vastaavan tilanteen, osumaa ei onneksi tullut mutta siinä kohtaa mietin että pari asiaa traktorikuskin puolelta olisi voinut auttaa:

* Traktorin selkeä ryhmittyminen keskiviivan tuntumaan (mikäli se vetolaite antaa myöden, ilman että menee vastaantulevien puolelle)
              * Vilkku päälle vasta siinä kohtaa kun oikeasti kääntyminen on jo lähellä

Minulle nimittäin jäi sellainen olo että porukka painoi siitä traktorista ohi siksi, että luulivat sen antavan tilaa ja näyttävän vilkulla että tie on vapaa. Joo, vilkku oli tosissaan vasemmalle mutta tämä kyseinen kaveri vilkutteli tosi pitkään ja oli ihan tien oikeassa reunassa, ja sitten aika yllättäin koukkasi keskiviivalle ja kääntyi.

En siis puolustele tällä niitä ohittajia mutta kuitenkin, toiset nyt vaan on niin toopeja ettei tajua mihin suuntaan sitä vilkkua näytetään...

Comment

• deeque
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 473
                • Suomi

Tuntuu aika usein tuollaisilla se asenne olevan luokkaa, ajettiin tällein jo 40-luvulla, että väistäs sää juippi vaan perkele.. Toissa päivänä vastaan tulija oli kääntymässä vasemmalle kun itse ajelin suoraan ja melkein rysäyttää keulaan ja huitoo nyrkkiä perään kaiken lisäksi..

Comment

• e46 ci
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 583

Eilen ajoi Kajaanintiellä joku sinisellä volkkarin tdi boralla rinnalle (2kaistaa per suunta ja ajoin vasenta kaistaa n 7km/h yli rajoituksen ja olin kääntymässä vasemmalle noin kilsan päässä) ja nytkytti sitä autoa ees taas ja sitten kaasu pohjaan ja lippis tanassa savun saattelemana kiilas yhdellä vilkun plink saattelemana mun kaistalle eteen voittajana kun en provosoitunut kuten ei ole tapana eikä tarvettakaan. Pisti kyllä naurattamaan. Mistä näitä helvetti sikiää??? Oli leksus valoa ja roiskeläppää savusta päätellen softaa ja hajukuusta huh huh..
                  ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

Comment

• jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

Minä olen munakuski pyöräilijöiden mielestä kun en minään aamuna väistä heitä kun ajavat tien yli suojatiellä. 95% pyötäilijöistä ei ilmeisesti tiedä että pyöräkaistattomalla suojatiellä pyörällä ajavat väistävät kaikkea muuta liikennettä. Vain taluttaessa heitä kuulu väistää kuten jalankulkijaa.

Kyllä tulee närkästynyttä ilmettä, suu käy jne. Onpa joku tullut ikkunaankin koputtelemaan jolloin opiskelemme lakia ihan yhdessä
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

Originally posted by jsa014 View Post
                      Minä olen munakuski pyöräilijöiden mielestä kun en minään aamuna väistä heitä kun ajavat tien yli suojatiellä. 95% pyötäilijöistä ei ilmeisesti tiedä että pyöräkaistattomalla suojatiellä pyörällä ajavat väistävät kaikkea muuta liikennettä. Vain taluttaessa heitä kuulu väistää kuten jalankulkijaa.

Kyllä tulee närkästynyttä ilmettä, suu käy jne. Onpa joku tullut ikkunaankin koputtelemaan jolloin opiskelemme lakia ihan yhdessä
                      Kyllä saa ajaa suojatietä pitkin tien yli ja autoilijan kuuluu väistää! Tosin kaikki autoilijat ei tätä tiedä! Olen jopa koputtanut auton ikkunaan kun autoilija yrittää ajaa päälle.

Eli kuvan mukaisessa tilanteessa moni autoilija unohtaa väistää pyöräilijää, tulipa mistä suunnasta tahansa.
                      Attached Files
                      Last edited by MakeH; 14-09-2009, 20:50. Reason: Ohjeita turkulaisille munakuskeille

Comment

• JuusoJ
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 60
                        • Myyrmäki

saisko sen lain kohdan missä sanotaan, että näin saa tehdä?

koska ykllä meikäläisellekin on pienestä saakka opetettu, että suojatiellä talutetaan, ellei sitten ole tätä "pyöräkaistaa" siinä suojatiellä..

jopa autokoulussa oli tästä juttua 5-6 vuotta sitten..

Comment

• SidiOus
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 523
                          • Helsinki

Originally posted by Miltzu View Post
                          Näin itse jokin aikaa sitten vastaavan tilanteen, osumaa ei onneksi tullut mutta siinä kohtaa mietin että pari asiaa traktorikuskin puolelta olisi voinut auttaa:

* Traktorin selkeä ryhmittyminen keskiviivan tuntumaan (mikäli se vetolaite antaa myöden, ilman että menee vastaantulevien puolelle)
                          * Vilkku päälle vasta siinä kohtaa kun oikeasti kääntyminen on jo lähellä

Minulle nimittäin jäi sellainen olo että porukka painoi siitä traktorista ohi siksi, että luulivat sen antavan tilaa ja näyttävän vilkulla että tie on vapaa. Joo, vilkku oli tosissaan vasemmalle mutta tämä kyseinen kaveri vilkutteli tosi pitkään ja oli ihan tien oikeassa reunassa, ja sitten aika yllättäin koukkasi keskiviivalle ja kääntyi.

En siis puolustele tällä niitä ohittajia mutta kuitenkin, toiset nyt vaan on niin toopeja ettei tajua mihin suuntaan sitä vilkkua näytetään...
                          Vilkun näyttäminen vasemmallehan tarkoittaa juuri sitä että ei kannata ohittaa (linkku- ja rekkakuskit tosin välillä morjestelevat näin, tosin silloinhan vastaan tulee auto). Muutenkin kun kehoitetaan ohittamaan tai olemaan ohittamatta vilkkua väläytetään vain kerran, oikealle väläytys siis viittaa siihen että tie on vapaa. Kannattaa tosin vielä itsekin varmistaa, aina saattaa nimittäin olla tahaton väläytys. Tämä (rekkakuskien) tapa tuntuu muuten olevan vähenemään päin, en itse muista milloin kukaan olisi viimeksi vihjannut mahdollisesta ohituspaikasta.

Tuota vasemmalle kääntyvän viime tipassa ohittamista tapahtuu kyllä myös henkilöautojen kesken, joillekin vain tuntuu olevan todella vaikeaa löytää hyvää ohituspaikkaa.

Comment

• Miltzu
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 2476
                            • Finland

Originally posted by JuusoJ View Post
                            saisko sen lain kohdan missä sanotaan, että näin saa tehdä?

koska ykllä meikäläisellekin on pienestä saakka opetettu, että suojatiellä talutetaan, ellei sitten ole tätä "pyöräkaistaa" siinä suojatiellä..

jopa autokoulussa oli tästä juttua 5-6 vuotta sitten..
                            Eikös se just muuttunut jotain 10 tms vuotta sitten niin, että pyöräilijä saa pyöräillä etuajo-oikeutetusti suojatien yli vain jos autoilijalla on kärkikolmio (kuten tuossa edellisen sivun kuvassa).

Comment

• JuusoJ
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 60
                              • Myyrmäki

joo siis nyt kun oikein muistelee, niin juuri tuossa tilanteessa pyöräilijä saa ajaa suojatien yli ja kolmiota lähestyvän kuskin pitää väistää...

Comment

• MakeH
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1170
                                • Vantaa

Originally posted by JuusoJ View Post
                                joo siis nyt kun oikein muistelee, niin juuri tuossa tilanteessa pyöräilijä saa ajaa suojatien yli ja kolmiota lähestyvän kuskin pitää väistää...
                                Ja tarkennetaan vielä, että tuli auto mistä suunnasta tahansa, niin kuuluu väistää!

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎