Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by Iriana View Post
    Ramzez, eihän kyseessä ollut musta avo e30? Sellasesta tossa taannoin Länsi-Treella mulle morjesteli neljä jotain tosi nuorta kundia, ei näyttäny foorumilaisilta... Evt
    Olihan se musta e30 avo, mutta silloin kun tuo pullonheitto tapahtui, autossa oli kenties siirtokilvet, sillä ainakaan kilpien paikalla ei mitään ollut ja en siinä ajaessa enää nähnyt, että mikä oli siirtokilven tunnus. Olin nimittäin juuri kääntymässä Kaukajärven rampille, kun lähestulkoon vieressä tuosta autosta ne pullot lensivät. Kuskista näki vain, että oli nuoren oloinen lippispäinen kaveri, samoin kuin kaikki muutkin matkustajat näyttivät hyvin nuorilta, mutta takaraivoista on hankala päätellä, kuka siellä loppupeleissä perseili.

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      Näitä riittää joka paikassa....
      Ei oo kauheen kauaa kun ajelin moottoritiellä oikeaa kaistaa normaalisti rajoitusten mukaan vakkari päällä ja kiihdytyskaistaa tulee joku tila-auto toyota ja ilmeisesti olettaa että annan sille tietä. Jos en olis väistäny niin kylkeen se olis tullu, totta kai annoin heti reilusti äänimerkkiä ja tää toyöta kuski näyttää keskaria, näytin takaisin siinä tilanteessa. Ohitin sen toyotan ja ajoin P-paikalle heti kun motari loppui ja toivoin että tää sankari tulis perässä, no tää paskahousu ajoi ohi ja näytti siinä vielä keskaria.
      Ihmeellisintä tuossa on se että se teki sen virheen tässä tilanteessa ja näytti ensimmäisenä sitä keskaria. Mulla on lähinnä suunnaton häpeä siinä tilanteessa kun tajuan tehneeni virheen, ei tulis mieleenkään että alan uhoamaan.
      E61 535d -04

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2537
        • Kajaani

        OT mutta tuli mieleen tuosta roskaamisesta:

        Pahimpina teinivuosina, ku nakkelin vielä tapetut pullot autosta pihalle, sattu yks tapaus. Ajeltiin kotikunnan rallitaipaleella, kaverin kans istuttiin herroina takapenkillä ku kaverin veli veti siivuja. Kulautin viimeiset nektarit pullosta kurkkuun ja ruuvasin Mersun takaikkunan puoliksi auki, nakkasin pullon ulos ni kuulu räsähdys. Osu perhana johonki sähkötolppaan, pullosta irtosi pohja ja se isompi osa tuli samaa vauhtia takas autoon. Siis puoliksi avonaisesta ikkunasta liikkeellä olevaan autoon, vauhtia about 50 km/h. Osu meikäläistä ja kaveria.

        Kaveri sano heti että mitäs helvettiä, jotain osu polveen. Ite en vissiin tajunnu tilannetta tai sen vakavuutta, tokaisin vaan että tais osua minuunkin. Sisävalot päälle ja rintamus veressä. Tuli suoraan leuan alle, jotenki ilmeisesti otti leukaluuhun ettei kovin syvälle uponnu.

        Paikalliselle Essolle vessaan tutkimaan vahinkoja ja siitä suoraan sairaalaan tikattavaksi, kuulemma meni aika läheltä laskimoa/valtimoa/mitänenyton... Hoitaja kysy että milläs tämmönen vamma tuli, melko tiukkaan piti selittää ettei soittanu poliisia ku sanoin että tuli pullosta

        6 tikkiä leuassa baariin ja hirveät koomat Jotenkin sen vaan nykyään muistaa että enpä heitäkkään pulloja ulos...
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by Putkirunkkari View Post
          OT mutta tuli mieleen tuosta roskaamisesta:

          Pahimpina teinivuosina, ku nakkelin vielä tapetut pullot autosta pihalle, sattu yks tapaus. Ajeltiin kotikunnan rallitaipaleella, kaverin kans istuttiin herroina takapenkillä ku kaverin veli veti siivuja. Kulautin viimeiset nektarit pullosta kurkkuun ja ruuvasin Mersun takaikkunan puoliksi auki, nakkasin pullon ulos ni kuulu räsähdys. Osu perhana johonki sähkötolppaan, pullosta irtosi pohja ja se isompi osa tuli samaa vauhtia takas autoon. Siis puoliksi avonaisesta ikkunasta liikkeellä olevaan autoon, vauhtia about 50 km/h. Osu meikäläistä ja kaveria.

          Kaveri sano heti että mitäs helvettiä, jotain osu polveen. Ite en vissiin tajunnu tilannetta tai sen vakavuutta, tokaisin vaan että tais osua minuunkin. Sisävalot päälle ja rintamus veressä. Tuli suoraan leuan alle, jotenki ilmeisesti otti leukaluuhun ettei kovin syvälle uponnu.

          Paikalliselle Essolle vessaan tutkimaan vahinkoja ja siitä suoraan sairaalaan tikattavaksi, kuulemma meni aika läheltä laskimoa/valtimoa/mitänenyton... Hoitaja kysy että milläs tämmönen vamma tuli, melko tiukkaan piti selittää ettei soittanu poliisia ku sanoin että tuli pullosta

          6 tikkiä leuassa baariin ja hirveät koomat Jotenkin sen vaan nykyään muistaa että enpä heitäkkään pulloja ulos...
          Koitappa tarkotuksella tehä uudestaa toi sama ei taatusti onnistu toista kertaa tässä elämässä.
          Olli.

          Comment

          • wuoma
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 519
            • Espoo

            Originally posted by AnttiR View Post
            Näitä riittää joka paikassa....
            Ei oo kauheen kauaa kun ajelin moottoritiellä oikeaa kaistaa normaalisti rajoitusten mukaan vakkari päällä ja kiihdytyskaistaa tulee joku tila-auto toyota ja ilmeisesti olettaa että annan sille tietä. Jos en olis väistäny niin kylkeen se olis tullu, totta kai annoin heti reilusti äänimerkkiä ja tää toyöta kuski näyttää keskaria, näytin takaisin siinä tilanteessa. Ohitin sen toyotan ja ajoin P-paikalle heti kun motari loppui ja toivoin että tää sankari tulis perässä, no tää paskahousu ajoi ohi ja näytti siinä vielä keskaria.
            Ihmeellisintä tuossa on se että se teki sen virheen tässä tilanteessa ja näytti ensimmäisenä sitä keskaria. Mulla on lähinnä suunnaton häpeä siinä tilanteessa kun tajuan tehneeni virheen, ei tulis mieleenkään että alan uhoamaan.
            Tätä samaa on muuten sattunut minullekin enemmän kuin yhden kerran. Nimenomaan siis niin, että ajan oikeaa kaistaa moottoritiellä, tasaista vauhtia ja joku avohoitopotilas yrittää tunkea kylkeen liittymärampista. Sitten vilkutellaan valoja, pyöritellään päätä ja/tai näytetään finkkua kun en jarruttanut ja päästänyt eteen. Käsittämätöntä skeidaa, kyllähän jokainen tietää että LIITTYVÄ väistää, kiihdyttää joko sen verran lujemmin että pääsee eteen, tai jos ei ripulikiikussa voima riitä niin sitten sen verran rauhallisemmin että pääsee taakse.

            Ikävä sanoa, enkä haluaisi kuulostaa sovinistilta, mutta useammin kuin harvemmin tuollaisessa tapauksessa kyseessä on ollut tila-autoileva keski-ikäinen nainen. Tosin pappa-ikäinen uudehkolla mersulla autoileva ukko on toinen helvetin paha vastus - etenkin jos päässä on hattu (tai eukon permis näkyy niskatuen sivuilta)... tällöin valmistaudun jo väistöliikkeisiin ja muihin emergency vehicular manouvereihin ennakkoon
            M6 E63

            Comment

            • bimmerE34
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 6209
              • Gotham

              Sattui tuossa 2kk sitten tuosta tölkkijutusta puheenollen..

              Ajelin 1200km ajetulla esittely octavialla katselemaan emon kanssa autokisoja. Lippispäät veti ritmolla vai mikä vitun rellu olikaan ohi ja kyydissä 16-18v pissalasseja ja yksi liisa. Vetivät kyydissä madcrockia tai jotain muuta "alkoholipitoista" juomaa.

              80km/h rajoitusalueella ajeltiin ja turvaväliä oli reilu puolet auraustolpan välistä. Eikö sieltä joku saatanan takatukka-hippi-lippalakkipelle heittänyt tölkin pihalle ikkunasta ja kimposi asfaltin kautta konepeltiin ja siitä tuulilasiin.

              Kilpi ylös, samantien soitto poliisille. Poliisit pyysivät käymään laitoksella tekemässä ilmoituksen vielä erikseen. Tuulilasissa oli pieni rokama, mutta selvisi jälkeenpäin että se oli ollut jo aiemmin.

              Poliisit saivat kiinni heittäjän ja se oli aivan paskat housussa kun odotteli että mitä tulee sanktioksi ja maksettavaksi. Tuulilasi toki vaihdettiin toisen tapauksen tiimoilta eikä konepeltiin jäänyt jälkeä. Poliisit kysyivät että onko minulla mitään vaadetta asian tiimoilta, niin esitin poliisille suoran toiveen, että opettaavat nyt senverta sitä pälliä että antaa olla viimeinen kerta kuin autosta mitään heittää pihalle.

              Onneksi en ollut bemarilla, muuten olisin polttanut koko seurueen tienvarteen ja vetänyt valkoisen lakanan niskaani ja tötteröhatun päähän.

              Kossi selvisi varoituksella, mutta toivottavasti opetti senverta ja säikäytti ettei enää heitä mitään rojua pellolle sieltä riisikiposta tai homosohvasta. Vitutti aika rankalla kädellä.

              ///Pumppu Pojat Racing Team
              Metaline sport #40

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Tuota hki-tampere -väliä tulee ajeltua joltisakin tiheään tahtiin, ja tänäaamuna sai taas ihmetellä kanssapelaajien ajatuksenjuoksua. Itse kuitenkin tulee laitettua cruise päälle keimolan kohdalla, hämeenlinnassa himmataan ja taas hml-tre väli cruisella, elikäs tasan varmasti tulee ajettua tasaista nopeutta.

                No, otin siinä cruisella 128km/h ajaessa kiinni valkoisen jetan jossa oli kaiken maailman lisäsiipeä sun muuta, ja kun pääsen rinnalle niin homo alkaa kiihdyttämään rinnalla. Hetken aikaa kesti sitä pelleilyä ja polkasin poljinta millin syvempään jotta pääsin eroon hinaajasta. Palasin takaisin cruiselle ja otin oikean kaistan, niin volkswagenissa heilahti etuvalot ja hinaaja tuli rinnalle ja hidasti sitten siihen eli jäi viereen ajamaan. Rekan perä lähestyi uhkaavasti eikä homo näyttänyt mitään elettä että menisi ohi, joten tönäisin stepin sportille ja kiskaisin itseni hyvällä turvamarginaalilla edelle ja sitten rekan ohi -> takana alkaa valoshow.
                MIKSI? Selittäkää nyt joku mulle minkä v:n takia pitää alkaa härnäämään liikenteessä, häh?

                Toinen melko jäätävä event oli jossain Iittalan kohdalla, jossa katsoin että ajaapa vastaantulevien kaistalla joku Primeralla tosi lähellä edellä ajavaa. Kun tulivat kohdalle niin siinähän farkku-Volvo HINASI KÖYDELLÄ sitä Primeraa, ja sen verran haipakkaa olivat menossa rekan ohi että eivät varmasti ajaneet sitä 60km/h, hyvä jos edes 120km/h riitti sille yhdistelmälle...
                Toivottavasti ei päättynyt kovin pahaan onnettomuuteen se hinaus...
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • enyce
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 381
                  • LTI

                  tohon motarille liittymiseen vielä sen verra, että aina kiihdytyskaistalla nököttää kolmio. Eli ts olet väistämisvelvollinen kun tulet motarille...
                  Mjaa...
                  E70 3.0sd
                  EX:e36M3individual cäbi
                  EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
                  EX: 523iSUOMIAUTO

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by wuoma View Post
                    Tätä samaa on muuten sattunut minullekin enemmän kuin yhden kerran. Nimenomaan siis niin, että ajan oikeaa kaistaa moottoritiellä, tasaista vauhtia ja joku avohoitopotilas yrittää tunkea kylkeen liittymärampista. Sitten vilkutellaan valoja, pyöritellään päätä ja/tai näytetään finkkua kun en jarruttanut ja päästänyt eteen. Käsittämätöntä skeidaa, kyllähän jokainen tietää että LIITTYVÄ väistää, kiihdyttää joko sen verran lujemmin että pääsee eteen, tai jos ei ripulikiikussa voima riitä niin sitten sen verran rauhallisemmin että pääsee taakse.

                    Ikävä sanoa, enkä haluaisi kuulostaa sovinistilta, mutta useammin kuin harvemmin tuollaisessa tapauksessa kyseessä on ollut tila-autoileva keski-ikäinen nainen. Tosin pappa-ikäinen uudehkolla mersulla autoileva ukko on toinen helvetin paha vastus - etenkin jos päässä on hattu (tai eukon permis näkyy niskatuen sivuilta)... tällöin valmistaudun jo väistöliikkeisiin ja muihin emergency vehicular manouvereihin ennakkoon
                    Originally posted by enyce View Post
                    tohon motarille liittymiseen vielä sen verra, että aina kiihdytyskaistalla nököttää kolmio. Eli ts olet väistämisvelvollinen kun tulet motarille...
                    Lakihan vaatii, että kiihdytyskaistaa ajava on väistämisvelvollinen ja se ei varsinaisesti myöskään edellytä, että varsinaista ajokaistaa ajavien tulisi tehdä tilaa.

                    Käytännössä kuitenkin itselläni on sellainen tapa, että päästän kyllä ihmisiä liittymään kiihdytyskaistalta tielle, jos se vain on mahdollista. En ala mitään isoja kiihdytyksiä tai jarrutuksia tekemään, mutta en myöskään tee tahallani kiusaa. Eniten vituttaa juuri ne ihmiset, jotka eivät edes halua päästää sitä kiihdytyskaistalla tulevaa autoa kaistalle. Esim. itse todistan päivittäin, kuinka hankalaa on kiihdytyskaistalta siirtyä ajokaistalle, varsinkin, jos siinä kohtaa menee jono. Kaikki kiihdyttävät aivan toistensa puskureihin kiinni, eivätkä vahingossakaan anna tilaa minun siirtyä siihen ajokaistalle.

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Ite oon ottanu sellasen meiningin, että annan kyllä moottoritielle liittyvälle tilaa. Mutta vaan sillon, jos tämä liittyvä on viitsinyt opetella niinkin yksinkertasen toiminnon, kuin vilkun käytön. Jos ei vilkkua viiti käyttää, niin siinähän liittyy vaikka koko loppupäivän. Eihän muut kanssa-autoilijat "voi tietää", että haluuko tämä sittenkin jäädä motarin varteen sienestämään, vai liittyä motarille.
                      -22 Lexus ES300h
                      -08 Subaru Impreza

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • Vehkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1441
                        • Turku

                        Originally posted by GameOver View Post
                        Ite oon ottanu sellasen meiningin, että annan kyllä moottoritielle liittyvälle tilaa. Mutta vaan sillon, jos tämä liittyvä on viitsinyt opetella niinkin yksinkertasen toiminnon, kuin vilkun käytön. Jos ei vilkkua viiti käyttää, niin siinähän liittyy vaikka koko loppupäivän. Eihän muut kanssa-autoilijat "voi tietää", että haluuko tämä sittenkin jäädä motarin varteen sienestämään, vai liittyä motarille.
                        +1
                        Itse teen ihan samalla lailla.. Monesti on kyllä tullut vittuuntuneita ilmeitä, kun en ole tilaa antanut, mutta heti kun vaan vieressä oleva täräyttää vilkun päälle, niin annan kyllä tilaa..
                        Last edited by Vehkis; 28-09-2011, 20:16.
                        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                        ex E39 535iA -97
                        sekä x määrä riisikippoja


                        Kesäautona toimii vw kupla -65

                        Comment

                        • wuoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 519
                          • Espoo

                          Tarkennuksena vielä tuosta omasta käyttäytymisestäni liittymäkaistan kanssa. En todellakaan ota cruisea pois päältä tai muutoin muuta ajotyyliäni riippuen siitä tuleeko liittymästä joku vai ei. En myöskään kiusaa ketään ja kiihdytä tai hidasta estäen liittymistä motarille, se nyt olisi aivan idioottimaista.
                          Kuitenkin, liittymäkaistalla olevan tulee sovittautua sinne liikennevirtaan sopivaan väliin, eikä kuvitella muiden vaihtavan kaistaa/jarruttelevan kesken kaiken. Juuri tällaisen pelleilyn takia esim Kehä 1 ja muut oikeasti kohtuullisen suurta liikennevirtaa kokevat tiet Suomessa ovat liittymien kohdalla vähän väliä jumissa ilman mitään näkyvää syytä. Tontut jarruttelevat ja väistelevät toiselle kaistalle muiden eteen liittyvien tieltä, jotka tulevat monesti tielle 20-30km/h normaalia liikennevirtaa hitaammin pallo täysin hukassa... Tällöin oikeanpuolinmainen kaista jumittuu näiden voittajien takia ja vasen siksi, että siitä oikealta väistellään ja poukkoillaan sinne.
                          Koen tätä joka päivä. Keski-Euroopassa oikeasti vähän suurempien liikennemassojen kanssa tätä ongelmaa harvoin on moottoriteillä, esim Saksassa ja Hollannissa osataan liittyä ihan hienosti sinne virtaan mukaan siinä kohtaa kun tilaa on, eikä tungeta minäminäminä-asenteella sekaan vaan muista välittämättä.
                          M6 E63

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by wuoma View Post
                            Tarkennuksena vielä tuosta omasta käyttäytymisestäni liittymäkaistan kanssa. En todellakaan ota cruisea pois päältä tai muutoin muuta ajotyyliäni riippuen siitä tuleeko liittymästä joku vai ei. En myöskään kiusaa ketään ja kiihdytä tai hidasta estäen liittymistä motarille, se nyt olisi aivan idioottimaista.
                            Kuitenkin, liittymäkaistalla olevan tulee sovittautua sinne liikennevirtaan sopivaan väliin, eikä kuvitella muiden vaihtavan kaistaa/jarruttelevan kesken kaiken. Juuri tällaisen pelleilyn takia esim Kehä 1 ja muut oikeasti kohtuullisen suurta liikennevirtaa kokevat tiet Suomessa ovat liittymien kohdalla vähän väliä jumissa ilman mitään näkyvää syytä. Tontut jarruttelevat ja väistelevät toiselle kaistalle muiden eteen liittyvien tieltä, jotka tulevat monesti tielle 20-30km/h normaalia liikennevirtaa hitaammin pallo täysin hukassa... Tällöin oikeanpuolinmainen kaista jumittuu näiden voittajien takia ja vasen siksi, että siitä oikealta väistellään ja poukkoillaan sinne.
                            Koen tätä joka päivä. Keski-Euroopassa oikeasti vähän suurempien liikennemassojen kanssa tätä ongelmaa harvoin on moottoriteillä, esim Saksassa ja Hollannissa osataan liittyä ihan hienosti sinne virtaan mukaan siinä kohtaa kun tilaa on, eikä tungeta minäminäminä-asenteella sekaan vaan muista välittämättä.
                            Ongelma Suomessa on juurikin se, ettei tilaa anneta ja se pienikin rako, mihin koittaa pyrkiä, kurotaan heti umpeen toisten toimesta. Eli vaikka nopeus olisi sovitettu liikennevirtaan sopivaksi, niin tilaa ei anneta. Ei siinä yleensä auta muu, kuin alkaa hidastamaan vauhtia, muuten loppuu kiihdytyskaista kesken ja odotella sitten sellaista väliä, mihin sattuu sopimaan vielä senkin jälkeen, kun joutuu paikaltaan lähtemään liikkeelle.

                            Joillakin tosiaan on kuitenkin ikävä tapa hidastella siinä kiihdytyskaistalla ja ihmettelevät sitten, mikseivät muut kanssa-autoilijat anna tilaa.

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Joillakin tosiaan on kuitenkin ikävä tapa hidastella siinä kiihdytyskaistalla ja ihmettelevät sitten, mikseivät muut kanssa-autoilijat anna tilaa.
                              Kyllä, puolen kilometrin kiihdytyskaistalla saadaan sillä nissan micralla lasiin se 70kmh niin uskon että onhan se vaikea liittyä ~120kmh etenevään letkaan sekaan, ellei kukaan sitten väistä. Se on vaan niin uskomatonta kuinka vaikeaa ja jännittävää tuollainen moottoritielle liittyminen voi olla, myös muukin tiellä liikkuminen.

                              Melkeimpä päivittäin, taino muutaman kerran viikossa näkyy kuinka nämä voidaanko käyttää ilmaisua "kansanautoilijat" himmailee kiihdytyskaistan lopussa, tai peräti moottoritien pientareella samalla ihmetellen kuinka ei kukaan anna tilaa tai pääse muuten moottoritien liikenteen sekaan.


                              Harvoin on oikeasti vaikea liittyä moottoritielle kiihdytyskaistalta, jollain niitä on aina. Missä vika? Todennäköisesti siinä, kun moottoritiellä hurjastellaan 120kmh lasissa.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by wuoma View Post
                                ... En muutoin muuta ajotyyliäni riippuen siitä tuleeko liittymästä joku vai ei.
                                Kuitenkin, liittymäkaistalla olevan tulee sovittautua sinne liikennevirtaan sopivaan väliin, eikä kuvitella muiden vaihtavan kaistaa/jarruttelevan kesken kaiken. Juuri tällaisen pelleilyn takia esim Kehä 1 ja muut oikeasti kohtuullisen suurta liikennevirtaa kokevat tiet Suomessa ovat liittymien kohdalla vähän väliä jumissa ilman mitään näkyvää syytä. Tontut jarruttelevat ja väistelevät toiselle kaistalle muiden eteen liittyvien tieltä, jotka tulevat monesti tielle 20-30km/h normaalia liikennevirtaa hitaammin pallo täysin hukassa... Tällöin oikeanpuolinmainen kaista jumittuu näiden voittajien takia ja vasen siksi, että siitä oikealta väistellään ja poukkoillaan sinne.
                                Koen tätä joka päivä. Keski-Euroopassa oikeasti vähän suurempien liikennemassojen kanssa tätä ongelmaa harvoin on moottoriteillä, esim Saksassa ja Hollannissa osataan liittyä ihan hienosti sinne virtaan mukaan siinä kohtaa kun tilaa on, eikä tungeta minäminäminä-asenteella sekaan vaan muista välittämättä.
                                Asenne kohdallaan..... ...mutta sehän oikeasti EI ole näin, vaan juuri päinvastoin.
                                Eli juurikin näiden oikeaa kaistaa junnaavien pässien takia liikenne pumppaa ja puuroutuu liittymien kohdalla, toisin kuin moninkertaisten liikennemäärien Sakassa jossa automaattisesti väistetään liittymistä tulijoita vasemmalle kaistalle.
                                Eli liittynäkaistat täyttyvät ja jonoutuvat ja sen jälkeen "kiihdytyskaistasta" puhuminen on turhaa. Sitten kun tästä kävelyvauhtia liikkuvalta kiihdytyskaistalta yritetään muun liikenteen sekaan on jumi valmis kun myös ne oikeaa kaistaa kulkevat joutuvat väkisinkin hiljentämään.
                                Kenenkään ei tarvitse muuttaa ajonopeuttaan ja liittymästä kaikki saa reilusti kiihdytettyä muun liikenteen sekaan kunhan kaikki väistäisivät sinne vasemmalle kaistalle jo ennakoiden....eikä vasta sitten kun ollaan jo liittyjän perseessä kiinni.
                                Eli sitä ajonopeutta EI tarvitse muuttaa kunhan ottaa ennakoiden vasurin jos/kun liittymästä on tulijoita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎