Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

Originally posted by Miltzu View Post
    Mikähän siinä on, että mä en kyllä muista että olis koskaan ohitettava alkanut vilkuttelemaan valoja. Ei mulla myöskään ole ollut merkittäviä ongelmia kaistanvaihdossa tai motarille liittymisessä ruuhka-aikaan, edes Tampereen seudulla.
    Tuli tästä mieleen, että mahtaakohan tiellä olla merkitystä tässä tapauksessa? Nimittäin tuntuu, että Pirkanmaan seudulla nimenomaan Tre-Pori ja Tre-Lahti tiet ovat ne kaikista vittumaisimmat ajaa oikein isolla marginaalilla. Noilla teillä kun ajelee, niin voi lähestulkoon päivittäin saada päivänsä pilalle, kun siellä joku kyyrä ajelee vaihtelevaa 70 km/h, keräten valtavan jonon taaksensa. Tietysti juuri liikennemäärätkin ovat noilla pätkillä suuret, ainakin lähempänä Tamperetta, joka oikein korostaa ongelmaa, mikäli liikenne ei jostakin syystä suju.

Minäkään en itse kuljettajana ole mielestäni mitenkään erityisen agressiivinen, enkä nykyään edes ajele niin "kovaa" kuin ennen. Nuorempana sitä oli kertaalleen korttikin kuivumassa, mutta nykyään jos esim. tuolla Tre-Lahti tiellä on paljon liikennettä, niin en välttämättä jaksa enää ohitellakaan, muuten kuin ne hitaimmat kyyrät. Yksinkertaisesti rekkaliikenne on jo niin iso, että harvemmin pääsee ajamaan sataa, sillä vaihtuvanopeuksisella pätkällä Tampereelta Kangasalle.

Mutta tulipa tänäänkin todistettua yhtä kyyrää, kun siinä Tampereelta pois päin mennessä, kohti Kangasalaa, menee Taysista eteenpäin nelikaistainen tieosuus, niin hieman ennen Tampereen ohitustietä, olivat sekä oikea, että vasen kaista tukittu kyyrien toimesta. Sitä vain ihmettelen, että miksi ihmisten pitää valloittaa se vasen kaista ja ajaa vielä sillä alinopeutta, jos eivät kuitenkaan aio ajaa nopeampaa, kuin oikealla kaistalla ajavat? Aiheuttavat vain helvetillisen liikennetulpan, kun tukkivat molemmat kaistat, eivätkä päästä nopeampiaan ohi.

Lopuksi vielä tuosta aiemmin mainitsemastani radioaiheesta: Siellä oli jotakin puhetta siitä, että kuulemma suomalaisilla on nykyään liikenteessä aivan kauhea kiire ja siinä sitten ihmeteltiin, miksei porukka lähde aikaisemmin liikkeelle, jotta voivat ajella rauhallisemmin? Sitten toinen juontajista kehtasi vielä mainita, että hän ajaa 80-alueella max. 70km/h, kun ei ole kiire. Mikähän siinä on, että pitää noin tehdä? Teki mieli itsekin soittaa kyseiseen ohjelmaan ja sanoa, että mikseivät nämä kyyrät voisi tehdä siten, että jos keli vain sallii, ajaisivat muun liikennevirran mukana, tasaista vauhtia, tukkimatta liikennettä ja jos kerran heillä on aikaa, niin viettävät sen extra-ajan siellä määränpäässä. Pakkoko se on kostaa muille kanssa-autoilijoille, ettei ole osannut aikatauluttaa menojaan oikein ja sitten yrittää tappaa aikaa liikenteessä, ajamalla tahallaan hitaasti. Kuka esimerkiksi jää kassajonossa tahallaan juttelemaan kassaneidin kanssa, pakaten yhden tavaran kasssiin kerran minuutissa, ruuhka-aikana? Ei kukaan. Miksi sitten liikenteessä pitää tahallaan hidastaa muiden menoa, joilla ei välttämättä ole aikaa tai kiinnostusta käyttää koko päivää tien päällä?

Comment

• Miltzu
      BTCF Member
      • May 2008
      • 2476
      • Finland

Originally posted by Ramzez View Post
      Tuli tästä mieleen, että mahtaakohan tiellä olla merkitystä tässä tapauksessa? Nimittäin tuntuu, että Pirkanmaan seudulla nimenomaan Tre-Pori ja Tre-Lahti tiet ovat ne kaikista vittumaisimmat ajaa oikein isolla marginaalilla.
      Mä on tälläkin foorumilla joskus sanonut että meen seuraavan kerran Lahteen kun pääsen sinne jotenkin teleporttaamalla, koska Tre-Lahti -tie on kyllä kamalinta paskaa ikinä. Verisuoni meinaa katketa päästä kun siellä ajaa näitä tasaisen nopeuden sankareita jotka ajaa samaa 90 mittarinopeutta riippumatta siitä onko 80 vai 100 alue. Tai sitten niitä, ketkä ajaa about rajoituksen mukaan ja kun kilometrin päässä näkyy kamera niin polkaistaan jarrua että vauhti putoaa 10 alle rajoituksen

Comment

• Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

Kuka esimerkiksi jää kassajonossa tahallaan juttelemaan kassaneidin kanssa, pakaten yhden tavaran kasssiin kerran minuutissa, ruuhka-aikana? Ei kukaan.
        Muuten puhuit taas asiaa, mutta ylläoleva lainaus: valitettavasti näitäkin on. Viimeksi eilen Cittarissa. Jonoa takana ja edessä taas sankari, joka jää tutkimaan kuittia siihen kasalle, kärryt on samassa kohtaa ja tulppasi koko asiakasvirran. Ostokset maksettu ajat sitten ja meidänkin jo siellä odottamassa pakkausta, mahtavaa. Samat toopet käy automaatilla, niin rahat otetaan, mutta jäädään tutkimaan saldoa, kuittia, rahapussia ja kasseja siihen.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

Comment

• Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

Originally posted by Rockford View Post
          Muuten puhuit taas asiaa, mutta ylläoleva lainaus: valitettavasti näitäkin on. Viimeksi eilen Cittarissa. Jonoa takana ja edessä taas sankari, joka jää tutkimaan kuittia siihen kasalle, kärryt on samassa kohtaa ja tulppasi koko asiakasvirran. Ostokset maksettu ajat sitten ja meidänkin jo siellä odottamassa pakkausta, mahtavaa. Samat toopet käy automaatilla, niin rahat otetaan, mutta jäädään tutkimaan saldoa, kuittia, rahapussia ja kasseja siihen.
          No onneksi sentään itse en ole kauhean usein joutunut moista todistamaan, mutta voitko väittää toisin, että tuo olisi yhtä yleistä, kuin maantiellä kyyrääminen?

Minun mielestäni porukka kyyrää siellä liikenteessä juuri siksi, kun kököttävät siellä saatanan peltipurkkinsa sisällä, "kaukana" muista ihmisistä, joten ei tarvitse kuunnella heidän vittuiluaan, kun tukkivat muiden kulkemista. Ja jos kerran sattuukin tulemaan Rokkari kohdalle, joka tulee naamat vastatusten "juttelemaan", niin yhtäkkiä ollaankin niin nöyrää miestä että... Perkele kun olisi Suomessa sellainen ilmainen rekisteritietojärjestelmä, niin aivan varmasti soittelisin ihmisille rekkareiden perusteella ja kertoisin esim. että "hei äijä, aja äkkiä tien sivuun, sulla tulee nesteet pihalle, tms.", jolloin kyyrä jää ihmettelemään tien sivuun asiaa ja minä saan jatkaa matkaani esteettä.

Comment

• Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

No onneksi sentään itse en ole kauhean usein joutunut moista todistamaan, mutta voitko väittää toisin, että tuo olisi yhtä yleistä, kuin maantiellä kyyrääminen?

Minun mielestäni porukka kyyrää siellä liikenteessä juuri siksi, kun kököttävät siellä saatanan peltipurkkinsa sisällä, "kaukana" muista ihmisistä, joten ei tarvitse kuunnella heidän vittuiluaan, kun tukkivat muiden kulkemista. Ja jos kerran sattuukin tulemaan Rokkari kohdalle, joka tulee naamat vastatusten "juttelemaan", niin yhtäkkiä ollaankin niin nöyrää miestä että... Perkele kun olisi Suomessa sellainen ilmainen rekisteritietojärjestelmä, niin aivan varmasti soittelisin ihmisille rekkareiden perusteella ja kertoisin esim. että "hei äijä, aja äkkiä tien sivuun, sulla tulee nesteet pihalle, tms.", jolloin kyyrä jää ihmettelemään tien sivuun asiaa ja minä saan jatkaa matkaani esteettä.
            Ei ole toki niin yleistä kaupoissa tulppaaminen vrt. kyyräämiseen. Onneksi. Se vielä puuttuisi, että hermoromahduksen partaalta selviät kauppaan ja siellä alkaisi sama kyyrääminen Onneksi on monta kassaa valittavana ja usein arpa suosii rohkeaa.

Tuohan tuossa juuri on, autosta on niin hyvä huudella ja näytellä keskisormea. Samat henkilöt eivät kuunapäivänä tekisi samaa vaikka kadulla vastaan kävellessä. Autossa luullaan olevan jotenkin turvassa ja suojattuna "muurin" takana, sekä voidaan tehdä aivan mitä tahansa.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

Comment

• BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

Originally posted by AlpinWeiss View Post
              Mikä rutto on "kyyrä?"
              kyyrää = katsoa kulmien alta (slangisanakirja) http://suomisanakirja.fi/kyyr%C3%A4
              Kyyrä = Erisnimi, tarkemmin sukunimi

Tästä voisi vetää nopeasti sellaisen johtopäätöksen, että "kyyrääjä" on kulmien alta katsoja, Mutta Kyyrä on ihan vaan Kyyrä, koska se on sen nimi
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

Comment

• jones50
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 93

Originally posted by BeamR View Post
                kyyrää = katsoa kulmien alta (slangisanakirja) http://suomisanakirja.fi/kyyr%C3%A4
                Kyyrä = Erisnimi, tarkemmin sukunimi

Tästä voisi vetää nopeasti sellaisen johtopäätöksen, että "kyyrääjä" on kulmien alta katsoja, Mutta Kyyrä on ihan vaan Kyyrä, koska se on sen nimi
                Perus "Helsinkiläinen" smyygailee, kun katsoo alta kulmien. Noista kyyristä ei tietoa.

Comment

• BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

Originally posted by jones50 View Post
                  Perus "Helsinkiläinen" smyygailee, kun katsoo alta kulmien. Noista kyyristä ei tietoa.
                  Toi olikin mulle ihan uus juttu... Tosin meillä maaseudulla Espoossa onkin käytetty termiä "kyyläillä"
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

Comment

• rasanttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 530
                    • Tuusula

Rokkari voi kiittää onneaan ettei asu PK-seudulla. Täällä kyyriä riittää ja jokainen matka kehäteillä ja ulosmenoväylillä on tuskaa.
                    Freude am Fahren

Comment

• [BMW]
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 700
                      • Joensuu

Käytiin kaverin kanssa kehä3 sisäpuolella kattelemassa autoja liikkeissä. Muutamaan vuoteen en ole noin etelässä käynyt ja kyllähän se liikenne oli kun intiassa, ei niinku mitään järkeä, älytöntä kiilailua ja järjettömiä ohituksia ja sitten melkeen lukkojarrutus/kiilaus eteen. Normaalia nopeutta ei kannata ajaa kun kukaan muukaan ei aja, tuntuu olevan siellä aina kovat kisat että kuka pääsee seuraaviin valoihin odottelemaan, kyllä nauratti koko homma. Onneks ei tartte tuolla ajaa päivittäin, ei hermot kestäs. Vähän tuntu että liikaa ihmisiä kertyneenä liian pieneen paikkaan.
                      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                      -----------------------------
                      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

Comment

• bimmerE34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 6209
                        • Gotham

Nuo kassalle jumittuvat mummot sekä pankkiautomaatilta kuittiin saldon ottavat.. Voi jumalauta

Jos se saldo otetaan kuitille, miksi se pitää jäädä jumimaan siihen helvetin peltitoosan eteen ja tihrustamaan sitä tekstiä siihen? Sitä varten se kuitti on että voit lukea sitä saldoa vaikka kotona jos et tiedä menikö viimeinen eläke-euro nyt kukkaroon.

Ja nämä helvetin kassin pakkaajat. Maksetaan ostokset, päivitellään kassaneidille säätä ja sitä vitun vehnälesettä lastataan viikko sinne salen kassiin ja taivastellaan että Kari Tapio ei enää esiinnykkään kirkkokonsertissa. Rollaattori poikittain kassan välissä ettei varmasti saa itse maksetuksi sitä yhtä 20 sentin tikkaria millään pois tasarahalla. Ja tukitaan sitten varmuuden vuoksi vielä kaupassa käytävät.

Oletteko huomanneet. Minä huomasin yläkoulussa ollessa sen, että kun poljin fillarilla keskustan läpi kouluun niin.. VITTU! S-Marketin ohi ajoin aina. PAPAT MUMMOT JA MUUT KYYRÄT tukki koko tien. SIIS KOKO TIEN! Parveilivat kuin paskapulut keskellä 5m leveää pyörätietä / käytävää ettei varmasti kukaan pääse siitä edes fillarilla sotkemaan läpi. Saatikka toinen kävelemään samaan aikaan. Nämä käy hermoon vieläkin kun koitat kävellä parkkipaikalta nopeasti johonkin niin siihen oven eteen pitää parkkeerata se läskiperse aina.

Ja takaisin liikenteeseen

Ihmettelin että miksi kurkku on hieman kipeän tuntuinen. Muistin eilisen kotimatkani sitten.
                        Chryslerin sellainen neonia isompi korealaisvalmiste ajoi edessäni tuota aiemmin mainitsemaani 14km mutkaista ja mäkistä pätkää. Alussa on pitkä suora ja kun vauti oli 95km/h rajoituksen ollessa 80km/h niin ajattelin että tämän takanahan jaksaa ajella kylälle asti.

Mutta. Tuli mäki. 70km/h. Tuli mutka 60km/h. Ei tarvinnut montaa mäkeä ja mutkaa kun alkoi pinna tiukentumaan. Ja pari suoraa missä pääsisi ohi niin eikö tule auto vastaan. Olen senverta lainkuuliainen että minun omatunto ei salli keltaisilla ohitusta kuin mopoista ja traktoreista. En kehtaa keltaisella ohittaa kun sääntö se on sekin ja sitä minä noudatan. Vitun mulkut ketkä ette noudata.

No. oli sitten mäki ja mutka yhdistelmä.. 55km/h. Ja kun näyki pellolla traktori jossa keltainen vilkku päällä.. NIIN TÄMÄ KYYRÄ! Hidasti vauhdin 40km/h. Tuli taas suora ja ajattelin että nyt repäisen Insignian 1.8 litraisesta moottorista kaikki irti ja tempaisen ohi. Eikö tämä helvetin elävä persereikä mene ja kiihdytä vauhdin sataseen! Ja mutkan tullessa oikaisee sen F1 tyyliin vastaantulijan puolelta 60km/h. Tuossa olisi ollut valkea katkoviiva ja ohituspaikka mutta tämä oman elämänsä Alonso peitti ohituskaistan oikein näppärästi. Tässä vaiheessa tietä jäljellä enää 2km ennen kuin käännyn ja huudan kurkkusuorana autossani ja mekastan kuin viidakkokirjassa konsanaan. Ajoin tämän ihmispaskan perässä risteukseen asti. JA SEHÄN KÄÄNTYI SAMAAN SUUNTAAN! Ja tätä tietä 1,5km ja taas. Samaan suuntaan!

Miksi minun naapurini ovat perseestä? Miksi he eivät osaa ajaa? Olenko ainut ajotaitoinen koko kylällä? Kyllä. Minä omistan koko liikenteen ja olen ainut ajotaitoinen, kuten 3000000 miljoonaa muutakin suomalaista autoilijaa omasta mielestään. Mutta miksi. Miksi naapuri ajaa aina max. 60km/h tuota väliä. Miksi tuo helvetin chrysleri ajaa noin epätasaisesti?

Nyt muistan miksi välillä kierrän tuolta hiekkatien kautta joka on muuten pidempi reitti niin tuonne kaupunkiin. Sattuu vaan olemaan nopeampi tuo pidempi reitti sillointällöin.

///Pumppu Pojat Racing Team
                        Metaline sport #40

Comment

• Rale
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1482
                          • Porvoo

Originally posted by Robi View Post
                          Pitääpä kirjoittaa omalle kohdalle osuneen kyyrän temput...

Viime viikon perjantaina ajoin duunin pakulla Kehä ykköstä länteen Espoossa Leppävaaran tunnelityömaan kohdalla. Alueella 50 rajoitus ja ajoin vasenta kaistaa..edessä hopea Toyota Corolla farmari joka hidasti tunnelin suulla 30km/h nopeuteen..vaihdoin kaistaa oikealle ja jatkoin rajoitusten mukaan ajamista..Corollan vieressä ollessani kyseinen kyyrä kiihdyttää etten vain pääse ohi oikealta. No enpä ollut varsinaisesti menossakaan mutta sitten edessä joku työmaan auto päätti hidastaa jolloinka vaihdoin Corollan taakse. Siitäkös tämä kyyrä innostui...ensin pikku jarrutus, sitten kiihdytys ja taas jarrutus..tämän jälkeen kuski näytti nyrkkiä avonaisesta sivulasista...tämä kaikki siis tunnelissa sisällä. Ajelin sitten rauhassa mokoman perässä kunnes Otaniemen paikkeilla vaihdoin oikealle kaistalle. Corolla hidasti ja kuski siellä pyöritteli päätänsä ja ravisteli nyrkkiä..itse en voinut muuta kuin nauraa ja naurun päälle näytin vielä kyyrälle peukkua...
                          Tätä tunneli käyttäytymistä täytyy IHMETELLÄ muutenkin, mikä vittu siinä on että se nopeus putoaa aina vähintään puoleen ennen kuin sieltä ulostutaan. Kokeeko ihmiset jonkin sortin uudelleen syntymisen siinä suuaukolla?? Vai haluaako ne tuntea miltä kakasta tuntuu pakoputken suulla ennen lojahdusta. Kuitenkin tämä on täysin outoa liikenne käyttäytymistä. Ihmetellen joka arki kyseistä menoa.

Niin ja taphtui tuossa muutama viikko takaperin. Ajan parkit päällä viikintietä klo ~16, edessä menee olikohan auto sininen nissan note tms. Itselläni on reilu väli tähän edellä olevaan kulkineeseen, aivan yhtäkkiä alkaa jarruttelu siinä edessä WTF, jarrutellaan kovaa ja tälläistä erittäin nopeaa pumppausta jarrupolkimella. Sitten alkaa käsillä huitominen ja kaikki muu paitsi keskittyminen ajamiseen tällä ukolla. hetken jo luulin että nyt mulla täytyy olla etupuskurissa jo jonkun lemmikki tmv. Kuitenkin olin tullut koko matkan mihinkään osumatta. Paras on vielä tulossa, seuraavaan likenneympyrään tultaessa ei ukko pysynyt enää millään lailla katse eteenpäin suunnattuna ja äijä päräyttää kanttikven yli sen verran lahjakkaasti että etupuskuri repsahtaa irti. mun oli pakko pysähtyä ja nousta kanssa ihmettelemään olisko tällä jokin sairauskohtaus tms. kysäsen onko kaikki hyvin. Äijä mouruaa jotain ettei mulla ole ajovalot päällä, totesin että sulla on ilmeisesti toi sisäinen tuikku ollut himmeä jo pidemmän aikaa, vastaus että minä olen aiheuttanut tämän onnettomuuden ja tekeee ilmoituksen, vastasin että olen juuri aikeissa tehdä saman, jolloin "kyyrä" lähtee jatkamaan matkaa puskuri ikävästi maata raapien. kyllä näitä riitää.

Comment

• Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6931
                            • N/A

Aamulla pääsi taas ihmettelemään kun 80 alueella nopeusnäyttö tien laidassa vilkutti 68kmh. Ja kyyrät ajaa jonossa.
                            Tätä kun katsoo joka toinen aamu niin kyllä se käy vaan ärsyttämään, ei sinänsä tuskin siinä montaa minuuttia häviää työmatkalla mutta pääsisi paljon reippaammin liikkumaan kun tälläistä ei olisi.

Comment

• bimmerE34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 6209
                              • Gotham

Tuosta valoshowsta vielä.

Olin menossa ämmää penkittämään varkauteen tuossa jo toista kuukautta takaperin.

Väli pieksämäki - varkaus. Joku carina ajoi edessä ja laittoi aika-ajoin takasumaria päälle. Minä siis ajoin rauhassa rajoitusten mukaan, en ohitellut enkä mitään kun ajattelin ettei tässä nyt tarvitse korttia polttaa. Olisin päässyt toki ohi missä vain jos olisin halunnut. Mutta mitä tämä oli? Turvaväliä oli auraustolppien verran, halogeenivalot E36 umpioissa ei luulisi häikäisevän kun ei ollut edes pitkiä koko matkan aikana, sumareitakaan minulla ei ole..

Mutta se, että sitä takasumaria piti vähänväliä vilkutella ja laittaa päälle sun muuta niin alkoi käydä hermoon.

///Pumppu Pojat Racing Team
                              Metaline sport #40

Comment

• Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6931
                                • N/A

BimmerE34

tuli tosta nopeusseilaamisesta mieleen että ihan turha edes kuvitella ajavansa cruisella kyyrien perässä.. kun niitten vauhti putoaa ylämäessä 80-60 ja sitten taas alamäessä 80->95. Yritä siinä sitten ajaa cruisella kun kyyrä pumppaa edessä. Tai kun ne vetää volvollaan ohi ohituskaistalla kun ajelen 89 navivauhtia 80 alueeella ja sitten seuraava ylämäki kun ajan cruisella edelleen sitä 89 niin tulevat perä edellä vastaan voi hurraa mitä neroutta!

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎