Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nekholm
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 860
    • Porvoo

    Munakuski oli se joka pari päivää sitten ei millään voinut painaa tarpeeksi kaasua kiihdytyskaistalla, vaan sen loputtua vauhti oli hädin tuskin 60 km/h. Yritä siinä sitten liittyä motarille kun edessä on munakuskin lisäksi toinen auto, ja oikea kaista täynnä rekkoja
    VW Passat 1.4 TSI -12
    Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

    Comment

    • -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2148
      • L a h t i

      Originally posted by nekholm View Post
      Munakuski oli se joka pari päivää sitten ei millään voinut painaa tarpeeksi kaasua kiihdytyskaistalla, vaan sen loputtua vauhti oli hädin tuskin 60 km/h. Yritä siinä sitten liittyä motarille kun edessä on munakuskin lisäksi toinen auto, ja oikea kaista täynnä rekkoja
      Minä olin sellasen eukon kyydissä ''kiihdytyskaistalla'' aka rampista motarille liityttäessä että eukko ois kerennyt monta kertaa kiihdyttää rekan eteen vaikka vitosella. Kaks kertaa paino kaasua otti pois ja uudestaan jonka jälkeen totesi en mä tohon mene kun ihmisiä kuulemma vituttaa kun ''kiihdytys'' kaistalta ajetaan eteen.. Noh hän sitten päräytti rekan taakse saaden kunnon suola ruiskutuksen nokkapellille hienon hiekan kera.. Näin sitä pitää. Ei kuulema voinu mennä sen etee ku se rekkamies ei ois siitä tykänny.
      No sit tää sama akka ohittaa tuolla tiellä kurakelillä jonkun ja jää toisen etee kykkimään ja leikkaa suoraa toisen eteen pöllyttäen kura toisen tuulilasille. Ei voi muuta sanoa kun VITUN NAISKUSKIT !!! Kaasun käyttöki on helvetinmoista pumppaamista koko ajan ja jarrutustilanteessa kytkin pohjassa pumpataan sitä jarrua.. Tää ois kyllä mennyt Vituttaako threadiinkin

      Comment

      • registration
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 18
        • -

        Ah, ajomatka Rukalle keskinopeus 100 km/h, takasinpäin keskinopeus 60 km/h (80 alueel, matkaa 30 km)...... Oli taas joku pimeäs ajamista pelkäävä letkan käres. Muutaman kilometrin jonon keräs taaksensa ja kehtas viel heitellä vauhtia 50 - 75 km/h välillä. (Nordic Opening = muutama muukin autoilija) Miks pitää ylipäätänsä lähtee ajamaan jos ei uskalla ajaa? Samanlaisia tyyppejä joka ilta näkee ku ajaa Rukalta kotia. Eilenki joku ajeli 50 km/h pikkufoortillaan lyhyil valoil kylällepäin. Yleensä myös niin, että jos joku tulee pimeällä tiellä vastaan niin aina pitää sitä nopeutta pudottaa 15 km/h. Normaalisti niistä kyllä toki ohi pääsee, mutta jos on vähänkään tuota jonoa enemmän niin ei onnistu...

        Comment

        • djtimse
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 712
          • jämsä

          .......
          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

          -JKL-Connection-
          ------------------------------------------------

          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7045
            • Forssa

            Tänään se olin minä, ainakin valojen vilkutuksista päätellen.
            Hirveän väärin on ohittaa reilusti alinopeutta ajavaa, turvallisen ohituksen sallivassa paikassa. Okei oli aivan tajuton kaatosade koko matkan lahdesta forssaan mutta jos minä haluan ohi niin minähän menen. Ohi menin aina omasta mielestä turvallisella paikalla. Yhtään vaaratilannetta ei ollut edes lähelläkään. Ohitan yleensä vieläpä malkoisen nopeasti, se saattaa olla yllättävän pelottava ohitettavasta.
            Nykyään liikenteessä hermojen menetys on taattua, ihan päivittäin.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • soda
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 552
              • Helsinki

              Jälleen kerran Munkkivuoren ostarin risteyksessä tapahtunutta noin 2kk sitten.

              Lähestyn z3:lla T-mallista risteystä, missä oikealta tulevat ovat väistämisvelvollisia kolmion sekä pienen sivutie-kyltin voimin. Tie millä minä ajoin on merkitty päätieksi ja kaartuu.
              Tulin töistä n. 23 jälkeen ja lähestyin ko. risteystä. Olin juuri pääsemässä risteyskohtaan kääntyäkseni päätietä pitkin kaartuvaa mutkaa vasemmalle, kun valkoinen Chevrolet Cruze taksilamppu katollaan pamautti suoraan eteeni. Löin jarrut pohjaan, niin teki myös "Chevy". Painoin torvea ja avasin ikkunani, jonka jälkeen taksi mateli ikkunani kohdalle, kuljettajana n. +40v mieskuljettajalla typerä virne naamallaan.

              Minä: "Meinas osua, tulit sitten suoraan eteen?"
              Taksi: "Höpöhöpö, mä tulin oikeelta" (ivallinen ilme kasvoillaan)
              Minä: "Ei kyllä siinä on kolmio, plus tulit vielä sivutieltä..."
              Taksi: "Älä sä saatanan nulikka rupee siellä neuvomaan!"
              Minä: "Anteeks? Voit kyllä ihan mennä tarkistamaan..."
              Taksi: "Sä kusipää et käyttänyt edes vilkkua!"
              Minä: "Ei mun tarvitsekaan kun ajan päätietä, tie kaartuu, ei sinne tarvitse vilkuttaa."
              Taksi: "Älä selitä tommota paskaa siellä!"
              Minä: "Ole hyvä ja käy katsomassa.."
              Taksi: "Vitun runkkari!"

              Tässä vaiheessa taakse oli tullut jo pari autoa jonottamaan. Kukaan tosin ei painanut torvea, kun huomasi sanailun edessään. Itse pyrin aina olemaan mahdollisimman rauhassa tämmöisissä tilanteissa saadakseni viestini perille, mutta äijän käytös oli kyllä todella ala-arvoista.

              Minä: "Hei, turhaan sä mulle raivoat, sinä teit virheen, minä estin onnettomuuden. Ole hyvä ja käy katsomassa kyltit jos et usko."
              Taksi: "Älä yritä puhua paskaa saatana!"
              Minä: "Hei ihan oikeasti, oot ammattiautoilija, luulisi sun nyt perusasiat osaavan.."
              Taksi: "Haista sinä vittu!"

              Naps.

              Meikäläisellä pimeni. Se tunne, kun veri kiehahtaa ja näkö hämärtyy. Painoin kaasun pohjaan (Race-pönttö pitää vähän meteliä..), ykkönen ja kytkin ylös. Auto heitti 180 astetta taksin taakse. Taksikuski iski kaasun pohjaan huomatessaan, että nyt alkoi vissiin tapahtumaan. Kiihdytin ehkä 15 metriä perään, mutta annoin sittenkin olla. Taksi kyllä ampui kaiken mitä "Daewoostaan" irtosi isoon risteykseen ja sieltä Turun motarille. Meni hetki rauhoittuessa, mutta vieläkin nostaa painetta kattilaan, kun miettii tapausta. Aikuinen mies, ammattiautoilija ja noin huonolla asenteella liikenteessä/kanssa-autoilijoita kohtaan? Itse olin vielä täysin asiallisella linjalla, mitään provoa en missään vaiheessa tehnyt. Harmittaa, kun en nähnyt ko. auton numeroa, mutta toisaalta, palaute näissä taksien tötöily -asioissa ei ikinä johda mihinkään.

              Tällaista. Peace.
              BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
              Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"

              Comment

              • Scattman
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 466
                • 00500

                Originally posted by soda View Post
                Jälleen kerran Munkkivuoren ostarin risteyksessä tapahtunutta noin 2kk sitten.

                Lähestyn z3:lla T-mallista risteystä, missä oikealta tulevat ovat väistämisvelvollisia kolmion sekä pienen sivutie-kyltin voimin. Tie millä minä ajoin on merkitty päätieksi ja kaartuu.
                Tulin töistä n. 23 jälkeen ja lähestyin ko. risteystä. Olin juuri pääsemässä risteyskohtaan kääntyäkseni päätietä pitkin kaartuvaa mutkaa vasemmalle, kun valkoinen Chevrolet Cruze taksilamppu katollaan pamautti suoraan eteeni. Löin jarrut pohjaan, niin teki myös "Chevy". Painoin torvea ja avasin ikkunani, jonka jälkeen taksi mateli ikkunani kohdalle, kuljettajana n. +40v mieskuljettajalla typerä virne naamallaan....
                Tämä risteys on kyllä perinteinen keskisormien aiheuttaja.. Miten ihmiset ei voi nähdä noita kahta kylttiä.. Raivostuttavaa toimintaa "ammattiautoilijalta".. Tosin noi tolppa-apinat vois useimmiten kusta vaikka muuntajaan.. Poikkeuksiakin löytyy, valitettavasti liian harvassa..
                On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                Comment

                • AlpinWeiss
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 927
                  • West coast

                  Useimmat bussit ja taksiautoilijat menee liikennekäyttäytymiseltään samaan kastiin kuin mopoautoilijat.
                  MBCLK240 -02
                  E36 318 -93
                  E46 320 Ci -01
                  E46 330 CiA -01
                  E60 520i -04
                  E93 325i -07
                  F36 420xi -16

                  Comment

                  • jens
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 48

                    Mielenkiinnosta katselin tuota Ulvilantie/ Raumantie risteystä jota tarkoitanet Googlen karttapalvelusta.

                    Olettaen että merkintä on vielä sama kuin Googlessa, tuota voisi myös tulkita että kolmio tarkoittaa vain pyörätietä koska siina on kaksisuuntaisen pyörätien lisäkilpi jonka tarkoitus on tiehallinnon ohjeen mukaan:

                    "Liikennemerkin alapuolella voidaan käyttää suorakaiteen
                    muotoista lisäkilpeä, jos liikennemerkin
                    tarkoitusta tai kohdetta täytyy selventää. Lisäkilpeä
                    voidaan käyttää myös merkin vaikutusalueen
                    tai voimassaoloajan määrittelemisessä ja vaikutuksen
                    rajoittamisessa. Kielto- tai rajoitusmerkin
                    yhteydessä ei lisäkilvellä saa määrätä laajempaa
                    kieltoa tai ankarampaa rajoitusta kuin itse liikennemerkillä".

                    Eli tarkoittaako tuo kolmio vain pyörätietä vai koko risteystä, jos tota lisäkilpeä ei olisi niin silloin mitään kysymystä ei olisi. Toisaalta katkoviiva Ulvilantien suuntaisesti risteyksessä antaisi kuitenkin olettaa että se on etuajo oikeutettu. Jos kolmio tarkoittaa vain pyörätietä se on aikamoinen ansa Ulvilantietä ajavalle koska merkit näkee vain takapuolelta.

                    Vielä lisäyksenä, jos katsot Googlesta Kielotien ja Talvikkitien risteyskuvaa Tikkurilassa Kielotien suunnasta, siinä on aika samanlainen tilanne mutta kahdella kolmiolla toteutettuna ja onpa katuun vielä maalattu kolmiorivikin selventämään. Valitettavasti en osaa linkittää kuvia tanne

                    edit. Löytyhän tuolta Ulvilantieltä se etuajo-oikeutetun liikenteen lisäkilpikin. Onpa huonosti merkitty risteys enkä ihmettele jos siinä on ongelmia.
                    Last edited by jens; 28-11-2011, 11:47.

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      Originally posted by soda View Post
                      Munkkivuoren ostarin risteyksessä tapahtunutta noin 2kk sitten.
                      Kylläpä nousi verenpaineet tätä lukiessa myös täällä.

                      Comment

                      • Dj Niksperi
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 2437
                        • Salo, Finland

                        Originally posted by AlpinWeiss View Post
                        Useimmat bussit ja taksiautoilijat menee liikennekäyttäytymiseltään samaan kastiin kuin mopoautoilijat.
                        Helsingissä kylläkin. Mutta ei missään nimessä pidä mennä yleistämään!

                        Terv. Taksinkuljettaja Salosta
                        BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                        Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                        -Team Pussihousu-
                        Salo///Works
                        sigpic

                        Comment

                        • pummi88
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 158
                          • Rauma

                          Samaa kastia nuo taxinkuljettajat täälläkin päin,tullaan ja mennään miten sattuu ja roikutaan muutaman centin päässä perseessä
                          Nykykulkine:
                          e36 316i
                          EX:ät
                          e30&e36 + 9muuta sekalaista
                          -Pori Connection-

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            Mää veikkaan että taksarien liikennekäyttäytymisessä on syynä se, että ajelevat työkseen tuolla munakuskien joukossa. Jos ajatellaan, että meikäläisellä saattaa palaa käpy johonkin kanssa-autoilijaan ihan yksittäisellä matkalla, niin varmasti alkaa pitkäpinnaseltakin ammattiautoilijalta loppumaan huumori kesken, kun tarpeeksi kauan kekkuloi kaiken maailman kyyrien seassa.

                            Liikennerikkomukset ja tuo aiemmin kuvailtu väittelytilanne on taas sellanen asia, että siinä teki taksinkuljettaja itsestään pellen. Eihän sille minkään mahda.
                            -22 Lexus ES300h
                            -08 Subaru Impreza

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • DWHLL
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 189
                              • Espoo

                              Tätäkin on täällä jo jokusen kerran taivasteltu, mutta silti:
                              Mikä siinä on, että ohitettavan pitää hypätä kaasulle kesken ohituksen?
                              Mielestäni tämä on lisääntynyt aika paljon viime aikoina esimerkiksi 2-tiellä.

                              Viikonloppuna tuli taas yllä mainitusta syystä tilanne, jossa ei mitenkään metrikaupalla jäänyt ylimääräistä tilaa. Olin lyhyehköllä nelikaistaisella osuudella ohittamassa tasaisella nopeudella kahta hitaampaa, ja ajoin siis ihan maltillista vauhtia (kuitenkin siis 10-15km/h kovempaa kuin ohitettavat). Ensimmäisen auton kohdalla ei mitään ongelmaa, mutta sen edessä ajanut audi 80 lähti selkeästi kiihdyttämään kun näki että olin tulossa ohi. Olin jo rinnalla ja vähän ylikin, joten en viitsinyt enää alkaa jarrutella, vaan lisäsin hieman vauhtia, jotta pääsisin siitä katiskasta ohi ennen kuin kaista loppuu. En kuitenkaan halunnut enää kovin paljon kiihdyttää, ettei tarvii ottaa sakkoja tuollaisen mulkun takia. Lisäksi edellä ajoi vielä pakettiauto, josta en olisi ehtinyt enää ohi ilman kortin riskeeraamista, joten näiden väliin piti päästä. Olin jo sen verran edellä, että aloin siirtyä oikealle, kun kaistakin alkoi käymään vähiin, ja tilanteen piti mielestäni olla aika selvä. Kuitenkin sen sijaan, että se kulli olisi ymmärtänyt, että olen tulossa siihen ja että ei sillä audillakaan sen pakettiauton läpi pääse, niin se jatkaa kiihdytystä pakettiautoa kohti ja yrittää ahdistaa minut kaiteeseen.
                              Ehdin ja mahduin toki juuri ja juuri siihen väliin, mutta eniten jäi kaivelemaan se, että audikuski ei ollut valmis luovuttamaan edes silloin kun tila alkoi loppua, vaan mieluummin ajattaa toisen kaiteeseen kuin antaa tilaa.

                              Itselläni ei ole niin väliä, mutta lapseni ovat tietääkseni syyttömiä isänsä autovalintaan ja kusipäiseen ajotapaan.
                              ------------
                              f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                              e91 325d -07 Alpinweiß

                              ex:
                              e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                              e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                              e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                              e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                              Comment

                              • Kam1kazee
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 56
                                • JKL

                                Aika munakuski oli se joka tänään meinasi tulla kolmion takaa keulaan
                                Mitäs jos vaikka kääntäisi sitä päätä molempiin suuntiin ennenkuin kääntyy... No ainakin ilmeestä päätellen säikähti.
                                ex.E30 316 Cosmosblau Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎