Munakuski oli se joka pari päivää sitten ei millään voinut painaa tarpeeksi kaasua kiihdytyskaistalla, vaan sen loputtua vauhti oli hädin tuskin 60 km/h. Yritä siinä sitten liittyä motarille kun edessä on munakuskin lisäksi toinen auto, ja oikea kaista täynnä rekkoja
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nekholm View PostMunakuski oli se joka pari päivää sitten ei millään voinut painaa tarpeeksi kaasua kiihdytyskaistalla, vaan sen loputtua vauhti oli hädin tuskin 60 km/h. Yritä siinä sitten liittyä motarille kun edessä on munakuskin lisäksi toinen auto, ja oikea kaista täynnä rekkoja
No sit tää sama akka ohittaa tuolla tiellä kurakelillä jonkun ja jää toisen etee kykkimään ja leikkaa suoraa toisen eteen pöllyttäen kura toisen tuulilasille. Ei voi muuta sanoa kun VITUN NAISKUSKIT !!! Kaasun käyttöki on helvetinmoista pumppaamista koko ajan ja jarrutustilanteessa kytkin pohjassa pumpataan sitä jarrua.. Tää ois kyllä mennyt Vituttaako threadiinkin
Comment
-
-
Ah, ajomatka Rukalle keskinopeus 100 km/h, takasinpäin keskinopeus 60 km/h (80 alueel, matkaa 30 km)...... Oli taas joku pimeäs ajamista pelkäävä letkan käres. Muutaman kilometrin jonon keräs taaksensa ja kehtas viel heitellä vauhtia 50 - 75 km/h välillä. (Nordic Opening = muutama muukin autoilija) Miks pitää ylipäätänsä lähtee ajamaan jos ei uskalla ajaa? Samanlaisia tyyppejä joka ilta näkee ku ajaa Rukalta kotia. Eilenki joku ajeli 50 km/h pikkufoortillaan lyhyil valoil kylällepäin. Yleensä myös niin, että jos joku tulee pimeällä tiellä vastaan niin aina pitää sitä nopeutta pudottaa 15 km/h. Normaalisti niistä kyllä toki ohi pääsee, mutta jos on vähänkään tuota jonoa enemmän niin ei onnistu...
Comment
-
-
.......e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
Tänään se olin minä, ainakin valojen vilkutuksista päätellen.
Hirveän väärin on ohittaa reilusti alinopeutta ajavaa, turvallisen ohituksen sallivassa paikassa. Okei oli aivan tajuton kaatosade koko matkan lahdesta forssaan mutta jos minä haluan ohi niin minähän menen. Ohi menin aina omasta mielestä turvallisella paikalla. Yhtään vaaratilannetta ei ollut edes lähelläkään. Ohitan yleensä vieläpä malkoisen nopeasti, se saattaa olla yllättävän pelottava ohitettavasta.
Nykyään liikenteessä hermojen menetys on taattua, ihan päivittäin.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Jälleen kerran Munkkivuoren ostarin risteyksessä tapahtunutta noin 2kk sitten.
Lähestyn z3:lla T-mallista risteystä, missä oikealta tulevat ovat väistämisvelvollisia kolmion sekä pienen sivutie-kyltin voimin. Tie millä minä ajoin on merkitty päätieksi ja kaartuu.
Tulin töistä n. 23 jälkeen ja lähestyin ko. risteystä. Olin juuri pääsemässä risteyskohtaan kääntyäkseni päätietä pitkin kaartuvaa mutkaa vasemmalle, kun valkoinen Chevrolet Cruze taksilamppu katollaan pamautti suoraan eteeni. Löin jarrut pohjaan, niin teki myös "Chevy". Painoin torvea ja avasin ikkunani, jonka jälkeen taksi mateli ikkunani kohdalle, kuljettajana n. +40v mieskuljettajalla typerä virne naamallaan.
Minä: "Meinas osua, tulit sitten suoraan eteen?"
Taksi: "Höpöhöpö, mä tulin oikeelta" (ivallinen ilme kasvoillaan)
Minä: "Ei kyllä siinä on kolmio, plus tulit vielä sivutieltä..."
Taksi: "Älä sä saatanan nulikka rupee siellä neuvomaan!"
Minä: "Anteeks? Voit kyllä ihan mennä tarkistamaan..."
Taksi: "Sä kusipää et käyttänyt edes vilkkua!"
Minä: "Ei mun tarvitsekaan kun ajan päätietä, tie kaartuu, ei sinne tarvitse vilkuttaa."
Taksi: "Älä selitä tommota paskaa siellä!"
Minä: "Ole hyvä ja käy katsomassa.."
Taksi: "Vitun runkkari!"
Tässä vaiheessa taakse oli tullut jo pari autoa jonottamaan. Kukaan tosin ei painanut torvea, kun huomasi sanailun edessään. Itse pyrin aina olemaan mahdollisimman rauhassa tämmöisissä tilanteissa saadakseni viestini perille, mutta äijän käytös oli kyllä todella ala-arvoista.
Minä: "Hei, turhaan sä mulle raivoat, sinä teit virheen, minä estin onnettomuuden. Ole hyvä ja käy katsomassa kyltit jos et usko."
Taksi: "Älä yritä puhua paskaa saatana!"
Minä: "Hei ihan oikeasti, oot ammattiautoilija, luulisi sun nyt perusasiat osaavan.."
Taksi: "Haista sinä vittu!"
Naps.
Meikäläisellä pimeni. Se tunne, kun veri kiehahtaa ja näkö hämärtyy. Painoin kaasun pohjaan (Race-pönttö pitää vähän meteliä..), ykkönen ja kytkin ylös. Auto heitti 180 astetta taksin taakse. Taksikuski iski kaasun pohjaan huomatessaan, että nyt alkoi vissiin tapahtumaan. Kiihdytin ehkä 15 metriä perään, mutta annoin sittenkin olla. Taksi kyllä ampui kaiken mitä "Daewoostaan" irtosi isoon risteykseen ja sieltä Turun motarille. Meni hetki rauhoittuessa, mutta vieläkin nostaa painetta kattilaan, kun miettii tapausta. Aikuinen mies, ammattiautoilija ja noin huonolla asenteella liikenteessä/kanssa-autoilijoita kohtaan? Itse olin vielä täysin asiallisella linjalla, mitään provoa en missään vaiheessa tehnyt. Harmittaa, kun en nähnyt ko. auton numeroa, mutta toisaalta, palaute näissä taksien tötöily -asioissa ei ikinä johda mihinkään.
Tällaista. Peace.BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"
Comment
-
-
Originally posted by soda View PostJälleen kerran Munkkivuoren ostarin risteyksessä tapahtunutta noin 2kk sitten.
Lähestyn z3:lla T-mallista risteystä, missä oikealta tulevat ovat väistämisvelvollisia kolmion sekä pienen sivutie-kyltin voimin. Tie millä minä ajoin on merkitty päätieksi ja kaartuu.
Tulin töistä n. 23 jälkeen ja lähestyin ko. risteystä. Olin juuri pääsemässä risteyskohtaan kääntyäkseni päätietä pitkin kaartuvaa mutkaa vasemmalle, kun valkoinen Chevrolet Cruze taksilamppu katollaan pamautti suoraan eteeni. Löin jarrut pohjaan, niin teki myös "Chevy". Painoin torvea ja avasin ikkunani, jonka jälkeen taksi mateli ikkunani kohdalle, kuljettajana n. +40v mieskuljettajalla typerä virne naamallaan....On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.
Comment
-
-
Mielenkiinnosta katselin tuota Ulvilantie/ Raumantie risteystä jota tarkoitanet Googlen karttapalvelusta.
Olettaen että merkintä on vielä sama kuin Googlessa, tuota voisi myös tulkita että kolmio tarkoittaa vain pyörätietä koska siina on kaksisuuntaisen pyörätien lisäkilpi jonka tarkoitus on tiehallinnon ohjeen mukaan:
"Liikennemerkin alapuolella voidaan käyttää suorakaiteen
muotoista lisäkilpeä, jos liikennemerkin
tarkoitusta tai kohdetta täytyy selventää. Lisäkilpeä
voidaan käyttää myös merkin vaikutusalueen
tai voimassaoloajan määrittelemisessä ja vaikutuksen
rajoittamisessa. Kielto- tai rajoitusmerkin
yhteydessä ei lisäkilvellä saa määrätä laajempaa
kieltoa tai ankarampaa rajoitusta kuin itse liikennemerkillä".
Eli tarkoittaako tuo kolmio vain pyörätietä vai koko risteystä, jos tota lisäkilpeä ei olisi niin silloin mitään kysymystä ei olisi. Toisaalta katkoviiva Ulvilantien suuntaisesti risteyksessä antaisi kuitenkin olettaa että se on etuajo oikeutettu. Jos kolmio tarkoittaa vain pyörätietä se on aikamoinen ansa Ulvilantietä ajavalle koska merkit näkee vain takapuolelta.
Vielä lisäyksenä, jos katsot Googlesta Kielotien ja Talvikkitien risteyskuvaa Tikkurilassa Kielotien suunnasta, siinä on aika samanlainen tilanne mutta kahdella kolmiolla toteutettuna ja onpa katuun vielä maalattu kolmiorivikin selventämään. Valitettavasti en osaa linkittää kuvia tanne
edit. Löytyhän tuolta Ulvilantieltä se etuajo-oikeutetun liikenteen lisäkilpikin. Onpa huonosti merkitty risteys enkä ihmettele jos siinä on ongelmia.Last edited by jens; 28-11-2011, 11:47.
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostUseimmat bussit ja taksiautoilijat menee liikennekäyttäytymiseltään samaan kastiin kuin mopoautoilijat.
Terv. Taksinkuljettaja SalostaBMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
-
Mää veikkaan että taksarien liikennekäyttäytymisessä on syynä se, että ajelevat työkseen tuolla munakuskien joukossa. Jos ajatellaan, että meikäläisellä saattaa palaa käpy johonkin kanssa-autoilijaan ihan yksittäisellä matkalla, niin varmasti alkaa pitkäpinnaseltakin ammattiautoilijalta loppumaan huumori kesken, kun tarpeeksi kauan kekkuloi kaiken maailman kyyrien seassa.
Liikennerikkomukset ja tuo aiemmin kuvailtu väittelytilanne on taas sellanen asia, että siinä teki taksinkuljettaja itsestään pellen. Eihän sille minkään mahda.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Tätäkin on täällä jo jokusen kerran taivasteltu, mutta silti:
Mikä siinä on, että ohitettavan pitää hypätä kaasulle kesken ohituksen?
Mielestäni tämä on lisääntynyt aika paljon viime aikoina esimerkiksi 2-tiellä.
Viikonloppuna tuli taas yllä mainitusta syystä tilanne, jossa ei mitenkään metrikaupalla jäänyt ylimääräistä tilaa. Olin lyhyehköllä nelikaistaisella osuudella ohittamassa tasaisella nopeudella kahta hitaampaa, ja ajoin siis ihan maltillista vauhtia (kuitenkin siis 10-15km/h kovempaa kuin ohitettavat). Ensimmäisen auton kohdalla ei mitään ongelmaa, mutta sen edessä ajanut audi 80 lähti selkeästi kiihdyttämään kun näki että olin tulossa ohi. Olin jo rinnalla ja vähän ylikin, joten en viitsinyt enää alkaa jarrutella, vaan lisäsin hieman vauhtia, jotta pääsisin siitä katiskasta ohi ennen kuin kaista loppuu. En kuitenkaan halunnut enää kovin paljon kiihdyttää, ettei tarvii ottaa sakkoja tuollaisen mulkun takia. Lisäksi edellä ajoi vielä pakettiauto, josta en olisi ehtinyt enää ohi ilman kortin riskeeraamista, joten näiden väliin piti päästä. Olin jo sen verran edellä, että aloin siirtyä oikealle, kun kaistakin alkoi käymään vähiin, ja tilanteen piti mielestäni olla aika selvä. Kuitenkin sen sijaan, että se kulli olisi ymmärtänyt, että olen tulossa siihen ja että ei sillä audillakaan sen pakettiauton läpi pääse, niin se jatkaa kiihdytystä pakettiautoa kohti ja yrittää ahdistaa minut kaiteeseen.
Ehdin ja mahduin toki juuri ja juuri siihen väliin, mutta eniten jäi kaivelemaan se, että audikuski ei ollut valmis luovuttamaan edes silloin kun tila alkoi loppua, vaan mieluummin ajattaa toisen kaiteeseen kuin antaa tilaa.
Itselläni ei ole niin väliä, mutta lapseni ovat tietääkseni syyttömiä isänsä autovalintaan ja kusipäiseen ajotapaan.------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment
-
Comment