Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2148
    • L a h t i

    Originally posted by Jontsu00 View Post
    Pyydän anteeksi sinulta Volvon kuljettaja, joka varmasti selailet näitä topicceja täällä.
    Tää on näitä kavereita jolla on ihan väärä asenne.. ! Se vitu volvokuskin ois pitäny vaikka ajaa ojaa jotta sä pääset bemullas kulkemaa jouhevasti slikkers slaikkerssia tuolla

    Comment

    • Jontsu00
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 241
      • Oulu

      Originally posted by mijuko View Post
      Munakuski jolla on munaa myöntää munanneensa
      On kyllä tapana ollut myöntää omat virheet.

      Originally posted by -challenger- View Post
      Tää on näitä kavereita jolla on ihan väärä asenne.. ! Se vitu volvokuskin ois pitäny vaikka ajaa ojaa jotta sä pääset bemullas kulkemaa jouhevasti slikkers slaikkerssia tuolla
      Juurikin näin.

      Comment

      • Justabanana
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 835
        • Käpylä

        Vakiovalitus tuskien taipaleesta; Kehä 3 Mikkelästä vt-51:lle tänä aamuna. Välittömästi yksikaistaisen osuuden alkaessa löytyy edestä mittarinopeutta 60km/h jurnuttava Accord (rajoitus on 80). Sen takana Mazda6, kolmantena minä. Kyseisellä tienpätkällä vastaantulijoiden virta on tietysti loputon, joten ohituspaikka on harvinaista herkkua. Lopulta Sundsbergin kohdalla näkyi riittävästi tienpätkää, ja päräytin ohi molemmista. Accordin kohdalla soitin torvea pitkään ja nautinnollisesti .

        Tässä tilanteessa oli kuitenkin positiivisiakin puolia: Koska hondailija körötteli vain kuuttakymppiä, ei tarvinnut kiihdyttää edes ylinopeuteen päästäkseen rivakasti ohi. Pitkästä aikaa pääsi myös ohittamaan tällaisen tientukon, sen sijaan että pitkän jonon perältä näkisi sellaisen kääntyvän sivutielle, eväten mahdollisuuden protestoida torvella, tai edes pitkillä.

        Tuota tietä tulee ajettua lähes päivittäin, onneksi yksikaistainen osuus on aika lyhyt. Silti se aikaansaa suurta sympatian tunnetta kaikkia niitä kohtaan, jotka eri puolilla Suomea kulkevat päivittäin kymmeniäkin kilometrejä vastaavanlaisia kyyrärännejä, täysin näiden ajotaidottomien liikenneterroristien armoilla. Omaan tajuntaani ei mahdu, miksi tällaiset jurnuttajat eivät voi pysähtyä bussipysäkille nähdessään taustapeilissä ikuisuuteen ulottuvan jonon. Jos ajotaito ei riitä yli kuuteenkymppiin, niin sitten ei tarvitse ajaa lujempaa, mutta on se nyt helvetti, ettei voi päästää muita menemään aikataulujensa ja ajotaitojensa mukaan.
        Tai no, tietäähän sen miksi näin on. Peileihin vilkaisu on näille kultakalan havainnointikyvyillä siunatuille tunareille varmaan kuolemaan verrastettava stunttiajosuoritus. Tuskimpa aamuinen Accordkuski edes tajusi ohitustani, saatika torvensoittoa, kun tuijotti nopeusmittaria ja tietä metrin päässä autonsa keulasta niin intensiivisesti.

        Aiheesta on avauduttu eri sanankääntein yksi ja miljoona kertaa, mutta niin se vaan helpottaa kun pääsee pukemaan ajatuksensa tekstiksi
        Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
        Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

        Comment

        • Smistik
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1130
          • Kanta-Häme

          Voin samaistua Eilen joku ajeli 7-kymppiä 8-kympin alueella ja huokasin ohi. No, vauhti nousi ohitetulla siten että veti ns. persiiseen kiinni. Huomasin että tuulilasi oli likainen ja niin huomasi takanatulevakin. Koin hetkellistä tyydytystä, mutta toisaalta sinun kuvaamalla hitaasti jatkavalla on yhtä itsekäs ajatustapa olla väistämättä pysäkille, kuin muilla on itsekäs halu ajaa kovempaa ja mennä ohi...Ei nää lopu koskaan


          Originally posted by Justabanana View Post
          Vakiovalitus tuskien taipaleesta; Kehä 3 Mikkelästä vt-51:lle tänä aamuna. Välittömästi yksikaistaisen osuuden alkaessa löytyy edestä mittarinopeutta 60km/h jurnuttava Accord (rajoitus on 80). Sen takana Mazda6, kolmantena minä. Kyseisellä tienpätkällä vastaantulijoiden virta on tietysti loputon, joten ohituspaikka on harvinaista herkkua. Lopulta Sundsbergin kohdalla näkyi riittävästi tienpätkää, ja päräytin ohi molemmista. Accordin kohdalla soitin torvea pitkään ja nautinnollisesti .

          Tässä tilanteessa oli kuitenkin positiivisiakin puolia: Koska hondailija körötteli vain kuuttakymppiä, ei tarvinnut kiihdyttää edes ylinopeuteen päästäkseen rivakasti ohi. Pitkästä aikaa pääsi myös ohittamaan tällaisen tientukon, sen sijaan että pitkän jonon perältä näkisi sellaisen kääntyvän sivutielle, eväten mahdollisuuden protestoida torvella, tai edes pitkillä.

          Tuota tietä tulee ajettua lähes päivittäin, onneksi yksikaistainen osuus on aika lyhyt. Silti se aikaansaa suurta sympatian tunnetta kaikkia niitä kohtaan, jotka eri puolilla Suomea kulkevat päivittäin kymmeniäkin kilometrejä vastaavanlaisia kyyrärännejä, täysin näiden ajotaidottomien liikenneterroristien armoilla. Omaan tajuntaani ei mahdu, miksi tällaiset jurnuttajat eivät voi pysähtyä bussipysäkille nähdessään taustapeilissä ikuisuuteen ulottuvan jonon. Jos ajotaito ei riitä yli kuuteenkymppiin, niin sitten ei tarvitse ajaa lujempaa, mutta on se nyt helvetti, ettei voi päästää muita menemään aikataulujensa ja ajotaitojensa mukaan.
          Tai no, tietäähän sen miksi näin on. Peileihin vilkaisu on näille kultakalan havainnointikyvyillä siunatuille tunareille varmaan kuolemaan verrastettava stunttiajosuoritus. Tuskimpa aamuinen Accordkuski edes tajusi ohitustani, saatika torvensoittoa, kun tuijotti nopeusmittaria ja tietä metrin päässä autonsa keulasta niin intensiivisesti.

          Aiheesta on avauduttu eri sanankääntein yksi ja miljoona kertaa, mutta niin se vaan helpottaa kun pääsee pukemaan ajatuksensa tekstiksi
          ex E91 320d käsiaskilla
          ex E46 330dat
          japski
          ranu

          ex E30 316i 4d

          Comment

          • ZNI
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 802
            • Kontiolahti

            Mie en vaan suostu tajuamaan, mikä siinä risteysajossa on niin hankalaa. Jossain Joensuun kokoisessa tuppukylässä ei oikeasti ole keskustan alueella ollenkaan vaikeaa ajaa, lähes kaikki risteykset on järestään tasa-arvoisia paitsi sitten pääväylät, kun poistutaan kaupungin keskustasta Kuopion tai Kajaanin suuntaan. Niin ei. Joka saatanan risteyksessä väistellään olemattomia, kuskin pää pyörii että "eihän sieltä nyt varmasti tule ketään mistään - apua - saakohan tästä nyt ajaa - apua". Luulis että pystyis sen verran katsomaan, että mitä liikennemerkkejä siellä risteyksissä on, että olis ees vähän kärryillä kuka väistää ja ketä. Mut ei, se on niin vaikeaa!

            Sit nää tampiot taajaman ulkopuolella. Ajetaan risteykseen ja hidastetaan jo jossain sadan metrin päässä risteyksestä kävelyvauhtiin että voidaan pysähtyä siihen saatanan kolmion taakse, vaikka tie jolle liitytään näkyy monen sadan metrin matkalta jo aikoja sitten ennen risteysalueelle ajamista ja koko sillä matkalla ei näy auton autoa! Ei luulis silmien, aivojen ja jalkojen välisten piuhojen olevan niin takussa, että tarviis aina tulpata koko liikennettä ihan turhaan.

            Sitten tää, että miten hitossa ei päästä yhtä 5 kilometrin maantiepätkää ajamaan normaalia rajoitusta? Aina joku tulppa on siellä letkan edessä köröttelemässä 60-70km/h, kun lähdetään Joensuun viimeisistä liikennevaloista Kajaaniin päin. Yleensä se tulppa nousee ekassa rampissa ylös. Ei varmaan kannata ajaa tuota pätkää sitä kahdeksaakymppiä, kun joutuu jo 5 kilometrin päästä kääntymään!

            Ei miulla muuta. Hyvää ystävänpäivää.
            E39 528i ///M-sport
            E30 "316"
            E38 740iA
            E34 M5


            ex.

            E34 525iA touring
            E34 525i
            E30 316


            Originally posted by beemers
            sanoo nainen joka ajaa e30:llä
            Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by Zeta View Post
              Vittu minua ärsyttää nämä perässä koukkijat!

              Siis moni varmasti tunnistaa tilanteen: ajat valtatietä jonon hännillä ja vastaan tulee koko ajan porukkaa eli ohitse ei pääse/kannata lähteä. Vauhti on 80km/h alueella ehkä 70-75km/h. No sitten sinut saavuttaa takana tuleva auto. Tämä alkaa sitten heijaamaan laidasta laitaan siihen malliin, että SINÄ ajat liian hiljaa vaikka näkee selkeästi että edessäni on kymmeniä autoja tiiviissä letkassa. No tietenkään tämäkään sankari ei ohitse pääse mutta saattaa kilometrejä roikkua puskurissa ja jatkaa tätä saatanan koukkimista. Ihan niinkuin se jotain auttaisi.
              Tätä on kompattava. Eilen ajeltiin pienempää tietä missä 80 rajoitus ja koko kööri ajeli lievää ylinopeutta vieläpä asiallisilla väleillä. Mutta jostain ryykää kasipätkä volvo perseeseen kiinni ja koukkii niinku nyrkkeilijä. Ei kuitenkaan ohittanut mutta koko ajan seilas ja huopas ja kyttäs vastaantulevien kaistalla Itseä tällainen käytös liikenteessä vituttaa.

              Toinen purnaamisen aihe on useitten suomalaisten autoilijoiden matelu liikenteessä varsinkin näin talvella. Valoista lähdetään niin hitaasti kuin osataan ja vauhti kiihtyy todella hitaasti, ja vaikka on 60 nopeusalue niin ajetaan varmuuden vuoksi kuitenkin viittäkymppiä tai alle Tuntuu että jotkut tekee tätä tahallaan ärsyttääkseen toisia...

              Kylläpä helpotti kun pääsi sanomaan

              Comment

              • asis
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 1138
                • Joensuu

                Originally posted by ZNI View Post
                Mie en vaan suostu tajuamaan, mikä siinä risteysajossa on niin hankalaa. Jossain Joensuun kokoisessa tuppukylässä ei oikeasti ole keskustan alueella ollenkaan vaikeaa ajaa, lähes kaikki risteykset on järestään tasa-arvoisia paitsi sitten pääväylät, kun poistutaan kaupungin keskustasta Kuopion tai Kajaanin suuntaan. Niin ei. Joka saatanan risteyksessä väistellään olemattomia, kuskin pää pyörii että "eihän sieltä nyt varmasti tule ketään mistään - apua - saakohan tästä nyt ajaa - apua". Luulis että pystyis sen verran katsomaan, että mitä liikennemerkkejä siellä risteyksissä on, että olis ees vähän kärryillä kuka väistää ja ketä. Mut ei, se on niin vaikeaa!
                Täysin totta Varmaan suurin osa nuista keskustan pääväylillä töpeksijöistä jotain ulkopaikkakuntalaisia. Luulisin.
                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                E36 323i touring
                Volvo V70 2.4D mk3
                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                Honda Civic 1.4 4d ES
                Chevy Caprice Classic
                ex:
                E32 730iA
                E39 528i Calypsorot metallic
                E36 325i x2

                Comment

                • Nibster
                  Newbiemmer
                  • Jul 2010
                  • 23
                  • Pirkanmaa

                  En tiiä munakuskista mutta näky oli jokseenkin huvittava: Sinä joka paahdoit tänään Mäntsälässä Riihenmäen alueella Skodasta ohi 7-sarjalaisella harmaalla puimurilla komeassa sladissa suoraan penkkaan, minne oikein oli moinen hoppu asutusalueella?
                  Ex E36 325i -93
                  Ex E36 316i -93

                  Comment

                  • ZNI
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 802
                    • Kontiolahti

                    Originally posted by asis View Post
                    Täysin totta Varmaan suurin osa nuista keskustan pääväylillä töpeksijöistä jotain ulkopaikkakuntalaisia. Luulisin.
                    Toivoisin ainakin

                    Tosin ei tuosta oo hirveen pitkä aika, kun jonkun jojensuulaisen (en nyt enää muista minkä) firman paku körötteli Siltakatua Kuopiontien suuntaan ja pysähtyi väistämään oikealta tulevia tai vähintään jarrutteli jokaiseen risteykseen, vaikka koko tienpätkä Koulukadulta on etuajo-oikeutettua
                    E39 528i ///M-sport
                    E30 "316"
                    E38 740iA
                    E34 M5


                    ex.

                    E34 525iA touring
                    E34 525i
                    E30 316


                    Originally posted by beemers
                    sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                    Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                    Comment

                    • Cesium
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 561
                      • UAE

                      Originally posted by ZNI View Post

                      Sitten tää, että miten hitossa ei päästä yhtä 5 kilometrin maantiepätkää ajamaan normaalia rajoitusta? Aina joku tulppa on siellä letkan edessä köröttelemässä 60-70km/h, kun lähdetään Joensuun viimeisistä liikennevaloista Kajaaniin päin. Yleensä se tulppa nousee ekassa rampissa ylös. Ei varmaan kannata ajaa tuota pätkää sitä kahdeksaakymppiä, kun joutuu jo 5 kilometrin päästä kääntymään!

                      Ei miulla muuta. Hyvää ystävänpäivää.
                      Lehmon ramppi Perkele kun on vaikiaa nopeuden kerääminen, aina ei onnistu kesälläkään idiooteilta edes kahdeksankympin kerääminen lasiin...

                      Ja keskusta, ei niitäkään vilkkaita tasa-arvoisia ole kuin pari kulmaa, mutta aina ne ovat tukossa. Maakunnastako tuleevat vai mikä tasa-arvoisissa risteyksissä on ihmeellistä?

                      Nykyään asun lappeen_Rannassa niin liikennekulttuuri on paljon menevämpi, mutta pitkäkilpien peliliikkeitä saa varoa.

                      Comment

                      • ZNI
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 802
                        • Kontiolahti

                        Originally posted by Cesium View Post
                        Lehmon ramppi Perkele kun on vaikiaa nopeuden kerääminen, aina ei onnistu kesälläkään idiooteilta edes kahdeksankympin kerääminen lasiin...
                        No sanopa muuta Tulee ajeltua tuota pätkää yleensä vähintään kaks kertaa päivässä ja hermo melkein palaa joka kerta. Ennemmin nykyään ajaa vanhaa Nurmeksentietä Kontiolahden suuntaan jos tarttee, siellä pääsee ajamaan rivakammin kuin tuolla Kajaanintiellä

                        Ja nyt uus juttu on, että siinä Uuron rampin kohdalla, missä on kaistojen välissä se kaide, voi ajaa Kontiolahden suuntaan maksimissaan 70 km/h. Kun kaide loppuu, vauhti nousee heti. Ei tajua...

                        Originally posted by Cesium View Post
                        Ja keskusta, ei niitäkään vilkkaita tasa-arvoisia ole kuin pari kulmaa, mutta aina ne ovat tukossa. Maakunnastako tuleevat vai mikä tasa-arvoisissa risteyksissä on ihmeellistä?
                        Kuulemma on mahdotonta tietää, missä kuka väistää ja missä risteyksessä ja mistä ei saa kääntyä mihinkin (tämä siis keski-ikäisen maakuntalaisen mielipide asiaan). Liikennemerkkien seuraaminenhan on ihan mahdotonta. Sitten on vielä kevyttä liikennettäkin kuulemma ihan hirveen paljon.
                        E39 528i ///M-sport
                        E30 "316"
                        E38 740iA
                        E34 M5


                        ex.

                        E34 525iA touring
                        E34 525i
                        E30 316


                        Originally posted by beemers
                        sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                        Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                        Comment

                        • Cesium
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 561
                          • UAE

                          Originally posted by ZNI View Post

                          Kuulemma on mahdotonta tietää, missä kuka väistää ja missä risteyksessä ja mistä ei saa kääntyä mihinkin (tämä siis keski-ikäisen maakuntalaisen mielipide asiaan). Liikennemerkkien seuraaminenhan on ihan mahdotonta. Sitten on vielä kevyttä liikennettäkin kuulemma ihan hirveen paljon.
                          Eräs maakuntalainen ajaa omalla autolla romppalasta kontiolahteen ja sieltä bussilla joensuun keskustaan Ehkä parempi näin.

                          Ja onhan se kaide varmasti ahdistava monelle liikennerajotteiselle.

                          Comment

                          • Ackbar
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 253
                            • Espoo

                            Originally posted by Justabanana View Post
                            Vakiovalitus tuskien taipaleesta; Kehä 3 Mikkelästä vt-51:lle tänä aamuna. Välittömästi yksikaistaisen osuuden alkaessa löytyy edestä mittarinopeutta 60km/h jurnuttava Accord (rajoitus on 80). Sen takana Mazda6, kolmantena minä. Kyseisellä tienpätkällä vastaantulijoiden virta on tietysti loputon, joten ohituspaikka on harvinaista herkkua. Lopulta Sundsbergin kohdalla näkyi riittävästi tienpätkää, ja päräytin ohi molemmista. Accordin kohdalla soitin torvea pitkään ja nautinnollisesti .
                            Tää on niin vakio tuolla pätkällä. Päivittäin sitä joutuu suhaamaan, sekin ihmetyttää, että miksi toiseensuuntaan ajaessa aamuisin kerääntyy hirveä jono siihen kohtaan, kun tie muuttuu kaksikaistaiseksi. Ei jymmärrä. Emäntäkin oppinut tuolla pätkällä sanan kyyrä merkityksen ja huutelee nykyisin, että taasko siellä on joku kyyrä edessä.

                            +1 torven soittelusta

                            Comment

                            • JPalom
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 486
                              • Tre

                              Tasa-arvoisista risteyksistä

                              Niinpä, mikähän niissä tasa-arvoisisa risteyksissä on niin vaikeaa? Tampereella ainakin on kyllä syytäkin ajaa varovasti ja pysähdelläkin sellaisissa risteyksissä, joissa ei liikennesääntöjen mukaan tarvitsisi. Tyypillisimmin siis ylittäessäsi yksisuuntaisen, jolla ajavilla on väistämisvelvollisuus tai kääntyessäsi oikealle. Tämä siksi, ettei ainakaan tässä tuppukylässä ole mitään takeita siitä, että vasemmalta tulija väistää. Monta kertaa viikossa joudun sellaiseen tilanteeseen, jossa kolarilta ollaan säästytty vain ja ainoastaan siksi, että arvaan ettei mielestään isompaa väylää ajava kuski aio väistää tasa-arvoisissa risteyksissä vaan ajaa kuin etuajo-oikeutettua väylää. Paljon enemmän minua tuollaiset munapäät vituttavat kuin sellaiset, jotka ajavat tasa-arvoisiin "liian varovasti".
                              Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by JPalom View Post
                                Niinpä, mikähän niissä tasa-arvoisisa risteyksissä on niin vaikeaa? Tampereella ainakin on kyllä syytäkin ajaa varovasti ja pysähdelläkin sellaisissa risteyksissä, joissa ei liikennesääntöjen mukaan tarvitsisi. Tyypillisimmin siis ylittäessäsi yksisuuntaisen, jolla ajavilla on väistämisvelvollisuus tai kääntyessäsi oikealle. Tämä siksi, ettei ainakaan tässä tuppukylässä ole mitään takeita siitä, että vasemmalta tulija väistää. Monta kertaa viikossa joudun sellaiseen tilanteeseen, jossa kolarilta ollaan säästytty vain ja ainoastaan siksi, että arvaan ettei mielestään isompaa väylää ajava kuski aio väistää tasa-arvoisissa risteyksissä vaan ajaa kuin etuajo-oikeutettua väylää. Paljon enemmän minua tuollaiset munapäät vituttavat kuin sellaiset, jotka ajavat tasa-arvoisiin "liian varovasti".
                                Tämä on harvinaisen totta. Varsinkin keskusta-alueella siellä on kahden sorttista porukkaa: Ne jotka luulevat olevansa aina etuajo-oikeutettuja ja ne, jotka eivät koskaan aja mielestään etuajo-oikeutetulla tiellä. Homma on tahtonut omaltakin kohdalta johtaa siihen, että on aivan pakko tulla varovaisesti risteyksiin, kun ei voi yhtään tietää, mitä sen toisen päässä liikkuu.


                                Mutta onhan näitä munakuskeja viikon aikana ehtinyt enemmänkin esiintyä. Mm. kiitosta vaan sille hopeisen E46:n kuskille, joka kääntyi motarin rampista kohti Kangasalaa aivan minun eteeni. Yritin kunnolla jarruttaa, mutta auto ei pysähtynyt. Onneksi sain käännettyä auton viereiselle kaistalle, jota sattui vielä tuossa kohtaa olemaan jäljellä. Mikäli ei olisi ollut, niin olisi Audi tullut takakontista sisään.

                                Ei vaan sovi järkeen, että mitä helvettiä kuskin päässä liikkui? Olin näkevinäni, että kuski yritti epätoivoisesti sutia itseään liikkeelle, mutta kyseinen kohta on helvetin liukas juurikin siitä syystä, että siinä aina kaikki muutkin yrittävät kiihdyttää ja sen vuoksi siinä ei saa nopeasti kerättyä vauhtia, vaikka olisi ollut mikä auto alla. Olen ennenkin nähnyt monta kertaa tuossa peräänajoja ja ei ihme, kun tuollaisia munapäitä tulee rampista eteen.



                                Toinen huomio tältä viikolta on se, että koittakaapas ajaa tuota Tampere - Kangasala väliä illalla. Nimittäin hyvillä keleillä siinä on talvellakin satasen rajoitus, mutta melkein kaikki sillä ajavat autot ajavat lähes poikkeuksetta alle 80 km/h. Ei kai se pimeys voi niin paljoa vaikuttaa, varsinkin kun koko pätkä on valaistu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎