Originally posted by Jontsu00
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mijuko View PostMunakuski jolla on munaa myöntää munanneensa
Originally posted by -challenger- View PostTää on näitä kavereita jolla on ihan väärä asenne.. ! Se vitu volvokuskin ois pitäny vaikka ajaa ojaa jotta sä pääset bemullas kulkemaa jouhevasti slikkers slaikkerssia tuolla
Comment
-
-
Vakiovalitus tuskien taipaleesta; Kehä 3 Mikkelästä vt-51:lle tänä aamuna. Välittömästi yksikaistaisen osuuden alkaessa löytyy edestä mittarinopeutta 60km/h jurnuttava Accord (rajoitus on 80). Sen takana Mazda6, kolmantena minä. Kyseisellä tienpätkällä vastaantulijoiden virta on tietysti loputon, joten ohituspaikka on harvinaista herkkua. Lopulta Sundsbergin kohdalla näkyi riittävästi tienpätkää, ja päräytin ohi molemmista. Accordin kohdalla soitin torvea pitkään ja nautinnollisesti .
Tässä tilanteessa oli kuitenkin positiivisiakin puolia: Koska hondailija körötteli vain kuuttakymppiä, ei tarvinnut kiihdyttää edes ylinopeuteen päästäkseen rivakasti ohi. Pitkästä aikaa pääsi myös ohittamaan tällaisen tientukon, sen sijaan että pitkän jonon perältä näkisi sellaisen kääntyvän sivutielle, eväten mahdollisuuden protestoida torvella, tai edes pitkillä.
Tuota tietä tulee ajettua lähes päivittäin, onneksi yksikaistainen osuus on aika lyhyt. Silti se aikaansaa suurta sympatian tunnetta kaikkia niitä kohtaan, jotka eri puolilla Suomea kulkevat päivittäin kymmeniäkin kilometrejä vastaavanlaisia kyyrärännejä, täysin näiden ajotaidottomien liikenneterroristien armoilla. Omaan tajuntaani ei mahdu, miksi tällaiset jurnuttajat eivät voi pysähtyä bussipysäkille nähdessään taustapeilissä ikuisuuteen ulottuvan jonon. Jos ajotaito ei riitä yli kuuteenkymppiin, niin sitten ei tarvitse ajaa lujempaa, mutta on se nyt helvetti, ettei voi päästää muita menemään aikataulujensa ja ajotaitojensa mukaan.
Tai no, tietäähän sen miksi näin on. Peileihin vilkaisu on näille kultakalan havainnointikyvyillä siunatuille tunareille varmaan kuolemaan verrastettava stunttiajosuoritus. Tuskimpa aamuinen Accordkuski edes tajusi ohitustani, saatika torvensoittoa, kun tuijotti nopeusmittaria ja tietä metrin päässä autonsa keulasta niin intensiivisesti.
Aiheesta on avauduttu eri sanankääntein yksi ja miljoona kertaa, mutta niin se vaan helpottaa kun pääsee pukemaan ajatuksensa tekstiksiNyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment
-
-
Voin samaistua Eilen joku ajeli 7-kymppiä 8-kympin alueella ja huokasin ohi. No, vauhti nousi ohitetulla siten että veti ns. persiiseen kiinni. Huomasin että tuulilasi oli likainen ja niin huomasi takanatulevakin. Koin hetkellistä tyydytystä, mutta toisaalta sinun kuvaamalla hitaasti jatkavalla on yhtä itsekäs ajatustapa olla väistämättä pysäkille, kuin muilla on itsekäs halu ajaa kovempaa ja mennä ohi...Ei nää lopu koskaan
Originally posted by Justabanana View PostVakiovalitus tuskien taipaleesta; Kehä 3 Mikkelästä vt-51:lle tänä aamuna. Välittömästi yksikaistaisen osuuden alkaessa löytyy edestä mittarinopeutta 60km/h jurnuttava Accord (rajoitus on 80). Sen takana Mazda6, kolmantena minä. Kyseisellä tienpätkällä vastaantulijoiden virta on tietysti loputon, joten ohituspaikka on harvinaista herkkua. Lopulta Sundsbergin kohdalla näkyi riittävästi tienpätkää, ja päräytin ohi molemmista. Accordin kohdalla soitin torvea pitkään ja nautinnollisesti .
Tässä tilanteessa oli kuitenkin positiivisiakin puolia: Koska hondailija körötteli vain kuuttakymppiä, ei tarvinnut kiihdyttää edes ylinopeuteen päästäkseen rivakasti ohi. Pitkästä aikaa pääsi myös ohittamaan tällaisen tientukon, sen sijaan että pitkän jonon perältä näkisi sellaisen kääntyvän sivutielle, eväten mahdollisuuden protestoida torvella, tai edes pitkillä.
Tuota tietä tulee ajettua lähes päivittäin, onneksi yksikaistainen osuus on aika lyhyt. Silti se aikaansaa suurta sympatian tunnetta kaikkia niitä kohtaan, jotka eri puolilla Suomea kulkevat päivittäin kymmeniäkin kilometrejä vastaavanlaisia kyyrärännejä, täysin näiden ajotaidottomien liikenneterroristien armoilla. Omaan tajuntaani ei mahdu, miksi tällaiset jurnuttajat eivät voi pysähtyä bussipysäkille nähdessään taustapeilissä ikuisuuteen ulottuvan jonon. Jos ajotaito ei riitä yli kuuteenkymppiin, niin sitten ei tarvitse ajaa lujempaa, mutta on se nyt helvetti, ettei voi päästää muita menemään aikataulujensa ja ajotaitojensa mukaan.
Tai no, tietäähän sen miksi näin on. Peileihin vilkaisu on näille kultakalan havainnointikyvyillä siunatuille tunareille varmaan kuolemaan verrastettava stunttiajosuoritus. Tuskimpa aamuinen Accordkuski edes tajusi ohitustani, saatika torvensoittoa, kun tuijotti nopeusmittaria ja tietä metrin päässä autonsa keulasta niin intensiivisesti.
Aiheesta on avauduttu eri sanankääntein yksi ja miljoona kertaa, mutta niin se vaan helpottaa kun pääsee pukemaan ajatuksensa tekstiksiex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Mie en vaan suostu tajuamaan, mikä siinä risteysajossa on niin hankalaa. Jossain Joensuun kokoisessa tuppukylässä ei oikeasti ole keskustan alueella ollenkaan vaikeaa ajaa, lähes kaikki risteykset on järestään tasa-arvoisia paitsi sitten pääväylät, kun poistutaan kaupungin keskustasta Kuopion tai Kajaanin suuntaan. Niin ei. Joka saatanan risteyksessä väistellään olemattomia, kuskin pää pyörii että "eihän sieltä nyt varmasti tule ketään mistään - apua - saakohan tästä nyt ajaa - apua". Luulis että pystyis sen verran katsomaan, että mitä liikennemerkkejä siellä risteyksissä on, että olis ees vähän kärryillä kuka väistää ja ketä. Mut ei, se on niin vaikeaa!
Sit nää tampiot taajaman ulkopuolella. Ajetaan risteykseen ja hidastetaan jo jossain sadan metrin päässä risteyksestä kävelyvauhtiin että voidaan pysähtyä siihen saatanan kolmion taakse, vaikka tie jolle liitytään näkyy monen sadan metrin matkalta jo aikoja sitten ennen risteysalueelle ajamista ja koko sillä matkalla ei näy auton autoa! Ei luulis silmien, aivojen ja jalkojen välisten piuhojen olevan niin takussa, että tarviis aina tulpata koko liikennettä ihan turhaan.
Sitten tää, että miten hitossa ei päästä yhtä 5 kilometrin maantiepätkää ajamaan normaalia rajoitusta? Aina joku tulppa on siellä letkan edessä köröttelemässä 60-70km/h, kun lähdetään Joensuun viimeisistä liikennevaloista Kajaaniin päin. Yleensä se tulppa nousee ekassa rampissa ylös. Ei varmaan kannata ajaa tuota pätkää sitä kahdeksaakymppiä, kun joutuu jo 5 kilometrin päästä kääntymään!
Ei miulla muuta. Hyvää ystävänpäivää.E39 528i ///M-sport
E30 "316"
E38 740iA
E34 M5
ex.
E34 525iA touring
E34 525i
E30 316
Originally posted by beemerssanoo nainen joka ajaa e30:llä
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Zeta View PostVittu minua ärsyttää nämä perässä koukkijat!
Siis moni varmasti tunnistaa tilanteen: ajat valtatietä jonon hännillä ja vastaan tulee koko ajan porukkaa eli ohitse ei pääse/kannata lähteä. Vauhti on 80km/h alueella ehkä 70-75km/h. No sitten sinut saavuttaa takana tuleva auto. Tämä alkaa sitten heijaamaan laidasta laitaan siihen malliin, että SINÄ ajat liian hiljaa vaikka näkee selkeästi että edessäni on kymmeniä autoja tiiviissä letkassa. No tietenkään tämäkään sankari ei ohitse pääse mutta saattaa kilometrejä roikkua puskurissa ja jatkaa tätä saatanan koukkimista. Ihan niinkuin se jotain auttaisi.
Toinen purnaamisen aihe on useitten suomalaisten autoilijoiden matelu liikenteessä varsinkin näin talvella. Valoista lähdetään niin hitaasti kuin osataan ja vauhti kiihtyy todella hitaasti, ja vaikka on 60 nopeusalue niin ajetaan varmuuden vuoksi kuitenkin viittäkymppiä tai alle Tuntuu että jotkut tekee tätä tahallaan ärsyttääkseen toisia...
Kylläpä helpotti kun pääsi sanomaan
Comment
-
Originally posted by ZNI View PostMie en vaan suostu tajuamaan, mikä siinä risteysajossa on niin hankalaa. Jossain Joensuun kokoisessa tuppukylässä ei oikeasti ole keskustan alueella ollenkaan vaikeaa ajaa, lähes kaikki risteykset on järestään tasa-arvoisia paitsi sitten pääväylät, kun poistutaan kaupungin keskustasta Kuopion tai Kajaanin suuntaan. Niin ei. Joka saatanan risteyksessä väistellään olemattomia, kuskin pää pyörii että "eihän sieltä nyt varmasti tule ketään mistään - apua - saakohan tästä nyt ajaa - apua". Luulis että pystyis sen verran katsomaan, että mitä liikennemerkkejä siellä risteyksissä on, että olis ees vähän kärryillä kuka väistää ja ketä. Mut ei, se on niin vaikeaa!E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostTäysin totta Varmaan suurin osa nuista keskustan pääväylillä töpeksijöistä jotain ulkopaikkakuntalaisia. Luulisin.
Tosin ei tuosta oo hirveen pitkä aika, kun jonkun jojensuulaisen (en nyt enää muista minkä) firman paku körötteli Siltakatua Kuopiontien suuntaan ja pysähtyi väistämään oikealta tulevia tai vähintään jarrutteli jokaiseen risteykseen, vaikka koko tienpätkä Koulukadulta on etuajo-oikeutettuaE39 528i ///M-sport
E30 "316"
E38 740iA
E34 M5
ex.
E34 525iA touring
E34 525i
E30 316
Originally posted by beemerssanoo nainen joka ajaa e30:llä
Comment
-
-
Originally posted by ZNI View Post
Sitten tää, että miten hitossa ei päästä yhtä 5 kilometrin maantiepätkää ajamaan normaalia rajoitusta? Aina joku tulppa on siellä letkan edessä köröttelemässä 60-70km/h, kun lähdetään Joensuun viimeisistä liikennevaloista Kajaaniin päin. Yleensä se tulppa nousee ekassa rampissa ylös. Ei varmaan kannata ajaa tuota pätkää sitä kahdeksaakymppiä, kun joutuu jo 5 kilometrin päästä kääntymään!
Ei miulla muuta. Hyvää ystävänpäivää.
Ja keskusta, ei niitäkään vilkkaita tasa-arvoisia ole kuin pari kulmaa, mutta aina ne ovat tukossa. Maakunnastako tuleevat vai mikä tasa-arvoisissa risteyksissä on ihmeellistä?
Nykyään asun lappeen_Rannassa niin liikennekulttuuri on paljon menevämpi, mutta pitkäkilpien peliliikkeitä saa varoa.
Comment
-
-
Originally posted by Cesium View PostLehmon ramppi Perkele kun on vaikiaa nopeuden kerääminen, aina ei onnistu kesälläkään idiooteilta edes kahdeksankympin kerääminen lasiin...
Ja nyt uus juttu on, että siinä Uuron rampin kohdalla, missä on kaistojen välissä se kaide, voi ajaa Kontiolahden suuntaan maksimissaan 70 km/h. Kun kaide loppuu, vauhti nousee heti. Ei tajua...
Originally posted by Cesium View PostJa keskusta, ei niitäkään vilkkaita tasa-arvoisia ole kuin pari kulmaa, mutta aina ne ovat tukossa. Maakunnastako tuleevat vai mikä tasa-arvoisissa risteyksissä on ihmeellistä?E39 528i ///M-sport
E30 "316"
E38 740iA
E34 M5
ex.
E34 525iA touring
E34 525i
E30 316
Originally posted by beemerssanoo nainen joka ajaa e30:llä
Comment
-
-
Originally posted by ZNI View Post
Kuulemma on mahdotonta tietää, missä kuka väistää ja missä risteyksessä ja mistä ei saa kääntyä mihinkin (tämä siis keski-ikäisen maakuntalaisen mielipide asiaan). Liikennemerkkien seuraaminenhan on ihan mahdotonta. Sitten on vielä kevyttä liikennettäkin kuulemma ihan hirveen paljon.
Ja onhan se kaide varmasti ahdistava monelle liikennerajotteiselle.
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostVakiovalitus tuskien taipaleesta; Kehä 3 Mikkelästä vt-51:lle tänä aamuna. Välittömästi yksikaistaisen osuuden alkaessa löytyy edestä mittarinopeutta 60km/h jurnuttava Accord (rajoitus on 80). Sen takana Mazda6, kolmantena minä. Kyseisellä tienpätkällä vastaantulijoiden virta on tietysti loputon, joten ohituspaikka on harvinaista herkkua. Lopulta Sundsbergin kohdalla näkyi riittävästi tienpätkää, ja päräytin ohi molemmista. Accordin kohdalla soitin torvea pitkään ja nautinnollisesti .
+1 torven soittelusta
Comment
-
-
Tasa-arvoisista risteyksistä
Niinpä, mikähän niissä tasa-arvoisisa risteyksissä on niin vaikeaa? Tampereella ainakin on kyllä syytäkin ajaa varovasti ja pysähdelläkin sellaisissa risteyksissä, joissa ei liikennesääntöjen mukaan tarvitsisi. Tyypillisimmin siis ylittäessäsi yksisuuntaisen, jolla ajavilla on väistämisvelvollisuus tai kääntyessäsi oikealle. Tämä siksi, ettei ainakaan tässä tuppukylässä ole mitään takeita siitä, että vasemmalta tulija väistää. Monta kertaa viikossa joudun sellaiseen tilanteeseen, jossa kolarilta ollaan säästytty vain ja ainoastaan siksi, että arvaan ettei mielestään isompaa väylää ajava kuski aio väistää tasa-arvoisissa risteyksissä vaan ajaa kuin etuajo-oikeutettua väylää. Paljon enemmän minua tuollaiset munapäät vituttavat kuin sellaiset, jotka ajavat tasa-arvoisiin "liian varovasti".Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?
Comment
-
-
Originally posted by JPalom View PostNiinpä, mikähän niissä tasa-arvoisisa risteyksissä on niin vaikeaa? Tampereella ainakin on kyllä syytäkin ajaa varovasti ja pysähdelläkin sellaisissa risteyksissä, joissa ei liikennesääntöjen mukaan tarvitsisi. Tyypillisimmin siis ylittäessäsi yksisuuntaisen, jolla ajavilla on väistämisvelvollisuus tai kääntyessäsi oikealle. Tämä siksi, ettei ainakaan tässä tuppukylässä ole mitään takeita siitä, että vasemmalta tulija väistää. Monta kertaa viikossa joudun sellaiseen tilanteeseen, jossa kolarilta ollaan säästytty vain ja ainoastaan siksi, että arvaan ettei mielestään isompaa väylää ajava kuski aio väistää tasa-arvoisissa risteyksissä vaan ajaa kuin etuajo-oikeutettua väylää. Paljon enemmän minua tuollaiset munapäät vituttavat kuin sellaiset, jotka ajavat tasa-arvoisiin "liian varovasti".
Mutta onhan näitä munakuskeja viikon aikana ehtinyt enemmänkin esiintyä. Mm. kiitosta vaan sille hopeisen E46:n kuskille, joka kääntyi motarin rampista kohti Kangasalaa aivan minun eteeni. Yritin kunnolla jarruttaa, mutta auto ei pysähtynyt. Onneksi sain käännettyä auton viereiselle kaistalle, jota sattui vielä tuossa kohtaa olemaan jäljellä. Mikäli ei olisi ollut, niin olisi Audi tullut takakontista sisään.
Ei vaan sovi järkeen, että mitä helvettiä kuskin päässä liikkui? Olin näkevinäni, että kuski yritti epätoivoisesti sutia itseään liikkeelle, mutta kyseinen kohta on helvetin liukas juurikin siitä syystä, että siinä aina kaikki muutkin yrittävät kiihdyttää ja sen vuoksi siinä ei saa nopeasti kerättyä vauhtia, vaikka olisi ollut mikä auto alla. Olen ennenkin nähnyt monta kertaa tuossa peräänajoja ja ei ihme, kun tuollaisia munapäitä tulee rampista eteen.
Toinen huomio tältä viikolta on se, että koittakaapas ajaa tuota Tampere - Kangasala väliä illalla. Nimittäin hyvillä keleillä siinä on talvellakin satasen rajoitus, mutta melkein kaikki sillä ajavat autot ajavat lähes poikkeuksetta alle 80 km/h. Ei kai se pimeys voi niin paljoa vaikuttaa, varsinkin kun koko pätkä on valaistu.
Comment
-
Comment