Minun mielestäni tuo kahden kaistan suojatie on monessakin mielessä todella vaarallinen. Väittäisin jopa, että käytäntöä pitäisi muuttaa niin, että jalankulkijan tulisi olla valppaampana tuollaisissa paikoissa. Nimittäin ihan joka päivä näkee Tampereella kuinka osa porukasta ohittaa suojatien eteen pysähtyneen auton itse kuitenkaan pysähtymättä. Olen nähnyt niin nuorten kuin vanhuksien niin tekevän, kerran jopa poliisiauto on niin tehnyt.
Lisäksi tuo aiheuttaa ikävää pumppausliikettä, koska Tampereellakin on runsaasti paikkoja, missä autoja jää valoihin odottamaan ja jättävät tuon suojatien vapaaksi, jolloin viereisen kaistan kulkijoiden on jokaisen erikseen pysähdyttävä suojatien eteen, vaikka kukaan ei olisi sieltä tulossakaan.
Lisäksi tuo aiheuttaa ikävää pumppausliikettä, koska Tampereellakin on runsaasti paikkoja, missä autoja jää valoihin odottamaan ja jättävät tuon suojatien vapaaksi, jolloin viereisen kaistan kulkijoiden on jokaisen erikseen pysähdyttävä suojatien eteen, vaikka kukaan ei olisi sieltä tulossakaan.
Comment