Originally posted by tabasco
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Mikä helvetti siinä on, että meillä suomessa kukaan ei väistä ketään suojatiellä oliaa? Olin menossa Jyväskylässä keskustassa suojatien yli, niin eikös joku helvetin manne kiihytä oikein siihen suojatielle. Suojatiellä odotteli mummo ja pari muuta, minäpä sitten tietenkin käppäilen reippaana poikana suojatielle ja mersun nokka pysähtyy noin 20cm päähän jaloista jumalattoman jarrutuksen jälkeen. Kaiken lisäksi suojatien edessä oli pysäköity auto, joten eikö perkele autokoulussa ole näillä mamuille opetettu, että sitä pysäköityä autoa ei ohiteta pysähtymättä jos se on siinä suojatien edessä! Noh ei tässä vielä kaikki, mulkero huitoo jotain auton kopistaan käsimerkkejä niin huidon takaisin. Avasi vielä oven ja huusi mulkuksi, sitten rupes kyllä keittää yli. Huusin kyllä kaikki loukkaavat solvaukset tuolle mannelle ja teki niin mieli käydä vetäsemässä lättyyn juuri sillä paikalla.
Hyväksyn jotenkin sen, että jossain tilanteissa ei aina päästetä käveliää yli suojatien, mutta pitääkö siihen suojatielle oikein kiihdyttää?
Tiedän, oli muutenkin vähän huono päivä ja maanantaikinLast edited by Miikkuks; 09-10-2012, 12:23.E39 528i M sport
Comment
-
-
Mannet ja muut karvarannekemalit osaa mitään liikennesääntöjä nii ei varmaan tarvi olettaa et osaisivat pysähtyä suojatienkään eteen
Tahtoo mennä hermot tuolla liikenteessä kaikkiin idiootteihin jotka ei osaa käyttää vilkkua tai kattoo peileihin esim. kaistanvaihdon yhteydessä. Monilla tuntuu olevan myös se perussääntö hukassa että jos aikoo kääntyä niin ensin laitetaan vilkku ja sen jälkeen jarrutetaan. Ei niin että polkaistaan keskellä suoraa tietä jarrua ja samalla kun käännytään niin vilkutetaan.sigpic
Comment
-
-
Mr.Speed
Viikon munakuski löytyy erään valkoisen (1.8T ) A3 audin penkin ja ratin välistä. Osaako kukaan sanoa kuinka kovat sanktiot saa jos ohittaa keltaisella viivalla, tuplakeltaisella ja risteysalueella? mun mielestä sais antaa 100 raipaniskua, ja uutta ajokorttihakemusta vois kysellä aikaisintaan vuoden päästä :think
Comment
-
tänään ajelin töihin 60 alueella, vakkari päällä auton mittari näytti 70 (todellista ehkä joku ~65), taakseni liimautuu seat, roikkuu aivan puskurissa kiinni ja seilaa laidasta laitaan ohitusta kärkkyen. monet paikat oli jossa olisi ohi päässyt, mutta ei mennyt. varmaan 6-7km ajettiin näin, kunnes se älysi mennä ohi, mutta mitä se sitten keksii? no kurvaa ensinnäkin melkein etupuskuria hipoen mun eteen, vaikka tilaa olisi kilometrin verran edessä vielä. sitten se vatipää tiputtaa nopeutensa, jotta joudun jarruttamaan, ja sit jatkettiin matkaa siten että mun mittari näytti 55! väläytin pitkiä ja tööttäsin, kirosin ja huusin itsekseni. ajettiin näin muutama kilometri kun ei tullut ohitusmahdollisuutta mulle, mutta sitten löytyi paikka ja ohitin tämän seatin, katsoin kuskia ja siellä sellainen varmaan just 18v täyttänyt pojankloppi oli ratin takana.
kun pääsin ohi, niin ei mennyt kauaa kun tämä maanteiden sankari roikkui jälleen mun puskurissa kiinni ja seilasi laidasta laitaan, vaikka mun nopeus oli taas siellä 70:ssä
noh, mulla pimahti nupissa täysin, seatin takana ei ollut ketään, tie on tuttu ja tiesin että kohta on tulossa keskijakaja, joka on parisataa metriä pitkä. aivan tämän jakajan lopussa, vedän auton seis ja senverran poikittain ettei ohi mahdu, hyppään ulos autosta ja lähden kävelemään tätä seattia kohti. poika meni vissiin "hieman" paniikkiin tästä, ja lähti peruuttamaan niin paljon kuin seatista lähti, hyvä ettei ojaan ja kanttareita pitkin päästellyt.
käännyin takaisin ja hyppäsin autoon ja jatkoin matkaa, taustapeilistä näin kun seat meni seuraavalle bussipysäkille ja sen koomin ei näkynyt, onneksi!
että sellaista. ja joojoo, en nyt itsekkään ihan mallisuoritusta tehnyt mutta voi v***u että paloi hermot tuohon toimintaan. miksi pitää ohittaa jos aikoo sen jälkeen ajaa hitaampaa kuin minä, ja vielä alinopeutta?!- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Postettä sellaista. ja joojoo, en nyt itsekkään ihan mallisuoritusta tehnyt mutta voi v***u että paloi hermot tuohon toimintaan. miksi pitää ohittaa jos aikoo sen jälkeen ajaa hitaampaa kuin minä, ja vielä alinopeutta?!
No varmaan hänen mielestä ajoit liian hiljaa niin yritti kouluttaa..
Kaikkia se leipä elättää, jos on kiire niin painuu ohi ja häviää horisonttiin.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Post...hyppään ulos autosta ja lähden kävelemään tätä seattia kohti. poika meni vissiin "hieman" paniikkiin tästä, ja lähti peruuttamaan niin paljon kuin seatista lähti, hyvä ettei ojaan ja kanttareita pitkin päästellyt...
Respect your elders
Comment
-
-
Originally posted by Miikkuks View PostMikä helvetti siinä on, että meillä suomessa kukaan ei väistä ketään suojatiellä oliaa? Olin menossa Jyväskylässä keskustassa suojatien yli, niin eikös joku helvetin manne kiihytä oikein siihen suojatielle. Suojatiellä odotteli mummo ja pari muuta, minäpä sitten tietenkin käppäilen reippaana poikana suojatielle ja mersun nokka pysähtyy noin 20cm päähän jaloista jumalattoman jarrutuksen jälkeen. Kaiken lisäksi suojatien edessä oli pysäköity auto, joten eikö perkele autokoulussa ole näillä mamuille opetettu, että sitä pysäköityä autoa ei ohiteta pysähtymättä jos se on siinä suojatien edessä! Noh ei tässä vielä kaikki, mulkero huitoo jotain auton kopistaan käsimerkkejä niin huidon takaisin. Avasi vielä oven ja huusi mulkuksi, sitten rupes kyllä keittää yli. Huusin kyllä kaikki loukkaavat solvaukset tuolle mannelle ja teki niin mieli käydä vetäsemässä lättyyn juuri sillä paikalla.
Kaks asiaa, mitkä laittaa välillä ketuttamaan täällä autoillessa, on kiertoliittymissä ja kaksi kaistaisella tiellä ajaminen. Mikä siinä on, että jos ajetaan vasenta kaistaa niin sitten ajetaan samaa vauhtia kun oikea kaista tai jopa hitaammin.. Jos ylinopeutta pelkää niin pyrkis sinne oikealle kaistalle ja antas muiden ajaa sitä vauhtia mitä huvittaa ajaa. Liikenneympyrässä on monta kertaa meinannu joku tulla kylkeen, että on joutunu jarrutamaan ja pari kertaa joutunu koukkaamaan ympyrän päältä. Viimeks sunnuntaina jouduin väistämään ympyrän päälle ja soittamaan torvea kun meinas joku suht uus Volvo tulla päälle.. Kait se vaan pitää oottaa, että jossain välissä kolahtaaNyt:
BMW E34 525i -90
Exät:
BWM E46 320i -01
BMW E46 316i -99
Comment
-
-
Jalankulkijoista tuli mieleen, että ainakin täällä Tampereen suunnalla tuntuu mahtuvan paljon idiootteja myös niihin jalankulkijoihin. Viimeksi toissapäivänä kävi niin, että olin kääntymässä risteyksessä oikealle ja tiesin itselleni syttyvän vihreän nuolivalon, joka tarkoittaa sitä, ettei tielleni ohjata muuta liikennettä, ei edes jalankulkijoita. Viereisellä kaistalla sen sijaan oli normaalit valot, joista pystyi joko ajamaan suoraan tai kääntymään vasemmalle. No mitä tekee n. 20-25 v. tukevamman kokoinen äijä? Huomaa että autot seisovat toistaiseksi liikennevaloissa ja vihreät sattuvat vaihtumaan juuri sillä hetkellä näille autoilijoille, jonka jälkeen kyseinen jantteri päättää viime tipassa lähteä ylittämään tietä. Minä olin siis kääntymässä oikealle ja minulle syttyi vihreä nuolivalo ja samalla sekunnilla tämä jantteri käveleekin suojatielle, vaikka hänelle palaa punainen valo. Ei ollut kaukana, ettenkö olisi keikannut äijää katuun. Onneksi en lähtenyt kiireellä liikkeelle.
Toinen tilanne tapahtui jo muutama viikko sitten kun eräs naishenkilö päätti tehdä jyrkän 90 asteen käännöksen suojatien kohdalla ja täysin katsomatta paahtoi kiireen vilkkaa suojatielle. Edessäni ajanut autoilija suorastaan seisoi jarrupolkimen päällä, koska ei arvannut tämän naishenkilön haluavan ylittää suojatietä ja hän oli jo muutaman metrin päässä suojatiestä kun tämä nainen päätti viime tipassa käätyä suojatielle ja täysin katsomatta, tuleeko autoja. Itse olin sen verran etäällä, etten joutunut kauhean kovin jarruttamaan, mutta pääsin kuitenkin todistamaan tilannetta. Jalankulkijoille pitää luonnollisesti antaa tilaa, jos he haluavat suojatielle astua, mutta jokin raja sentään sillä, millälailla ja minkälaisessa tilanteessa sinne suojatielle astutaan. Jos täysin varoittamatta ja katsomatta käännyt yhtäkkiä sinne suojatielle, et voi olettaa, että autoilijat kerkiävät reagoimaan tekoosi tarpeeksi ajoissa.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post
Toinen tilanne tapahtui jo muutama viikko sitten kun eräs naishenkilö päätti tehdä jyrkän 90 asteen käännöksen suojatien kohdalla ja täysin katsomatta paahtoi kiireen vilkkaa suojatielle. Edessäni ajanut autoilija suorastaan seisoi jarrupolkimen päällä, koska ei arvannut tämän naishenkilön haluavan ylittää suojatietä ja hän oli jo muutaman metrin päässä suojatiestä kun tämä nainen päätti viime tipassa käätyä suojatielle ja täysin katsomatta, tuleeko autoja. Itse olin sen verran etäällä, etten joutunut kauhean kovin jarruttamaan, mutta pääsin kuitenkin todistamaan tilannetta. Jalankulkijoille pitää luonnollisesti antaa tilaa, jos he haluavat suojatielle astua, mutta jokin raja sentään sillä, millälailla ja minkälaisessa tilanteessa sinne suojatielle astutaan. Jos täysin varoittamatta ja katsomatta käännyt yhtäkkiä sinne suojatielle, et voi olettaa, että autoilijat kerkiävät reagoimaan tekoosi tarpeeksi ajoissa.
ei taida oikein kaikku muumit olla laaksossa näillä kavereilla, siinä kumminkin usein jää kakkoseksi jos jää auton alle kävellen tai pyörällä..- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Turun kymmenen tuhatta hipsteriä fiksipyörineen. Ajavat kuutta sataa suojatielle kulman takaa, eivät ikinä väistä, eivät ikinä anna suuntamerkkiä kääntyessään. Ei mitään tolkkua missään. Eniten pelottaa jalankulkijoiden puolesta. Alkaa mennä hermot.
Saisi prässätä pellettejä koko porukasta.Last edited by r.w.; 10-10-2012, 23:22.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostTurun kymmenen tuhatta hipsteriä fiksipyörineen. Ajavat kuutta sataa suojatielle kulman takaa, eivät ikinä väistä, eivät ikinä anna suuntamerkkiä kääntyessään. Ei mitään tolkkua missään. Eniten pelottaa jalankulkijoiden puolesta. Alkaa mennä hermot.
Saisi prässätä pellettejä koko porukasta.
Comment
-
-
Suojateillä hiihtää kyllä monenlaista porukkaa. Täälläpäin näitä itsemurhaa yrittäviä ei juurikaan ole, mutta taas niitä seisoskelijoita löytyy. Itsellä ei ole ollut ongelmaa kävellessä, autot antaa kyllä tietä, enkä nyt tieten tahtoen halua hypätäkään auton alle, silti ei siinä tien varressa 1-2 autoa pidempään tarvitse norkoilla, senkus näyttää että haluaa yli, eikä arvo siinä lauantain lottonumeroita. Sama juttu kun ajan autolla, jos joku haluaa yli niin jarruttelen kyllä, mutta jos siellä tyytyväisinä tapitetaan tienvarressa, niin saavat minun puolesta olla.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
eräs taksi kuski.. ajelin yksi kaunis päivä kehä 1:llä kohti länttä pukinmäen kohdilla ohituskaistaa kaikessa rauhassa. Katselin jo hyvissä ajoin että rampilta tulee tumma taksi reipasta vauhtia. Luulin että kyseinen sankari tyytyy jäämään liittyessään keskimmäiselle kaistalle (kyseisessä kohdassa 3 kaistaa). Mutta ei tämä teiden ritari päättääkin vilkkua käyttämättä ja vissiin peiliä katsomatta vaihtaa suoraan ohituskaistalle. Jouduin polkemaan jarrua niin kovasti että ihan yllätyin miten hyvät jarrut Mazda 3:sta löytyykin välttääkseni että en jää auton ja keskikaiteen väliin.. no hermothan siinä sit paloi. ajelin sit taksin kiinni ja päätin seurata et minne se menee. sattuikin et se oli menossa samalle suunnalle missä työpaikkani on. No tuli sit sopivasti liikennevalot mitkä paloi punaisena (Metsälän kohdilla). Nousin autosta ja läksin kysymään että tunteeko kuski suomen liikennesääntöjä. Se että ajaa isolla mersulla ei tarkoita että saa ajaa ihan miten sattuu.. No tämä teiden sankari kurkisteli jo sivuikkunasta pää ulkona saapumistani ja päättikin sitten lähteä karkuun päin punaisiavaloja ajaen melkein rekan alle.. No siitä sitten kun olin päässyt työpaikalle otin puhelun taksitarkastajalle. Aikamme keskusteltua ilmeni että kyseisellä taksinumerolla oli jo kaksi aikaisempaa ilmoitusta syyskuulta vaarallisesta ajamisesta asiakkailta.. eikä ollu eka kerta ku palaa hermo pääkaupunki seudun taksiammattilaisiin..Nyt: e87 130i M-sport
Ex: monta x e30
Comment
-
Comment