Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3264
    • Siuntio

Harvemmin on omalle kohdalle noita urpoja osunut, mutta tänäänpä sitten kävi niin. 60km/h alueella tuli kolmion takaa joku perhehelvetti suoraan eteen. Jos en olis ollu hereillä ja reagoinu nopeesti olis Bemari aika nätillä rusetilla, oli nimittäin melko liukasta.

Sehän tästä olis puuttunu kun olisin sen perään/kylkeen ajanu, toi auto ollu vasta vähän yli viikon, ja töihin menossa yöks. Tällä kertaa ei sentään sen pahemmin käyny.
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

Comment

• ++500Nm
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1356
      • Turus nykyää

Titteli menee kaikille eilen ja tänään 20 m turvavälillä ajaneille. "Ne paljaat asfalttispoorit" ei ollut ihan kesäkunnossa, niin motarilla 100 km/h nopeudessa vois funtsia asiaa... Joskus tulee vilauteltua jarruja (nyt ei liukkaudelta viittiny) tai muuten vaan hiiaa nopeutta ylös - alas, että ymmärtäis jättää väliä tai ohittaa. Se "paljas asfaltti" oli siinä kunnossa, että kutosella kaasuun koskiessa vilkkui luistonesto. :think
      Blow My Whistle

Comment

• Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

Originally posted by ++500Nm View Post
        Titteli menee kaikille eilen ja tänään 20 m turvavälillä ajaneille.
        Espoossa ihan joka päivä sama, apinat. Ei noille mitään voi muuta kuin jättää ite tarpeeks väliä etummaiseen ja ajelee aina välillä punasia päin, kun ei se takana tuleva pysty millään jarruttamaan, vaan tulee yleensä myös perässä valoista. Vähemmän häviää sitten vaikka maksamalla sakon kuin säätämällä sen takanatulijan vakuutusyhtiön kanssa. Kivaa on yrittää huolehtia ja ylihuoltaa omaa autoaan, kun joku paskapää siihen sitten joskus kolaroi ja vakuutusyhtiöitähän ei tunnetusti kiinnosta pätkääkään, vaikka olis juuri 5 tonnilla uutta osaa laitettu. No, onneks ei vielä oo sattunu mitään, kun pystyy ajelemaan muuna kuin ruuhka-aikana töihin ja sieltä pois, apinat.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

Comment

• Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

Miksi ihmiset jättävät 30 km turvavälin poliisiautoon? Ja miksi välittömästi muututaan kyyräksi, kun näkee poliisiauton taustapeilissä?

Tänään tuli taas todistettua kummatkin väittämät. Kyllä minä ainakin uskallan ajaa poliisiauton takana kohtuullisella turvavälillä ilman mitään sen kummempia ongelmia. Samoin ajan suurinta sallittua (mikäli keli sallii), vaikka taustapeilissä näkyisikin poliisiauto. Harvemmin ne poliisit siitä sakottavat, että ajat liikennesääntöjen mukaan. Tuntuu vain siltä, että ihmiset jotenkin "ylireagoivat" välittömästi nähdessään poliisiauton.

Comment

• JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

Originally posted by Ramzez View Post
            Miksi ihmiset jättävät 30 km turvavälin poliisiautoon? Ja miksi välittömästi muututaan kyyräksi, kun näkee poliisiauton taustapeilissä?

Tänään tuli taas todistettua kummatkin väittämät. Kyllä minä ainakin uskallan ajaa poliisiauton takana kohtuullisella turvavälillä ilman mitään sen kummempia ongelmia. Samoin ajan suurinta sallittua (mikäli keli sallii), vaikka taustapeilissä näkyisikin poliisiauto. Harvemmin ne poliisit siitä sakottavat, että ajat liikennesääntöjen mukaan. Tuntuu vain siltä, että ihmiset jotenkin "ylireagoivat" välittömästi nähdessään poliisiauton.
            Se on mielenkiintoinen ilmiö.. Muutaman kerran ollu maija kuorma-auton perässä (moottoritiellä), eikä kukaan oo uskaltanu lähtee ohittamaan kun ne on siinä sitä 80km/h körötelly. Mukava on sieltä letkan hänniltä lähtee ohistuskaistella ja ihmetellä, että mikähän siellä on tukkona edessä päin, kun kaikki köröttelee samaa kaistaa ja reilua alinopeutta.

E: lisättäköön vielä, että jos joku on ohituskaistaa ajanutkin, niin välittömästi poliisiauton nähdessään pujahtanu jonoon.
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

Comment

• r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

Tein elämäni pisimmän (ajallisesti) ohituksen jokunen vuosi sitten, kun pitkällä maantien suoralla kuittasin tusinan muuta autoa sekä keulilla 70km/h kulkevan liikkuvien Mondeon. 10 yli rajoituksen ja eikun venyttämään. Myöhemmin motarilla ajoivat sitten kuutta sataa kiinni ja roikkuivat puskurissa jonkun kilometrin, eivät saaneet syytä sakottaa ja katosivat ohituskaistan kautta horisonttiin.

Voisin keksiä tuhat nimitystä tuolle touhulle, mutta todetaan nyt tässä kohtaa vain, että ammattilaisista on moneksi.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• JPalom
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 486
                • Tre

Eilen tuli nähtyä sellainen pienimuotoinen show, että pisti taas ihmettelemään muiden tiellä liikkujien asenteita. Onko ongelma nyt sitten siinä, että ajan tällä hetkellä Audilla, olkoonkin vanhakorinen, etuvetoinen ja pienimmällä mahdollisella koneella (jolla silti pärjäilee ihan hyvin)? Lähdin Tampereella Lielahdesta moottoritietä Nokialle päin, otin valoissa vasemman kaistan kun oikealla oli pitkä jono ja ohituskaistan puolella ei ketään, ja tiettävästi oikealta lähtee joskus aivan käsittämättömiä nysviä. Valojen jälkeen alkaa siis samantien moottoritie. Kun vihreä vaihtui, oikealla kaistalla pari ensimmäistä autoa lähti vauhdikkaammin kuin minä, loput jäivät jonnekin kauas taakse. Kiihdytin normaalin rivakasti reilun satasen vauhtiin ja löin vakkarin päälle. Oikean kaistan ensimmäisenä ollut, reippaammin kiihdyttänyt Focus jäi himmailemaan jonnekin 95:n tuntumaan. Kun saavutin sen ja olin menossa ohi, kaveri päättikin painaa kaasua ja paineli menojaan. Vaihdoin oikealle kaistalle ajellakseni kaikessa rauhassa vakkarilla omaa vauhtiani. No ei mene pitkääkään aikaa, kun samainen Focus lähestyy perä edellä, taas sitä saamaa vähän päälle yhdeksääkymppiä. Vilkku vasempaan ja ohittamaan. Taas sama juttu, kun olin rinnalla niin kaveri havahtui että jumalauta, Audihan pyrkii ohi - johan alkoi taas vauhtia löytyä. Samoin kuin ensimmäisellä kerralla, annoin vesselin mennä menojaan ja vaihdoin takaisin oikealle. Sama kävi vielä kolmannen kerran, ja silloin kun olin päässyt rinnalle, oli liikkeellä jo muitakin ohittajia. Joku reippaasti minua kovempaa pyrkinyt autoilija liimaantui puskuriin kiinni ja alkoi vilkutella vasemmalle että menehän siitä tieltä. Tässä kohtaa meni hermot ja totesin että ainakaan minä en jää tässä kyyräämään, ja pistin kaasua. Sinne jäi sekä Focus että ohituskaistalla hiillostaja pitkälle taakse, vauhtia oli sanotaanko aika reippaasti siinä kohtaa kun käännyin rampista Jyväskylän motarille.

Yleensä minulla ei ole mitään tarvetta sen enempää ajella kovia ylinopeuksia kuin välittää muiden omaani pahemmasta kiireestä, mutta en kyllä voi käsittää tuollaista pelleilyä. Koko ajan siis ajoin vakkarilla siinä puuttumiskynnyksen rajalla, ja tuolta Focus-munakuskilta löytyi vauhtia vasta kun olin rinnalla ohittamassa. Jos ei kerran ollut halua ajaa niin kovaa kuin minä, niin miksei voinut antaa ohittaa? Kyseessä oli kuitenkin moottoritie, jossa omaa ajorytmiä ei haittaa yhtään jos joku muu ajaa erilailla. Mahtoikohan se Focus-kuski edes tajuta, että ajoi normaalisti minua paljon hitaammin ja että itse ohitinkin samaa vakkarinopeutta kun muutenkin häntä saavutin...? No, ihan sama oikeastaan, ei tuollainen perseääliö kai mitään tajua mistään muutenkaan.
                Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

Comment

• Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

Minä olen pari kertaa ihan reilusti ohittanut poliisiauton maantiellä kun on ajaneet alle rajoitusten. Eipä ole ohitukseen puuttuneet. Varmaan takana ajaneet on sormet ja varpaat ristissä toivoneet, että nyt bemarimulkku saa sakot. Sitten on varmaan seuraavaksi arvosteltu poliiseja kun eivät moiseen kaahaukseen puuttuneet
                  Last edited by Antsah; 02-02-2013, 00:02.

Comment

• -challenger-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 2148
                    • L a h t i

Originally posted by Antsah View Post
                    Minä olen pari kertaa ihan reilusti ohittanut poliisiauton maantiellä kun on ajaneet alle rajoitusten. Eipä ole ohitukseen puuttuneet. Varmaan takana ajaneet on sormet ja varpaat ristissä toivoneet, että nyt bemarimulkku saa sakot. Sitten on varmaan seuraavaksi arvosteltu poliiseja kun eivät moiseen kaahaukseen puuttuneet
                    Minäkin oon tehny saman kahtee kertaa
                    Toisen kerra bemarilla ja toisen kerran transportterilla Eikä mitää ...

Comment

• mixxis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2009
                      • 1877
                      • Jyväskylä / Uurainen

Voisin antaa huomautuksen yhdelle kelkkailijalle..ehkei kuitenkaan 100% munakuski-titteliä pysty jakamaan

Eilen sunnuntaina, keskellä ei-paljon-mitään, välillä Pielavesi - Iisalmi. Jäinen & urainen tie.
                      Näin suoran alkupäästä että kelkka vilahti toisessa päässä samaa suoraa tien yli vasemmalta oikealle. Ylityskohdalla katselin että jaa, ei sitä enää näy missään.
                      Muutaman sekunnin päästä pomppasi perkele sieltä syvän ojan pohjalta siihen penkalle, taisi toinen suksi käydä tielläkin. Säikähdin niin v-tusti että alleko se yrittää...ensin tietysti kävi mielessä että veikko meinaa tulla takaisin tielle / tien yli, sitten sekunnin osan luulin että mopo karkasi vaan kädestä. Mutta ei, siellä vaan oli ojassa jotain mitä piti väistää kai siinä se puoli kilometriä mentiin melkein rinnakkain. Vaati satasen mittariin ennenkun kelkka alkoi jäämään, ja kyllä muuten pomputti nätisti

Tuolla suunnilla (Konnevesi-Vesanto-Keitele-Iisalmi) tuntui muutenkin näkyvän paljon kelkanjälkeä tienposkessa ja tiellä. Tiedä sitten ajetaanko siellä yleensä yöaikaan vai ihan rehellisesti keskellä päivää, poliiseja harvoin noilla pikkuteillä tullut vastaan

[ Focus stw ]
                      [ A6 C7 3.0tdi Q ]

Comment

• Guest's Avatar

Aamulla yritti sitkeästi harmaa Yaris tulla kylkeen. Kiihdytyskaistalla löi vilkun vasemmalle ja alkoi autojen ollessa rinnakkain liittymään tielle. Onneksi vasemmalla kaistalla ei ollut ketään, joten pääsin väistämään sinne, muuten olisi kyllä rytissyt.

Comment

• GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3026
                          • Sjundeå

Mun mielestä monen viikon munakuskin tittelin voisi jakaa sille E39 jantterille siinä suomen surkeimmat kuskit ohjelmassa... Ei sen vertaa pelisilmää, että ottaisi pari kertaa iisisti sen vauhdin kanssa niin voisi jopa päästä pois nolaamasta itseään.

Tänään tienpinnat apinakehällä aika mielenkiintoiseksi liukastuneet. Kerran oli fiesta tulossa naamalle kun meinas näemmä lähtee kaistanvaihdossa lapasesta. 300m ennen tuota oli W211 mursu tulossa kyljestä sisään kun vissiin silmät kiinni vaihtoi kaistaa...
                          -22 Lexus ES300h
                          -08 Subaru Impreza

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• sierra4x4tbo
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 2100
                            • Lappeenranta

Aika surkeaksi on mennyt tilanne tuolla tien päällä.

Lähes viikottain yrittää joku jommasta kummasta kyljestä sisään. Motarilla vaihdetaan kaistaa eteen ilman arvioimatta takana tulevan nopeutta.. Motarilla ajetaan ohituskaistaa vaikka ketään ei ole oikean puolen kaistalla jne.
                            Koko ajan saa olla tarkkana, ettei rytise ja vtutus käyrä on korkealla!

En tiedä johtuuko siitä, että autoissa alkaa olee niin paljon "turvallisuus"-tingeltangelia, että kuskien tarkkaavaisuus herpaantuu (Ei tartte enää seurata mitä ympärillä tapahtuu, kun auto muka hoitaa sen kuskin puolesta)..

-Timo
                            M535i BiTurbo -85
                            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

--=MushroomMotorsport=--
                            --=MaxTuned.com=--

Comment

• JutiM5
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 328
                              • K-system

[QUOTE=GameOver;2944332]Mun mielestä monen viikon munakuskin tittelin voisi jakaa sille E39 jantterille siinä suomen surkeimmat kuskit ohjelmassa... Ei sen vertaa pelisilmää, että ottaisi pari kertaa iisisti sen vauhdin kanssa niin voisi jopa päästä pois nolaamasta itseään.

Eiköhän tuo bemmi kuski ole osittain käsikirjoitettu ns "kaahariksi":think
                              E39 M-sport 530da vm03
                              Vw ransuportteri vm03

ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                              E34 525i vm90
                              E34 525i vm89

Comment

• opTA
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 924
                                • Suomi

[QUOTE=JutiM5;2944640]
                                Originally posted by GameOver View Post
                                Mun mielestä monen viikon munakuskin tittelin voisi jakaa sille E39 jantterille siinä suomen surkeimmat kuskit ohjelmassa... Ei sen vertaa pelisilmää, että ottaisi pari kertaa iisisti sen vauhdin kanssa niin voisi jopa päästä pois nolaamasta itseään.

Eiköhän tuo bemmi kuski ole osittain käsikirjoitettu ns "kaahariksi":think
                                Kyllä, koko ohjelmahan on valmiiksi käsikirjoitettu.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎