Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vs W211

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • villes
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 439
    • Kirkkonummi

    #31
    Originally posted by Jaghaath View Post
    Juu onhan se ihan suht hiljainen vaikka E36 verrattuna, mutta noilla kun vuoronperään ajelee niin ero on todella suuri. E60 varsinkin aktiiviohjauksella ja sporttialustalla istuu kyllä mutkiin todella makeasti ja erittäin mukava pyöritellä kaupungissakin kun taas omasta mielestä E90 ohjaus tuntuu todella etäiseltä Runflatit pahentaa asiaa entisestään melun ja vetelyn osalta. Ja kokemusta noista kuitenkin löytyy jokaisesta moottoriversiosta ja varustelutasosta.
    Olen ajanut melkein peräkkäin kummallakin korimallilla suuren suurta eroa ei kyllä mielestäni ole melussa, toki e60 on kuitenkin hiljaisempi.

    E90 ohjaus kyllä vie tunnokkuudessaan aivan selkeän voiton! Huonona puolena on se että levein renkain (varsinkin runflat) uraherkkyys on alkuun sietämätöntä mutta kaikkeen tottuu. e60 ja e90 välillä on siis selkeä ero, toinen tuntuu oikeasti isolta autolta jolla taittaa mielellään pitkää matkaa kun taas mielestäni e90 kevyeltä, jämäkältä ja ehkä pieneltäkin jos suoraan vitosen ratista hyppää kolmoseen, kuitenkin e90 ohjauksen välittömyys ja tuntuma tiehen on selkeästi parempi kuin e60-korimallissa.
    M-B C220CDI 4matic amg -13
    ex.
    bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

    Comment

    • advance
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1687

      #32
      No kyllähän ne on hullut puolta miljoonaa noilla mersuilla ajellu ja kestää kattokaapa väyrysiäkin niin ne on paukutellu cdi moottoreilla 700-1milj kilometriä monetkin, missä on saman ajetut bemarit... niin ei niitä ole. Onko juuri nämä kaverin kaverin mersut näitä entisiä takseja joilla on jo mukavat kilsat takanaan niin eikö se ala kuulumaan jo asiaan, jos on parin tojotan kilsat alla, että osia voi mennä oli auto sitten miten uusi tahansa. Eipä nuo tutut taksikuskit ole tuota mersua haukkuneet ja kuulemma ihan pelaakin.

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by villes View Post
        E90 ohjaus kyllä vie tunnokkuudessaan aivan selkeän voiton! Huonona puolena on se että levein renkain (varsinkin runflat) uraherkkyys on alkuun sietämätöntä mutta kaikkeen tottuu. e60 ja e90 välillä on siis selkeä ero, toinen tuntuu oikeasti isolta autolta jolla taittaa mielellään pitkää matkaa kun taas mielestäni e90 kevyeltä, jämäkältä ja ehkä pieneltäkin jos suoraan vitosen ratista hyppää kolmoseen, kuitenkin e90 ohjauksen välittömyys ja tuntuma tiehen on selkeästi parempi kuin e60-korimallissa.
        Kyllä se juuri näin on! E60 tuntuu todella yllättävän isolta autolta ja taas E90 yllättävän pieneltä. E90 ottaa mutkat todella napakasti, tarkasti ja vaivattomasti verrattuna E60:een. Eli jos ei tilaa välttämättä tarvitse niin oma valinta kalistuisi auttamatta E90:in puoleen, koska on vain niin paljon tarkempi ja "tiukempi" ajaa. No taaskaan ei liittynyt ehkä aiheeseen, mutta..
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • JPalom
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 486
          • Tre

          #34
          Noniin, olihan täällä muitakin samaa mieltä. Itseäni ei E90:n uraherkkyys haitannut, en edes huomannnut ilmiötä kuin 60 vauhdissa erittäin uraisella pätkällä taajama-alueen laidalla. Maantienopeuksissa auto tuntui todella hyvältä. Alla oli 17" nakit.

          Saattaa se E60 olla hiljaisempi, mutta ei niin suurissa määrin että asiasta kannattaa kovin suurta numeroa tehdä. E90 lukeutuu sekin helposti hiljaisimpiin autoihin joilla olen ajanut.
          Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            E90:n uraherkkyys on vain rengasvalintakysymys.

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by JPalom View Post
              Noniin, olihan täällä muitakin samaa mieltä. Itseäni ei E90:n uraherkkyys haitannut, en edes huomannnut ilmiötä kuin 60 vauhdissa erittäin uraisella pätkällä taajama-alueen laidalla. Maantienopeuksissa auto tuntui todella hyvältä. Alla oli 17" nakit.

              Saattaa se E60 olla hiljaisempi, mutta ei niin suurissa määrin että asiasta kannattaa kovin suurta numeroa tehdä. E90 lukeutuu sekin helposti hiljaisimpiin autoihin joilla olen ajanut.
              Taitaa nuo E90:in uraherkkyysjutut johtua ihan puhtaasti alla olleista renkaista! Nimittäin oikealla rengastuksella ei mistään uraherkkyydestä ole tietoakaan, lähinnä päinvastoin! Esim. Saksan tuonneissa, oli se sitten 90 tai 60 niin on haukuttu tuota ura herkkyyttä ja sen takia koko auto maan rakoon, mutta jokaisessa tapauksessa mitä tiedän, on ollut RF renkaat alla, jotka pilaa ainakin em. autojen ajettavuuden täällä härmän urateillä totaalisesti..:think Saksassa kun noita RF:iä käytetään ensiasennus renkaina lähes jokaisessa bimmerissä.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3989
                • Suomi

                #37
                Noilla runflat renkailla voi heittää kuikkaa ja tilalle kunnon kumit...
                Ideahan niissä on hyvä mutta mielummin sitä nauttii ajelusta ja pitää paria rengasvaahto pulloa takalunkassa jos kaikkein paskin tapahtuu.
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #38
                  Isäukolla on -07 E60 runflat rengastuksella. Kyseinen Dunlopin rengas ainakin pilaa auton ajo-ominaisuuden melko hyvin. Todella uraherkkä on. Myös sivutuuliherkkyyttä on jonkin verran. Muuten kyllä kaikin puolin hieno peli, mukavampi, hiljaisempi ja laadukkaamman oloinen kuin entinen -04 Audi A6.

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • BeeMWeee
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 125
                    • Kurikka

                    #39
                    Tuos joku mainitsi että, ottaisit audin myös mietintään. Nooh... nää on nyt taas näitä kaverilla sattui sitä sun tätä juttuja mutta, kaverilla on tosiaan n. vuoden vanha audi A6 3,0 Tdi kaikenmaailman sportti seteillä. Heti kun se sen osti(uutena) niin, rupes öljy ja jäähdytys neste sekoittumaan. Asia ei ollut niin yksinkertainen koska, vesi kiertää audissa: moottorin lisäksi, turbossa ja vaihteistossakin Suomessa ei kukaan osannut sanoa mitään ja kaikki oli vain että WTF ? Käskivät vain ajella niin kauan kunnes ne saa saksasta tietoa korjauksiin. Kaverilla nyt oli takuu koska auto oli uusi, mutta kannattaa miettiä sitäkin että, jos ostat audin niin joudut kustantamaan nuo kaikki paskat itse.

                    Piti vain kirjoittaa jotain paskaa tuosta DKW:stäkin

                    Comment

                    • Kemppainen.P
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 37
                      • Nummela

                      #40
                      Ajettavuus

                      Tälläkin sivulla näky olevan monella FAKTAA että vetely on renkaista kiinni.Voisikohan sen oikein kirjoittaa esim.Conti xxx... on se joka EI vetele
                      koska ei kaikki pysty kokeilemaan 3-4 sarjaa eri kokoisina mikä ei vetele tai
                      metelöi.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7456
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by Stone View Post
                        E60 tuntuu todella yllättävän isolta autolta ja taas E90 yllättävän pieneltä.
                        E60 kokemukset mullakin hyvin vähissä, mutta se mikä jäi mieleen ensivaikutelmana 530iA:llä ajellessa oli että ei kyllä mitenkään houkutellut mutkiin heittelemään. Sen verran raskaalta meno silloin tuntui. Toisaalta aktiiviohjaus ja mikäs se toinen kallistuksenvakaimia aktiivisesti säätä systeemi (Dynamic Drive?) olikaan sekä tietysti urheilualusta voi muuttaa tilannetta paljonkin.

                        Toisaalta ei tuo oma E39:kään mikään mutkaraketti ole, ja siinäkin paino tuntuu.

                        Mersuissa ollu vain kyydissä (takseja) ja niissä kyllä aina säväyttää alustan eleetön ja mukavasti kaikki epätasaisuudet suodattava toiminta. Luksusta kyydissä olijoille.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          #42
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          E60 kokemukset mullakin hyvin vähissä, mutta se mikä jäi mieleen ensivaikutelmana 530iA:llä ajellessa oli että ei kyllä mitenkään houkutellut mutkiin heittelemään. Sen verran raskaalta meno silloin tuntui. Toisaalta aktiiviohjaus ja mikäs se toinen kallistuksenvakaimia aktiivisesti säätä systeemi (Dynamic Drive?) olikaan sekä tietysti urheilualusta voi muuttaa tilannetta paljonkin.

                          Toisaalta ei tuo oma E39:kään mikään mutkaraketti ole, ja siinäkin paino tuntuu.
                          Siis E60 pesee E39: nimenomaan mutka-ajossa 100 - 0! Auton keula on selvästi kevyempi, jolloin massa on pienemällä alueella lähempänä auton keskustaa. Eron todella huomaa.
                          Aktiiviohjaus tosiaankin hieman hämää tuota ketteryttä, mutta DD ei niinkään. Ainoastaan DD-auto on "löllömmän" tuntuinen, mutta ei kallistele käytännössä yhtään mutkissa. Siis aivan ihanne.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7456
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by jaki View Post
                            Siis E60 pesee E39: nimenomaan mutka-ajossa 100 - 0! Auton keula on selvästi kevyempi, jolloin massa on pienemällä alueella lähempänä auton keskustaa. Eron todella huomaa.
                            Oman mitättömän kokemuksen valossa en voi sanoa tästä kyllä oikein mitään. Piti kuitenkin kaivaa taas kerran esille Teknikens Värld:in E39 vs. E60 530i -vertailu ja katsoa mitä siinä sanotaan tästä aiheesta. E60 oli varustettu aktiiviohjauksella ja DD:llä:

                            "[E60:nen] kevyempi paino, parempi painonjakauma ja pienempi jousittamaton massa pitäisi tuntua jäntevämpänä jalkatyönä ja niin asia onkin."

                            Kun testasivat joitain väistöä keilakujassa DSC pois kytkettynä niin E60:n sisäänajonopeus oli 68 km/h ja E39:n 65 km/h. Aktiiviohjaus tuntui kuulemma hiukan holtittomalta ekat korttelit kaupungissa, mutta siihen tottui nopeasti. Maantieajossa pitävät E60:sta mutkissa hiukan parempana, meno oli mutkissa vakaampaa ja jäntevämpää. Olettavat että syynä on lähinnä DD, mutta eroa ei kuulemma huomaa kuin vertailemalla autoja asiaan keskittyneesti.

                            Tarttee ottaa joskus pidempää tuntumaa E60:iin itsekin.

                            Originally posted by jaki View Post
                            Ainoastaan DD-auto on "löllömmän" tuntuinen, mutta ei kallistele käytännössä yhtään mutkissa. Siis aivan ihanne.
                            Tuo kallistelu on kyllä E39:llä ärsyttävää. Mun M Sportfahrwerk II:ssa pitäis olla paksummat kallistuksen vakaimet kuin vakiossa mutta kyllähän tuo vaan kallistelee ihan riittävästi.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • DaBoom
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 43
                              • Pilkanmaa, Kuusankoski

                              #44
                              Yleistämistä, mutta jotenkin näillä kahdella merkillä on kautta vuosien tuntunu olevan kaavana, et mersu on matkustajan auto, mut BMW on ajajan auto..

                              Eli mersu on matkamukava ja toimii, jos haluaa matkustaa mukavasti paikasta toiseen. BMW toisaalta on enemmän ajajan ja ajamisesta nauttivan mieleen.

                              Alla on lyhyet tyypit e60 525i ja yksi vuoro dieselmersulla (mikä lie kone oli) ja näiltä koeajopohjilta valitsisin itse kyllä e60, ulkonäöstä huolimatta.

                              Comment

                              • Juhutti
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 633
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Mersuissa ollu vain kyydissä (takseja) ja niissä kyllä aina säväyttää alustan eleetön ja mukavasti kaikki epätasaisuudet suodattava toiminta. Luksusta kyydissä olijoille.
                                E-sarjan mersuja voisi kyllä kaikin puolin kuvata sanalla eleetön. Itsellänikin moinen auto työjuhtana ollut, ja kyllä se asiansa hyvin ajaa, mutta ei siitä mitään erityisiä kiksejä saa. Bemarissa varmastikin enemmän sitä kuuluisaa fiilistä. Mersusta vielä, että on muuten varsin näppärä auto kokoisekseen. Helppo pyöritellä ympäri stadia ja kääntyy yllättävän pienessä tilassa.
                                Skoda.

                                ex.
                                e63 645ci
                                e38 730iA
                                e36 325i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎