Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vs W211

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • välikala
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1385
    • espoohillgang

    #61
    Originally posted by jari_koski View Post
    Noista sähköjarruista senverran että aika pieniä ovat ongelmat olleet. Suurimmat ongelmat ovat kyllä tulleet ihan siitä käyttäjän tyhmyydestä. Kyllähän siellä mittaristossa lukee että huolla jarrut kun yksikön elinikä alkaa tulla täyteen.

    Takaisinkutkusista senverran että kaksi niitä tosiaan oli, toisessa vaihdettiin maajohdin ja toisessa pidennettiin käyttöyksikön ikää syöttämällä sinne uusi koodaus. Koodauksen jälkeen ainoaksi ongelmaksi tuli SBC Hold:in katoaminen toiminnoista. Tähän ei tiettävästi ole vieläkään keksitty ratkaisua.

    Sähköjarrut tosiaan poistuivat sen vuoksi että abs-pumpulla voidaan hoitaa kaikki nuo toiminnot mitkä tulivat "uusina" M-B:n sähköhydraulisen yksikön myötä. Eli abs:n pumppu osaa pyyhkäistä jarrut kuiviksi, osaa pitää auton paikoillaan jne.

    Jarruista vielä senverran että kuinka moni on päässyt koittamaan noita jarruja tositilanteessa? Omasta kokemuksesta voin sanoa että ne toimivat kyllä aivan helkutin hyvin. Talvella ainoa murhe taitaa syntyä tilanteesta kun toiset pyörät ovat sohjossa, toiset liukkaalla ja kun tässä tilanteessa ruvetaan painamaan jarrua niin esp joutuu hetken miettimään että mitä tekisi.

    Itse olin töissä korjaamolla jolla oli molempien edustus, BMW:n ja Mersun. Itse työskentelin tähtikeulan parissa. Täytyy rehellisenä mielipiteenä sanoa että kyllä niitä e60 koppaisia tuli enemmän hinurilla pihaan kuin w211 marsuja. Sähkövikoja tuntui bemarissa olevan kyllä riittävästi. Bemarin plussana pidettäköön jollain perverssillä tavalla hienoa ulkonäköä, vaikkei se mersukaan ruma ole. Jos vierekkäin laitetaan 270cdi ja 530d käymään niin silloin kyllä huomaa että kuika sivistynyt bmw:n käyntiääni on, ero kyllä tasoittuu kun marsun moottori vaihdetaan myös kuusimukiseen.

    Automaateista senverran että mersulla oli ongelmia moottorin jäähdyttimissä, jossa siis kiertää vaihteiston atf:ät samassa. Tämäkin ongelma on kyllä poistumassa, ja niissä joissa tätä ongelmaa on esiintynyt, on tätänykyä uusi jäähdytin, turbiini tai ehkä koko vaihteisto. Joten nou brob!

    Siihen en ota kantaa että kumpi pitäisi ostaa, sen päättää jokainen itse. Tarkoitus oli vain tuoda hieman oikeaa näkökantaa asioihin, joista essonbaarin tietäjillä on esittää vain "tutun tutun tutun autolle kävi näin"- faktaa.


    Kiitos kommenteista ja selonteosta. Hieman valoitusta kansalle.
    http://www.needgood.com
    e30 the one and only

    Comment

    • välikala
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1385
      • espoohillgang

      #62
      Originally posted by NHB View Post
      Jotenkin nuo lauseet sopivat hyvin toisiinsa.
      Suhteellisen munatonta kommentoida tuollaisia perusteluitta. Kyllä voin luvata tietouteni tulevan pääasiassa faktoista.
      http://www.needgood.com
      e30 the one and only

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #63
        Originally posted by välikala View Post

        Eli aina löytyy joku joka tietää kertoa että jossain W211 mersussa tai e60 bmw:ssä on ollut ruostetta. Siitä voidaan syyttää nykyisiä vesivärejä entisten myrkkymaalien sijaan, ja tietysti rakasta EU:ta.
        Jos kysymys on "onko W211 korimallissa" tai "onko e60 korimallissa" systemaattisesti ruostetta ja samanlaisia tai tyylisiä tyyppivikoja kuin W210 korimallissa vastaus on ei.
        Ruostumisen syyt löytyy sinkityksestä, pohjustuksesta, kuivauslämpötiloista/ajoista ja koriliimojen yhteensopivuudesta em. aineisiin/toimintatapoihin. Nämä ei mitenkään liity vesiohenteisiin sävypohjiin ja lakkoihin. Itseasiassa esim. MB:llä jo jonkun vuoden käytössä ollut vesilakka on huomattavasti kovempi mitä aikaisemmin käytössä olleet liuotinlakat eli on mekaaniselle/ympäristö rasituksille huomattavasti kestävämpi lakka..
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • NHB
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1120

          #64
          Originally posted by välikala View Post
          Suhteellisen munatonta kommentoida tuollaisia perusteluitta. Kyllä voin luvata tietouteni tulevan pääasiassa faktoista.
          Stone jo kerkisi tuomaan asioita esille. Tuo sama essonbaarin huhu "vesivärien" kuvitellusta huonoudesta on käyty läpi melkein jokaisella foorumilla moneen kertaan. Esitä toki faktasi. Niistä saattaa vaikka syntyä keskustelua.

          Comment

          • villes
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 439
            • Kirkkonummi

            #65
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            E90 325iA oli vähän herkkä pykältämään alaspäin, mutta ei sitäkään voi nykiväksi sanoa jos vaikka joihinkin vanhempiin taksi-Volvoihin vertaa.
            Tuotakin kyllä hieman ihmettelen, unohdin listastani 325ixa:n ja se ei mielestäni kovin herkkä ollut vaihtamaan alaspäin. 320ia oli luonnollisesti "huonoin" ajamistani, moottorin teho ja vääntö oli sen verran pienemmät kuin kutoskoneisissa että vaihteisto alkoi "luistaa" helpommin tai vaihtoi pienemmälle vaihteelle, tosin on 330ia:n ja 325ia:n välillä myös ero jonka selkeästi huomaa. Juurikin 330ia:sta minulla on lähes 10tkm ajokokemusta ja siinä kaasun saa painaa lähelle kickdownin rajaa jolloin vaihteisto tiputtaa yhden vaihteen alaspäin, jos taas painaa kickdown kytkimen alas niin vaihteisto tiputtaa vielä lisää yhden tai kaksi alaspäin.
            M-B C220CDI 4matic amg -13
            ex.
            bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

            Comment

            • JPalom
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 486
              • Tre

              #66
              Originally posted by NHB View Post
              Tuo sama essonbaarin huhu "vesivärien" kuvitellusta huonoudesta on käyty läpi melkein jokaisella foorumilla moneen kertaan.
              Joko Tuulilasissa tai TM:ssä oli joskus juttua tuosta nykyautojen ruostumisalttiudesta. Sanottiin johtuvan aika paljon esim. siitä, että nykyään ympäristömääräykset eivät anna tehdä autoon niin paksua sinkitystä koripelleille kuin aiemmin. Kuulostaa aika paljon realistisemmalta kuin maalien syyttäminen. Maalipinnan rikkouduttuahan se ruoste vasta lähtee leviämään, ja maalien ominaisuuksissa on ollut huimia eroja liuotinpohjaisena aikanakin.
              Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

              Comment

              • Janzu
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 483
                • Vantaa

                #67
                Täytyy vielä lisätä, ettei vaihteisto sillä tavalla nyi, mutta usein vaihteen vaihto nopeassa ajossa saattoi töksäyttää hieman, kun taas mersussa vaihteisto antaa luistaa enemmän ettei tätä ilmenisi. Suorituskyvystä tietysti häviää heti suurin osa, mutta mukavuus säilyy. On tietty saattanut olla myös yksilöstä kiinni, mutta vähän sama piirre ilmeni yhdessä ajamassani E60 530d:ssä. Nopea kiihdytys rampista moottoritielle, kaasun löysäys ja sitten "töks" isompaa silmään...

                Originally posted by villes View Post
                Nyt ei voi olla yhtään samaa mieltä Janzun kanssa mutta vain yhdestä asiasta, eli lause bemarin automaatista että olisi nykivä! Bemarilla on näissä uudemmissa autoissaan mielestäni parhaat automaatit, meno ei ole nykivää (mersu tosin nykii yhtä vähän tai aavistuksen enemmän mielestäni mutta sporttisuutta ei tunnu löytyvän, nämä kokemukset siis e60 525ia, 530da ja e90 330ia ja 320ia ja mersu c220cdi, e270cdi) eikä volvo tyyliin luistavaa vaan automaatti toimii pirun hienosti, oikeastaan harvoja autoja johon voisin ottaa automaatin.


                Mersun 270cdi:n moottori tosiaan hiljeni hieman jossain siinä -04 vuoden paikkeilla (en tiedä mitä muutoksia tehty) mutta kyllä se yllättävän karkea ääni kiihdytyksissä tulee uusissakin vielä esille. :think

                Comment

                • skaffa
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 92
                  • Hesa

                  #68
                  Kun ostin oman e60, niin ajoin myös E-sarjalaisen. En tykännyt! E on lulla e60 verrattuna + e60 antaan per euro enemmän kaikkea.

                  E90 on tunnokkaampi ajettava, mutta äänekkäämpi. E60 vaikuttaa rengastus ja ajoalusta todella paljon! Yhtenä keväänä piti renkaanvaihdon jälkeen vetää sivuun ja tarkistaa että kaikki pyörät oli kiinni! Meteli kevään karhealla asfaltilla oli niin paljon suurempi kesärenkailla.

                  Edit: -Ei ruosteongelmia
                  -Yksi ABS anturi vaihdettu
                  -Takasivulasit piti käydä pajalla "nollaamassa" akun kengän irtioton jälkeen

                  Skaffa
                  Last edited by skaffa; 14-06-2007, 03:49.
                  e60, 530d, 311hp, 693Nm, Silber Grau

                  Comment

                  • villes
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 439
                    • Kirkkonummi

                    #69
                    Originally posted by Janzu View Post
                    Täytyy vielä lisätä, ettei vaihteisto sillä tavalla nyi, mutta usein vaihteen vaihto nopeassa ajossa saattoi töksäyttää hieman, kun taas mersussa vaihteisto antaa luistaa enemmän ettei tätä ilmenisi. Suorituskyvystä tietysti häviää heti suurin osa, mutta mukavuus säilyy. On tietty saattanut olla myös yksilöstä kiinni, mutta vähän sama piirre ilmeni yhdessä ajamassani E60 530d:ssä. Nopea kiihdytys rampista moottoritielle, kaasun löysäys ja sitten "töks" isompaa silmään...
                    Jep, tämän kyllä ymmärsin huono sanavalinta vain.
                    M-B C220CDI 4matic amg -13
                    ex.
                    bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                    Comment

                    • jari_koski
                      Newbiemmer
                      • Jul 2006
                      • 14
                      • Pärnu

                      #70
                      Ruosteongelmista senverran, että sinkityksen heikkoudestahan tuo johtunee.
                      Peltiin syntyy pieniä "harjanteita" valmistuksen yhteydessä ja sinkkikerros kun on tosiaan niin ohut että ei näitä pellissä olevia piikkejä peitä niin se ei kovin kummoista kulutusta tarvitse että ruostuminen alkaa.

                      Hieno "kuva" vielä asiaa selkeyttämään:

                      _-_-/\-_-_

                      Oletetaan että tuollaisia piikkejä on esimerkiksi ovenkarmin kumitiivisteen alla. Kumi hankaa tuon piikin kärjestä maalipinnan ja ohuen sinkityksen puhki niin että jäljelle jää paljas pelti, sitten se saa sinne hieman vettä, suolaa hiekkaa jne. Sittenhän meillä on jo yksi syntynyt ruosteongelma. Näitä mikroskooppisia harjanteita kun on vierivieressä siellä kumitiivisteen alla niin mätäneehän se. Maalista tämä ei nimenomaan johdu.

                      Unohtui tuosta edellisessä postauksessa mainita että e60 on tosiaankin hiljaisempi sisämelultaan kuin w211.
                      W215 Cl500, Delta Integrale 16v

                      Comment

                      • Aukes!
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2013
                        • Riihimäki

                        #71
                        Originally posted by välikala View Post
                        Minä en. nyt tulee makuasiaa:
                        Etuvetoisuus on miinus. Auton kolkkous sisältä on omaa luokkaansa. Todella karu. ja eikös se niin mene että kaikki kenellä ei ole rahaa mb:hen tai Bmw:hen ajavat audilla. Se on aavistus parempaan suuntaa ja hyvä auto matkalla unelmia kohden mutta ei vaihtoehto edellämainituille
                        Tuossa hintaluokassa Audin voi jo valita nelivetoisena, etuveto tietysti ei ole mikään vaihtoehto. Uuskoppanen 3.0TDi on namu. Audithan maksavat uutena aika samat kun BMW ja Mersu, joten varallisuuteen ei senkään valinta oikeen liity.


                        - E60 -05 "too small to mention"
                        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #72
                          Originally posted by Aukes! View Post
                          Tuossa hintaluokassa Audin voi jo valita nelivetoisena, etuveto tietysti ei ole mikään vaihtoehto. Uuskoppanen 3.0TDi on namu. Audithan maksavat uutena aika samat kun BMW ja Mersu, joten varallisuuteen ei senkään valinta oikeen liity.
                          A6 3.0 TDI Quattro on todella hyvä vaihtoehto!!! Varsinkin jos E60:n ulkonäkö ei tunnu hyvältä niin kuin esim. allekirjoittaneelle...
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • Aukes!
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2013
                            • Riihimäki

                            #73
                            Originally posted by Stone View Post
                            A6 3.0 TDI Quattro on todella hyvä vaihtoehto!!! Varsinkin jos E60:n ulkonäkö ei tunnu hyvältä niin kuin esim. allekirjoittaneelle...
                            Joo, ja eikai noissa ihan älyttömästi vikojakaan ole. Tollasen alkupään mallin elämää seurasin pari vuotta, ainoa vika oli mittarivalojen kirkkauden säätimen osittainen kuoleminen. Nyt on isompi auto samalla moottorilla, ja hyvin sekin on pelannut.


                            - E60 -05 "too small to mention"
                            ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                            Comment

                            • ++500Nm
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1356
                              • Turus nykyää

                              #74
                              En ehtinyt kahlata kaikkia vastauksia läpi, mutta siitä huolimatta muutama huomio.
                              -Itsekin ajattelin E-mersua vaihtoehtona, mutta totesin olevan jo aika vanhan näköinen korimalli (tutulla on hopea -06 4matic sport-satsilla...se on nätti)
                              -270cdi on laiska.
                              -Manuaalina en ottaisi tämän tyyppistä autoa (vahva turbo-diesel)...koskaan.
                              Blow My Whistle

                              Comment

                              • DWHLL
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2007
                                • 189
                                • Espoo

                                #75
                                Originally posted by Jaghaath View Post
                                Tuossa olet kyllä ihan metsässä imo E90 on kuin corolla vrt E60, ajomukamuus ja tuntuma ihan eri luokkaa, rengasmelu ja vetely E90:ssä on ihan luokaton.
                                e91 325i ja e90 335d -kokemusten jäljiltä joudun olemaan hieman eri mieltä tosta. 325i on hyvä ja 335d sikahyvä! Kyllä e60 525i on hieman kömpelömpi, vaikka kelpo kärry sekin on! No renkaat tietty vaikuttaa, kuten 335d:n M-sport -alustakin..

                                Toisaalta itse en pidä mukavuutta tärkeimpänä ominaisuutena autossa, joten ehkä herkistyin jollekin muulle asialle noita ajaessa.
                                ------------
                                f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                                e91 325d -07 Alpinweiß

                                ex:
                                e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                                e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                                e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                                e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎